DezeNaam schreef:Portugese waterhond spreekt me ook niet zo aan qua uiterlijk, sorry..xd Ik heb het niet zo voor honden met krullen.
Misschien dat ik eventueel wel nog voor een Boston zou kijken, dan moet ik hem op warmere dagen maar thuis laten of het rustig aandoen tijdens de wandeling. Ik ga me toch ook wat verder informeren over de Bull Terriër en de Stafford. Misschien ook eventueel de Zwitserse herder en de Schotse collie. Heeft iemand ook ervaring met de mini aussie, in welke mate hebben deze minder beweging nodig dan het normale formaat? (De Duck Tolling Retriever lijkt me trouwens ook wel iets, maar de wachtlijsten zijn wel redelijk lang geloof ik. Niet dat dat echt uitmaakt op dit moment maar toch..xd)
Ik ben trouwens wel van plan om dagelijks gewoon denkwerk te doen, ik ben graag met de hond bezig, daar niet van. Maar beweging is gewoon een heel belangrijk punt aangezien ik geen tuin zal hebben. Er zijn in de buurt gelukkig wel hondenweides en mijn vrienden houden ook van dieren dus dan kan de hond wel gewoon mee.
Chihuahua's vind ik nog wel schattig, maar of ze zo mee zullen kunnen dribbelen met mijn paard..? Ook worden de schedels tegenwoordig zo rond gefokt.. Lijkt me echt niet goed. /= (Al moet je natuurlijk gewoon de juiste fokker vinden.)
Ik denk dat je eerst uit moet zoeken wat je écht fijn vind in een karakter van een hond, want je noemt nu zo veel verschillende rassen dat het noch kant noch wal slaat. Die kan je to taaal niet met elkaar vergelijken..