Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wel waaks overigens, we hebben hem wel geleerd dat hij mag (of moet eigenlijk
) stoppen met blaffen als wij zeggen dat het goed/klaar is, maar hij blaft wel ja.
), maar op een gegeven moment is ie ook echt weer toe aan beweging.
).
Kaus schreef:De Duitse en Dwerg Pinscher komen grotendeels wel overeen. Wel heeft de Duitse heel wat meer beweging en lichamelijk uitdaging nodig dan een dwergpinscher. De duitse pinscher is een echte werkhond.
Kaus schreef:Lisitano, de duitse of de dwerg? Beide zijn wel vrij waaks maar vooral de dwerg heeft niet echt een overtuigen volume
Ik vind het beide krijsers. Ik hoor veel liever een zware blaf dan dat gekrijs. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik vind het absoluut geen stille honden in elk geval.
Het is natuurlijk niet zo dat ik de rest van de week amper iets doe, het is sowieso de bedoeling dat hij minimum drie keer per dag buiten gaat waarvan ik 's avonds graag wel een extra lange wandeling maak. DezeNaam schreef:Heeft iemand ook ervaring met de mini aussie, in welke mate hebben deze minder beweging nodig dan het normale formaat? (De Duck Tolling Retriever lijkt me trouwens ook wel iets, maar de wachtlijsten zijn wel redelijk lang geloof ik. Niet dat dat echt uitmaakt op dit moment maar toch..xd)
Ik ben trouwens wel van plan om dagelijks gewoon denkwerk te doen, ik ben graag met de hond bezig, daar niet van. Maar beweging is gewoon een heel belangrijk punt aangezien ik geen tuin zal hebben. Er zijn in de buurt gelukkig wel hondenweides en mijn vrienden houden ook van dieren dus dan kan de hond wel gewoon mee.

Kwaliteit is inderdaad belangrijker (daarom vind ik denkwerk ook belangrijker dan beweging hoor) maar in principe is een buitenrit dan eigenlijk gewoon hetzelfde als fietsen, terwijl je met een wandeling alleen met de hond het wat intensiever kan maken.
Nu zijn dat echte workoholics, maar daar kan je een aussie en tollers wel mee vergelijken. Een Witte herder ligt aan de lijnen, dat kan enorm verschillen.