Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sieppus schreef:dees_daan schreef:
precies. ik denk dat de kans groter is dat het dier vecht tegen een spuitje, dan tegen een kogel..
gezonde dieren? niet altijd.. paarden die blijvend kreupel zijn bijv. ze zijn niet gezond, maar kunnen wel voor consumptie geslacht worden..
Ze geven de dieren geen spuitje, omdat het hart nog moet kloppen om het bloed uit het lijf van het dier te pompen. Anders wordt het vlees er niet lekkerder op.
barbara1970 schreef:Voor mij zou het dan worden het afmaken zoals op het slachthuis en daarna laten cremeren, sorry ben nou eenmaal een muts maar kan het niet verkroppen als iemand mijn lieveling op zou eten.Maar jullie hebben gelijk die spuiten is ook niets daar zou iets anders voor moeten komen.
minkie schreef:[quote="Sieppus"
Ze geven de dieren geen spuitje, omdat het hart nog moet kloppen om het bloed uit het lijf van het dier te pompen. Anders wordt het vlees er niet lekkerder op.
Sieppus schreef:minkie schreef:[quote="Sieppus"
Hoe kan het hart van een dood dier nou het bloed nog uit zijn lichaam pompen???!!!
barbara1970 schreef:Bij mijn paard Robin was het geen spies maar voor mijn idee een soot kogel kan dat, ik hoorde een harde klap en het was een soort alarmpistool leek wel, heb het niet gevraagd was zelf ook even de weg kwijt.
Daarna ben ik vaak met paardjes van klanten mee geweest en paar keer handelspaarden moeten laten slachten, ik ben er altijd bijgebleven maar heb eigenlijk nooit een spies gezien.