Jade schreef:daarom is het nog wel mooi meegenomen als het beste niet meteen de hoofdprijs kost
Gaat er bij mij niet om wat het beste is, als de hond het er maar goed op doet véél belangrijker.
Kijk daar veel liever naar.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Klopt ik hoorde laatst van mijn dierenarts dat ze momenteel zéér veel operaties moeten uitvoeren allemaal verstoppingen en scherpe voorwerpen die niet in een hond thuishoren....Schijnt een groot probleem te zijn.
Ramara schreef:Hmm interessant topic dit!
Ik ben namelijk voor m'n scriptie bezig om commercieel voer (brok) te gaan vergelijken met versvoer, dus alle argumenten, voor en tegen, ben ik ongeveer op een rijtje aan 't zetten en die moet ik dan met wetenschappelijke literatuur gaan uitwerken.
Nu merk ik wel al dat over sommige dingen, zoals dat van het positieve effect van versvlees bij bijv. negatieve voerreacties (allergie of intolerantie), er niet veel echte literatuur te vinden is...
Maar goed, ik moet er nog wat verder in gaan duiken, ben net begonnen, dus allicht weet ik over een paar weken meer.
Ik blijf het in ieder geval hier ook even volgen!
Ik weet verder niet helemaal zeker of ik het hier mag zetten, maar zouden jullie een online enquête over wat jullie je hond voeren willen invullen?Hij duurt nog geen 5 minuten en ik zou er erg bij geholpen zijn! Alvast erg bedankt!
Romili schreef:Chiqa schreef:Gaat er bij mij niet om wat het beste is, als de hond het er maar goed op doet véél belangrijker.
Kijk daar veel liever naar.
IDD
Nikka schreef:manishdra schreef:En, ik heb het ookal tijdens de enquete gezet, maar honden hebben geen last van salmonella (mits ze al ziek of zwak zijn)
En vers vlees eten ivm een lagere Ph.
Nikka schreef:Nee heeft volgens mij te maken met de koolhydraten
Overigens is dit wel een interessant stuk hierover:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=17647.0
Citaat:(http://www.mountaindogfood.com/):
"We geloven dat honden zeker een bacteriele infectie kunnen oplopen. Maar, steeds wanneer zij onderzocht zijn blijkt dat ze altijd gevoerd zijn met brokken in combinatie met rauw vlees of dat zij vlak voor het eten (rauw) veel hondenkoekjes te eten hebben gekregen. Dit heeft (beide) een ongunstig vertragend effect op het spijsverteringssysteem (het duurt tussen de 8 en 12 uur om brokken te verteren) waardoor de rauwe voeding 'vast blijft steken' in het spijsverteringskanaal waardoor de bacterieen zich kunnen vermenigvuldigen. Honden die langere tijd brokken te eten hebben gekregen hebben een pH waarde in het spijsverteringssysteem dat verlaagt is naar een meer alkalische pH waarde, hetgeen ook bijdraagt aan een 'bloei' van bacterieen. Het niet hebben van zeer zuur maagzuur draagt dus bij aan het vermenigvuldigen van bacterieen. Meng daarom nooit rauw vlees met brokken. Als je al persee brokken zou willen voeren, geef ze dan tenminste in 2 maaltijden apart van elkaar, bijvoorkeur 1 in de ochtend en 1 in de avond".
Chubby schreef:Dit was mij niet bekend, maar op zich wel interessant in dit topicCitaat:(http://www.mountaindogfood.com/):
"We geloven dat honden zeker een bacteriele infectie kunnen oplopen. Maar, steeds wanneer zij onderzocht zijn blijkt dat ze altijd gevoerd zijn met brokken in combinatie met rauw vlees of dat zij vlak voor het eten (rauw) veel hondenkoekjes te eten hebben gekregen. Dit heeft (beide) een ongunstig vertragend effect op het spijsverteringssysteem (het duurt tussen de 8 en 12 uur om brokken te verteren) waardoor de rauwe voeding 'vast blijft steken' in het spijsverteringskanaal waardoor de bacterieen zich kunnen vermenigvuldigen. Honden die langere tijd brokken te eten hebben gekregen hebben een pH waarde in het spijsverteringssysteem dat verlaagt is naar een meer alkalische pH waarde, hetgeen ook bijdraagt aan een 'bloei' van bacterieen. Het niet hebben van zeer zuur maagzuur draagt dus bij aan het vermenigvuldigen van bacterieen. Meng daarom nooit rauw vlees met brokken. Als je al persee brokken zou willen voeren, geef ze dan tenminste in 2 maaltijden apart van elkaar, bijvoorkeur 1 in de ochtend en 1 in de avond".
liedje89 schreef:Nikka schreef:Nee heeft volgens mij te maken met de koolhydraten
Overigens is dit wel een interessant stuk hierover:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=17647.0
Er staat niet echt een duidelijke bronvermelding bij, en er word een 'populaire' studie aangehaald. Ik weet niet echt wat ik me daarbij voor moet stellen? Er word niet echt verklaard waarom het gebeurt men beweert alleen zonder duidelijke bronvermelding dat het gebeurt, dus begrijp ik het nog steeds niet echt. (En neem ik het dus ook niet direct voor waar aan)