Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:44

Anders lees je even de laatste twee pagina's ook door :roll:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:51

Vienna2007: het is wel prettig als je in ieder geval de posts van de TS even doorneemt voor je reageert. Nu loopt die post nogal achter de feiten aan, inmiddels gaat het een stuk beter qua zindelijkheid van Nala. :)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:54

Dat veranderd toch niets aan de openingspost? Ik heb de pagina's door gelezen, ik vind het nog steeds een walgelijk verhaal, en het beestje is beter af bij iemand anders.
Eerst die kat uitkotsen, en na alle negatieve reacties ineens een andere toon aanslaan.

Pelease.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:56

Tuurlijk. Want jij bent nooit boos en gefrustreerd en komt dan nooit eens wat lomper uit de hoek dan je eigenlijk bedoeld had. Nah.... Geloof er niets van ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:57

In ieder geval niet op internet nee, en mij zul je nooit betrappen dat ik zo over mijn dieren praat nee.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:59

Ik dacht toch ook, als jij de moeite moet doen om je spullen op te bergen zodat de kat er niet in kan plassen, waarom je vriend dan geen moeite doen om gewoon even het voer van de katten op een hogere plaats te zetten? Lijkt me ook heel logisch dat een hond moeilijk van zo'n lekkernij kan afblijven :D . Even tien seconden werk met verplaatsen en iedereen weer gelukkig.

Fijn dat het goed gaat trouwens, hopelijk blijft het zo evolueren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:00

Wat maakt dat nu uit? Internet of thuis of aan de telefoon? Ik word ook wel eens boos op mijn dier hoor, is heel menselijk. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:07

Vienna2007 schreef:
In ieder geval niet op internet nee, en mij zul je nooit betrappen dat ik zo over mijn dieren praat nee.

Ach, na anderhalf jaar plas vinden en spullen weggooien snap ik best dat de TS er even klaar mee was en in haar boosheid deze OP heeft geschreven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:07

Ik kan er niks aan doen hè? Maar als ik die discussie tussen TS en vriend zo lees, hoop ik van harte dat het nog even duurt voor de kinderen in de wieg komen te liggen. _O- Dan moet je echt op één lijn zitten. Mss een ongelooflijk lompe vergelijking, maar ik heb nu natuurlijk een hele vriendenkring met jonge kinderen. Ik heb ze zelf namelijk ook. En hoe meer ik daarvan zie, hoe meer ik geneigd ben om mensen te adviseren om eerst maar eens een hond te leren opvoeden en dán pas aan kinderen te beginnen. Als je daarmee al niet op één lijn kan komen, geloof me, dan worden kinderen ongelooflijk moeilijk!

Top dat ts in gesprek blijft. Vriendlief moet nog wennen aan de hond. Hij is een kattenmens en niet voor niks. Ook de kat moet er immers nog aan wennen. ;) Geduld... Mss werkt de bloesem ook op mannen? Dan heb ik absoluut interesse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:54

Fijn dat het beter gaat! :)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:01

Wij hebben ook zoon kat, oohh ik haat haar zo, maar goed, nix niet medisch of dergelijke poebah , gewoon uit nijdigheid :j Dusss mevrouw gaat binnenkort naar een boerderij waar ze lekker de hele dag gaan rondlopen en jagen etc etc , en zoveel pissen als ze wil :D sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:08

MelisXFeikje schreef:
Wij hebben ook zoon kat, oohh ik haat haar zo, maar goed, nix niet medisch of dergelijke poebah , gewoon uit nijdigheid :j Dusss mevrouw gaat binnenkort naar een boerderij waar ze lekker de hele dag gaan rondlopen en jagen etc etc , en zoveel pissen als ze wil :D sterkte ermee.

Tja...
Hopen dat het daar beter is! :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 09:59

Vienna2007 schreef:
Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

Nou inderdaad, wat een walgelijk verhaal zeg bah.
De kat is als kitten gekocht, en nu nog steeds niet zindelijk, dat probleem ligt toch echt bij jezelf en niet bij de kat. Het enige wat je kunt doen is je kat naar de dierenarts brengen om te laten onderzoeken, wie weet is het een medisch probleem.

Maar wellicht kun je inderdaad een beter baasje voor haar zoeken.

Bovendien stinken honden meer als katten.

Jij hebt alle pagina's doorgelezen, dat zie je zo }:0

Want ze is dus wél zindelijk, alleen gaat ze ook wel eens naast de bak.
En ondertussen ook dat niet meer, maar als je wat beter had gelezen, had je dat misschien zélf ontdekt.
Ipv daarvan moet ik mezelf nogmaals herhalen, omdat er nu eenmaal bepaalde mensen zijn die enkel lezen wat ze willen lezen, en dan lekker 20 pagina's aan reacties negeren

En honden stinken véél minder als katten.
Zeg nou niet 'ja maar katten wassen zichzelf' want da's met speeksel en da's goor. Was jij jezelf maar eens een week met speeksel, wedden dat je stinkt? En een hond doet zn behoefte BUITEN, dus daar heb je ook niks van geuroverlast aan. De kattenbak daarintegen..

In ieder geval: topreactie; zegt meer over jou dan over mij.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 10:03

idefix4 schreef:
Ik kan er niks aan doen hè? Maar als ik die discussie tussen TS en vriend zo lees, hoop ik van harte dat het nog even duurt voor de kinderen in de wieg komen te liggen. _O- Dan moet je echt op één lijn zitten. Mss een ongelooflijk lompe vergelijking, maar ik heb nu natuurlijk een hele vriendenkring met jonge kinderen. Ik heb ze zelf namelijk ook. En hoe meer ik daarvan zie, hoe meer ik geneigd ben om mensen te adviseren om eerst maar eens een hond te leren opvoeden en dán pas aan kinderen te beginnen. Als je daarmee al niet op één lijn kan komen, geloof me, dan worden kinderen ongelooflijk moeilijk!

Top dat ts in gesprek blijft. Vriendlief moet nog wennen aan de hond. Hij is een kattenmens en niet voor niks. Ook de kat moet er immers nog aan wennen. ;) Geduld... Mss werkt de bloesem ook op mannen? Dan heb ik absoluut interesse.

Ik hoef nog lang geen kinderen, gelukkig :D

Ik snap alleen 1 ding niet.. Hij is een kattenmens, en niet voor niks.
Wat bedoel je daar juist mee? :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:41

JunkDeLuxe schreef:
En honden stinken véél minder als katten.
Zeg nou niet 'ja maar katten wassen zichzelf' want da's met speeksel en da's goor. Was jij jezelf maar eens een week met speeksel, wedden dat je stinkt? En een hond doet zn behoefte BUITEN, dus daar heb je ook niks van geuroverlast aan. De kattenbak daarintegen..

In ieder geval: topreactie; zegt meer over jou dan over mij.

Oh! Leuk!! Het wordt een "Wie stinkt meer, honden of katten???"

Ze stinken allebei. De kattenbak (als de katten het binnendoen) is het meest stinkende in mijn ogen, en als je die goed bij houdt, is er in principe niets aan de hand. De hond, als de vacht regelmatig geborsteld wordt (ben geen voorstander van wassen bij de meeste rassen), is er ook niets aan de hand. Maar, toegegeven, ik vind vaak wel dat je eerder ruikt dat er een hond in huis is dan een kat.

Dan nog over het speeksel. Het speeksel van mensen is veel minder schoon dan dat van katten en honden. Als wij onze "wonden likken" (letterlijk) zal het gaan infecteren. Bij honden en katten is dat niet het geval, die hebben schoon speeksel.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:44

Goh jammer dat mensen toch zo persoonlijk reageren
wil wel weten wat die mensen doen als hun kat elke dag het huis onder piest en ook op hun spulletjes?

TS heeft al meerdere keren gezegt dat ze ermee naar de dierenarts is geweest.

Als ik de ts was zou ik zelf weggaan als vriend zograag de kat wil houden
tja dan maar gescheiden leven of een vriend zoeken die niet van katten houd :P

Maarja vergeet niet dat honden ook veel kunnen uithalen ;)
mijn tante had een hond die lekker heel de boel bij elkaar blafte als ze wegging
was er ineens ingeslopen eerst deed hij da niet...

En ik ? Mijn eigen hond heeft ook wellis op bed geplast ookal was ze toen al volwassen en ookal was ze toen net nog uitgeweest.... plus dat ze er ook een houtje van heeft om in de tuin te poepen niet leuk als je buren hebt die zeuren en veel roddelen maar dan denken wij maar gelukkig doet ze dat dan niet binnen... Ze komt veel buiten hoor en daar poept ze ook veel :') maar ze wil ook graag in de tuin der behoefte doen ...
En ja stinken kan ze ook ze kan je echt vergassen :D
en heeft zoals agossie aangeeft net als veel andere honden een sterke lichaamsgeur
hoe vaak ik haar ook heb gewassen die geur blijft hoor !

Aan alle dieren zitten voor en nadelen
ze kunnen allemaal problemen krijgen psygisch lichaamlijk of gedragsstoornissen

Het is aan ons hoe we ermee omgaan .

En ja wij hebben de hond wellis vervloekt als we haar erop betrapte dat ze bv op het bed plaste of lekker waar een dure kast staat
tis geen schoothondje dus als die begint te plassen dan heb je een echte plas...

Maar tis ook een hele lieve en vrolijke hond die van ons houd en wij van haar en we zullen maar zeggen ieder beestje heeft zn eigenaardigheden

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:22

Het is wel off-topic, maar graag zou ik nog willen vermelden dat kattenvoer héél ongezond voor een hond is.
Dit omdat kattenvoer veel zouter is dan hondenvoer.

Het is ook nog eens zo simpel op te lossen door gewoon het voer hoog meer te zetten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:58

Ben wel nieuwsgierig hoe het nu gaat eigenlijk?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:12

JunkDeLuxe schreef:
idefix4 schreef:

Ik hoef nog lang geen kinderen, gelukkig :D

Ik snap alleen 1 ding niet.. Hij is een kattenmens, en niet voor niks.
Wat bedoel je daar juist mee? :D

Als je samen al niet concequent kan zijn voor je huisdieren, worden kinderen een drama. Zodra ze kunnen praten gaan ze namelijk proberen om de ouders tegen elkaar uit te spelen. Dan is in gesprek blijven echt zeer belangrijk. En ik heb hier 3 echte schatjes van kids, maar ze proberen het! :j Kijk voor de grap één keer naar een opvoedprogramma en je begrijpt wat ik bedoel.

Een kat die in huis pist én muizen vangt? Zo één mag het hier proberen. Let wel: De kat komt hier níet in huis... Ik heb een bloedhekel aan kattenbakken en kattenharen in mijn huis. En mijn kleine monstertje van een Jack heeft een reusachtige hekel aan katten. Dus zo een kat komt hier echt voor een baantje...

Verder kan ik alleen maar denken: Gelukkig maar, want steggelen over wat nou viezer is, een hond of een kat, vind ik ongelooflijk kinderachtig. _/-\o_
Aan beiden kleven nadelen. Ik baal ook als ik hondenstont op het pad aan tref. Ik ruim dat dan op. Ook een hond heeft absoluut nadelen. Sterker nog: Zelfs een paard heeft soms nadelen!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:18

Ach....een beest in huis is alleen maar vies wanneer je als baasje er niks aan doet, of het nou hond of kat , konijn of fret of paard is....
De kat heeft een kattebak, die ruik je niet wanneer je hem goed schoonmaakt, 2x per dag de drolletjes en natte plekjes eruit schept. Nou wonen mijn katten tegenwoordig buiten maar in mijn flat zaten ze binnen.
Mijn bouvier heeft lang haar, wanneer hij nat is ruik je hem, dan is hij in de bijkeuken of buiten. hij gaat naar de trimsalon om geschoren te worden of gewassen. dan ruik je hem veel minder. Hij ligt niet op mijn kleden maar op de tegels.
Mijn paarden ruik je ook, zit aan mijn broek, jas, schoenen....haha, dat hangt ook niet in de "bewoonde wereld" van mijn huis.
Het ligt ook aan jezelf of je dieren in huis ruikt of niet!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:04

Ik hoop dat in mijn premiumvoer niet zoveel zout zit?

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 01:41

ik was nogal geschokt door de reacties van sommige, ik ben ook al vaak boos geweest en iets onaardigs gezegd over mens en dier.
en het probleem lag niet aan de toon van het bericht of aan de ts maar een meningsverschil tussen haar vriend en haar.
ben blij dat het beter gaat met de poes en ook tussen jouw en je vriend, ik had echt medelijden toen ik de reacties aant lezen was, zo zie je maar dat via het internet iemand neerhalen makkelijker is dan het recht in zijn neus zeggen. iedereen kan makkelijk oordelen via de computer maar het is belangrijk om iedereen een kans te geven om te bedaren en ook om niet dadelijk te vooroordelen.
Ts ik heb veel respect voor je hoor, bij mij was de kat denk ik allang buiten gevlogen en mijn vriend misschien mee := (ik had het gevoel dat hij niet echt begrijp dat het zo diep zat bij jouw)
maar goed, eind goed al goed zeker :D

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 03:27

Bij aanschaf was ze "zo goed als" zindelijk? Klopt! Katten leren het namelijk van de moeder. En met 6 weken bij de ouders weghalen is toch echt aan de vroege kant. Misschien heeft ze het niet helemaal af kunnen maken ( klinkt dit duidelijk? :? ) Ik zou inderaad kijken of er geen medische oorzaak ik. Zo nee, de plantenspuit erbij! En dan maar hopen er optijd bij te zijn!
Ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik zou ook uit mijn vel springen. Mijn katten (6 maanden) vinden de gordijnen nogsteeds erg aantrekkelijk!
Ik zou er niet zo snel voor kiezen om een dier weg te doen. Of het moet een gevaar voor jezelf zijn.

Ohw ja. Ik heb niet alle 23 pagina's doorgelezen. Beetje globaal. Sorry als ik in de herhaling ben gevallen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:00

Je had toch de laatste 2 wel even kunnen lezen?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:00

Yamcha, niet iedereen die bokt doet dat de hele dag door, en heeft dus zin om 23 pagina's te lezen. Dat is nu eenmaal internet, het heeft geen zin om daar elke keer mensen op aan te spreken.