Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Citaat:Hoe ben je zelf met opvoeding van je paard, scheelt ook.
En dat is ook bij de honden zo.
Een paard kan altijd een rotbok geven en een hond een knauw.
en dat is precies wat ik wil zeggen es
Maar daar moet je toch niet alle honden voor gaan vermoorden?
griebels schreef:Katiavl, daar heb je ook gelijk in, en ik ben het ook met je eens... Tot het punt dat dat ze onschuldige honden op uiterlijke kenmerken de dupe laten worden. Er zijn zoveel andere manieren om die honden die in beslag genomen zijn weg te krijgen zonder ze in te laten slapen.
Je zou gewoon de wet kunnen laten staan, elke hond die aan de RAD-omschrijving voldoet, een agressietest laten doen, en van daar uit beslissen over het lot van de hond. De eigenaren indd een FIKSE straf, anders maakt het nog geen indruk.
griebels schreef:Katiavl, daar heb je ook gelijk in, en ik ben het ook met je eens... Tot het punt dat dat ze onschuldige honden op uiterlijke kenmerken de dupe laten worden. Er zijn zoveel andere manieren om die honden die in beslag genomen zijn weg te krijgen zonder ze in te laten slapen.
Je zou gewoon de wet kunnen laten staan, elke hond die aan de RAD-omschrijving voldoet, een agressietest laten doen, en van daar uit beslissen over het lot van de hond. De eigenaren indd een FIKSE straf, anders maakt het nog geen indruk.
katiavl schreef:griebels schreef:Katiavl, daar heb je ook gelijk in, en ik ben het ook met je eens... Tot het punt dat dat ze onschuldige honden op uiterlijke kenmerken de dupe laten worden. Er zijn zoveel andere manieren om die honden die in beslag genomen zijn weg te krijgen zonder ze in te laten slapen.
Ben ik wel met je eens, vind het ook een erg rare manier. Maar het is er en daar kan je niet vanuit helaas. Enigste dat je dan kan doen is die honden niet meer houden. Vind ik toch het diervriendelijkste, want ik vind verkeerd als je nood voor die hond boven het welzijn komt van dezelfde hond.
Mischien veranderd te wet hopelijk wel, maar tot dan kan je best voorkomen dan ertegen vechten.
runningkawa schreef:ze vermoorden ze wel...
omdat het baasje hen koopt...moeten de honden dood..en dat is vermoorden van onschuldige dieren...
griebels schreef:Dat het een weloverwogen beslissing is geweest is nu wel duidelijk dat het niet is, als Den Haag openstaat voor een verandering
katiavl schreef:Ze vermoorden ze toch niet ze verbieden ze, als je voor de wet verboden artikkel hebt gaan ze dat afpakken. En helaas inslapen. Als die er niet waren moesten ze die niet inslapen, en aan wie ligt dat de baajes. Maar tegelijk op die site een wake houden voor al die honden, en de rad veroordelen, terwijl het eigelijk dik de eigenaars zijn die veroordeeld zouden moeten worden.
griebels schreef:Ik kan ook andermans mening respecteren, ik heb tenslotte niet getemt op een andere mening
griebels schreef:En wat was daar rasistisch aan?
Dat ik het zei omdat DAT ook niet normaal zou zijn??