Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:49

Chiqa schreef:
brittje88 schreef:
de Moderator is heir toch ook ?

Die doet niet veel he Knipoog

Dat heeft zijn redenen Lachen

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:49

Binckydenice schreef:
Nee, mijn konijnen lopen de hele dag buiten, alleen snachts gaat het hokje dicht....

tis wel erg veel tegenspraak wat je doet, zelfs snachts kunnen ze dan toch buiten doe je ook met je katten?? Daarnet geef je aan dat een paar uurtjes voor konijnen wel genoeg is waarom voor een konijn dan wel?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:50

sandr0 schreef:
Amanda schreef:
Kunnen we niet gewoon open staan voor elkaars argumenten? Jammer dat er gelijk weer zo flauw gereageerd word.

Iorrr: dat je het zo kan regelen is toch super? Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en ruimte.
Chiqa: geloof het of niet, ook katten die binnen blijven kunnen heel gelukkig zijn. Daar heeft een bord voor je kop weinig mee te maken.
Binkydenice: mijn katten hebben ook geen keuze. Ben ik daarom meteen een dierenbeul?

Ik heb het woord dierenbeul helemaal niet in mijn mond gehad Knipoog
Ligt eraan of je er een gegronde reden voor hebt, behalve dat ze anders in je buurman zijn tuin poepen, of richting de voliere van de andere buurman gaan... De katten van de eigenaren hier op bokt zijn wel echte ondernemers trouwens Haha!

Waarom moet iemand een gegronde reden hebben om zijn katten binnen t ehouden of naar buiten te laten? Iedereen moet lekker doen wat of zij denkt dat ie daar goed aan doet. Een binnen kat weet niet wat ie mist omdat ie nooit buiten is geweest. Misschien krigen die katten nog wel meer aandacht en speeluutjes dan de andere die wel buiten komen en zich zelf vermaken. Laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde. Er is niet maar 1 juiste manier voor t houden van katten ( en andere dieren) gelukkig Haha![/quote]

haha mooi gesproken maar niet helemaal mee eens Bloos

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:50

brittje88 schreef:
Binckydenice schreef:
Nee, mijn konijnen lopen de hele dag buiten, alleen snachts gaat het hokje dicht....

tis wel erg veel tegenspraak wat je doet, zelfs snachts kunnen ze dan toch buiten doe je ook met je katten?? Daarnet geef je aan dat een paar uurtjes voor konijnen wel genoeg is waarom voor een konijn dan wel?

je leest niet goed hoor! Er staat als je niet ander kan kun je ze toch gewoon zodra je er bent ze los gooien? Je zei zelf dat je niet in de miogelijkheid was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:51

Amanda schreef:

Neem aan dat jij niet alleen over het bestaan van dit topic beslist,
daarom tem ik.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:51

Mijn kat word in maart 11 jaar, en gaat altijd naar buiten wanneer zij dat wilt, meestal wilt ze rond 22u naar buiten en dan staat ze om 7u weer voor 't raam, en dan gaat ze smiddags nog een keer naar buiten. ik woon in een vrijstaand huis aan een normale laan (niet echt rustig maar ook niet druk, gewoon autos en fietsers) maar mijn kat die steekt niet over en blijft in mijn tuin of in die van de buren (wij hebben een boomgaard, dus redelijk groot),

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:52

Binckydenice schreef:
brittje88 schreef:
Ntuurlijk niet, maar een kat heeft de mogelijkheid om naar buiten te kunnen dus waarom zou je het dan tegenhouden?

Er zijn genoeg mensen die een konijntje voor hun kind kopen maar het kindje doet er niets mee, zo'n konijn ligt dan alleen maar weg te kwijnen in het hokje... ik had gaas onder de grond tegen het graven, en de hokken waren open zodat ze konen eten en drinken. Zo konder ze de hele dag naar buiten...

Ik kon toen toch niet een hele tuin van 5 bij 14 af gaan zetten met gaas en dan ook nog is tegen het graven en ze los laten?? daarnaast ook nog is beschermen tegen katten en honden? Voor veel mensen is door de mensen van tegenwoordig en de dikke bebouwing het ook gewoon niet meer mogenlijk om hun katten daar verantwoordelijk naar buiten te laten. Niet iedereen woond zoals jij.

Haha ik woon in een rijtjes huis hoor! Maar je kan ze toch iedere dag lekker een paar uur buiten laten als je wel thuis bent? Dan hebben ze vergeleken met een hoop konijnen in NL al een prachtleven...[/quote]

Hierbij de tekst....

brittje88

Binckydenice schreef:
je leest niet goed hoor! Er staat als je niet ander kan kun je ze toch gewoon zodra je er bent ze los gooien? Je zei zelf dat je niet in de miogelijkheid was...

Maar waarom laat je je konijnen snachts niet buiten?

sandr0

Amanda schreef:
Kunnen we niet gewoon open staan voor elkaars argumenten? Jammer dat er gelijk weer zo flauw gereageerd word.

Iorrr: dat je het zo kan regelen is toch super? Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en ruimte.
Chiqa: geloof het of niet, ook katten die binnen blijven kunnen heel gelukkig zijn. Daar heeft een bord voor je kop weinig mee te maken.
Binkydenice: mijn katten hebben ook geen keuze. Ben ik daarom meteen een dierenbeul?

Ik heb het woord dierenbeul helemaal niet in mijn mond gehad Knipoog
Ligt eraan of je er een gegronde reden voor hebt, behalve dat ze anders in je buurman zijn tuin poepen, of richting de voliere van de andere buurman gaan... De katten van de eigenaren hier op bokt zijn wel echte ondernemers trouwens Haha![/quote]

Waarom moet iemand een gegronde reden hebben om zijn katten binnen t ehouden of naar buiten te laten? Iedereen moet lekker doen wat of zij denkt dat ie daar goed aan doet. Een binnen kat weet niet wat ie mist omdat ie nooit buiten is geweest. Misschien krigen die katten nog wel meer aandacht en speeluutjes dan de andere die wel buiten komen en zich zelf vermaken. Laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde. Er is niet maar 1 juiste manier voor t houden van katten ( en andere dieren) gelukkig Haha![/quote]

haha mooi gesproken maar niet helemaal mee eens Bloos[/quote]

dat mag natuurlijk! Zo veel mensen zo veel meningen Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:53

brittje88 schreef:
Binckydenice schreef:

Maar waarom laat je je konijnen snachts niet buiten?

dat kan ik wel gokken....vossen???? zal niet t eerste hok zijn wat s ochtends leeg is

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:55

Dat vossen je konijn op eten is toch gewoon de natuur? Vind je van jou kat met de visjes en vogeltjes van de buren ook normaal Haha!

En hoezo iets minder mijn katten hebben ook de keuze, en jij vind ook iedereen maar egoistisch .. ik vind jou stront eigenwijs Clown

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:56

sandr0 schreef:
dat kan ik wel gokken....vossen???? zal niet t eerste hok zijn wat s ochtends leeg is

dus die mag je wel in bescherming nemen maar je katten niet?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:58

De discussie gaat hier volgens mij over katten die wel of niet naar buiten gaan. Niet over konijnen Knipoog

Sandr0: inderdaad. Iedereen heeft zijn mening en werkwijze. Discussiëren daarover is prima, maar repsecteer ook een ander zijn mening. Kortom: ik sluit me bij je aan.

Chiqa schreef:
Amanda schreef:

Neem aan dat jij niet alleen over het bestaan van dit topic beslist,
daarom tem ik.

Dat was ook een antwoord op de vraag van brittje88 en een reactie op jouw antwoord Lachen
Heeft niks met het alleen beslissen over een topic of het feit dat ik toevallig als mod in dit topic aanwezig ben te maken.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:00

snap ook wel dat het niet over konijnen gaat. Maar het gaat hier wel over huisdieren en dat is het zelfde. Wou alleen met haar eigen verhaal laten zien dat ze der konijnen wel in bescheming neemt maar voor katten zoiets raar vind. Maar eigenlijk het zelfde is

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:13

Die dieren hebben wel geluk he? Die baasjes zitten de hele dag internet ruzie over ze te maken Knipoog Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:23

Ninx schreef:
Die dieren hebben wel geluk he? Die baasjes zitten de hele dag internet ruzie over ze te maken Knipoog Haha!

En die beesten maar mauwen omdat ze naar binnen cq buiten willen Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:25

"mama komt zo spelen met de opwindmuis hoor, even even verder typen!" Haha!
Mag wel even plagen he???

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:27

Onze poesjes blijven ook lekker binnen. Het is hier altijd heel druk met auto's, en het loopt hier al helemaal vol met katers.. Die hoor je snachts vechten. Toen ze nog niet gestelliceert waren, en crols waren, zaten de katers voor de deur. Te sproeien, en te vechten. Nee dat is dus geen goed plan. Plus dat hier ook zat mensen in de wijk zijn die het niet op katten hebben. Zal je altijd zien dat jou kat iets krijgt ofwat.
Op de camping, waar we elke weekend en elke vakantie + zomervakantie zijn, daar mogen ze wel naar buiten, aan een lijntje Lachen. Daar is het rustig, en lopen ze over het pad heen Ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:31

Ninx schreef:
"mama komt zo spelen met de opwindmuis hoor, even even verder typen!" Haha!
Mag wel even plagen he???

Even wachten joh, je smelt niet van de regen he Haha!
Ik ook he Haha!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:31

Onze katten gaan gewoon naar buiten, want het is een rustige buurt. Ze reageren heel goed op hun naam, dus komen ze (bijna) altijd terug. Toen ze klein waren ging ik altijd eerst in de tuin lopen, om ze zo een beetje te laten wennen, en als het erg goed ging, mochten ze zeg maar 'de wijde wereld' in.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:33

Al onze katten komen nooit buiten. We hebben zelf een buiten kattenren gemaakt en daar mogen ze in, maar ze mogen verder echt niet los naar buiten.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:34

Mijn kat mag lekker buiten lopen, bij de achtertuin hebben we sindskort een kattenluikje gemaakt, zodat hij zelf kan kiezen of ie naar binnen of buiten gaat, dan hoeven wij niet telkens weer die deur open en dicht te doen voor meneer Tong uitsteken Hij maakt er ook goed gebruik van! Hij klimt gewoon over de schutting, en gaat dan op avontuur uit, hij loopt door de tuinen heen, en de buren hebben een open 'poort' die van voor buiten naar hun achtertuin leidt, dus mijn kat gaat zo altijd naar voren, en kan dan ook gewoon de straat op en als ie wil kan hij weglopen, maar hij blijft nooit verder weg dan het einde van onze straat, hahah Tong uitsteken
We hebben ook een best rustige buurt, in onze straat rijden niet zo veel auto's, wij wonen op een kruispunt, waar de auto's meestal wel langzaam rijden.

Eerst, voordat we het kattenluikje hadden, mocht hij tot een uur of 8 savonds buiten lopen, en dan als we buiten gingen fluiten (een bepaalde toon) dan kwam ie weer als een gek aanrennen, want hij wist dat ie dan een snoepje kreeg Haha!
En met Oud&nieuw en koninginnedag (dat is bij ons voor de deur... en anders vindt hij het zo gezellig met al die mensen dat hij op de kleedjes gaat zitten *LOL* ) moet hij ook binnen blijven.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:52

Onze katten lopen gewoon 24 uur per dan buiten Lachen Als ze naar binnen willen mogen ze natuurlijk naar binnen, we hebben voor allebei een mandje op een eigen plekje liggen. In de garage liggen ook nog 2 mandjes en een paar kussens waar ze op kunnen, en ze kunnen de garage ook altijd in.
Het zijn allebei ook echte buitenkatten, vooral in de zomer zijn ze dag en nacht op stap. 's Winters zijn ze wel wat vaker binnen, dan gaan ze alleen af en toe even buiten de behoeften doen en een rondje lopen, verder liggen ze de hele dag in de huiskamer te slapen. Vooral onze oudste kat (die is nu 9) blijft steeds langer achter elkaar binnen.

Met Oud en Nieuw halen we ze uiteraard naar binnen en worden er bij alle deuren en ramen briefjes opgeplakt met "Pas op, katten mogen niet naar buiten!" erop geschreven Knipoog Meestal mogen ze rond de middag gewoon niet meer naar buiten toe. En zodra de visite komt (of wanneer wij weg gaan) gaan ze met een bakje eten, bakje water en de mandjes de badkamer in.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:57

Leonoor schreef:
Heb ik ooit gezegd dat ik aardig ben dan Knipoog

Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel. Althans, zo schatte ik je in. Vork
Ik zou het vreselijk vinden als mijn lieve Tijger zou worden dood gereden. Heb dat 10 jaar geleden ook eens meegemaakt, maar toen woonde ik in de stad en nu in een dorp. Hopelijk maakt dat iets uit en hoef ik daar niet nog een keer doorheen. Verdrietig

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:37

brittje88 schreef:
sandr0 schreef:

dus die mag je wel in bescherming nemen maar je katten niet?

van mij wel hoor. mijn katten lopen dus buiten als ze willen maar ik heb er niets tegen als mensen hun katten binnen houden. Nogmaals iedereen moet lekker doen wat hij zelf goed vind voor zijn dier.