Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faruba

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:49

Enn,gaan ze er verder mee??

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:54

Paar emails heen en weer met
SBS Productions
Heidi Sonneborn
Redacteur Hart van Nederland

Maar ik zie hoor niks meer. Misschien dat Niek benaderd is..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 02:52

Vind het knap hoor wat Yvette allemaal kan met haar speurhonden, maar hoe word Beans uiteindelijk gevangen?
Ik las iets over een verdovingspijl,maar dat zou niet kunnen i.v.m wegglippen en mogelijke gevaren die dat opleverd, tenminste zo heb ik dat hier in het topic gelezen.
Opjagen schijnt niet te kunnen i.v.m mogelijke shock van Beans.

Las iets over het vertrouwen winnen van Beans, hoe dan?
We zijn nu 30 dagen verder, als daar ook nog tijd bij komt om het vertrouwen te winnen dan hoeft het straks allemaal niet meer.

Mensen worden verzocht niet te gaan zoeken, was ik ook zeker niet van plan als ik al die berichten hier zo lees en bovendien woon ik lang niet in de omgeving.

Mijn optie voor opjagen word afgedaan alsof het een hele idiote opmerking is, maar wij hadden de angstige weggelopen hond wel in 10 uur te pakken (dan maar even in shock),deze hondenspeurder/fluisteraar is al weken bezig zonder resultaat.

Sluit dat beest lekker in met een grote groep mensen met lakens en vangnetten,wat heeft het voor zin om op deze manier te blijven aanmodderen.

Ik wil helemaal niet naar of betweterig over komen maar half bokt wil helpen, i.p.v daarvan mogen we alleen uitkijken naar een hond die al veel te lang in het wild rondloopt.Bovendien worden er hier (behoorlijk onaardige) berichten geplaats waarvan ik denk......vraag dan geen hulp meer als dat toch niet welkom is.
Wat heb je eraan om door te geven waar de hond op dat moment is gespot?? eenmaal daar is de hond al weer gevlogen.
Leuk dat ze al eerder geslaagde actie's heeft gehad maar haar manier hoeft niet altijd de juiste te zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:48

@Group: Ik zou de lokale "piraten" ook vragen, via radio bereiken zij ook veel mensen...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:04

Even een melding!!!

Citaat:
wil je dit namens mij plaatsen aub

Wil je dit plaatsen:

Beans is idd nog gezien.

Het gebied is zoals groups 1850 ook al zei een agrarische gebied dat je nooit met mensen zo kunt omsluiten dat beans er niet tussen doorglipt. Dan heb je geen honderd mensen maar meer dan 1.000 mensen nodig. Iedereen moet dan om de 2 meter staan, je moet dan overal dwars door heen, erven van mensen, weilanden van mensen. Je kan je voorstellen dat als er 1 zegt dit gebeurt niet op mijn erf of weiland het ook al zinloos is. Verliezen we de medewerking dan kunnen we er niets meer, want tuurlijk gaan ook wij nu door erven en weilanden heen. Het is geen onwil dat we jullie grote zoekactie niet willen, het is gewoon onmogelijk voor dit gebied! Natuurlijk sluiten wij ook wel eens honden in. En ja dat werkt super als een hond op een klein stukje zit waar je van alle kanten bij kunt en niet meer rad is. Dat is hier helaas niet het geval. Als dat het geval was dan hadden we jullie idee omarmd en waren daar zeker in meegegaan. Nogmaals jullie betrokkenheid is grandioos, van iedereen. Maar we moeten wel kijken wat is haalbaar, wat zou kunnen werken en waarom wel of waarom niet. Niek herinnerde zich dat Beans enorm aangetrokken word door twee dingen. Daar zijn we nu mee aan de slag. 1 ding is een bepaald type hond, daar hebben we er nu 5 van en daargaan we mee op pad. Ik kan verder vandag niet reageren om begrijpelijke redenen. We weten dat beans daar eet, we weten dat zij kan schuilen dus voorals nog is ze niet in accuut levensgevaar. Duim voor beans!

Wat betreft het verdovingsgeweer, daar mag alleen een dierenarts mee schieten, kosten 400 euro per dagdeel. Dus helaas is het geweer niet altijd direct bij de hand.

Hopelijk heb ik zo wat meer duidelijkheid geschept. Heb je vragen stel ze gerust maar heb begrip dat ik niet zelf kan posten. Ik thuis ook nog een nest pups en andere dieren heb, mijn werk en 2 zoektochten dus antwoord soms op zich laat wachten. Geen onwil maar tijdgebrek.

Nogmaals duim voor beans!

groeten

Yvet

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:06

Klinkt erg hoopvol! :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:38

Zo te lezen is ze nog steeds in leven! *\o/* *\o/*

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:41

Zo heb al een tijdje dit topic gevolgd, maar wat spannend is dit zeg! ik hoop dat het allemaal goedkomt en dat ze het vertrouwen vind in mensen en dat het dan allemaal goed komt!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:09

Ik begrijp dus dat ze wel weten waar beans is (gelukkig)maar ze kunnen hem nog niet vangen/pakken!
Misschien een rare en domme vraag... Waarom nog flyers en en doorgeven dat Beans vermist is aan de mensen in onze omgeving??
Werk dit nu niet averechts?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:58

jentel schreef:
Ik begrijp dus dat ze wel weten waar beans is (gelukkig)maar ze kunnen hem nog niet vangen/pakken!
Misschien een rare en domme vraag... Waarom nog flyers en en doorgeven dat Beans vermist is aan de mensen in onze omgeving??
Werk dit nu niet averechts?

De omgeving waar Beans zit ken ik als mijn broekzak en ook ken ik veel mensen in die omgeving.
Tja...dat zijn nou eenmaal nuchtere twentse (stugge?) boeren. De helft is nog niet op de hoogte van Beans vermissing en ik denk dat Beans wel vaker is gezien dan doorgegeven! Of dat ze Beans wel hebben zien lopen maar niet zagen dat hij daar niet hoorde of bijvoorbeeld hem wegjagen als hij in de schuur zit bij 1 van de boeren.

Hopelijk komt er vandaag meer nieuws...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:49

Verzoekje van Yvette;

yvette_alert schreef:
Wil je dit plaatsen als iemand anders je niet voor is geweest...

zijn er mensen met pups tussen de 7 en 12 wkn op bokt? bel me dan even aub.###### (nergens anders voor bellen)

Telefoonnummer is opvraagbaar per PB bij mij!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:54

Wel met een pup van 16 weken. Mag ik vragen waarom?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:58

Ik heb zo'n vermoeden dat Beans daar op af komt...
mijn zwager heeft wel pups van een aantal weken maar denk niet dat ik die zo mee mag nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:59

Wilawander schreef:
Wel met een pup van 16 weken. Mag ik vragen waarom?

Je heb PB :)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:01

Hier ook geen pups helaas, ik hoop dat beans daar op af komt en dat jullie een aantal geschikte pups kunnen vinden!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:03

Ja dat hoop ik ook. Mijne is te oud ga ik vanuit. En heeft een aardig grote mond dus denk ik niet ideaal.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:12

ik ga nu weer richting het gebied...hopelijk zie ik iets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:14

Geen echte pup, wel een jonge halfkleine hond die zich gedraagt en oogt als pup. Ook goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:20

Annemiekbram schreef:
ik ga nu weer richting het gebied...hopelijk zie ik iets!

Succes!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:37

ik hoop zo dat het lukt....
Lees steeds mee, in de hoop op goed nieuws...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:06

Nog niet eens zo'n gek idee, gezien ze een verleden heeft bij een broodfokker, daar zijn veel pups, en daar zal ze wel veel waarde aan hechten, daarnaast zal ze vast een soort instinct hebben dat ze voor pups moet zorgen.. hoop dat dit plan slaagt.. *kijkt iedere keer hopend op goed nieuws*

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:03

Hier ook geen pup maar wens je veel succes, hoop echt dat Beans snel weer thuis is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 18:05

Weet je wat ik denk, dat een hond in deze toestand en met zo,n verleden niet zo maar te vangen is.Volgens mij is ze zooooooooo bang dat ze een soort van op de vlucht is, en dan loop je ook niet naar een pup toe.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:19

Jeetje ik hoop elke keer te lezen dat beans gevonden en gevangen is, maar helaas nog steeds niet. Wat moet dat beestje wel niet doormaken echt heel erg sneu, ik blijf duimen voor hem.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:01

Hier eentje van 17 weken... Woon redelijk aan de anderen kant, maar mocht het echt nodig zijn kom ik je helpen !!