Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:58

Ze vermoorden ze toch niet ze verbieden ze, als je voor de wet verboden artikkel hebt gaan ze dat afpakken. En helaas inslapen. Als die er niet waren moesten ze die niet inslapen, en aan wie ligt dat de baajes. Maar tegelijk op die site een wake houden voor al die honden, en de rad veroordelen, terwijl het eigelijk dik de eigenaars zijn die veroordeeld zouden moeten worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:00

runningkawa schreef:
Citaat:
Hoe ben je zelf met opvoeding van je paard, scheelt ook.
En dat is ook bij de honden zo.
Een paard kan altijd een rotbok geven en een hond een knauw.

en dat is precies wat ik wil zeggen es

Maar daar moet je toch niet alle honden voor gaan vermoorden?

Nee, dat ben ik helemaal met je eens,
ik vind ook niet dat de dieren zo behandeld moeten worden en in laten slapen.
Er lopen ook hele lieve honden tussen, absoluut.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:01

Katiavl, daar heb je ook gelijk in, en ik ben het ook met je eens... Tot het punt dat dat ze onschuldige honden op uiterlijke kenmerken de dupe laten worden. Er zijn zoveel andere manieren om die honden die in beslag genomen zijn weg te krijgen zonder ze in te laten slapen.
Je zou gewoon de wet kunnen laten staan, elke hond die aan de RAD-omschrijving voldoet, een agressietest laten doen, en van daar uit beslissen over het lot van de hond. De eigenaren indd een FIKSE straf, anders maakt het nog geen indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:02

ze vermoorden ze wel...
omdat het baasje hen koopt...moeten de honden dood..en dat is vermoorden van onschuldige dieren...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:05

griebels schreef:
Katiavl, daar heb je ook gelijk in, en ik ben het ook met je eens... Tot het punt dat dat ze onschuldige honden op uiterlijke kenmerken de dupe laten worden. Er zijn zoveel andere manieren om die honden die in beslag genomen zijn weg te krijgen zonder ze in te laten slapen.
Je zou gewoon de wet kunnen laten staan, elke hond die aan de RAD-omschrijving voldoet, een agressietest laten doen, en van daar uit beslissen over het lot van de hond. De eigenaren indd een FIKSE straf, anders maakt het nog geen indruk.

Ben ik wel met je eens, vind het ook een erg rare manier. Maar het is er en daar kan je niet vanuit helaas. Enigste dat je dan kan doen is die honden niet meer houden. Vind ik toch het diervriendelijkste, want ik vind verkeerd als je nood voor die hond boven het welzijn komt van dezelfde hond.

Mischien veranderd te wet hopelijk wel, maar tot dan kan je best voorkomen dan ertegen vechten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:05

griebels schreef:

je kunt er wel op tegen zijn maar heeft weinig zin....wet is wet. Ik vind dat je 's nachts ook gerust met 160 over de snelweg kunt... maar ik moet de gevolgen daarvan dragen als meneer agent me betrapt. En een verboden hond fokken/hebben zie ik als verboden wapenbezit. Aangezien dergelijke honden gevaarlijk zijn/kunnen zijn is er maar één oplossing.

Een JR kan ook gevaarlijk zijn maar is doorgaans niet dodelijk.
Een ding is imo duidelijk: het is een weloverwogen besluit geweest van de regering en wellicht/hopelijk komt er voor de andere grote rassen heel snel een (goede) agressietest.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:08

katiavl schreef:
griebels schreef:

Ben ik wel met je eens, vind het ook een erg rare manier. Maar het is er en daar kan je niet vanuit helaas. Enigste dat je dan kan doen is die honden niet meer houden. Vind ik toch het diervriendelijkste, want ik vind verkeerd als je nood voor die hond boven het welzijn komt van dezelfde hond.

Mischien veranderd te wet hopelijk wel, maar tot dan kan je best voorkomen dan ertegen vechten.

De wet hoeft niet te veranden in mijn ogen... Maar de regeling wel Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:08

runningkawa schreef:
ze vermoorden ze wel...
omdat het baasje hen koopt...moeten de honden dood..en dat is vermoorden van onschuldige dieren...

En daar zit het, wat moeten ze dan doen.
Herplaatsen en als (grote als natuurlijk) die hond een bijtincident voor heeft. Zal het hun beste dag niet zijn.

Das de koude waarheid, zoveel dierenvrienden zitten er niet in de regering en men hoop leggen op de pvd vind ik ook maar niks
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-06-07 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:09

Dat het een weloverwogen beslissing is geweest is nu wel duidelijk dat het niet is, als Den Haag openstaat voor een verandering Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:09

Ik vind het zo krom hè dat men de schuld bij regeling en wet legt. Terwijl die absoluut niet de schuld zijn van het bestaan van die beesten....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:10

Wordt ook niet beweerd slimmerik!
De schuld blijft liggen bij de broodfokkers en de kopers... Ik ben het alleen niet eens met het afmaken van onschuldige honden dmv hun uiterlijk...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:11

griebels schreef:
Dat het een weloverwogen beslissing is geweest is nu wel duidelijk dat het niet is, als Den Haag openstaat voor een verandering Knipoog

Dat is jou duidelijk maar je moet ook andermans mening respecteren. Gezien de vele dode kinderen inmiddels vind ik de regeling perfect.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:12

Ik kan ook andermans mening respecteren, ik heb tenslotte niet getemt op een andere mening Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:13

katiavl schreef:
Ze vermoorden ze toch niet ze verbieden ze, als je voor de wet verboden artikkel hebt gaan ze dat afpakken. En helaas inslapen. Als die er niet waren moesten ze die niet inslapen, en aan wie ligt dat de baajes. Maar tegelijk op die site een wake houden voor al die honden, en de rad veroordelen, terwijl het eigelijk dik de eigenaars zijn die veroordeeld zouden moeten worden.

ze vermoorden ze helaas wel,Katiavl.
alleen is dat de fout van de baasjes,maar ook van degenen die de wet zo ontworpen hebben.

die honden kunnen er niks aan doen,de baasjes moeten ze aanpakken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:15

En zoals ik zij wat moeten ze doen als ze dan toch een bijtincident veroorzaken, zo denk ik niet. Maar de regering wel Lachen en dat kunnen ze zich niet permiteren

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:18

dat is waar,maar feit blijft dat iedere hond een toch onvoorspelbaar dier blijft,pitbullachtige of niet.
ieder dier kan bijten. helaas brengen de grotere hondenrassen daarmee meer schade aan.
maar daar kunnen de honden niks aan doen,ze zijn nu eenmaal zo geschapen.

eigenlijk zou er een test voor iedere aanstaande hondenbaas moeten komen.

zijn er eigenlijk nog zuivere pitbulls in NL?

die van mij overleed in 91,net 2 jaar voor het verbod

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:22

griebels schreef:
Ik kan ook andermans mening respecteren, ik heb tenslotte niet getemt op een andere mening Knipoog

Als ik die mening racistisch vind dan tem ik dat ja, die respecteer ik nl. niet en zijn bovendien tegen de regels.
Maar je hebt waarschijnlijk een enorm krediet. Haha!

offtopic: wordt jou trouwens meegedeeld wie er getemd heeft en dat er getemd is Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:24

En wat was daar rasistisch aan?
Dat ik het zei omdat DAT ook niet normaal zou zijn??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:29

griebels schreef:
En wat was daar rasistisch aan?
Dat ik het zei omdat DAT ook niet normaal zou zijn??

Waar moet ik je antwoorden? Hier of in je HK topic waar je me bespreekt? Haha!

edit: ik heb er moeite mee om joden, zigeuners en homo's te vergelijken met hondenrassen. Haha!. Bovendien was de wet van Hitler door één persoon verzonnen en de wet op de pittbull-achtigen door een parlement van 175 personen plus een eerste kamer..... Op advies van heel veel dierendeskundigen. Voor de mensen die niet weten waar dit om gaat: pagina 19

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:39

Moderatoropmerking:
laatste keer, bespreek jullie issue in privé sfeer AUB.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:40

het is niet te vergelijken nee,daar ben ik het mee eens!maar het is toch een vorm van racisme

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:41

Mensen gaan we er nu mee stoppen, straks gaat dit topic ook dicht en alle topics in de toekomst

We hebben al geluk dat dit open mocht Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:41

Dat was ik hoor Slimmerik!
Ik kon niet geloven dat jij getemd had.
Dit wilde ik nog even rechtzetten!

We gaan geen vergelijkingen meer maken, laten we met zijn allen een goed plan bedenken! Ja Knipoog Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:52

je kan idd wel een goed plan bedenken,maar ik heb zo'n vermoeden dat het de politici weinig kan schelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:53

Wat ik al eerder zei, mensen die en agresieve hond hebben waar een incident mee plaats vind opnemen in een register
En wel zo dat ze geen 1 huisdier meer mogen, niet eens cavia