[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:00

Ik vind het chagrijnige schreeuwlelijkerds en alles behalve sociaal.

Kaus

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:02

Dat hangt helemaal af van hoe je ze opvoedt en wat je leuk vindt.
Blaffen doen sommigen wel veel, maar niet sociaal ligt grotendeels aan het baasje.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:04

Ik vind de pincher inderdaad wel heel erg klein. Wat ik zo zie is dat nog een maatje kleiner als een Jack Russel en meer richting maatje grote Chihuahua... Dat is me dan net weer te klein haha.

De Boston Terrier vind ik er erg leuk uit zien en dat karakter spreekt me ook wel aan! Alleen inderdaad dezelfde problemen als met de Franse Bulldog... Is een Boston leergieriger dan een Franse Bull? Vind de Franse Bulldog van mijn broer maar een eigenwijs kreng :')

Blaffen ligt deels aan de opvoeding maar ook deels aan de hond. Jack Russels staan ook bekend als keffertjes. Wij hadden er één die het blaffen nooit heeft uitgevonden haha. Die we nu nog hebben blaft wel uit reactie op enge situaties of onbekenden in de tuin. Maar ze weet donders goed dat ze niet mag blaffen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:07

De Boston Terriër heeft een grote will to please, past wat dat betreft redelijk in het straatje Border Collie, Australian Shepherd etc.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:11

Die worden alleen mismaakt gefokt. Ik vind de Border terriër wel passen. Ruwhaar dus nauwelijks last van haren in huis en het zijn fanatieke maar vriendelijke hondjes.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:20

Lisitano schreef:
Die worden alleen mismaakt gefokt. Ik vind de Border terriër wel passen. Ruwhaar dus nauwelijks last van haren in huis en het zijn fanatieke maar vriendelijke hondjes.

Wat bedoel je met mismaakt gefokt? Zit daar veel broodfok/doorfok in?
Ruwharige honden heb ik dan weer vrij weinig mee, vind dat op een of andere manier een hele vieze indruk hebben. Verharen die zelf of moeten die naar de trimsalon?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:22

Border terrier of een Hollandse smous zou ook nog kunnen.

Kroaatjess zijn alweer groter en erg vocaal.

Shelties zijn ook erg fijne hondjes om mee samen te werken.

In de behendigheid zie je ook wat vlinderhondjes, doen het ook erg goed. Kooiker is alweer wat groot om te tillen. Een Chinese naakthond? Zijn OK erg gaaf in de behendigheid.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:24

Shelties vallen dan wel weer onder de keffers.
Een Kooiker is inderdaad ook iets om naar te kijken. Maar wel langharig.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:27

Ik hou niet van veel haar, maar geen haar vind ik nog erger :=
Shelties vind ik erg leuke honden om te zien! Ik ga me alleen nog even inlezen in het karakter. Een moeilijk karakter schrikt me niet af (Ik ben dwarse jack russels gewend) maar ik wil me wel goed inlezen.

Wat zeggen jullie van een Beagle? Opzich vind ik een hond adopteren ook een optie, en heb via SHHH Labhondjes/Beagles gezien. Denken jullie dat die ook mee kunnen met een beetje agility?
En kruisingen zou ik ook niet erg vinden, maar dat is lastig zoeken haha.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:30

Oh een Kooiker <3 Wat een mooie hond is dat!
Ik heb de rassen opgeschreven, ga nu even goed inlezen wat karaktereigenschappen zijn en voor- en nadelen :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:31

Er zijn beagles die leuk meekomen, maar is voor mijn gevoel wel uitzondering. ...als je denkt dat jackies eigenwijs zijn..... :')

De shelties die ik tegenkom op wedstrijd zijn vocaal, maar eigenlijk over het algemeen erg vriendelijk.
Er zijn ook Chinese naakthonden met haar.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:36

En wat vind je van een Toller? Ook super fijne honden en mooi! <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:39

Een Beagle is wel erg groot om de trap op te tillen. Die komt aardig in de buurt van de Cattle Dog. En ze zijn ook erg eigenwijs ja :Y)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:47

Kaus schreef:
Een Beagle is wel erg groot om de trap op te tillen. Die komt aardig in de buurt van de Cattle Dog. En ze zijn ook erg eigenwijs ja :Y)

Oh.. Een Toller ook wel denk ik :P

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:52

EmptyWords schreef:
Er zijn beagles die leuk meekomen, maar is voor mijn gevoel wel uitzondering. ...als je denkt dat jackies eigenwijs zijn..... :')

De shelties die ik tegenkom op wedstrijd zijn vocaal, maar eigenlijk over het algemeen erg vriendelijk.
Er zijn ook Chinese naakthonden met haar.

Oh dat wist ik niet dat ze er ook met haar waren!

Hmmm... Eigenwijs is nou net wat ik een keer niet wil :') Ik vind jack russels heerlijke beesten maar soms zou het fijn zijn als ze minder hun eigen plan trekken :+

Tollers vind ik waanzinnig mooie en leuke honden, maar zijn inderdaad te groot en te zwaar helaas. Stiekem ben ik ook verliefd op een cocker spaniël maar dat is ook te zwaar. Die hebben we al een keer geprobeerd de trap op te tillen, zonder succes haha

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:00

Misschien vooraf een paar maanden flink kracht training gaan doen? :P <<)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:08

Hahahaha goed idee, kan best wat meer beweging gebruiken *\o/*

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:13

Leeuwhondje? Of een Tibetaanse terriër? Fox terriër? Papillon? Een Puli!

Ruwharige honden moet je plukken. Is ook zelf te doen maar een beste klus. Ik snap het wel hoor, ik vond ruwhaar ook nooit leuk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:29

Ik zou je echt een dwergpoedel aanraden. Ik heb er een en het is echt ideaal. Het zelf trimmen is niet heel erg moeilijk (geen hoogstandjes natuurlijk) en ze zij echt goed in agility :)
Ze weegt maar 6.5 kilo en is daardoor goed te dragen.
Afbeelding
Gioia nu
Afbeelding
normaal is ze zo

Enige nadeel is dat als je de vacht langer wilt houden, je echt vaak moet kammen. Gioia klit super snel. Even door de dauw lopen en in de avond is ze weer geklit. Maar als je de poedel zo scheert als de eerste foto dan valt dat heel er mee en is even een kam door de oren en staart halen genoeg

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:54

Tja als je een hond moet tillen wordt de keus wel erg beperkt.
Want ik zou denken aan een Kelpie of IJslandse hond, maar die zijn veel te zwaar. Dat zijn wel behendige hondjes om zelf een trap te lopen, maar als die trap echt onmogelijk is wordt m dat dus niet. En het zijn wel fanatieke types, daar moet je wel mee aan de slag :) *\o/*

Wil je een wat minder fanatieke werker, maar wel actieve - en wat lichtere- hond, dan denk ik aan een dwergschnauzer.
Een beagle weegt algauw een kilo of tien en is nog best zwaar om meerder keren per dag te tillen en dat zijn ook niet de meest lenige types die zelf de trap wel nemen.
Dwergpinchers vind ik persoonlijk vreselijk :r

En anders gewoon een boomertje?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:19

Ik vind Beagles echt geweldig maar zou ze zelf niet nemen, eigenwijze krengen := Ik vind de ademhalingsproblemen met Boston Terriërs wel meevallen? Die zijn wel het eerste waar ik aan denk bij jouw plaatje eigenlijk. Elk ras heeft wel wat, alleen bij de Bostons is het misschien wat meer 'in het zicht', maar daarom niet erger dan andere ras-gerelateerde problemen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:26

Een Schipperke! <3 Klein en stoer!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:25

Loolotte schreef:
Ik vind Beagles echt geweldig maar zou ze zelf niet nemen, eigenwijze krengen := Ik vind de ademhalingsproblemen met Boston Terriërs wel meevallen? Die zijn wel het eerste waar ik aan denk bij jouw plaatje eigenlijk. Elk ras heeft wel wat, alleen bij de Bostons is het misschien wat meer 'in het zicht', maar daarom niet erger dan andere ras-gerelateerde problemen.

Daar heb je gelijk in! Ieder ras heeft zo zijn eigen klachten. Maar vind zelf luchtweg problemen heel erg eng haha. De bull van mijn broer heeft afentoe van die aanvallen (als ze lekker op haar rug ligt te zonnen bijvoorbeeld) dat ze geen lucht meer krijgt. Nou dan weet ik niet wat ik moet doen hoor :')

De trap is zo'n open ijzeren Brand trap. Mijn ervaring leert dat honden open trappen eng vinden. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Trap af durf ik zelf niet aan om de hond dat te laten doen omdat het best wel stijl is.

Ik schrijf de nieuwe rassen even op. Ik ga binnenkort het rassen boek van opa weer even lenen, kan ik de genoemde rassen even markeren en bestuderen.

Terugkomend op de vraag over Agility. Recreatief niveau is voor mij voldoende, ik hoef geen wedstrijden te doen ofzo, maar mee kunnen doen met de lessen en apporteren etc in het bos zou ik heerlijk vinden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:50

Elk ras met een extreem uiterlijk dat schade brengt aan de gezondheid van de hond vind ik not done. Daar moet je niet aan mee willen werken. Een kortsnuit aanraden voor iemand die wil gaan sporten vind ik absurd. Ga eens door een rietje ademen en een marathon rennen. Veel plezier.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 05:49

Een corgi?