Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:26

Ik heb er dus totaal geen verstand van (en ik ga het ook zelf niet doen dat slachten), maar eten ze de poten en de ingewanden ook op dan, of moet je echt de kip eerst ontleden ?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:57

darwin schreef:
Ik heb er dus totaal geen verstand van (en ik ga het ook zelf niet doen dat slachten), maar eten ze de poten en de ingewanden ook op dan, of moet je echt de kip eerst ontleden ?

Je kan je ze in principe in geheel geven. Maar is je hond het gewend hele dieren te eten? Anders is de kans groot dat ie niet weet wat ie ermee aan moet haha.

Hier hebben ze vanavond forel gegeten, vooral Buddha vind de kop erg lekker :j.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:41

darwin schreef:
Misschien een rare vraag, maar ik fok met zijdehoenderkippen, en de hanen raak je vaak niet kwijt.
Voor menselijke consumptie zijn zijdehoenders niet geschikt omdat ze blauw vlees hebben, en ze schijnen taai te zijn.
Zou ik die bijvoorbeeld wel kunnen slachten en aan de honden geven ? (voel me nu helemaal een dierenbeul :o )

Taai zijn ze zeker :') Of je moet ze braden, dan valt het misschien wel mee. Wij hebben laatst één van onze hanen in de grill gehad en die was niet te vreten. De andere haan is dus naar de honden gegaan. Er zit trouwens ook weinig vlees aan de hoentjes dus al zouden ze geen blauw vlees hebben, is het nog niet echt geschikt.

Wat het slachten betreft. Je zou ze gewoon in hun geheel kunnen geven. Alleen zou ik de galblaas wel verwijderen :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:51

Wendy_Komen schreef:
Worst even uurtje uit de vriezer, dan in plakjes snijden, en terug de vriezer in Karin. Hoe oud is de pup als die bij je komt? Want misschien weet je dat al wel, maar bij een jonge pup moet je in eerste instantie ongeveer 7% gaan voeren.

Ja maar bedoel eigenlijk je snijd dus op de gok ;) je kan niet wegen van dit is 100 gr :P dus afsnijden maar..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:04

KarinW86 schreef:
Wendy_Komen schreef:
Worst even uurtje uit de vriezer, dan in plakjes snijden, en terug de vriezer in Karin. Hoe oud is de pup als die bij je komt? Want misschien weet je dat al wel, maar bij een jonge pup moet je in eerste instantie ongeveer 7% gaan voeren.

Ja maar bedoel eigenlijk je snijd dus op de gok ;) je kan niet wegen van dit is 100 gr :P dus afsnijden maar..

Je kan de worst eerst opmeten en hem dan verdelen in 10 stukken ofzo.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:05

Karin, je kunt het toch wel inschatten? Je weet hoeveel de rol weegt en in hoeveel stukken je deze dan moet snijden. Het komt niet op een paar gram natuurlijk!

Zo'n haantje zou ik plukken en de darmen verwijderen, die blieven de meeste honden niet zo graag.

Hier hebben de hond en katten vandaag eendenfilet, runderhart en kippenrug gegeten.

KarinW86

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:06

Nee dat snap ik dat het niet op paar gram aan komt ahahah :P maar bedacht me dat zo opeens

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:53

Vandaag kipkarkasjes.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:51

vanmorgen geitenpens, en vanavond, paard compleet met wat groenten en kefir erover en smullen maar,
zondag komt de pup en die wil nu bij de fokker ook al geen brokjes meer maar alleen maar vers, dus hij kan komen, zijn eten staat klaar.

Wendy, hoe bedoel je 7% bij een pup?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:53

haha ja dat had ik met mijn pupke ook al, bij de fokker liet ze ook al haar brokken staan.
Hier had ik beide op 1 bord gedaan en vlees ging op brok liet ze mooi liggen :P dus dat was een makkelijke overstap :j

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:13

Lida, ik bedoel daarmee dat je een volwassen hond ongeveer 2% van zijn lichaamsgewicht aan eten per dag moet geven (hond van 10 kilo dus 200gram per dag) maar omdat een pup nog moet groeien, moet je daarbij ongeveer 7% van het lichaamsgewicht van aanhouden. Hoop dat ik zo wat duidelijker ben ;-)

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:48

Dit klopt dan met wat ik mijn klanten adviseer volwassen hond 20 gram per kg lichaamsgewicht en puppen tussen de 40 en 50 gram per kg. lichaamsgewicht, en dat dit een richtlijn is en dat de eigenaar zelf moet bij sturen.

Zo zie je er zijn vele wegen die naar Rome leiden. *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:49

De ene hond zal iets meer of minder nodig hebben als de ander ...ligt er natuurlijk aan wat er mee gedaan wordt

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:35

Gister eendennekken en rundvlees, vandaag parelhoenkarkas en runderpens.

En ik heb eindelijk een droogmasjientje, dus ik ben nu hard vleugeltipjes aan het drogen :D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:31

Haha, heerlijk he zo'n droogmachine. Ik heb zelf een Bohmann, erg fijn dingetje. Toen ik het ding net had was ik echt fanatiek, toen begon Mac minder goed te eten en Bommie was al op 'dieet', toe ben ik bijna helemaal gestopt met snacks bijvoeren. dus toen had ik de vriezer vol liggen met gedroogde long, runderlippen, orgaan, eendenvoetjes, konijnenoortjes... :o

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:10

Waar haal je de zin vandaan om alles zelf te drogen :D Wat dat aangaat ben ik een luie baas hoor, koop gedroogde snacks gewoon per kg!

Hier hadden de hond en katten vanmorgen paardenspiervlees, vanavond eten de katten kippennekken en de hond heeft een runderstrot om zich op uit te leven..

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:22

Ik ben niet van plan om gigaveel te gaan drogen, alleen af en toe eens wat dingetjes. Ik vind gedroogde snacks te duur over het algemeen, daarom wilde ik zelf graag een masjientje hebben :)

De snackjes zijn hier echt alleen voor af en toe. Ik had er mijn buik vol van en ben er mee opgehouden. Ze kregen voorheen ook gewoon frolicjes maar Mukkus kan daar (achteraf gezien) niet zo goed tegen. Dus sinds februari krijgen ze helemaal geen snackjes meer. Nu ik de masjien heb weer af en toe eens :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:01

Een "machine" om te drogen? Ik doe dat gewoon in de oven, lage stand, deurtje stukje open, gaat prima.
Heb lever gedroogd, als beloningssnack.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:05

Haha ja maar dan moet je wel een oven hebben waarin dat kan ;) Ik heb alleen zo'n combiding, die doet het niet met het deurtje open ;) Daarbij zal ik mijn hubbie geen plezier doen met het drogen van dingen in de oven en zeker niet binnen, en nu ik zwanger ben kan ik die geuren erg slecht verdragen :+ Edwin kookt wel eens lever, brrrrrrrrr bahbahbah!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:47

Okay, onze oven is erg oud, werkt prima met het deurtje open. En lever mmmm, ik knabbel zelf ook wel eens een stukje hondensnack tijdens de training (mijn vrouw is het met je eens, die griezelt er ook van...).

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:46

Haha, ik vond het juist leuk om er zo mee bezig te zijn ;)

En voor m'n machine deed ik het ook in de oven, maar daar werd de rest hier thuis niet echt vrolijk van :o voornamelijk kippennekken stonken een uur in de wind

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:45

Hoe lang moeten die kippennekken er dan wel niet in?? Ik heb de vleugeltipjes er wel 12 uren in gehad en ze kunnen eigenlijk nog wel ff.

Vandaag staat er paardenvlees en kipkarkas op het menu

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:47

Vanmorgen paardenvlees voor de katten, kippennekken voor de hond en vanavond kippennekken voor de katten en een restant runderstrot voor de hond...

:Y)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:32

March schreef:
Hoe lang moeten die kippennekken er dan wel niet in?? Ik heb de vleugeltipjes er wel 12 uren in gehad en ze kunnen eigenlijk nog wel ff.

Zo wow, duurdt dat zo lang? Wel gaaf hoor, zo'n droog machine! Ik ben daar te lui voor geloof ik :') dus ik koop het wel.

Net weer sardientjes en kippennekken gehaald op de markt, dus vanavond nekken op het menu. Vanmorgen hebben ze vlees compleet gehad.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:39

March schreef:

met een uurtje of 8-10 had ik ze wel droog. ik bewaar alles wel in de vriezer. dan hoeft t niet perse kurkdroog te zijn.