Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:15

Fiffill schreef:
Mijn buren zouden minder lawaai maken dan die katten, die zitten volgens mij gewoon te vechten. Die schreeuwen en janken wat af, echt niet normaal.

Dat hoor ik hier ook wel eens, dan geef ik een gil naar buiten en dan gaan ze weer weg!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:16

Mijn kat, Quicky mag zelf weten waar hij heen gaat, tót 8 uur buiten en dan krijgt mnr eten. Met dit weer ligt mnr vaak voor de verwarming maar gaat ook wel even voor 10 minutjes even naar buiten. Quick zal helemaal gek worden als die een week niet buiten mag zijn, maarja, dat is voor elke kat anders.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:16

MamboBeach schreef:
Fiffill schreef:
Mijn buren zouden minder lawaai maken dan die katten, die zitten volgens mij gewoon te vechten. Die schreeuwen en janken wat af, echt niet normaal.

Dat hoor ik hier ook wel eens, dan geef ik een gil naar buiten en dan gaan ze weer weg!

Helaas blijven ze terugkomen.

En ik ben dan ook weer zo 'aardig' dat ik niet op ze ga schieten met hagel en ze niet ga vergiftigen... die mensen heb je ook nog. Hoogstens een emmer water over hun kop als ik er echt gek van word. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:17

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:
Zal het wel aan de wijk liggen, wij hebben namelijk nog nooit op die manier een kat verloren.

Wat is dat nou weer voor antwoord? Wat is er nu weer mis met mijn wijk? Ik woon gewoon achteraf, aan een weg waar 50 gereden mag worden. En dat is het probleem, dat overleven katten niet, auto's die over ze heen rijden.

En rattegif in stallen ook niet.

Jeetje, dat hoef je je gelijk niet zo aangevallen te voelen hoor :?
Wat een sfeer hier.
Wat ik bedoel is dat we in mijn wijk nog niet zoiets meegemaakt hebben, en we hebben nu al 4 katten gehad. Ik bedoelde helemaal niet dat er iets mis is met jou wijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:19

Bizzybijtje schreef:
Nou, mijn kat flinkt dat toch echt niet hoor ;)

Ik had geen ander antwoord verwacht ;) . Dat zeggen nl. alle katteneigenaren. En tóch werd mijn voordeur ondergesproeid door die katers, die allemaal een oogje hadden op mijn poes en jaloers waren op mijn kater.

MamboBeach

Ik heb ze niet meer gezien hier! Maar ik weet hoe dat kwam, er zat een rat voor mijn huis, die was aangereden en 's nachts hebben ze die natuurlijk gevonden en gingen ruzie maken wie hem mocht hebben. Ja, ook dat is de natuur, ik kan me wel druk maken om alles. :)

Pistasche

Buiten :j
Wij hebben dat altijd gedaan, wij willen dat onze katten de vrijheid dat ze mogen kiezen of ze buiten/binnen willen zijn. We zijn een kat hierdoor kwijt geraakt, geen idee hoe, of die nog leeft of wat. Maarja, zo is het nou eenmaal.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:21

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik had geen ander antwoord verwacht ;) . Dat zeggen nl. alle katteneigenaren. En tóch werd mijn voordeur ondergesproeid door die katers, die allemaal een oogje hadden op mijn poes en jaloers waren op mijn kater.

Natuurlijk zeggen alle katteneigenaren dat, wat een mens niet ziet, wat een mens niet weet...

Overigens vind ik het persoonlijk best asociaal als mensen zeggen 'ik laat mijn kat lekker buiten, dan maar met het risico dat er iets met hem kan gebeuren.' Zien ze dat risico dan echt als enige mogelijke reden om hem binnen te houden?
Denk toch eens na over de mensen om je heen die last hebben van jou kat...

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:22

Mijn katten mogen ook naar buiten. Ik woon heel erg vrij en heb de katten ook voor het ongedierte. Binnen houden vind ik zielig. Ik heb een kat gehad die maar twee jaar is geworden omdat hij dood gereden is. Ik heb daar veel vedriet van gehad maar ik weet wel dat hij een heerlijk leven heb gehad! Hij was altijd aan het jagen en kwam met van alles thuis. Het grootste wat ie ooit gevangen had was een haas van 6.5kg! Toen hij gecastreed is moest ie 10 dagen binnen blijven nou, ben gekomen tot de 4 dagen maar niet meer te houden hoor! Ik ben van mening een kat hoort buiten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:22

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:

Waarom gebeurt dat bij mij niet dan? Wel toen onze kat krols was kwam er opeens een kater uit onze schuur. Ach, er zijn ergere dingen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:23

herbey schreef:
Mijn katten mogen ook naar buiten. Ik woon heel erg vrij en heb de katten ook voor het ongedierte. Binnen houden vind ik zielig. Ik heb een kat gehad die maar twee jaar is geworden omdat hij dood gereden is. Ik heb daar veel vedriet van gehad maar ik weet wel dat hij een heerlijk leven heb gehad! Hij was altijd aan het jagen en kwam met van alles thuis. Het grootste wat ie ooit gevangen had was een haas van 6.5kg! Toen hij gecastreed is moest ie 10 dagen binnen blijven nou, ben gekomen tot de 4 dagen maar niet meer te houden hoor! Ik ben van mening een kat hoort buiten!

Jij vind het zielig om een kat binnen te houden? Waarom dan?

Doen wij ze dan pijn? Geven we ze geen eten? Knuffelen we ze niet? Spelen we niet met ze?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:23

Ik denk dat alle katteneigenaren gehecht zijn aan hun dier, en daarom zullen ze ook wel begrijpen dat het naar is om een dier te verliezen.

Extra naar als het dier in kwestie gepakt is door één of andere kat uit de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:24

MamboBeach schreef:
Diablo schreef:

Waarom gebeurt dat bij mij niet dan? Wel toen onze kat krols was kwam er opeens een kater uit onze schuur. Ach, er zijn ergere dingen!

Idd. Mijn buren hadden het écht wel laten weten hoor, als Coco tegen hun voordeur had staat pissen... :+

Diablo

herbey schreef:
Het grootste wat ie ooit gevangen had was een haas van 6.5kg!

Was je ook zo trots geweest als hij het konijntje van je buurmeisje van 3 uit de tuin had geplukt?

MamboBeach

Fiffill schreef:
Diablo schreef:

Natuurlijk zeggen alle katteneigenaren dat, wat een mens niet ziet, wat een mens niet weet...

Overigens vind ik het persoonlijk best asociaal als mensen zeggen 'ik laat mijn kat lekker buiten, dan maar met het risico dat er iets met hem kan gebeuren.' Zien ze dat risico dan echt als enige mogelijke reden om hem binnen te houden?

Gut zeg, om die reden zal ik mijn kat binnen houden? Ben je betoeterd? Echt niet! Blijf jij ook binnen want jij kunt ook van je sokken worden gereden. Ach, die betutteling, ik word er helemaal niet goed van...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:25

Bellatrix schreef:
herbey schreef:

Jij vind het zielig om een kat binnen te houden? Waarom dan?

Doen wij ze dan pijn? Geven we ze geen eten? Knuffelen we ze niet? Spelen we niet met ze?

Hij hield heel erg van jagen, vast ook op de konijntjes, kippen en cavia's van de buurtgenoten. +:)+

Een andere kat maar 2 jaar geworden omdat hij is doodgereden, 'maar toch een heerlijk leven gehad'. Binnen leven hoeft toch niet zo erg te zijn voor een kat? En hij wordt niet platgereden. ;)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:25

Wij wonen gelukkig in een buurt met veel katten wat een voordeel is want iedereen denkt er hetzelfde over. Mensen kunnen zich ook aanpassen, niet altijd alles moet ten koste gaan van het leven van die dieren. Vuilniszak kapot gemaakt door een kat, nou jammer dan pak je een nieuwe, zorg je dat de vuilniszak volgende keer in de shuur staat. Kattenpoep in je voortuin, span je een stukje gaas over de grond zodat ze het niet meer doen. Enz.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:26

Fiffill schreef:
Ik denk dat alle katteneigenaren gehecht zijn aan hun dier, en daarom zullen ze ook wel begrijpen dat het naar is om een dier te verliezen.

Extra naar als het dier in kwestie gepakt is door één of andere kat uit de buurt.

:z Oh, ik vind het leuk...
Wil je dat ermee zeggen?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:26

Katten horen gewoon buiten, dan hebben ze teminste een leven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:27

MamboBeach schreef:
Fiffill schreef:

Gut zeg, om die reden zal ik mijn kat binnen houden? Ben je betoeterd? Echt niet! Blijf jij ook binnen want jij kunt ook van je sokken worden gereden. Ach, die betutteling, ik word er helemaal niet goed van...

Heb je dit nou tegen mij?

Ik zeg toch juist dat ik hier mensen zie die hun katten buiten laten lopen en dat risico als enige reden zien om hem evt. binnen te houden... maar de overlast die hun dier veroorzaakt zien ze niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:27

MamboBeach schreef:

Misschien was jouw poesje niet aantrekkelijk genoeg :D .

Nee, ik weet het niet. Misschien omdat bij mij in de buurt veel mensen hun kat naar buiten gooiden? En dan ook nog ongecastreerde katers? Of misschien omdat ik ook nog een kater had, misschien dat dat reden voor de vreemde bezoekers was om hun geur achter te laten? Feit was, dat het gebeurde en níemand had het gedaan.....

Een kat in de schuur kan me niet zoveel schelen, heb ik nu ook. Maar ik kan me zo voorstellen dat je geen voordeur wilt hebben, die stinkt naar katerzeik. Stinkt behoorlijk, kan ik je vertellen.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:28

MamboBeach schreef:
Fiffill schreef:

:z Oh, ik vind het leuk...
Wil je dat ermee zeggen?

Aangezien er volgens jou wel ergere dingen op de wereld waren dan kattenoverlast...
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het gewoon ronduit asociaal vind dat mensen hun katten buiten laten lopen. Ik gun het beest echt zijn vrijheid, maar het werkt gewoon niet in een woonwijk.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:28

Fiffill schreef:

Tsja, dat is nou eenmaal de natuur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:29

LYSANNO schreef:
Katten horen gewoon buiten, dan hebben ze teminste een leven.

Ah....lekker krom...dus mijn 3 meiden hebben geen leven? :roll:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:29

Bizzybijtje schreef:
MamboBeach schreef:

Idd. Mijn buren hadden het écht wel laten weten hoor, als Coco tegen hun voordeur had staat pissen... :+

Het probleem is vaak dat katten door hele wijken sluipen. De kat die hier in de tuin loopt te schijten kan dus heel goed een kat van 5 wijken verderop zijn.