Bokkers met een Franse Bulldog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: Bokkers met een Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:30

De mijne is helaas 1 maart plotseling overleden.
Hij had al in oktober ervoor een nekhernia operatie gehad, wat overigens goed is gegaan.
1 maart kreeg hij s’nachts een reversed sneezing aanval. Dan moet je hem laten slikken en dan is het over. Maar hij gaf toen ineens een gil en stond op, maar zakte door zijn voorpoot. We dachten gelijk aan weer een hernia en dus gelijk de da gebeld. Mijn vriend belde en ik hield hem vast. Maar hij ging helemaal met zijn kop schudden en schuimbekken. We moesten hem toe recht zetten en het schudden stopte. Mijn vriend zat nog steeds aan de telefoon en ineens vond ik hem wel heel stil liggen. Dus ik keek naar zijn ademhaling maar hij ademde niet meer. Hij was ineens overleden. Helemaal niks gevoeld van een zucht ofzo of stuiptrekkingen. Na wat gesprekken met dierenartsen is de conclusie dat hij heeft of een hersenbloeding gehad of een hartstilstand.

Nu hebben we weer een nieuw hondje. Een jack russell. Die hebben we ook voor de franse bull gehad. Die heben toch wat minder gezondheids problemen. Een bull durfde ik niet meer aan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:17

TS, heb je zelf ook nog bulletjes ?

cynthiar , jeetje wat hebben jullie een pech gehad met je bull zeg.
Hoe oud was hij ?
Kan me voorstellen dat je dan even genezen bent van het ras.

Hier ook een ander bulletje erbij.
Vorig jaar poste ik de foto van Suus, een prematuur frans bulletje.
begin dit jaar , toen ze net 1 jaar oud was is ze ontsnapt en aangereden door een auto.
Plotsklaps was mijn 'oude' Bull alleen, hoewel ik er zelf nog niet aan toe was heb ik toen vrij snel weer een pup in huis genomen.
Inmiddels is die afgelopen 5 december alweer 1 jaar oud geworden :D

Afbeelding

Afbeelding

cynthiar

Re: Bokkers met een Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:22

Hij is 3 jaar en 10 maanden geworden.

Voor jou dus ook pech met je bulletje. Dat lijkt me helemaal verschrikkelijk zo’n aanrijding.