Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:34

inowa schreef:
eigenaar stond op 100 meter afstand maar te kijken en deed niks maar toen ik zijn hond wegschopte begon hij tegen mij te flippen dat ik geen hond waard was en dat ik een dierenbeul was..

heb me omgedraaid en ben weggegaan

Nou dit maakte ik dus ook vorige week mee, alleen een verschil deze eigenaar durfte niets te zeggen ;)
Ik begrijp nu wel waarom dat ding (labrador) heeft al meer honden gegrepen, denk dat ze wel nattigheid voelde.
Snap je toch niet dat mensen die dingen nog los laten lopen???

Ik sprak overigens net die agent waar ik contact mee had hij vertelde mij dat deze 'doorsnee' labs (Waar ik het over had) op de tweede plaats staan van de meeste bijtincidenten dat had ik nu ook weer helemaal niet verwacht. :7
Je verwacht eerder een stafford of herder. Zo zie je maar weer.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:58

Ik heb helaas ook al een paar keer een aanvaring gehad met een paar labradors hier op het dorp.
Het is telkens dezelfde persoon...maar die heeft het nu wel begrepen(denk of hoop ik)

Laatst liepen we in de b-weg met onze reu des kennels en onze Jay zat aan de lijn. Mee dat ik de bocht om kom zie ik haar lopen met één van d'r honden...die los was.
Haar hond kwam als een idioot grommend en blaffend op ons afgestormd en onze Jay pikt dat echt niet. Ik zette Jay onder appèl en riep of ze d'r hond even terug wilde roepen, maar ja het cliché antwoord kwam: Ze doet niks :(

Ze rent een rondje rond mijn Jay met haar lippen opgetrokken....ik stond dus al klaar met mijn voet. Eindelijk nadert de eigenaresse en dan durft ze nog tegen mij te zeggen dat ik hem aangelijnd moet houden :? terwijl hij aan de lijn zat.
Ik had hem idd los kunnen laten, maar ik ga gevechten liever uit de weg. Je hebt er niks aan en ik wil het ook gewoon niet hebben.

Een paar dagen later kom ik ze weer tegen met dezelfde hond en weer los. Ze moest d'r kinders ophalen van school maar daar kwam ik ook net aangelopen met twee van mijn andere honden. De hond doet weer precies hetzelfde en vliegt met d'r lippen omhoog getrokken op m'n honden af :( Ik heb ze gewaarschuwd dat als ze d'r hond niet bij d'r riep dat ik die van mij los zou laten en dat ze dan een hond minder zou hebben.
En ik moet zeggen dat ik de laatste tijd geen vervelende dingen meer mee maak met haar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:03

@ Chiqa: Dat is idd zoiets.

En daarom reageren veel mensen soms paniekerig op mijn hond, zien ze een snauw als een beet en dus een aanval, en daarom leer ik mijn herder maar omgaan met al dat paniekerige gedoe, leer ik hem dat de meeste mensen nu eenmaal idioten zijn, en niet begrijpen wat hij bedoelt, niet begrijpen wat hondengedrag is. Dat hij echter een volkomen normale hond is, dat hij er mag zijn zoals hij is, en dat hij die idioterie maar moet negeren......

Ik moet zeggen, hij doet dat heel knap :j ik heb bewondering voor hem, ik had die vooroordelen allang waargemaakt......

@ inowa: weet je zeker dat het echt een aanval was? Had je hond schrammen en krassen, bloedde hij? Moest je ermee naar de DA?
Zo nee, was het geen aanval.

Wat deed jouw eigen hond eigenlijk?

@ kamatz: die waarschuwing heb ik ook weleens gegeven, word je ook helemaal niet gek van, zulke mensen :roll:

En die labjes mogen alles, want die zijn zooooo lief, en onze herdertjes zijn als ze gewoon netjes naast ons lopen, al doodeng.......

Jay is trouwens een dondersknappe reu :+: bijna net zo knap als Dimo :+:

heb je zijn jeweetwel eraf gefotoshopt?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:09

Als ik de hond bij heb roep ik altijd dat ik de mijne loslaat als ze de andere hond niet direct vasthouden
ik heb al een keer gehad dat de mijne mij beet om me te beschermen tegen de ander.. ik zeg er ook
altijd bij dat de mijne gevraagd is bij de politie en dat als ik hem los laat ik niet insta voor de gevolgen.
men mijn paard ook.. Dan zeg ik dat ze graag stampt en dat ze de hond maar beter terug roepen..
bij ons in de buurt woont iemand wiens hond gewoon los over het erf en straat mag lopen, dat is wel
vervelend maar als je tegen die hond zegt dat ie naar huis moet gaan blijft ie op afstand..

Mensen met honden kijken tegenwoordig steeds minder naar anderen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:11

Schoppen die handel..
Liever een trap van mij dan dattie afgevoerd kan worden naar de dierenarts met bijtwonden en scheuren..
Heb het ook is een keer meegemaakt dat een JR mijn hond aanviel terwijl ze los liep en die van mij er volop boven op klapte heelaas was haar vriendje er ook bij en die deed vrolijk mee
Op een gegeven moment heb ik die van mij eruit gevist , maar de eigenaar van de JR die bleef doodstil staan en toekijken . Dus ik zeg ZOU JE HEM NIET EVEN PAKKEN? Stel je voor dat ik ook had toegekeken met me handen in me zak . Hadden we mooi dooie jackrussel..

Mijn ergste senario is dat iemand express een valse hond op de mijne aflaat om te zien wie er wint
uiteraard ben ik dan ook vd partij ookal riskeer ik dan zelf bijtwonden kan het niet over mn hart verkrijgen dat soort dingen ;(

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:15

@shilady
Dat is ook mijn ergste scenario....en ik hoop dan ook van harte dat dat nooit gebeurd.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:17

Yamcha schreef:

Hahahaha...nee hoor Yamcha...dat heb ik niet :P :D
En ja onze Jay is idd een hele knappe man...net zoals jouw Dimo ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:18

Chiqa schreef:
inowa schreef:
eigenaar stond op 100 meter afstand maar te kijken en deed niks maar toen ik zijn hond wegschopte begon hij tegen mij te flippen dat ik geen hond waard was en dat ik een dierenbeul was..

heb me omgedraaid en ben weggegaan

Nou dit maakte ik dus ook vorige week mee, alleen een verschil deze eigenaar durfte niets te zeggen ;)
Ik begrijp nu wel waarom dat ding (labrador) heeft al meer honden gegrepen, denk dat ze wel nattigheid voelde.
Snap je toch niet dat mensen die dingen nog los laten lopen???

Ik sprak overigens net die agent waar ik contact mee had hij vertelde mij dat deze 'doorsnee' labs (Waar ik het over had) op de tweede plaats staan van de meeste bijtincidenten dat had ik nu ook weer helemaal niet verwacht. :7
Je verwacht eerder een stafford of herder. Zo zie je maar weer.

Welke hond staat er op 1?
Dat onderzoek met die labradors is niet helemaal eerlijk, is gebleken, er lopen zoveel labradors rond.
Maar ik ken ook een valse labrador hoor en een valse herder en valse staffords! :j :)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:20

Ik denk dat elk ras wel een "vals" exemplaar heeft rondlopen :P

shilady

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:25

Die van mij is doorgefokt daarom is ze gauw angstig en kan ze hard en fel uit de hoek komen. Probeer zoveel mogelijk spannende situaties te voorkomen. Ze heb wel stamboom maar ik ben van mening dat dat niks uit maakt of een hond wel of niet is doorgefokt.

Maar ik ben in elk geval altijd bereid ertussen te springen
klinkt meschien gek maar ik loop liever zelf kans op bijtwonden dat dat mijn of iemand anders hond naar de DA moet en een hoge rekening krijgt of erger.
Chiqa ik hoop dat je zoiets niet meer hoef mee te maken
Je hebt goed gehandeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:33

Shilady mooi verhaal weer :\ Lekker dan dat zo'n eigenaar niets doet en gewoon stom toe blijft kijken, het vertrouwen in de medeeigenaar is dan ver te zoeken, snap jij dan dat dat soort mensen zich wagen aan een hond?
VRaag waarom nemen dat soort mensen een hond als ze er toch niets mee doen laat staan zich laten informeren over wat hondenkennis en honden taal.
Net wat Yamcha zegt;

Yamcha schreef:
En daarom reageren veel mensen soms paniekerig op mijn hond, zien ze een snauw als een beet en dus een aanval, en daarom leer ik mijn herder maar omgaan met al dat paniekerige gedoe, leer ik hem dat de meeste mensen nu eenmaal idioten zijn, en niet begrijpen wat hij bedoelt, niet begrijpen wat hondengedrag is.

Echt verschrikkelijk jammer dat zulke mensen er zijn!
Daarom ben ik ook wel opgelucht dat de oude RAd is afgeschafd (Of gewijzigd) en er niet alleen naar het uiterlijk wordt gekeken want zoals je ziet zijn staan de honden met een Holly Hobbie uiterlijk op de tweede plaats van de meeste bijtincidenten.

En volgens mij is dan an sich nog niet eens te wijten aan de hond zelf, geloof ik niet in maar wel aan de eigenaren die te belazerd zijn hun hond bij zich et houden laat staan dat er enige cursus mee gedaan is of enig kennis van hondentaal.
Ik denk zelf dat ze dat soort honden hebben voor het huisje boompje gevoel. Hier in de buurt wordt je er echt mee doodgegooid.

Gelukkig zijn de meesten hier wel opgevoed op dat ene vot na dus.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:36

Onlangs liep ik met mijn 13 jarige labrador heerlijk rustig door het bos te wandelen. Mijn hond is dus al op leeftijd en loopt lekker rond te snuffelen. Komt er opeens tussen de bomen door een enorme hond aangestormd en grijp mijn hond direct in de strot en sleurt haar mee. Het ging allemaal zo snel dat ik niet eens de tijd had om wat te doen. Mijn hond gillen en die andere hond bleef haar meeslepen. Mijn man ging er achteraan en ik riep naar de eigenaar om zijn hond terug te roepen. Die man deed niets en mijn man greep die hond. Gelukkig liet die hond daarop meteen los en rende terug naar de baas. (waarop hij meteen een ander langs lopende hond greep)
Ik controleerde mijn hond en mijn man sprak de eigenaar aan op het gedrag van zijn hond. Zijn verklaring was dat zijn hond niet fout was, maar dat het aan mijn houding lag en dat daarom mijn hond werd gegrepen. :?
Het was dat ik te druk bezig was met mijn eigen hond..... _-:(
Gelukkig had ze haar dikke leren halsband om anders was de schade niet te overzien geweest. Ze had een aantal wonden in haar hals en de leren halsband was doorboort door de tanden van de andere hond.
Nu gaat ze nooit meer de deur uit zonder een dikke leren halsband om te hebben.

Achteraf had ik meteen de politie moeten bellen. Deze man had deze hond nooit los mogen laten lopen in het bos, het was een ongeleid projectiel en een gevaar voor andere honden en misschien zelfs wel kinderen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:00

[quote=]"Yamcha
@ inowa: weet je zeker dat het echt een aanval was? Had je hond schrammen en krassen, bloedde hij? Moest je ermee naar de DA?

Wat deed jouw eigen hond eigenlijk?[/quote]

tanden bloot,grijpen naar mijn benen,blaffen,haren overeind....sprong me nog net niet naar de strot.
hond stond ook bekend als vals,eigenaar jutte hem altijd op.

mijn eigen hond was een doodsbange pup van 10 weken oud die zich achter mij verschool.

zover dat ik weet is de hond ook afgemaakt dat jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:38

inowa schreef:
[quote=]"Yamcha

tanden bloot,grijpen naar mijn benen,blaffen,haren overeind....sprong me nog net niet naar de strot.

mijn eigen hond was een doodsbange pup van 10 weken oud die zich achter mij verschool.

zover dat ik weet is de hond ook afgemaakt dat jaar.[/quote]
Gos, dat is sneu.......... hoe is het nu met je hond?

Chiqa schreef:
En volgens mij is dan an sich nog niet eens te wijten aan de hond zelf, geloof ik niet in maar wel aan de eigenaren die te belazerd zijn hun hond bij zich et houden laat staan dat er enige cursus mee gedaan is of enig kennis van hondentaal.
Ik denk zelf dat ze dat soort honden hebben voor het huisje boompje gevoel. Hier in de buurt wordt je er echt mee doodgegooid.

Dat is het idd, de meeste honden die ik ken, die problemen geven, zijn ook geestelijk heel gezond, hebben alleen heel domme eigenaren die het hondengedrag gewoon niet begrijpen. Dat geeft problemen, voor mij dan. Voor mijn hond ook, want zij vinden absurde dingen (op andere honden afstormen bv) heel normaal gedrag. Ik vind het niet normaal, het is niet de manier waarop een hond in vrijheid een andere hond zou benaderen. Dat gaat normaal gesproken heel voorzichtig en afwachtend, met allerlei signalen naar elkaar toe, de honden hebben al hele gesprekken voor er überhaupt gesnuffeld wordt.
kamatz schreef:
Yamcha schreef:

Hahahaha...nee hoor Yamcha...dat heb ik niet :P :D
En ja onze Jay is idd een hele knappe man...net zoals jouw Dimo ;)

Jay is ook donkergrauw 8-) heeft een heel lieve kop, vind hem knapper als Ditch :o

en dan hangt ie gewoon heel anders als bij de mijne :D

Maar ik zal weer ontopic gaan :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:57

Ik heb gisteren een jack russel van mijn dwergpinscher af moeten schoppen. Mijn hondje liep aan de lijn met me mee, jack vloog hem aan en bleef terugkomen, ik heb mijn hond niet opgetild, maar na een paar schreeuwen die geen indruk maakten heeft de jack wel een schop van mij gehad. Eigenaar was uiteraard nergens te bekennen.. Wat een klerekreng die Jack! :oo

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:17

Tsja als er zo'n etterbuil op je hond af komt vliegen en het wordt menens kan je maar een paar dingen doen als je zelf lijf en leden wilt houden.
Ik heb een ongecastreerd reutje die heel vriendelijk is en het liefst speelt en niet vecht, maar tuurlijk als een andere hond (ongeacht hoe groot) bezig blijft zal hij wel een keer van zich afbijten uiteindelijk). Gelukkig kiest hij doorgaans voor hard wegrennen en conflictvermijdend gedrag. Mijn eerste keus is dan ook als een andere hond los is en hij niet; loslaten. Dat voorkomt vaak ook al een hoop conflicten.

Mocht het echt op vechten uitkomen kan je ze uit elkaar halen door ze aan de achterbenen weg te trekken (en dan bij voorkeur de grootste branieschopper als eerst) maar als de andere baas niets wil doen....schiet dat niet echt op met twee grote honden.

Je kan dan ook je jas erover heen gooien, jas kan kapot gaan, maar het wordt dan donker en dat stopt vaak het gezeur ook wel of verrast ze zo dat jij weer even de leiding kan pakken.

Om het conflict te vermijden werkt soms inderdaad ook wel eens even om heel hard verbaal van leer te trekken, en dan niet zachtjes van ey...ga eens weg maar dan echt voluit.

En ja ik heb wel eens een hond een schop verkocht
Optillen is niet handig omdat je dan de kans hebt zelf een knauw op te lopen. Ennuh bij 26 kilo lukt dat ook niet zo meer hihi

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:14

Yamcha schreef:
inowa schreef:
[quote=]"Yamcha

zover dat ik weet is de hond ook afgemaakt dat jaar.

Gos, dat is sneu.......... hoe is het nu met je hond?

mijn hond word inmiddels 8 jaar oud en krijgt wat ouderdomsverschijnselen...verder een schat van een hond

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:38

Heb vanmiddag nog 2 honden uit elkaar gehaald waarbij het aan de riem altijd goed ging. Waren samen aan het spelen, een pakt een bal waarop er even een hoop gegrom/gesnauw. Na een flinke brul was dit ook over. Even later gaat het weer fout, dit maat zonder reden. Honden even nagekeken op gaatjes, waarbij de teef losschiet en weer op de reu afkomt en grijpt. Helaas voor de teef stond ik er ook nog en greep ik haar bij 't eerste beste lichaamsdeel, wat helaas voor haar een stuk vel op dr rug was. Hiervan was ze zo onder de indruk waardoor ze bleef liggen :+ Hebben ze aangelijnd en morgen maar weer gewoon aan de lijn lopen (waren trouwens niet mijn honden) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:22

Dat vind ik heus stoer, ik zou niet snel twee vreemde honden van elkaar af trekken.

Bij mijn eigen honden doe ik dat trouwens wel.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:51

het was meer een reflex, toen het eenmaal voorbij was, bedacht ik me ook dat het echt niet snugger was wat ik gedaan had, maar goed, op zo'n moment reageer je vanauit je instinct en denk je er niet bij na dat het ook gruwlijk mis kan gaan als je je handen er tussen doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:26

Daar denk ik dus idd nooit bij na, reageer met de hond eigenlijk altijd nogal instinctief.

Heel effectief én uitermate riskant :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:34

Yamcha schreef:
Heel effectief én uitermate riskant :D

Zeker riskant:
mijn hond is een keer gegrepen enkele maanden terug, reageerde terug en het was een behoorlijk gevecht. Mijn vriend was zo wijs er niet tussen te springen, maar de eigenaar van de andere hond deed dat wel en moet het nu bekopen met een vingertopje minder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:07

Hoop ellende dit weekend dus weer door loslopende onopgevoedde honden.
Hoe reageren jullie trouwens in de volgende situatie;
Jij heb je hond netjes aangelijnt, komt er zo'n smerig klein poedersuiker keffertje op je afrennen die vervolgens luid blaffend en grommend wil laten zien dat hij/zij even de baas is omdat ze loslopen.
Mijn hond blaft dus niet terug, doet geen eens een poging om wat dan ook te doen, op zo'n moment vind ik dit dus erg oneerlijk naar mijn eigen hond toe.
Hoe reageren jullie als er zo'n kadaver op je af komt stormen?

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:10

ik heb een duitse herder reu die naar mij idee goed opgevoed is <africhting en hondenschool> maar zelfs hij staat z,n mannetje ,aangezien ik nu met stokken loop<verbrijzeld been> waarschuw ik anderen om de andere kant op te gaan ,want ik heb nu gewoon ff niet genoeg kracht om hem te houden
gelukkig nog geen vechtpartijen en bijtincidenten gehad

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:06

Chiqa schreef:
Hoop ellende dit weekend dus weer door loslopende onopgevoedde honden.
Hoe reageren jullie trouwens in de volgende situatie;
Jij heb je hond netjes aangelijnt, komt er zo'n smerig klein poedersuiker keffertje op je afrennen die vervolgens luid blaffend en grommend wil laten zien dat hij/zij even de baas is omdat ze loslopen.
Mijn hond blaft dus niet terug, doet geen eens een poging om wat dan ook te doen, op zo'n moment vind ik dit dus erg oneerlijk naar mijn eigen hond toe.
Hoe reageren jullie als er zo'n kadaver op je af komt stormen?

Schreeuw geven dat de hond weg moet wezen doet het ding het niet, gewoon stug doorlopen en Donna belonen als ze niks doet, grijpt dat ding dan donna, ja dan is het heel simpel :D