Snoevie schreef:helemaal mee eens,petje af.
ik vind ook dat je zeker een ervaren honden houder moet zijn wil je eraan beginnen.
maar als dat voor elkaar is,dan heb je er een geweldig dier aan.
dat is iig onze ervaring geweest.
nadat onze pitbull overleed in 91,hebben we er geeneen meer genomen,want het risico op afmaken(terecht of niet,laat ik erbuiten)wil toch geen enkele echte liefhebber nemen.
Wij hebben 9 jaar geleden onze Amerikaanse Stafford gekocht (met papier..) en we hadden nog nooit een hond gehad. Gelijk op cursus gegaan en al die dingen ook mee naar huis genomen en thuis toegepast en verder met enorm veel liefde en respect opgevoed.
Onze hond doet echt letterlijk geen vlieg kwaad, ze loopt samen los met mijn konijn, eend (die altijd bij ons thuis brood komt halen) en mijn neefjes die ontzettend kunnen klieren, door bovenop d'r te gaan zitten als ze ligt, of aan d'r oren zitten, bijna in d'r ogen. Misschien ook omdat ik altijd mijn neefjes op hun kop geef en mijn hond niet..
Ze loopt buiten ook altijd los en kijkt niet eens om naar andere honden, alleen de honden waar ze regelmatig mee speelt. En juist als er dan weer zo'n keffer voorbij komt die helemaal gestoord begint te blaffen, loopt ze er met een grote boog omheen.
Ik ben ervan overtuigd als je een hond met liefde en respect opvoedt, het niet uitmaakt wat voor ras je neemt of hoeveel ervaring je hebt. Als je het maar met enige begeleiding en consequentie doet.