Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tenshi

Re: Mijn hond heeft een kind gebeten... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:48

Chiqa schreef:
Diablo schreef:
Chiqa, je stelde de vraag dan wel niet aan mij, maar ik wil er wel graag op reageren. Je wil nl. weten hoe het arme dier moet weten wie zijn roedelleider is als hij steeds bij een ander is.

Bedankt voor jou antwoord op mijn vraag, jij heb hem iig goed begrepen zonder je aangevallen te voelen. Het is namelijk zo ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar.
Zie dat een hond vaak in een gezin naar één persoon trekt, en dat hij daar ook naar wil luisteren.
Daarom ben ik nieuwsgierig wat dit doet met een hond die met regelmaat in een ander gezin terecht komt. Wie hij dan als uiteindelijke baas zal zien.

Jij valt dr aan, dus het is terecht dat ze zich aangevallen voelt. Kun je dr moeilijk verwijten. En dr dan ook nog even zwart komen maken hier.. stuur dat dan ook terug in een pb.

Dr worden hier echt heel veel dingen bijgehaald maar dat heeft m.i. weinig te maken met de kern van t probleem. Hondje dat angstig is van kinderen wordt bij kinderen geplaatst. Niet zo slim, niet meer doen dus, andere oppas zoeken en t probleem is opgelost. Ik hoop alleen dat de TS ondertussen inziet dat ze voor alle zekerheid alle kinderen (ook boven 5jaar dus) weg kan houden bij de hond.
We weten nieteens wat er precies is gebeurd, waarom t hondje beet. Misschien miscommunicatie, misschien vervelend gedrag van t meisje. Hebben dominantie en roedelgedrag verder weinig mee te maken, volgens mij is ook nergens uit op te maken hoe dat met de hond in het geval van de TS zit. Het wel of geen oppas moeten gebruiken is uberhaupt niet waar dit topic over gaat.. Nagelbijten / Gniffelen

Sluit me verder aan bij Don_Zhivago, oppas kan prima, maar inderdaad is het wel heel verstandig om alle 'regels' te bespreken zodat daar bij hondlief geen verwarring over ontstaat. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:04

vavesta schreef:
gedrag is ook wel ras afhankelijk, een terrier staat over het algemeen bekend als dominanter dan bv een spaniel.

Presies ik denk ook dat je je daar terdege van bewust moet zijn voor je voor een bepaald ras kiest.
Je heb rassen die zich enorm hechten aan een baas, denk niet dat je daar de hond goed mee doet om hem dagelijks uit huis te plaatsen.

Diablo schreef:
Bij mijn ouders mogen ze sommige dingen wel (zoals schooien aan tafel, wat dus ook beloond wordt) en als we dan weer terug komen, staan alle honden om de tafel heen, te wachten tot wij ze wat geven. Wij geven ze dus niets en een dag of wat later is dat weer duidelijk.

Dit zou dus echt een punt zijn voor mij ik zou daar persoonlijk niet mee om kunnen gaan. Mijn huis, mijn hond mijn rechten.
Als ik ervoor zou kiezen mijn hond een dagje ergens anders onder te brengen wil ik ook dat hij een soort gelijke leiding krijgt, ik weet dat schooien bv, heel moeilijk kan zijn eruit te krijgen bij mijn hond.
Gelukkig heb ik een zeer vertrouwt opasadresje, namelijk iemand die zelf honden traint en ook mijn eigen hond Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:40

Citaat:
Dr worden hier echt heel veel dingen bijgehaald maar dat heeft m.i. weinig te maken met de kern van t probleem. Hondje dat angstig is van kinderen wordt bij kinderen geplaatst. Niet zo slim, niet meer doen dus, andere oppas zoeken en t probleem is opgelost. Ik hoop alleen dat de TS ondertussen inziet dat ze voor alle zekerheid alle kinderen (ook boven 5jaar dus) weg kan houden bij de hond.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.. gedeeltelijk wel omdat we indd niet weten wat er precies is voorgevallen.

Maar de hond heeft wel degelijk een probleem met kinderen.. en hier moet wat aan gedaan worden.. kinderen lopen overal rond, en het kan zo gebeurd zijn.
Ik raad de TS aan om met de hond op gedragstherapie te gaan.. en zo de hond op een fijne en vertrouwde manier met kinderen weer om te gaan..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:23

Creool, ik zou de hond gewoon helemaal weghouden bij kids, dus ook bij de groep boven de 5... want je vergeeft het jezelf nooit als het wéér gebeurd.

Afmaken zou ik absoluut niet doen, als deze hond bij kids word weggehouden is het probleem waarschijnlijk voorgoed opgelost.
Dat de hond niet meer te vertrouwen zou zijn vind ik ook niet terecht; de hond heeft een misstap gemaakt, en de baas dient nu te voorkomen dat dit opnieuw kan gebeuren. Daarbij heeft deze hond uitsluitend moeite met kleine kinderen, als ik het verhaal goed begrijp. Dan is het voldoende om de hond weg te houden bij kinderen.

Maar wat ik niet begrijp, is dat een hond die moeite heeft met kinderen, toch bij kinderen moest zijn. Ik zou daar zelf nooit voor gekozen hebben, want het is vragen om moeilijkheden... vroeg of laat gaat zoiets eens fout, en dat is nu helaas gebeurd.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:13

Omdat er vanuit alle gezichtspunten meningen zijn gegeven en er niets nieuws meer is toe te voegen, hier een slotje.