Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_AB_ schreef:Leuk, dank jullie voor de tips!
Een shi zu of vlinderhondje vinden we net te klein.
Maar een borderterrier , cocker spaniel of Beagle zijn zeker overwegen waard!
Onze toekomstige hond wordt dan echt een gezinshond, mag mee als we in t bos gaan wandelen, mee op vakantie en mee op visite etc.
iemand ervaring met een ruwharige teckel toevallig?
En met een labrador of andere retriever op n grote bovenwoning met lift?
Kaus schreef:Even aan de Australian Cattle Dog eigenaren hier, hoe spraakzaam zijn jullie honden?
Ik ben van mening dat blaffen voor een groot deel wel af te leren is, waaksheid blaffen vind ik niet heel erg. Maar blaffen als ze blij zijn, aandacht willen en dat soort dingen, doen ze dat veel?
Mijn huidige hond raakt heel snel van slag door blaffende honden en ook (toekomstige) buren zijn niet heel erg blij met geblaf.
Ik heb me veel ingelezen over de Sheltie meer helaas blaft deze ontzettend veel en dat risico wil ik niet nemen. (Daarnaast ook langharig maar voor een geschikte hond wil ik die eis wel wegdoen.)
Edit: Wat is het trouwens ontzettend moeilijk om herplaatsers te vinden...
De rassen waarvan ik naar herplaatsers zoek zijn: Border Collies, Australian Cattle Dogs, Boston Terriers, Springer Spaniëls en kruisingen met al deze rassen. Op marktplaats zie je door de buitelandse honden de Nederlandse niet meer...
Border Collies zijn wel te vinden, de rest simpelweg niet... Hooguit één of 2 per ras die dan problemen hebben die niet kunnen in mijn situatie zoals niet bij andere honden kunnen.
MyWishMax schreef:_AB_ schreef:Leuk, dank jullie voor de tips!
Een shi zu of vlinderhondje vinden we net te klein.
Maar een borderterrier , cocker spaniel of Beagle zijn zeker overwegen waard!
Onze toekomstige hond wordt dan echt een gezinshond, mag mee als we in t bos gaan wandelen, mee op vakantie en mee op visite etc.
iemand ervaring met een ruwharige teckel toevallig?
En met een labrador of andere retriever op n grote bovenwoning met lift?
Als je zo weg bent van de labradors, dan zou ik persoonlijk gewoon weer voor een labrador gaan.
Sammyoo schreef:Als je maar lang genoeg ouderdieren alleen op uiterlijke kenmerken selecteert en niet op bruikbaarheid in het werk, dan is de kans natuurlijk aanwezig dat die specifieke karaktereigenschappen uiteindelijk minder prominent aanwezig zullen zijn.