[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:24

Een Stafford is ook 1 van mijn favorieten honden. Maar die komt die hun reputatie echt het huis niet in.
Mijn moeder wil trouwens niet mee naar het asiel. Ik ben daar al mijn vrije tijd en ze zegt dat ze niet mee wil omdat ze de hondje en katten te zielig vind

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:33

Sammyoo schreef:
Ik lees dat je vriendin een tuin heeft. Op momenten dat ze het huis niet uit durft, kan ze de puppy in de tuin haar behoefte laten doen. Brengt de psychische stoornis met zich mee dat ze geen verantwoording kan dragen? Nee toch? Zolang de vriend de activiteiten buitenshuis opvangt, zie ik niet zoveel beren op de weg. Alleen hoop ik niet dat ze voor een broodfokhondje kiest.

Helemaal mee eens. Ik vind dat iedereen hier een beetje snel is met oordelen, een hond kan een prima ondersteuning zijn om de stap van uit het huis te gaan aan te gaan. En natuurlijk zal een pup vermoeiend zijn maar ik lees dat de vriendin (grotendeels) thuis zit dus is ze verder niet meer echt belast met andere dingen.
Als je je toch nog zorgen maakt zou ik er gewoon nog eens met haar over praten en dan geen commentaar geven maar gewoon advies/je bevragen naar de situatie, ze zal het vast wel oké vinden als ze ziet dat je met haar en de hond inzit.
Volgens mij hebben en friese stabij en een berner sennen trouwens wel vrij veel beweging nodig. Een Golden ook wel natuurlijk, maar ik denk persoonlijk dat deze wel in vrij rustige lijnen te vinden zijn.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:27

Zou iemand mij misschien het verschil tussen een reu en een teef kunnen vertellen? Welke zijn er over het algemeen makkelijker? :o We doen liever niet castreren of steriliseren.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:31

tja, beide heeft zijn voors en tegens. loopse teven, kans op schijnzwangerheid, afgeleid zijn, etc

intacte reu, last van loopse teven, hormonen en drang waar hij waarschijnlijk niets mee kan/mag

hoe ze zijn ligt m.i. meer aan karakter dan aan reu/teef zijn

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:43

Ik vind het grootste nadeel aan een intacte reu dat andere reuen er zo (agressief) op kunnen reageren. Mijn reu kan ook wel patsen. Verder ondervind ik er niet veel nadelen van.

Teven zijn loops, soms schijnzwanger en ze zijn vaak ietsje feller dan reuen.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:00

Snap niet zo waarom bij voorbaat al tegen castreren of steriliseren. Mijn ervaring, teef laat ik altijd castreren ivm hoge kans op mamma tumoren, baarmoeder ontstekingen en al die ellende. Reuen ligt eraan, m'n huidige reu had ontzettend last van voorhuid ontstekingen. Laten castreren toen hij twee was en nooit geen last meer. Ik vind persoon lijk teven stuk makkelijker dan reuen to andere honden maar ik heb altijd husky,s en rottweilers. Bij deze rassen is het wel bekend dat de reuen niet altijd heel tolerant naar sexegenoten zijn. Aantal rassen waar dat wat minder of niet is.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:18

xMercury schreef:
Zou iemand mij misschien het verschil tussen een reu en een teef kunnen vertellen? Welke zijn er over het algemeen makkelijker? :o We doen liever niet castreren of steriliseren.

Zou ik mogen vragen wat de reden is om niet te willen castreren of steriliseren?

Er is btw geen verschil tussen makkelijker. Het is gewoon net even iets anders.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:44

Tinkermuts schreef:
Ik vind persoon lijk teven stuk makkelijker dan reuen to andere honden maar ik heb altijd husky,s en rottweilers. Bij deze rassen is het wel bekend dat de reuen niet altijd heel tolerant naar sexegenoten zijn. Aantal rassen waar dat wat minder of niet is.

Husky's horen juist tolerant te zijn. Ze moeten in een roedel gezet kunnen worden waar ze gewoon in het team moeten kunnen werken met elkaar zonder ruzie ;)

Ik vind zelf ongecastreerde honden er beter uitzien qua vacht en bespiering. Uiteraard heb je uitzonderingen. Snijden in een gezonde hond laat ik liever niet doen. Ik zou het alleen doen als er (medische) noodzaak is :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:02

Precies zoals Lisitano zegt, liever niet snijden in een gezond en gelukkig dier. Bedankt voor jullie ervaringen :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:34

Mijn ervaring met de husky reuen is dus juist best wat dominantie. In hun eigen roedel functioneren ze prima maar tegen komen van vreemde reuen was toch echt wel een dingetje bij ze. Zowel m'n eigen drie reuen als de roedel van 14 hussen van een kennis van me.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:46

husky teven vechten ook nogal makkelijk met andere teven in mijn ervaring. reu en teef samen geen probleem maar 2 teven vechten tot bloedens toe (reuen geen ervaring mee)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:34

Tinkermuts schreef:
Mijn ervaring met de husky reuen is dus juist best wat dominantie. In hun eigen roedel functioneren ze prima maar tegen komen van vreemde reuen was toch echt wel een dingetje bij ze. Zowel m'n eigen drie reuen als de roedel van 14 hussen van een kennis van me.

Oh ik ken er ook wel hoor die het doen maar het is geen bekende raseigenschap ;)
Ik ken ook aardig wat Husky's en ik weet er maar een paar die er moeite mee hebben. Waarvan een paar die het vooral uit frustratie doen. De anderen lopen zelfs mee in teams dus dat zijn gewoon uitzonderingen maar het is zeker geen rasdingetje. Zou niet zo moeten zijn in elk geval.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:12

Qua reuen en teven is het persoonlijke voorkeur en ook wel rasafhankelijk. Maar het grootste verschil is per hond. Waar de ene reu juist heel makkelijk kan zijn, is de ander misschien juist een ramp. Ik heb zelf meer met reuen en bots vaak met teven. :D Mijn vriend heeft het andersom. Hier zijn de reuen die wij gehad hebben / hebben wat rustiger en relax. De teven zijn fellere donders, zowel naar mensen als honden. Korter lontje, gewoon wat bitchy soms. Beetje zoals mensen :') Voor mij is de reu het makkelijkst, maar dat is niet de makkelijkste voor de omgeving.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:26

Ooit stonden wij ook voor die keuze. Zelf heb ik meer met reuen en mijn vriend ook. We hebben maar een klein hondje en bij een ander ras zou ik waarschijnlijk weer eerder zou gaan voor een teef. Maar ook wilde wij liever niet laten snijden en bij teven heb je idd die schijnswangerschappen, bmo etc. Uiteindelijk is ons hondje ook niet intakt gebleven. En een teef zou uit voorzag hier ook onder het mes gaan wat dat betreft. Maar dat is dan ook een van de redenen dat wij toch eerder voor een reu zouden gaan maar dan kan het dus ook anders lopen ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:02

Ik ga toch nog eens een poging wagen en op zoek naar een ras buiten mijn 'comfort zone'.
Rassen die mij vooral aanspreken zijn Border Collies, Cattle Dogs, Australian Shepherds en Springer Spaniels. Ik merk dat ik me daardoor ook best wel dood staar op die rassen om er één te vinden die ik leuk vind en in huis zou willen nemen. Ik ga sowieso voor een herplaatser.

Sinds een tijdje ben ik daarom wat op zoek naar andere rassen. Ik laat me alleen in veel gevallen tegen houden door het uiterlijk waardoor ik het karakter geen kans geef, en dat is niet handig.
Door wat meer naar het karakter te kijken ben ik nu ook uitgekomen op o.a. de Boston Terrier en Manchester Terrier. Qua uiterlijk vind ik het beide geen 'wauw-honden' maar het karakter is leuk en past bij mij :j

Ik ben op zoek naar een niet al te grote hond, maatje Border Collie is wel max. Behendig, will to please, baasgericht, sociaal en bijvoorkeur kortharig en geen korte snuit (dat is wat mij erg tegen houdt in de Boston Terrier).

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:08

Ik weet niet hoe belangrijk je vindt dat de hond met andere dieren kan maar anders is een Stafford/pitbull ook wel een hond die bij je zou passen. Enorm lieve en mensgerichte honden die alles voor hun baas doen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 17:24

Een pitbull is ook zeker een hond die mij enorm trekt. Helaas vindt mijn moeder het verschrikkelijke honden en komt ie met geen mogelijkheid in huis. En zij zal toch degene worden die er zo af en toe op past als ik eens weg ben.
Dus ondanks dat ik er groot fan van ben valt dat type hond helaas af :n

Daarbij heeft mijn vriendin een dwergpinscher wat ik ook wel een risico vind met een pitbull. Mocht dat mis gaan, als is het ruw spel, gaat het meteen ook flink mis...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:08

Een Kelpie?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:54

Oh ja de Kelpie!
Die overweeg ik ook inderdaad :j Die heeft als ik het goed heb onthouden wel een vrije intens eye? Maar mocht ik daar een leuke herplaatser in vinden is ie welkom :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:02

die kan inderdaad een intense eye hebben, zijn ook hele gevoelige honden, snel van slag.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:10

Kortharige schotse collie of sheltie?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:40

Een korthaar schotse collie wil m'n vriendin super graag. Die komt er over wat jaartjes dus zeker bij :j
Shelties vind ik helaas echt wat te puffig, die bestaan niet in korthaar voor zover ik weet? Qua karakter en grootte vind ik ze leuk :D Maar al die fluffie plukjes haar overal wat minder...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:21

Misschien een Corgi dan?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:21

Een kruising Jack Russel met een King Charles Cocker Spaniël.. Wat vinden jullie daar van? :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:40

Corgi's zijn leuk! Maar ik zoek een iets atletischer gebouwde hond. Daarbij blaffen die ook vrij veel wat niet altijd handig is afhankelijk van waar ik in de toekomst wil wonen...

Bedoel je mij @xMercury?
Dat is geen kruising waar ik snel voor zou gaan. Ik ben geen jack russel fan en ook geen platte neuzen fan :n