website tegen Pittbullachtige

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: website tegen Pittbullachtige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:02

nati schreef:
KiWiKo schreef:
ja Lachen je kan er rekening mee houden dat er mensen zijn die bang zijn van jou lief Lachen Lachen onvoorstelbaar geloof ik zomaar.......... maar die mensen zijn er wel Lachen

dus.....als ze er zoooo bang voor zijn...Dan open ze zelf toch een stukje om Clown , dat is wat ik zou doen, zou niet wachten zodat iemand voor mij aan de kant gaat Vork

foute manier van denken als je de vooroordelen van pitachtigen en hun eigenaren wil veranderen Lachen

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:02

Goof schreef:
Citaat:
Een volwassen hond van dat soort rassen moet je niet bij vreemde honden willen laten lopen, zeker de reuen niet. Iets wat ik bijvoorbeeld als eerste leerde van een Amstaff fokker die ook heel goed oplet aan wie hij zijn pups verkoopt.

Verward
Als je hond ergens zijn sociaal aangeleerde vaardigheden weer van verleert is wel om hem als volwassen hond weg te houden ij andere honden.....
Lijkt me nou precies hoe je problemen creeert...

dat heet gewoon je verantwoordelijkheid nemen Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:03

loez schreef:
Idd Meissielief, dit probeerde ik dus ook te zeggen! Moeten we ze dan maar binnenlaten? Of ze snachts pas uitlaten of sochtends vroeg? Zodat niks of niemand er last van heeft? Jezus, puur omdat ze de naam pitbull hebben worden ze allemaal aangekeken als of het boosdoeners zijn.

Waarom wil je dit vooroordeel zo graag zelf in stand houden?

Mensen die bang zijn zijn bang voor alle honden, zoals ik eerder zie: mensen waren ook bang voor mijn Bassethound.
Jij maakt er zelf van dat mensen dat doen omdat jouw hond in een bepaald type staat en houdt daarom zelf dit vooroordeel in stand.
En reageert waarschijnlijk daardoor ook al anders op die mensen dan ik bijvoorbeeld zou doen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:03

KiWiKo schreef:
hihihi dat is Haha! Haha! Haha! maar ook aangeleind kunnen mensen bang zijn van jouw hond (zijn mensen hier op het park ook van de mijne Haha! )

Ik ga dan altijd stilstaan, en laat de hond naast me zitten......... zodat hun het idee hebben dat ze veilig langs me heen kunnen (kunnen ze ook als hij losloopt hoor, maargoed hij heeft een keer geknokt met een hond hier, flink schade aangericht........ dus hij is de boosdoener)

KiWiKo, ik vat hier uit op dat je uiteindelijk zelf ook niet aan de kant gaat?

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:04

KiWiKo schreef:
nati schreef:
dus.....als ze er zoooo bang voor zijn...Dan open ze zelf toch een stukje om :+ , dat is wat ik zou doen, zou niet wachten zodat iemand voor mij aan de kant gaat :Y)

foute manier van denken als je de vooroordelen van pitachtigen en hun eigenaren wil veranderen :)

als jij dat vind....als jij ergens bang voor bent, dat zorg je er toch ook zelf voor dat je er bijv. geen last meer van hebt, dan verwacht je toch niet van anderen dat ze dat voor je doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-09 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd (gewoon binnstenste quote weghalen)

loez

Omdat het 9 van de 10 keer zo ook gezegd of gespeeld word ThePast03 Knipoog Van tjaa, zij heeft een hond die gevaarlijk is of er gevaarlijk uitziet!

Wesco

KiWiKo schreef:
Nijn schreef:
Maar Chiqa dat is dan behoorlijk 1 richtingsverkeer, en ik hoop dat ik er ook geen ''last'' van ga krijgen.
Mensen kunnen dan zelf ook kiezen om er omheen te lopen, of een andere route te nemen Lachen

nogmaals, waarom moet een medemens omlopen, of een andere route nemen Lachen

Waarom zou ik om moeten lopen met mijn hond als hij aangelijnd is en tegen mij aan staat en er dus nog zeker 3 meter tussen zit tussen de wandelaar en ons Knipoog
Laatst bijgewerkt door Wesco op 11-01-09 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:05

Mijn sullige labrador moet zelfs braaf naast mij zitten als we andere mensen tegenkomen. Ik vind het niet meer dan een fatsoenskwestie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:06

loez schreef:
Waarom zouden hondeneigenaren met hun hond uit moeten wijken voor iemand die er schijnbaar bang voor is? Diegene kan er gewoon voor kiezen om om te lopen hoor! Nogmaals, ga ik zelf wel 9 van de 10 keer aan de kant, maar het zou echt niet hoeven! Als het een kleine ruimte is oid, dan ga ik zoiezo aan de kant.

Jij hebt er last van dat mensen jouw honden zo eng vinden blijkbaar, dan lijkt het me ook logisch dat je er zelf alles aan doet om de vooroordelen weg te nemen en te laten zien dat eigenaren van dit soort honden heel sociaal zijn en er alles aan doen om andere mensen gerust te stellen?

Ik doe maar een gooi hoor. Knipoog

Ben jij nergens bang voor? Spinnen? Slangen? Helemaal nergens? Kun je jezelf echt niet verplaatsen in iemand die doodsbang is voor een dier?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:07

loez schreef:
Idd Meissielief, dit probeerde ik dus ook te zeggen! Moeten we ze dan maar binnenlaten? Of ze snachts pas uitlaten of sochtends vroeg? Zodat niks of niemand er last van heeft? Jezus, puur omdat ze de naam pitbull hebben worden ze allemaal aangekeken als of het boosdoeners zijn. Neem dan de moeite om ze ook daadwerkelijk te leren kennen. De boerefox van me buren is agressiever tegen alles en iedereen, dan onze honden in 10 jaar geweest zijn! Al de honden die wij hebben gehad (dan kijk ik ook even naar de herders van me ouders vroeger) die hebben nooit een vlieg kwaad gedaan. Puur door onze opvoeding. En hun goede karakter. We hebben er 1 tussen gehad, die een kink in de kabel had, en hij is uiteindelijk dus afgemaakt, omdat hij net 1 van de verkeerde was. Wat elk ras kan hebben, zowel een chihuahua als een labrador.

alleen richt een chihuahua of een lab veel, veel minder schade aan als het afgaat Lachen en daar draait het om.........

niet om het afgaan an sich, maar om de schade die eruit voortvloeit Lachen

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:07

ikzelf woon in hartje rotterdam en heb te maken met vele culturen die honden niet gewend zijn.
ze vinden ze erg lief eruit zien, maar lopen er met een boog omheen.
Heel af en toe heb ik het geluk dat er kinderen zijn die ze willen aaien, en dat mogen ze,
en hebben ze gelijk door dat honden leuke dieren zijn.
meestal vertel ik ook dat als ze een hond willen aaien ze het eerst aan de eigenaar moet vragen
maar in het algemeen zijn honden hele lieve beesten.
ik probeer dus echt rekening te houden met mijn omgeving, maar eigenlijk als ik niemand tot last wil zijn kan ik mijn
honden niet eens uitlaten. ik merk dat mijn omgeving ook veel banger is voor mijn herder als voor mijn kruising argentijn.
maar dat zal te maken hebben met de films over politie honden en ze herkennen de oortjes die omhoog staan.
ikzelf vind het ook belangrijk dat je rekening houdt met je medemens maar zou je dan alleen op het platteland of in een dun bezaaid stukje nederland
kunnen wonen met je viervoeter.
want tegenwoordig vind ik dat de mensen er banger voor zijn als een aantal jaren terug.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:08

loez schreef:
Omdat het 9 van de 10 keer zo ook gezegd of gespeeld word [*olduser*] Knipoog Van tjaa, zij heeft een hond die gevaarlijk is of er gevaarlijk uitziet!

Ach van mijn bijna 15 jarige Chihuahua wordt ook gezegd dat het bijters zijn terwijl hij supersociaal is.
Ook worden ze ratten genoemd, uit de krachten gegroeide cavia's, mormels en weet ik het allemaal niet. Haha!

Het zou mij werkelijk een worst wezen, ik heb die hond namelijk niet gekocht om leuk gevonden te worden door anderen.

Van mijn Australian Cattle Dog vinden een hoop mensen ook dat hij er gevaarlijk uitziet. Prima toch, als ze dat vinden?

Ik zorg dat anderen geen last hebben van mijn honden en heb er geen last van wat een ander van mijn honden vind.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:08

maar als ik bang ben voor een dier?een wilde hengst bijvoorbeeld dan ga ik toch een paar stappen opzij?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:09

loez schreef:
KiWiKo schreef:
hihihi dat is Haha! Haha! Haha! maar ook aangeleind kunnen mensen bang zijn van jouw hond (zijn mensen hier op het park ook van de mijne Haha! )

Ik ga dan altijd stilstaan, en laat de hond naast me zitten......... zodat hun het idee hebben dat ze veilig langs me heen kunnen (kunnen ze ook als hij losloopt hoor, maargoed hij heeft een keer geknokt met een hond hier, flink schade aangericht........ dus hij is de boosdoener)

KiWiKo, ik vat hier uit op dat je uiteindelijk zelf ook niet aan de kant gaat?

Ik weet niet hoe goed jij in begrijpend lezen bent Lachen Lachen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:10

Pluck zou je nog eens kunnen uitleggen waarom je denkt dat dat mijn gedachten zijn?

ThePast03

ellenAST schreef:
maar als ik bang ben voor een dier?een wilde hengst bijvoorbeeld dan ga ik toch een paar stappen opzij?

Dan ben je blijkbaar niet bang genoeg.

Ik ben zo bang voor spinnen dat ik echt wel op minimaal 5 meter moet zijn hoor, hoe klein de spin ook is.
Moet er niet aan denken dat mensen op straat gaan lopen met spinnen en kan me dus heel goed voorstellen hoe iemand zich voelt als ze echt bang zijn voor honden.

nati

ellenAST schreef:

ROFL ROFL ...hahaha idd, als ik bijv in een donker steegje een groep freaky mensen zie staan....hahahahah gaik ook niet vragen of ze even aan de kant willen gaan

loez

Nee ik heb er geen last van Knipoog Omdat het hier niet gebeurd. Ik praat hierover in het algemeen, dus niet zo dat het hier zelf gebeurd. Omdat ik zelf altijd aan de kant ga. En tuurlijk kan ik mezelf wel verplaatsen in iemand die ergens bang voor is. Ik heb toch ook getypt dat ik zelf altijd aan de kant ga? Maar als iemand voor mij niet aan de kant zou gaan, wat zou mij tegenhouden om dan ook niet aan de kant te gaan? Moet van 2 kanten komen. En daarbij, ik ken mijn honden altijd door en door, en zal er ook alles aan doen om te laten zien dat ze ontzettend sociaal zijn. Tegen alles en iedereen.

@KiWiKo, de meeste eigenaren die van hun honden weten dat ze af kúnnen gaan, nemen zelf al maatregelen, voor het geval dat.
De ene een muilkorf, de ander altijd breakstick bij. We kunnen niet meer doen dan we kunnen doen! En nóg wordt er negatief over gedaan. Dit is niet op jou persoonlijk btw, maar in het algemeen.

KiWiKo

nati schreef:
[
als jij dat vind....als jij ergens bang voor bent, dat zorg je er toch ook zelf voor dat je er bijv. geen last meer van hebt, dan verwacht je toch niet van anderen dat ze dat voor je doen.

jaaaaa lachen, je buurman is het type aso piteigenaar Lachen Lachen moet ik dan maar verhuizen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:11

KiWiKo schreef:
Ik weet niet hoe goed jij in begrijpend lezen bent Lachen Lachen

Ik kan begrijpend lezen, en hier staat dus dat jij zelf ook niet aan de kant gaat Knipoog De andere moeten dus alsnog óm jou heen. Maar daar ga ik verder geen punt van maken hoor. Hier wordt over alles al van een mug een olifant gemaakt en uiteindelijk gaat deze hele discussie nergens meer over.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:12

belachelijk die site .. ! elke hond kan bijten . juist de honden waarvan je het niet verwacht doen het .
ik heb hier geen woorden voor , dat mensen het ras zo in de grond stampen Hamer

Wesco

KiWiKo schreef:
nati schreef:
[

jaaaaa lachen, je buurman is het type aso piteigenaar Lachen Lachen moet ik dan maar verhuizen?

Als ik er geen last van heb dan maakt het niet uit wat voor een buurman ik heb.

Ellen__

ThePast03 schreef:
ellenAST schreef:

Dan ben je blijkbaar niet bang genoeg.

Ik ben zo bang voor spinnen dat ik echt wel op minimaal 5 meter moet zijn hoor, hoe klein de spin ook is.
Moet er niet aan denken dat mensen op straat gaan lopen met spinnen en kan me dus heel goed voorstellen hoe iemand zich voelt als ze echt bang zijn voor honden.

oke nou dan ga ik een paar meter opzij Lachen
dan ga ik niet vragen of zij ff aan de kant willen gaan...ik pas mij dan aan

nati

KiWiKo schreef:
nati schreef:
[

als jij daar zo'n last van hebt en je wilt verhuizen moet je dat zeker doen ja

KiWiKo

ellenAST schreef:

wilde hengsten kom je doorgaans niet tegen in de gemiddelde woonwijk Lachen Lachen Lachen