Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p16: gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 13:16

Citaat:
UPDATE Nora

Met Nora gaat het goed.
Het asiel wil haar eerst weer op conditie krijgen en zien wat het gedrag is van de hond alvorens ze geplaatst word, ze is vrij angstig. Het kan dus nog wel eventjes duren voordat ze voor herplaatsing word vrijgegeven. Verder is ze sterk vermagerd en heeft kapotte pootjes door het zwerven.
Gisteren is ze bij de dierenarts geweest en geschat op een jaar of 7.
Verder moeten ze voor nu 14 dagen afwachten of er een eigenaar op de proppen komt en of er een rechtzaak gaat komen, de hond kan gedurende die periode niet geplaats worden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:19

Fijn te horen dat Nora goed gaat en dat ze angstig is vind ik niet zo vreemd, ze heeft nogal wat mee gemaakt zeg.

Ik hoop dat haar oude baasje opgespoord wordt maar ik mag toch aannemen dat hij haar niet meer mee krijgt als hij dat zou willen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:19

Wat fijn dat het goed gaat naar omstandigheden!!
Vind het super dat ze eerst gaan kijken hoe het gedrag is! Dat voorkomt alleen maar teleurstellingen en dat ze straks wéér in het asiel zit!!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:24

@ Bassenqua; Als dieren onbeheerd achtergelaten worden, dan is de gemeente verantwoordelijk voor opvang. Vaak zijn daarvoor afspraken met het plaatselijke asiel en/of de dierenambulance gemaakt. Een eigenaar heeft meestal twee weken de tijd om zich te melden. Mocht binnen die termijn de eigenaar zijn dieren komen opeisen, dan moet de eigenaar de kosten van opvang voldoen.

Nadat de twee weken zijn verstreken, is men bevoegd om een andere baas voor de dieren te zoeken of in het uiterste geval te laten inslapen. In sommige gevallen mag dat al na minder dan twee weken! Dit is vastgelegd in het Burgerlijk Wetboek, artikel 5:8 lid 3: “Indien de gevonden zaak een dier is, is de burgemeester na verloop van twee weken, nadat het dier door de gemeente in bewaring is genomen, bevoegd het zo mogelijk tegen betaling van een koopprijs, en anders om niet, aan een derde in eigendom over te dragen. Mocht ook dit laatste zijn uitgesloten, dan is de burgemeester bevoegd het dier te doen afmaken. De termijn van twee weken behoeft niet te worden in acht genomen, indien het dier slechts met onevenredig hoge kosten gedurende dat tijdvak kan worden bewaard, of afmaking om geneeskundige redenen vereist is”.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:11

Als ik het dus goed begrijp krijgt de eigenaar Nora weer terug mits hij de kosten van het asiel betaald ? Of ook de kosten van de vangactie?
Als dit zo is moet ik wel eerlijk zeggen dat ik daar erg veel moeite mee heb Kaspar! Ik persoonlijk vind namelijk dat deze hond nooit en te nimmer terug zou mogen naar de vorige eigenaar, mits dit ook degene is die de hond aan een paal gebonden heeft en haar voor dood heeft achter gelaten ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:20

Ben bang dat als die voor al de kosten op wil draaien hij/zij inderdaad de hond terug krijgt.
Maar ik kan me daar werkelijk niets bij voorstellen, dat diegene zich nog durft te melden?!?!? En zowel, geloof ik nooit dat die voor die kosten op wil draaien om de hond weer terug te halen!?!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:27

Dat is weer een ander verhaal Kentaro, waar het mij om gaat is dat als hij dit wel zou doen hij de hond dus weer mee krijgt :? Ik zie het anders, wel de kosten dragen die gemaakt zijn maar nooit en te nimmer je hond terug.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:37

tuurlijk ben ik dat helemaal eens!!
Maar ik vergelijk het een beetje met een voorbeeld van een hond in een veel te warme auto in Katwijk. Daar hebben mensen TOT 2x AAN TOE een raam ingeslagen om de hond uit de snikhete auto te halen. De eigenaresse was pisnijdig.... Maar kreeg ook na de tweede keer haar hond gewoon weer terug.....
(bedoel niet dat de situatie voor de hond hetzelfde was als voor Nora, maar ik stond versteld dat ze de hond weer gewoon mee kreeg!!)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:51

Kentaro schreef:
tuurlijk ben ik dat helemaal eens!!
Maar ik vergelijk het een beetje met een voorbeeld van een hond in een veel te warme auto in Katwijk. Daar hebben mensen TOT 2x AAN TOE een raam ingeslagen om de hond uit de snikhete auto te halen. De eigenaresse was pisnijdig.... Maar kreeg ook na de tweede keer haar hond gewoon weer terug.....
(bedoel niet dat de situatie voor de hond hetzelfde was als voor Nora, maar ik stond versteld dat ze de hond weer gewoon mee kreeg!!)

Dat snap ik dus ook niet. En dan zie je dus dat er gewoon strenger tegen dierenmishandeling opgetreden moet worden.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 16:59

Het is ook van de gekke dat de eigenaar na het voldoen van de kosten zijn hond weer terug kan krijgen. Helaas hebben we te maken met de NL wet waarin dit is vastgelegt. Uiteraard gelden er op elke wet weer uitzonderingen, maar Nora zal dat niet zijn.
Kleine kans dat de oude eigenaar zich zal melden. De kosten van de zoekactie, asiel, DA etc. liggen vrij hoog en het zou dan een heel dure hond worden.
Maar als hij zich binnen 2 weken zou melden is het dus wel mogelijk.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:03

Kaspar schreef:
Het is ook van de gekke dat de eigenaar na het voldoen van de kosten zijn hond weer terug kan krijgen. Helaas hebben we te maken met de NL wet waarin dit is vastgelegt. Uiteraard gelden er op elke wet weer uitzonderingen, maar Nora zal dat niet zijn.
Kleine kans dat de oude eigenaar zich zal melden. De kosten van de zoekactie, asiel, DA etc. liggen vrij hoog en het zou dan een heel dure hond worden.
Maar als hij zich binnen 2 weken zou melden is het dus wel mogelijk.

Dan kunnen ze hem wel gelijk aanklagen!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:09

Laten we maar hopen dat de eigenaar zich niet durft te melden. Nora verdient nu een goede, ervaren baas en hopelijk zoekt dit asiel ook een passende baas. Daar ontbreekt het bij sommige asiels nog wel eens aan (als je maar veel thuis bent dan krijg je gerust als je 1e hond een 10 maanden oude herderreu met voernijd mee). Tot nu toe heeft de DB (en ook TS) het iig wel super aangepakt, waarvoor hulde.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat dit een Cane Corso is, ook geen kruising. Om eerlijk te zijn lijkt ze als 2 druppels water op mijn 4 jarige teef: de gestroomde vachtkleur, smalle koppie, hangoren, grove poten en zelfs de onderdanige angstige blik. Mijn hond is een kruising Mechel x LeonbergxRottweiler.
Hopelijk komt ze tot rust en vindt ze gauw een goede plek.

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:15

Ik wil even reageren, ik vind het super goed dat Nora is gevangen en dat ze niet meer in de kou buiten rondzwerft! De mensen die zoveel moeite in de reddingsactie hebben gestoken: SUPER GOED WERK!!!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:52

Ik had het er toevallig nog over met mijn kennis in Rockanje, ze dachten dus dat deze hond van iemand was die ik toevallig ook ken, maar die Nero die van hem is/was was 100% zeker een reu, heb die hond vaak genoeg gezien, geaaid en mee gespeeld, dus tenzij hij die reu weg heeft gedaan en een teef heeft gekocht die er heel erg op lijkt en die ook Nero heeft genoemd was het niet zijn hond.
Hoop wel dat er nog een eigenaar gevonden wordt en dat die even goed op zijn/haar falie krijgt. Zo ga je niet met dieren om.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 12:14

Citaat:
UPDATE NORA

Hier weer een kleine update.

Het gaat goed met haar!
Ze komt langzaam maar zeker bij in gewicht en begint de verzorgers enigzins te vertrouwen.
Haar pootjes herstellen goed en ze geniet zichtbaar van de liefde, warmte, zorg en aandacht. Nora is een heel lief dier.
Voor als nog is ze nog niet zo ver dat ze herplaatst kan worden.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:39

Leuke update, fijn dat het zo n lieve hond is.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:53

Wat goed nieuws, TS!
Niet zo gek dat Nora tijd nodig heeft. Ze heeft heel wat meegemaakt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:58

Dan je wel voor de update! Ik ben blij te horen dat het goed gaat met haar. Och, als ik toch tijd had zou ik haar zo in huis nemen... Maar helaas.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:34

Goed nieuws, bedankt!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:39

Goed om te horen!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:11

Fijn om weer iets te horen en dan ook nog zulk goed nieuws! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:13

Wat fijn, een update!!
Echt goed dat ze er de tijd voor nemen voordat ze een nieuw baasje zoeken!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:04

Wat fijn om weer even een update te zien....
Hopelijk krijgt ze een baasje die haar verdient...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:35

Hoe gaat het nu met haar??

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 15:54

Eigenlijk is er nog niets veranderd sinds de laatste update, behalve dan dat ze dikker begnt te worden en de pootjes goed herstellen.