Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:30

HLPhoto schreef:
Echt... Is 't nou zo moeilijk om een hond op te voeden? De mijne blijft ook naast me lopen als ze andere honden ziet, tenzij ik d'r toestemming geef om te gaan kijken. En als je dan een agressieve of valse hond hebt en je geeft er teveel om om 'm een spuitje te geven... lijn 'm aan of houd 'm onder appel & bij je.

juist! amen
iedere dodo kan zien dat als mensen hun hond aan de lijn houden dat die hond niet sociaal is dus kun je als hondeneigenaar daarop anticiperen en een hoop gedonder voorkomen

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:35

rommulus schreef:
HLPhoto schreef:
Echt... Is 't nou zo moeilijk om een hond op te voeden? De mijne blijft ook naast me lopen als ze andere honden ziet, tenzij ik d'r toestemming geef om te gaan kijken. En als je dan een agressieve of valse hond hebt en je geeft er teveel om om 'm een spuitje te geven... lijn 'm aan of houd 'm onder appel & bij je.

juist! amen
iedere dodo kan zien dat als mensen hun hond aan de lijn houden dat die hond niet sociaal is dus kun je als hondeneigenaar daarop anticiperen en een hoop gedonder voorkomen
klopt. nu is 't wel, onze JR is op zich wel "normaal" alleen behoorlijk dominant (zoals JRs nogal vaak zijn). daarnaast behoorlijk doof en ze ziet ook niet heel veel... is al een oud hondje. ben dus erg voorzichtig waar ik d'r mee laat snuffelen en ze loopt altijd aan de lijn (ook omdat ze me al niet meer ziet staan als ik 10 meter verderop sta := )

de hond die nu aangevallen werd is groter dan de JR, maar staat lager in rangorde in onze "roedel" (onder m'n vriendin, mij en de JR, boven de katten :+ ). hondje is altijd erg onderdanig en heeft echt nooit de neiging tot vechten, piept zelfs al voordat ze gebeten wordt. Je kan d'r echt zien als levend knuffeldiertje, dus die aanval van die andere hond was alles behalve normaal eerlijk hondengedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:40

Yunaa schreef:
Ik vind dat iedereen zelf moeten weten hoe die gene met zijn honden omgaat. Iedereen kent zijn eigen honden het beste :j En er kan altijd iets gebeuren, of je nou weg bent of niet. ;) En elk ras is het zelfde. Alleen de een heeft grotere gevolgen dan de andere. :j

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Groot respect voor deze uitspraak in dit topic.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:41

sherif schreef:
Mijn staffie zit het vechtersbloed in, zo is dit ras immers gefokt, dus geen kul met dat we deze term niet mogen gebruiken.
Heb in heel mijn leven diverse hondenrassen mogen meemaken, maar mijn bloedeigen hondje is met haar achtergrond hoe ze gefokt is, gevaarlijker en meer in staat om andere dieren dusdanig te verwonden...al zal het maar uit zelf verdediging zijn, dan nog .......als dat zou gebeuren voel ik me schuldig tov de andere hond die welliswaar begon, dus liever voorkomen dan genezen, en een ieder die liever niet wil voorkomen is imo geen hond waard!

Goh laten nou de meeste staf-eigenaren bij hoog en laag beweren dat dat niet zo is. En dat maakt me nu zo ongerust. Merk gewoon dat eigenaren van deze honden (en meer populaire rassen) zich niet verdiepen in het ras. Ze worden aangeschaft omdat ze zo stoer staan, omdat ze overal te zien zijn, omdat dochter of zoonlief de plaatjes van de honden zo mooi vinden, of dat de buren ze ook hebben, ze hebben pas een film gezien met zo'n hond in de hoofdrol etc. etc. etc.

Men kijkt niet waar zo'n dier behoefte aan heeft.... ruimte, vrijheid consequente baas..... Nee, dat is allemaal maar bijzaak.

In dergelijke handen is het vaak wachten op problemen helaas.....

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:43

slimmerik schreef:
sherif schreef:
Mijn staffie zit het vechtersbloed in, zo is dit ras immers gefokt, dus geen kul met dat we deze term niet mogen gebruiken.
Heb in heel mijn leven diverse hondenrassen mogen meemaken, maar mijn bloedeigen hondje is met haar achtergrond hoe ze gefokt is, gevaarlijker en meer in staat om andere dieren dusdanig te verwonden...al zal het maar uit zelf verdediging zijn, dan nog .......als dat zou gebeuren voel ik me schuldig tov de andere hond die welliswaar begon, dus liever voorkomen dan genezen, en een ieder die liever niet wil voorkomen is imo geen hond waard!

Goh laten nou de meeste staf-eigenaren bij hoog en laag beweren dat dat niet zo is. En dat maakt me nu zo ongerust. Merk gewoon dat eigenaren van deze honden (en meer populaire rassen) zich niet verdiepen in het ras. Ze worden aangeschaft omdat ze zo stoer staan, omdat ze overal te zien zijn, omdat dochter of zoonlief de plaatjes van de honden zo mooi vinden, of dat de buren ze ook hebben, ze hebben pas een film gezien met zo'n hond in de hoofdrol etc. etc. etc.

Men kijkt niet waar zo'n dier behoefte aan heeft.... ruimte, vrijheid consequente baas..... Nee, dat is allemaal maar bijzaak.

In dergelijke handen is het vaak wachten op problemen helaas.....

Maar het zijn niet alleen de stafford eigenaren die dat doen. Ik ken zoveel mensen die een hond kopen zonder zich te verdiepen in het ras, of dat nou een teckel, herder of stafford is...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:51

Marloes__ schreef:
Maar het zijn niet alleen de stafford eigenaren die dat doen. Ik ken zoveel mensen die een hond kopen zonder zich te verdiepen in het ras, of dat nou een teckel, herder of stafford is...

Absoluut. Maar dat staat ook in mijn post en zo bedoel ik die ook. Zie de haakjes (en meer populaire rassen)

Macs

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:53

Mijn oma heeft een strontvervelende boerenfox, heeft géén idee waar die honden voor zijn gemaakt. Ze verwend hem heel erg maar wordt dan wel boos op hem :? Trouwens.. bij alles wat hij doet krijgt ie een grote bek.. Wat zou dat hondje blij zijn op een boerderij!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:11

rommulus schreef:
HLPhoto schreef:

juist! amen

ook grote onzin als je dit durft te beweren....mijn hond is altijd aangelijnd en kan tegen 9 vd 10 honden poeslief doen,maar de 10e pakte ze omdat ze die niet mag...dus niet beweren dat alle aangelijnde honden voor gezeik zorgen, vind het niet kunnen als mensen maar denken doet de mijne nooit, elk hond ongeacht hoe lief die ook is, hoort aangelijnt te zijn. punt uit...speciale losloop plaatsen daar kan je je hond los laten lopen, niet zomaar op straat, en mag aannemen dat de hondeneigenaar zelf wel kan aangeven of zijn of haar hond daar los kan of niet.
Heb vaak zat van die kleine keffers meegemaakt die te fel reageerde naar mijn hond toe en ik hem netjes probeer weg te halen, maar als de eigenaar niets onderneemt hierin, en als mijn hond zo`n hond dan grijpt is het jammer dan hondje/ baasje, had je je hond maar moeten aanlijnen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:14

@ sherif: Vind dat aanlijnen altijd zo overdreven. Een hond die goed onder appel staat heeft ook niet snel problemen.

Onze hond blijf braaf naast me volgen als ik dat wil, ook al lopen er 15 honden langs. Dat is ook "los" lopen en die vrijheid om zodra ik dat zeg d'r eigen plan te kunnen trekken gun ik d'r in het bos of park - waar het geen gevaar oplevert ivm verkeer oid - heel graag.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:30

HLPhoto schreef:
@ sherif: Vind dat aanlijnen altijd zo overdreven. Een hond die goed onder appel staat heeft ook niet snel problemen.

Onze hond blijf braaf naast me volgen als ik dat wil, ook al lopen er 15 honden langs. Dat is ook "los" lopen en die vrijheid om zodra ik dat zeg d'r eigen plan te kunnen trekken gun ik d'r in het bos of park - waar het geen gevaar oplevert ivm verkeer oid - heel graag.

Toch moet je daarmee uitkijken. Ook al is je hond zo goed onder appel en loopt hij naast de voet.
Als er een keffertje langskomt (aan de riem of ook los) ben jij alsnog de pineut als er een gevecht ontstaat waarbij het keffertje het onderspit delft.
Volgens de wet liep jouw hond los, ook al volgt hij keurig, dat maakt niks uit.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:33

mika11 schreef:
Toch moet je daarmee uitkijken. Ook al is je hond zo goed onder appel en loopt hij naast de voet.
Als er een keffertje langskomt (aan de riem of ook los) ben jij alsnog de pineut als er een gevecht ontstaat waarbij het keffertje het onderspit delft.
Volgens de wet liep jouw hond los, ook al volgt hij keurig, dat maakt niks uit.
Die kans zit er idd wel in. Echter is het zo dat mijn hond zo onderdanig is dat een dominant keffertje meteen duidelijk gemaakt wordt dat ze d'r gezag mag hebben := Gaat niet zo gauw mis. Als het wel mis gaat wacht ik de agressietest met plezier af. Zowel met de huidige hond als met m'n vroegere dominante teef van ruim 60 kg.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:48

Nou eh ik lijn mijn ubersociale hond wel aan als ik andere, ook al zijn het loslopende honden tegenkom. Waarom? Ik wil haar graag sociaal houden en ze gaat pas van de lijn af wanneer de andere eigenaar het daar ook mee eens is.
Tevens kan ik haar beter beschermen tegen eventuele rotjoekels als ze bij me blijft en niet de benen neemt. Ik kan namelijk niet zo hard lopen als een hond die het voorzien heeft op de mijne en tja, wat mijn Bullie betreft, dan kan ik wel hier roepen, maar goed, dat werkt dan ook niet echt meer.

Dus nee, de riem gaat er pas af als alle neuzen dezelfde kant op staan.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:50

Ragebol1977 schreef:
Dus nee, de riem gaat er pas af als alle neuzen dezelfde kant op staan.

En zo hoort het. :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:50

Complimenten Ragebol +:)+

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:57

Ik vind: In de handen van iemand die totaal geen verstand heeft van honden en het opvoeden van honden, is een Stafford of Pittbull een moordwapen, en een Labrador gewoon nog een Labrador. Een niet-luisterende Labrador, okee, maar nog steeds gewoon een Labrador.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:30

sherif schreef:
ook grote onzin als je dit durft te beweren....mijn hond is altijd aangelijnd en kan tegen 9 vd 10 honden poeslief doen,maar de 10e pakte ze omdat ze die niet mag...dus niet beweren dat alle aangelijnde honden voor gezeik zorgen, vind het niet kunnen als mensen maar denken doet de mijne nooit, elk hond ongeacht hoe lief die ook is, hoort aangelijnt te zijn. punt uit...speciale losloop plaatsen daar kan je je hond los laten lopen, niet zomaar op straat, en mag aannemen dat de hondeneigenaar zelf wel kan aangeven of zijn of haar hond daar los kan of niet.
Heb vaak zat van die kleine keffers meegemaakt die te fel reageerde naar mijn hond toe en ik hem netjes probeer weg te halen, maar als de eigenaar niets onderneemt hierin, en als mijn hond zo`n hond dan grijpt is het jammer dan hondje/ baasje, had je je hond maar moeten aanlijnen.

waarom is het onzin ???
ik had er misschien over het algemeen tussen moeten zetten maar ik voorkom eerder dan dat ik wil genezen
ik denk dat deze aanname een hoop gezeik kan schelen

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:36

ik hou mijn border collie altijd vast. Als ik hier wat ga wandelen zijn er vaak honden die los lopen en naar haar toekomen. Als ze dan scheef uit de hoek komt is het nog mijn hond haar fout. Al vaak voor gehad. En zeker honde waar ze dan op zitten te roepen hier hier hier en nog niet hier komen. als ze haar gerust laten doet ze niets. Kom je in onze tuin haar domein is zij koning en kan ze idd bijten. Maar zij is immers onze waakhond. :) En iedereen dat bij ons komt weet dat als ze zien ze los loopt ze toch maar even vragen het geen kwaad kan. Dus mensen die niet in onze hof moeten zijn vanachter en er toch komen is pech.
Eens ze in huis komt is ze iedereensvriend en doet ze geen vlieg kwaad.
is zij dan oook zo een gevaarlijke potentieele hond????

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:09

Mijn hondje (Maltezer) hou ik ook altijd aangelijnd. :j Gewoon omdat ik dan de controle over haar heb, dat ze niet opeens naar een andere hond toe rent en hem uitdaagt etc. En zo kan mijn hond nooit 'fout' zijn als ze aangelijnd is, en een andere hond - niet aangelijnd - komt op haar af en stel er gebeurt wat ... :n Dan kan ik tenminste bewijzen dat het niet aan mijn hondje ligt.

Natuurlijk laat ik haar op sommige plekken wel eens los, maar dan echt zeker weten op plekken waar het rustig is, en niet veel andere honden zijn. Mede omdat zij ook al eens gepakt door een Stefford. :\ En dit natuurlijk een 'niet leuke' ervaring is.

Als ik een Stefford zou hebben, zou hij zeker weten aangelijnd blijven. De gevolgen zijn sowieso veel heftiger dan als een kleiner hondje. En ik durf te beweren dat een Stefford nog sterker is ook als menig mens. En daar in tegen mijn inieminie hondje niet. ;)

Maar goed, uiteindelijk heeft elke hond recht op zijn vrijheid. Snap ook best dat een hond die eeuwig aangelijnd is ook niet tevreden is :(:) Alleen is geen een hond te vertrouwen, ook al zijn ze nog zo lief en trouw *D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:17

Martine_R schreef:
Ik vind: In de handen van iemand die totaal geen verstand heeft van honden en het opvoeden van honden, is een Stafford of Pittbull een moordwapen, en een Labrador gewoon nog een Labrador. Een niet-luisterende Labrador, okee, maar nog steeds gewoon een Labrador.

Niet eens... Ik ken genoeg labs -en andere honden- die echt gevaarlijk zijn...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:34

Macs schreef:
Martine_R schreef:

Niet eens... Ik ken genoeg labs -en andere honden- die echt gevaarlijk zijn...

ik ben het idd ook echt niet Martine_R eens. Het is dat ik weet hoe ik het gevecht met een hond aan moet gaan, anders had ik m'n eigen klauwtjes vanmiddag denk ik goed open gehad. Lieve labrador was er erg op belust om er eens even een hapje uit te nemen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:45

Ach ik heb vele malen liever 1000 staatsgevaarlijke honden op straat dan 1 tristan v/d V.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:14

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:20

mika11 schreef:
Dat zijn blijkbaar niet de juiste eigenaren voor zo'n type hond en dan krijg je zulke dingen.
Zulk soort mensen moeten een teckel nemen.

Nee, helemaal niet. Zulke mensen moeten helemaal geen honden nemen..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:22

Ja dat is nog beter. Ze zoeken een statussymbool dat stoer is.
Helaas worden anderen er dan de dupe van.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:32

:') Ken veel honden en meer Labs die vals zijn dan staffs maar goed. :D

Onze honden zijn altijd aangelijnd en staan onder appél. Mijn reu kan absoluut niet met andere honden en ook met vreemden heeft hij niks. Ook al zeg je mensen houdt je hond bij je dan zeggen ze nog "hij doet niks hoor" zo'n grote ergenis.

Ik vindt het ronduit associaal dat mensen hun honden in drukke hondengebieden los laten lopen. Dat zou betekenen dat een hond die niet met elke hond wil spelen hier niet kan kan lopen ondanks dat hij aangelijnd is. Zo'n hond is niet gevaarlijk zolang honden gewoon aan de lijn bij hun baas blijven.