[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:16

Klopt Myca, Doggen zijn groot en soms wat lomp, maar met kinderen zijn ze uiterst voorzichtig en rustig.
En ook met andere dieren, zelfs kuikentjes:
Afbeelding

En elke keer troosten is niet mijn idee, laat ze niet weten dat het eng of 'gevaarlijk' ging, maar laat ze merken dat het
een foutje was en dat het niet erg is. Gewoon overeind zetten. En zéker geen Dog straffen ervoor, die doen het
zeker niet met opzet en zijn wel gevoelig voor onterechte straf. En nooit kind & hond alleen bij elkaar laten, maar
dat is met elk hondenras, zelfs met de kleinste chi.

Anoniem

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:34

Ohhh Loiz, die foto is geweldig!!!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:39

Lief he, van een lid van het doggenforum, herrinderde m meteen toen we t hierover hadden :D

Moet zeggen, heb liever een Dog die af en toe wat lomp kan zijn (al is dat met kinderen nauwelijks) heb dan een
fel klein hondje. Doggen zijn super honden met kinderen, kleintjes kunnen snel fel reageren. Maargoed, dat is ook
een kwestie van opvoeding, dus cursussen gaan nemen en nooit samen alleen laten.
Hoe oud is je kind als ik vragen mag?

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:03

Dank jullie :)

Ik denk dat het ene ras toch wel kefferiger is als het andere. Wij hebben vroeger thuis verschillende hondenrassen gehad, allemaal dezelfde opvoeding gehad en alleen het Keeshondje keft zo.

En ik ben ook helemaal niet flauw met mijn dochter, als ze niet hard valt huilt ze niet en zegt ze zelf al *boem* en speelt weer verder. Maar toen ze laatst door de Bullmastiff van mijn ouders omver werd gewalst, 4 tanden door haar lip had en een groot ei op haar voorhoofd had moest ze toch wel huilen. En natuurlijk straffen we daar de hond niet voor, die is gewoon lomp, loopt ook tegen de bank omhoog ;-).

Loiz, mijn dochtertje is nu 1. Maar we willen nog zeker een half jaar tot een jaar wachten. Neig nu het meeste naar een Cavalier King Charles Spaniel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:14

Als je een cavalier king charles spaniel neemt, zorg er dan wel voor dat je je goed inleest op het ras omdat er een zeer nare ziekte in huist (ik kan de naam maar niet onthouden), deze komt neer op een te kleine schedel voor de hersenen en veroorzaakt een zeer groot lijden bij de hond.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:23

Ja Mizora, we gaan dan zeker naar een goede fokker die zijn honden heeft laten testen!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:32

Ooh maar 1,5 jaar oud, dat is geen 'gevaarlijke' situatie meer met een Dog.

Maargoed jou keuze natuurlijk, maar een cavalier vind ik persoonlijk wat te fel, maar dat zijn bijna alle kleintjes.
Beagle is wel echt een fijne, geen keffer, kindvriendelijk en wat minder fel.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:44

Ik heb juist enorm goede ervaringen met Cavalier King Charles spaniels. Enorm leuke en vrolijke gezinshondjes. Zeker ook met kleine kinderen. Het is inderdaad wel belangrijk om je even in te lezen en te zoeken naar een goede fokker. Maar als je die gevonden hebt zou ik zeggen; "Doen!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:03

Ik vind een Cavalier een beetje fragiel voor een kind..... denk dat een beagle een betere keus is, ga daarin mee met Loiz.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:31

_June schreef:
Ik dacht dat Shih Tzu's en Cavaliertjes wel mee vielen met blaffen? Mijn ouders hebben een Keeshond, dat vind ik echt een keffer. Zodra hij iets hoort blaft hij heel hysterisch alles bij elkaar, vreselijk! ;)

En niet te groot.. uhm schoft maximaal tot kniehoogte van een volwassene.

Ik vind een Kooiker ook erg leuk, maar die hebben (volgens mij) nogal wat beweging nodig. Denk niet dat die genoegen nemen met een wandelingetje van half uurtje.

De cavaliertjes die ik ken zijn niet echt blaffertjes. Ik ken ze als redelijk stabiele hondjes die zich vrij gemakkelijk aanpassen. Alleen de gezondheid is een heel groot aandachtspunt. Shih tzu's zijn over het algemeen wel wat vocaler ingesteld, maar verder wel geschikt denk ik.

Beagle zou ik alleen voor kiezen als je het niet erg vindt dat de kans erin zit dat ze wat minder luisteren. En een half uurtje lopen worden ze ook niet gelukkig van. Dacht nog even aan een poedel maar die maak je daar ook niet blij mee ;)

Misschien is een havanezer wat? Of een bichon frisé (niet te veel naar de showkapsels kijken hoor!). Of misschien een mopshond?

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:09

Maaikee43 schreef:
sitaenik schreef:
Ik ben van plan over een tijdje een hond erbij te nemen.
Ik heb woon op een boerderij en heb veel plaats voor een hond.
Ik zal haar/hem elke dag 2 x uitlaten en er veel mee omgaan.
Ik zoek een hond die goed met kinderen en andere dieren onderweg kan.
Ik heb al een labrador en zoek nog een andere hond erbij. Mag ook hetzelfde ras zijn hoor!
Weten jullie welk ras ik moet nemen?
(ik zoek een middelgrote- tot grote hondenras)
xx

Amerikaanse bulldog? :D
Idiale hond! Is kindervriendelijk. (als je goed opvoed).
Is een top hond voor de boederij! Vroeger stonden ze daar bekend onder.
Nu, zakt het ras een beetje in! Dus ik zal zeggeEn Amerikaanse Bulldog. Op deze pagina heb ik ook al wat gepost van mijn hond~!
Ik ben een kind van 12. Maar ze is zo mak als wat :)

Eigenlijk zoek ik eerder iets als een:
Border collie
Australian Stepherd
Golden retriever
labrador
Hovawart
kooiker
NSDTR
Ongeveer deze rassen mr ik weet niet goed welke...
Een kruising zou ook wel leuk zijn..
Het liefst een hond die energiek, trouw en toch ook wel rustig is...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:22

Bedenk wel dat Border Collie's en Ausies echte werkhonden zijn, hebben dus iets nodig om te doen. Alle rassen trouwens wel.

Duitse Dog? Geweldige kindervrienden, groot, trouw, voorzichtig met kinderen, soms wat lomp tegen volwassenen, rustig in huis
bij goed uitlaten, wil graag uit, is een echte vriend en geen kennelhond. Waaks, maar geen bijter (hoeft in principe ook niet, want
met zijn formaat, postuur en geluid is hij afschrikkend genoeg). Dierenvriend, soms wat lomp met rennende dieren, maar dat is
te leren natuurlijk. 't is een schoothondje in XL formaat :D Enige is dat je je goed moet inlezen ivm erfelijke ziektes, en de juiste
fokker moet kiezen, in het eerste jaar niet overbelasten of te dik laten worden, opletten met spelen na eten (ivm risicovol ras voor
maagtorsies) en ze worden helaas niet al te oud, rond de 8 jaar is de gemiddelde leeftijd.

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:51

Ik denk dat ik een wat kleiner ras neem..
Een duiste dog is leuk alleen beetje te groot..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:49

In wat te groot?

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:09

qua lengte... Ik zoek een middelgroot ras geen groot ras..
(kooiker is wat kleiner mr dat maakt niet uit)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:33

sitaenik schreef:
Border collie
Australian Stepherd
Golden retriever
labrador
Hovawart
kooiker
NSDTR

Ben je van plan er mee te gaan sporten of op een andere manier hem/haar geestelijke uitgading te bieden? Anders kun je de border, aussie en toller wel wegtrepen. Die zijn sowieso niet rustig overigens :D Borders en aussies zijn overigens ook niet altijd even sociaal en hebben de neiging tot drijven. Wel iets om rekening mee te houden.

Verder zijn een golden/ labrador en hovawart erg verschillend. Een hovawart is trouwens ook behoorlijk groot, stuk groter dan een golden.

Als ik jou was zou ik eens naar een show gaan en diverse rassen bekijken. Rassen die je dan het meeste aanspreken kun je bijv. bij een fokker thuis gaan bekijken. Of in het asiel kijken, volgens mij zitten daar ook genoeg leuke honden die aan jouw eisen voldoen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:39

sitaenik schreef:
(ik zoek een middelgrote- tot grote hondenras)
xx

Dat zei je wel :+

Jammer, een Dog is zo'n kindervriend en zeeeker geen druktemaker, vele malen minder dan een bolder collie of aussie.
En ze passen helemaal bij je beschrijving :) Ze zijn groot, maar echt schoothondjes in XL formaat en enorm kind en diervriendelijk en voorzichtig.

Hovawart is een pittige hond, Gloden en Labrador, tja, makkelijke honden, vind er persoonlijk weinig inzitten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:46

Hovawart zijn hele leuke honden, maar wel heel groot! En zijn dus echt een soort van tankers, walsen overal overheen als je niet goed oplet. Goldens vind ik zelf erg leuk, mits je er wat mee gaat doen en daar dus ook op let als je naar een fokker gaat, dat je dus niet zo'n duffe dodo krijgt ;)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:01

Hoi, lees eigenlijk alleen maar mee maar nu ben ik toch aan het bedenken om een hond erbij te nemen.
Vorige week woensdag hebben we onze 12 jarige aussie in laten slapen |( . We missen haar enorm.
Ook de andere hond loopt onwennig rond.
Er zijn heel veel leuke honden maar de aussie blijft favoriet.
Ik heb laatst gelezen over een mini aussie. Kent iemand die?

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:41

Ik denk dat ik voor de:
-labrador
-kooiker
-Golden retriever
-beagle
-Fries Stabij
ga, ik heb zelf een labrador en vind het een leuk ras en de andere rassen spreken mij ook aan.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:18

Kunnen de beagles goed loslopen of zijn het van de jachthonden die gewoon gaan?

@sitaenik: je hebt zo keuze genoeg, daar moet vast wel iets passends tussenzitten.

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:20

Ja maar ik weet dus niet welk ras ik moet kiezen..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:51

Het zijn lopende honden dus die gaan gewoon, hun neus achterna om precies te zijn. Ook zijn het ontzettende blaffers (aangeven waar ze zijn om ze met de paarden bij te kunnen houden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:40

ik zou over enige tijd ook best graag een hond willen. Maar als dat nog een jaar zou duren,is dat ook geen probleem,het moet een weloverwogen beslissing zijn.
Vandaar dat ik me alleen nog wat orienteer.

Situatie:gaan samenwonen,beiden werkend. Ikzelf onregelmatig. Mijn idee zou zijn om op tijden dat wij/ik niet kan uitlaten,een service te regelen of bijvoorbeeld ouders.
Hond zal wel alleen thuis moeten kunnen zijn,voor enkele uren. Grote woonkamer.
Zou fijn zijn als hij mee kon naar de paarden.
Moet wel met katten kunnen.
Geen extreme blaffer,geen nerveus karakter.
Geen lang haar.
Geen waakkarakter,gewoon een lieve hond. Niet té werklustig.

Zelf vind ik greyhounds fantastisch,vooral hun bijnaam 'couch potatoe' spreekt me wel aan :D
MIjn dierenarts heeft er een,een scheet van een hond.
Alleen,loslopen kan dus niet?Of is dat wel afhankelijk van de hond zelf/opvoeding?
Zou het wel fijn vinden om een hond af en toe los in de tuin/erf/losloopgebied te laten lopen.

andere tips?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:40

sitaenik schreef:
Border collie
Australian Stepherd
Golden retriever
labrador
Hovawart
kooiker
NSDTR

Newfoundlander?