Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hanneke1 schreef:Als je op internet zoekt zie je inderdaad ook dat dwerghamsters MINIMAAL in een hok van 50 cm bij 30 cm moeten.. En hamsters leven inderdaad solitair, ik heb vaak gehoord dat ze alsnog na 4 maanden bij elkaar gezeten te hebben van geboorte af aan gigantisch begonnen te vechten, dus ik zou ze zeker uit elkaar halen.
En niet alle hokken die ze verkopen zijn goed, kijk hier maar eens naar. Het wordt verkocht, maar zoals jij ook zult zien, dit is niet goed voor zo een hamstertje.. http://dieren.marktplaats.nl/knaagdiere ... mster.html
my_precious schreef:hanneke1 schreef:Als je op internet zoekt zie je inderdaad ook dat dwerghamsters MINIMAAL in een hok van 50 cm bij 30 cm moeten.. En hamsters leven inderdaad solitair, ik heb vaak gehoord dat ze alsnog na 4 maanden bij elkaar gezeten te hebben van geboorte af aan gigantisch begonnen te vechten, dus ik zou ze zeker uit elkaar halen.
En niet alle hokken die ze verkopen zijn goed, kijk hier maar eens naar. Het wordt verkocht, maar zoals jij ook zult zien, dit is niet goed voor zo een hamstertje.. http://dieren.marktplaats.nl/knaagdiere ... mster.html
nou wat jij laat zien op marktplaats heb ik dus niet,
ik heb net toch even gemeten en om precies te zijn, zijn dit de afmetingen 59 bij 37 bij 53/lengte, breedte, hoogte, dus zo verkeerd doe ik het niet lijkt mij.
de hamsters kunnen idd wel bij elkaar als ze vanaf 3 weken bij elkaar zitten heb ik net gelezen ook op het internet.
kan ik wel even kopieren als er belangstellende zijn.
WinSel schreef:Maar het kan nog steeds gigantisch fout gaan, haal ze aub uit elkaar !
Het zijn solitair levende dieren, het kan gigantisch fout gaan en dat wil je niet mee maken
En je zegt dat je het nog niet zo verkeerd doet met je kooi, maar jij hebt daar 2 hamsters in terwijl 1 hamster MINIMAAL 50 cm nodig heeft
Het is niet om je lastig te vallen, maar het gaat mij om de dieren
Die fokker heeft er totaal geen verstand van, eerder een broodfokker als k zo hoor dat die hokjes nog kleiner zijn
my_precious schreef:hanneke1 schreef:Als je op internet zoekt zie je inderdaad ook dat dwerghamsters MINIMAAL in een hok van 50 cm bij 30 cm moeten.. En hamsters leven inderdaad solitair, ik heb vaak gehoord dat ze alsnog na 4 maanden bij elkaar gezeten te hebben van geboorte af aan gigantisch begonnen te vechten, dus ik zou ze zeker uit elkaar halen.
nou wat jij laat zien op marktplaats heb ik dus niet,
ik heb net toch even gemeten en om precies te zijn, zijn dit de afmetingen 59 bij 37 bij 53/lengte, breedte, hoogte, dus zo verkeerd doe ik het niet lijkt mij.
de hamsters kunnen idd wel bij elkaar als ze vanaf 3 weken bij elkaar zitten heb ik net gelezen ook op het internet.
kan ik wel even kopieren als er belangstellende zijn.
WinSel schreef:Voor het geval het fout gaat...
Het gaat vaker fout dan goed, ik zou ze echt uit elkaar halen hoor, maar dat moet je verder helemaal zelf weten
Je houd je nogal vast aan het geen dat ze wel samen kunnen..
WinSel schreef:Nou ze leven normaal solitair dus zielig is het niet
Ik wil het risico niet nemen dat er straks door jou 1 dood ligt door het vechten
Haal ze gewoon uit elkaar, lijkt me beter
WinSel schreef:Nou doe dan aub die fokker en de dierenwinkel niet
Is er geen opvang in de buurt ? Neem dan even contact op met een knaagdierenopvang
Die weten precies hoe het zit... Dierenarts zou ook kunnen, maar niet elke dierenarts heeft verstand van knaagdieren
Temeraire schreef:my_precious; leuke hamsters heb je! Jammer dat je verkeerd bent voorgelicht. De kans is inderdaad erg groot dat dit fout gaat. Nu nog niet, en de komende 2 weken vast ook nog niet, maar daarna.... soms zie je wel dat ze ruzie gaan maken en kan je ze dan gauw uit elkaar halen, maar je kan het ook niet merken en dan ligt er ineens 1tje dood...
Mocht je iemand willen bellen, dan raad ik een dierenarts of opvang aan, de dierenwinkel heeft over het algemeen absoluut geen kennis van dit soort zaken.
Je kooi is ook erg krap, ook voor 1 hamster. Het lijkt op de kooi die bij de blokker te koop is geweest.
Temeraire schreef:Je 2e optie met schotje klinkt heel goed, dat zou ik doen
Ik snap het ook niet, ken meerdere mensen die hamsters fokken, allemaal groot liefhebbers. Maar ken ook mensen die hamsters fokken en er vreselijk slecht mee omgaan, en dat terwijl het wel veel tijd kost en je er nauwelijks aan verdient... dus waarom die moeite als je niet met het welzijn begaan bent, dat snap ik ook niet.
Fijn dat het toch een andere kooi is dan ik dacht, dat scheelt weer. Dat steentje voor de tanden zou ik eruit halen. Als het goed is gebruiken je hamsters het toch niet, en gebruiken ze het toch dan krijgen ze teveel kalk binnen. Ook zo iets waarvan je je afvraagt waarom het verkocht wordt.
In ieder geval succes!