Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nickeltje schreef:Naar aanleiding van het overlijden van een goede vriendin van mijn moeder en nadenken over allerlei dingen naast alle eerder bestaande stress heeft mijn moeder besloten vanaf de zomer te stoppen met de opvang.
Ze gaat definitief dicht. Tot aan de zomer doorgaan geeft de ambulances enzo de mogelijkheid te zoeken naar een alternatief en daarna is het over.
Mijn moeder kampt al jaren met een tekort aan hulp. En dat terwijl de opvang elk jaar groter wordt.
Ze wordt steeds geconfronteerd met allerlei frustraties die voortkomen uit te weinig hulp en vaak eigenlijk niet optimale huisvesting.
Ze zelden de mogelijkheid een middag weg te gaan omdat er niemand is die de opvang waarneemt, behalve wanneer ik ik en mijn vriend onze vakantie inplannen en het overnemen.
Ze is het nu helemaal zat, zeker met de regels die de overheid gaat stellen aan kleine opvangen, die regels worden opgesteld door het VOND, prima te doen voor grote opvangen, maar veel kleineren kunnen daar gewoon niet aan voldoen.
Alles bij elkaar is het gewoon op nu.
Helaas.
katiavl schreef:En een krant of tv oproep doen, of naar een dierenzorg school stappen om hokken te maken.