Chiqa schreef:Diablo schreef:Chiqa, je stelde de vraag dan wel niet aan mij, maar ik wil er wel graag op reageren. Je wil nl. weten hoe het arme dier moet weten wie zijn roedelleider is als hij steeds bij een ander is.
Bedankt voor jou antwoord op mijn vraag, jij heb hem iig goed begrepen zonder je aangevallen te voelen. Het is namelijk zo ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar.
Zie dat een hond vaak in een gezin naar één persoon trekt, en dat hij daar ook naar wil luisteren.
Daarom ben ik nieuwsgierig wat dit doet met een hond die met regelmaat in een ander gezin terecht komt. Wie hij dan als uiteindelijke baas zal zien.
Jij valt dr aan, dus het is terecht dat ze zich aangevallen voelt. Kun je dr moeilijk verwijten. En dr dan ook nog even zwart komen maken hier.. stuur dat dan ook terug in een pb.

Dr worden hier echt heel veel dingen bijgehaald maar dat heeft m.i. weinig te maken met de kern van t probleem. Hondje dat angstig is van kinderen wordt bij kinderen geplaatst. Niet zo slim, niet meer doen dus, andere oppas zoeken en t probleem is opgelost. Ik hoop alleen dat de TS ondertussen inziet dat ze voor alle zekerheid alle kinderen (ook boven 5jaar dus) weg kan houden bij de hond.
We weten nieteens wat er precies is gebeurd, waarom t hondje beet. Misschien miscommunicatie, misschien vervelend gedrag van t meisje. Hebben dominantie en roedelgedrag verder weinig mee te maken, volgens mij is ook nergens uit op te maken hoe dat met de hond in het geval van de TS zit. Het wel of geen oppas moeten gebruiken is uberhaupt niet waar dit topic over gaat..

Sluit me verder aan bij Don_Zhivago, oppas kan prima, maar inderdaad is het wel heel verstandig om alle 'regels' te bespreken zodat daar bij hondlief geen verwarring over ontstaat.