Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
darwin schreef:Ik heb er dus totaal geen verstand van (en ik ga het ook zelf niet doen dat slachten), maar eten ze de poten en de ingewanden ook op dan, of moet je echt de kip eerst ontleden ?
. darwin schreef:Misschien een rare vraag, maar ik fok met zijdehoenderkippen, en de hanen raak je vaak niet kwijt.
Voor menselijke consumptie zijn zijdehoenders niet geschikt omdat ze blauw vlees hebben, en ze schijnen taai te zijn.
Zou ik die bijvoorbeeld wel kunnen slachten en aan de honden geven ? (voel me nu helemaal een dierenbeul)
Of je moet ze braden, dan valt het misschien wel mee. Wij hebben laatst één van onze hanen in de grill gehad en die was niet te vreten. De andere haan is dus naar de honden gegaan. Er zit trouwens ook weinig vlees aan de hoentjes dus al zouden ze geen blauw vlees hebben, is het nog niet echt geschikt.
Wendy_Komen schreef:Worst even uurtje uit de vriezer, dan in plakjes snijden, en terug de vriezer in Karin. Hoe oud is de pup als die bij je komt? Want misschien weet je dat al wel, maar bij een jonge pup moet je in eerste instantie ongeveer 7% gaan voeren.
je kan niet wegen van dit is 100 gr
dus afsnijden maar.. KarinW86 schreef:Wendy_Komen schreef:Worst even uurtje uit de vriezer, dan in plakjes snijden, en terug de vriezer in Karin. Hoe oud is de pup als die bij je komt? Want misschien weet je dat al wel, maar bij een jonge pup moet je in eerste instantie ongeveer 7% gaan voeren.
Ja maar bedoel eigenlijk je snijd dus op de gokje kan niet wegen van dit is 100 gr
dus afsnijden maar..
maar bedacht me dat zo opeens 

dus dat was een makkelijke overstap

Ik heb alleen zo'n combiding, die doet het niet met het deurtje open
Daarbij zal ik mijn hubbie geen plezier doen met het drogen van dingen in de oven en zeker niet binnen, en nu ik zwanger ben kan ik die geuren erg slecht verdragen
Edwin kookt wel eens lever, brrrrrrrrr bahbahbah! March schreef:Hoe lang moeten die kippennekken er dan wel niet in?? Ik heb de vleugeltipjes er wel 12 uren in gehad en ze kunnen eigenlijk nog wel ff.
Vandaag staat er paardenvlees en kipkarkas op het menu
dus ik koop het wel.March schreef:Hoe lang moeten die kippennekken er dan wel niet in?? Ik heb de vleugeltipjes er wel 12 uren in gehad en ze kunnen eigenlijk nog wel ff.
Vandaag staat er paardenvlees en kipkarkas op het menu