Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Ik ben nooit met mijn honden op cursus geweest, ze kunnen ook niet op commando liggen, zitten of een poot geven, het enige dat ze kennen is 'nee', 'hier' en 'weg'. Lopen altijd los en luisteren altijd, echt de perfecte honden voor mij
Adil18 schreef:Quellian schreef:Ik ben nooit met mijn honden op cursus geweest, ze kunnen ook niet op commando liggen, zitten of een poot geven, het enige dat ze kennen is 'nee', 'hier' en 'weg'. Lopen altijd los en luisteren altijd, echt de perfecte honden voor mij
Ja ja, tot dat je hond narigheid uitvreet omdat JIJ hem niet onder controle hebt...
Jullie zitten hier allemaal wel te hakken op broodfokkers, maar ik heb nog veel meer een hekel aan mensen die dieren hebben die ze niet trainen en niet onder controle hebben
Bij jouw honden is het misschien goed gegaan, maar er komt misschien ook ooit een hond in jouw leven die gebruik maakt van jouw slappe opvoeding....en dan, waar gaat hij dan heen als je hem niet meer aankunt? Naar het asiel, naar de volgende eigenaar? Daar ken ik ook genoeg verhalen over....Dan ben je net zo erg als de broodfokkers....(in jullie ogen althans, ik vind dat er genoeg goede "broodfokkers" zijn).
En voor iedereen die op de broodfokkers hakken: A.u.b. niet iedereen over een kam scheren zeg...
Adil18 schreef:Bij jouw honden is het misschien goed gegaan, maar er komt misschien ook ooit een hond in jouw leven die gebruik maakt van jouw slappe opvoeding....en dan, waar gaat hij dan heen als je hem niet meer aankunt?
superwoman schreef:sunny_l0ve schreef:Wij hebben 1x puppycursus gedaan met een Basset Hound, en nou, dat was ook echt verspild werk. Door al die andere honden, was het enkel en alleen speeltijd. Uiteindelijk hebben we hem dus zelf opgevoed, zonder andere honden erbij, omdat dat te veel afleidt.
Dus ik denk dat niet alle honden beter af zijn met puppycursus, maar ze zijn wel allemaal te trainen.
jammer dat je na 1 x al bent afgehaakt.
Die van mij was juist de 2e en 3e x zo afgeleid door de andere puppy's, maar daarna ging het steeds beter.
imo is het een aanvulling, want het gaat thuis zonder afleiding natuurlijk beter, bij iedereen!
Je leert daar ook om de aandacht van je hondje op te eisen als hij is afgeleid en de pup leert dat jij leuker bent dan de afleiding.
Nu zijn er wel verschillen in puppy-cursusen. De 1 is beter dan de ander natuurlijk.
Maar om na 1 x te zeggen dat het niet werkt voor jouw en je pup, vind ik geen eerlijke kans.
Belangrijkste is natuurlijk dat de pup goed wordt opgevoed of dat nu met of zonder puppy-cursus is, maakt niet uit
Adil18 schreef:Jullie zitten hier allemaal wel te hakken op broodfokkers, maar ik heb nog veel meer een hekel aan mensen die dieren hebben die ze niet trainen en niet onder controle hebben
baroen schreef:en het feit dat je goede en broodfokker in 1 zin uitspreekt, zegt mij alweer genoeg over jouw slapheid
sunny_l0ve schreef:Ik ben niet maar 1x geweest, ik heb die hele puppycursus voltooid. Sorry, stond er niet echt duidelijk. Die mensen hebben ook gezegd dat we eventueel nog verder konden gaan met hem, maar dat zagen wij niet echt zitten, dus hebben we heel veel oefeningen van hun meegekregen om thuis mee verder te gaan en dat heeft uiteindelijk super gewerkt! Alsnog was het eigenwijze hond met een eigen karakter, maar hij kon op een gegeven moment wel gewoon loslopen zonder achter andere honden aan te gaan.
Adil18 schreef:En opvoeding, nou sorry, misschien hebben jullie het dan op de rasechte fokkers, ik heb het meer over de mensen die hun hond echt onder appèl hebben, en daar hoort voor mij echt meer bij dan een hond weg kunnen sturen of roepen....
superwoman schreef:sunny_l0ve schreef:Ik ben niet maar 1x geweest, ik heb die hele puppycursus voltooid. Sorry, stond er niet echt duidelijk. Die mensen hebben ook gezegd dat we eventueel nog verder konden gaan met hem, maar dat zagen wij niet echt zitten, dus hebben we heel veel oefeningen van hun meegekregen om thuis mee verder te gaan en dat heeft uiteindelijk super gewerkt! Alsnog was het eigenwijze hond met een eigen karakter, maar hij kon op een gegeven moment wel gewoon loslopen zonder achter andere honden aan te gaan.
aha!
Zoals gezegd gaat het om het resultaat, met of zonder puppyles![]()
Ik ben ook niet verder gegaan na de puppy-cursus. imo gaat het zo goed genoeg. Nog even leren om rustig te zijn bij de visite en ik ben tevreden.
Belangrijkste taak is dus nu om de visite op te voeden... snappen niet zo goed wat hun lichaamstaal allemal uit zend
sunny_l0ve schreef:Tja, het is nog lastiger om je visite op te voeden dan de hond ben ik achter gekomen. Hoe vaak wij niet hebben gezegd 'gewoon negeren, dan stopt hij met blaffen' maar het blijkt veel leuker te zijn als je hem aan gaat staren en gaat kletsen.
superwoman schreef:sunny_l0ve schreef:Tja, het is nog lastiger om je visite op te voeden dan de hond ben ik achter gekomen. Hoe vaak wij niet hebben gezegd 'gewoon negeren, dan stopt hij met blaffen' maar het blijkt veel leuker te zijn als je hem aan gaat staren en gaat kletsen.
zó herkenbaar!
lekker vasthouden en kroelen als ze recht tegen je op staat (opgesprongen..) En hard lachen, als de 'pup' iets doet wat niet mag... - 'pup' helemaal blij
@Adil18: denk aan je hart
Quellian schreef:Adil; ik heb niets gezegd over broodfok onder honden, alleen daarom al vond ik je persoonlijke sneer onterecht.
Natuurlijk ben ik tegen het fokken/vermeerderen over de rug van dieren, maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met mijn opvoeding van mijn honden? Die snap ik ff niet.
Ik help dieren daar waar nodig, dus om nou te zeggen dat dieren door mensen zoals ik in asiels terecht komen, tja... denk dat je me dan toch wel heuwl erg slecht kent
kohtje schreef:superwoman schreef:zó herkenbaar!
lekker vasthouden en kroelen als ze recht tegen je op staat (opgesprongen..) En hard lachen, als de 'pup' iets doet wat niet mag... - 'pup' helemaal blij
@Adil18: denk aan je hart
Bordje op de deur..,negeer de hond