Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oudehinken

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:59

ik ben het helemaal met je eens plunk.
waarom mag die kat niet in de kamer als ie toch al in huis is?
onze katten willen niet eens de kamer en lopen het hele jaar buiten dag en nacht. (woon ook buitneaf)maar goed.
als je ouders toch zo gek zijn met dat beest waarom niet in de kamer en hij mag van jou wel binnen maar in de keuken leuk voor dat beest!!

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:09

Hij vind dat normaal , duidelijk geen enkele zin om hem dat af te leren want hij heeft er toch geen nood aan...

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:10

fienntjen schreef:
Hij vind dat normaal , duidelijk geen enkele zin om hem dat af te leren want hij heeft er toch geen nood aan...

hoebedoel je geen nood aan??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:12

fienntjen schreef:

Op de vorige pagina gaf je nog aan dat je ouders bang zijn dat hun meubels en muren beschadigd zou worden door kattennagels?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:16

Sorry hoor, maar wat maakt het nou uit of hij niet in de woonkamer mag?
Ze geeft zelf aan dat ze een ruime tuin hebben, waar hij z'n ei in kwijt kan, en een fijn plekje bij de kachel heeft. Hij krijgt aandacht en liefde. Wat wil een kat nog meer? En wie zegt dat hij overlast veroorzaakt?
Vind dit een beetje een probleem maken om niks.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:18

Berdien schreef:
Ze geeft zelf aan dat ze een ruime tuin hebben, waar hij z'n ei in kwijt kan, en een fijn plekje bij de kachel heeft. Hij krijgt aandacht en liefde. Wat wil een kat nog meer? En wie zegt dat hij overlast veroorzaakt?

Ik maak er geen probleem van, snap alleen niet als je vind dat je eigen huisdier overlast bezorgt (meubels en wanden) waarom je dan zo'n huisdier in huis neemt?
Als hij vrij buitenloopt weet niemand (ook de kateigenaar niet) of hij wel of geen overlast veroorzaakt, de meeste katten gaan iets verder dan alleen het huis van de buren Knipoog

Wat een kat nog meer wil? Als ik mijn eigen katten zie: een maatje om mee te spelen, slapen en samen te eten.
Verder zeg ik nergens dat die kat wat te kort komt.

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:22

De buren hebben geen last van hem, hij blijft mooi op zen eigen 'domein' thans de buren hebben zelf ook katten .

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:25

vraagje hoe weet je zo zeker dat jou kat op zijn eigen terrein blijft?
volg je hem de hele dag ofzo?
ik heb 2 katten maar die lopen overal in de bosjes.
(buren hebben geen last van hun omdat we vrij buitenaf wonen)
maar ik zie hier ook regelmatig katten van de buren op het erf rondlopen.
en als jou buren zelf katten hebben dan zal jou kat daar vast ook wel komen.

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:29

Omdat hij hier de hele dag ligt te soezen op het terras (hij heeft zen eigen zeteltje) 'snachts gaat hij wel op pad maar dat is nooit ver want er lopen hier nog andere katten rond en boelmaken is niet echt zin ding.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:18

Tja je kunt nu ook problemen gaan zoeken natuurlijk. Zo van, ik zie mijn kat niet dus misschien loopt ie wel illegaal bij de buren. En Fientjen, ik vind het zelf erg gezellig als mijn kat binnen is en lekker bij me op bed komt liggen maar zo te horen heeft jouw kat een best leven.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 01:32

Berdien schreef:
In de situatie die Kimmie261 beschreef vind ik afmaken ook de enige optie. Katten die zover verwilderd zijn, doe je er echt geen plezier mee om in een huisje te komen, die zijn ook niet vertrouwd. Dan krijg je weer van die asieladvertenties:
Poekie, 10 jaar oud, kan niet met kinderen, honden, andere katten of huisdieren en wil het liefst met rust gelaten worden.
Maak dat toch af.. er zijn al katten teveel, en op zo'n kat zit bijna niemand te wachten. Want liever geen kat dan zo'n kat, je moet er wel plezier aan beleven. Dus nee, ik heb er geen problemen mee met dat afmaken.

Dit soort katten zijn vaak heel geschikt om te castreren en terug te plaatsen daar waar ze leven. Nederland heeft zoveel zwerfkatten (kijk maar op marktplaats... 6000 x 4 kittens weg te geven) dat wanneer je ergens een groep wegvangt er heel rap een nieuwe groep die plaats inneemt. Om dat soort verschuivingen tegen te gaan is het vaak beter om zo'n wilde groep te neutraliseren qua voortplanting maar ze het territorium te laten behouden. Veelal zijn er zogenaamde kattenvrouwtjes die de groepen katten verzorgen qua voeding en op die manier blijft iets redelijk beheersbaar. Na castratie worden veel van deze katten ook weer wat appetijtelijker om aan te zien omdat ze niet meer aan de lopende band jongen krijgen of elkaar moeten bevechten.

Dit is hier wel een aardig voorbeeld van http://www.vier-voeters.nl/pagina.php?i ... 07&vlag=nl

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:24

Rosita schreef:
Berdien schreef:
In de situatie die Kimmie261 beschreef vind ik afmaken ook de enige optie. Katten die zover verwilderd zijn, doe je er echt geen plezier mee om in een huisje te komen, die zijn ook niet vertrouwd. Dan krijg je weer van die asieladvertenties:
Poekie, 10 jaar oud, kan niet met kinderen, honden, andere katten of huisdieren en wil het liefst met rust gelaten worden.
Maak dat toch af.. er zijn al katten teveel, en op zo'n kat zit bijna niemand te wachten. Want liever geen kat dan zo'n kat, je moet er wel plezier aan beleven. Dus nee, ik heb er geen problemen mee met dat afmaken.

Dit soort katten zijn vaak heel geschikt om te castreren en terug te plaatsen daar waar ze leven. Nederland heeft zoveel zwerfkatten (kijk maar op marktplaats... 6000 x 4 kittens weg te geven) dat wanneer je ergens een groep wegvangt er heel rap een nieuwe groep die plaats inneemt. Om dat soort verschuivingen tegen te gaan is het vaak beter om zo'n wilde groep te neutraliseren qua voortplanting maar ze het territorium te laten behouden. Veelal zijn er zogenaamde kattenvrouwtjes die de groepen katten verzorgen qua voeding en op die manier blijft iets redelijk beheersbaar. Na castratie worden veel van deze katten ook weer wat appetijtelijker om aan te zien omdat ze niet meer aan de lopende band jongen krijgen of elkaar moeten bevechten.

Dit is hier wel een aardig voorbeeld van http://www.vier-voeters.nl/pagina.php?i ... 07&vlag=nl

Goed gesproken, vind dit een heel goede methode! Ja

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:33

ellenlouise schreef:
Faas schreef:
[Ik fok katten, ik heb een grote ren van 4 x 11 meter, mijn katten hebben absoluut geen probleem met het hele huis + de ren. En zou het zo zijn dan wordt de ren stantepede uitgebreid naar 20 meter of meer. Desnoods plaats ik dusdanig een afscheiding dat de katten in de hele tuin inclusief vijver kunnen (= 20 x 30 meter, maar dat hoeft absoluut zo groot niet te zijn). Ik heb dat over voor mijn katten. EN! voor mijn buren. Mijn buuf heeft een moestuintje, ligt helemaal aan het uiteinde van mijn rijbak maar ik moet er niet aan denken dat mijn katten daar gaan zitten kakken. Dat is gewoon not done.

Als jij weet dat je katten geen overlast veroorzaken dan is dat prima. Dan heb je het evengoed goed geregeld. Maar ik vraag me wel af hoe je dat controleert. Want als jouw katten overal lopen weet je simpelweg niet wat ze doen.
[/quote]

Meeste mensen zullen niet zo'n grote tuin hebben dat ze een ren van 40m2 kunnen plaatsen. Moeten die dan maar geen kat nemen? De
rechten worden hier wel erg ver doorgedrukt. De meeste katten zijn na één keer boe roepen al verdwenen (of ik ben gewoon erg eng Haha! ). Ik ben nog steeds voor onderling begrip maar om iemand een wiens tuin een keer een drolletje is gedeponeerd nu als 'gedupeerde' te zien, nee sorry, dat gaat me toch echt te ver.

Daarnaast zullen kattenfokkers ook anders met hun dieren omgaan, i.v.m. diefstal e.d., dus is dat alleen al reden om ze niet vrij te laten lopen.

Lezen. Er staat ook dat zo groot absoluut niet nodig is.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:35

fienntjen schreef:
Mijn kat loopt winter en zomer buiten, wel vraagt hij soms om eens in de keuken te lopen voor zijn brokjes.Maar alleen de keuken! Dat weet hij overigens heel goed Haha! Je mag de deur van d eliving open zetten hij zal niet binnenkomen.Een jonge kat kan je toch alles leren hé Haha! ?

Kijk en dat vind ik nou persoonlijk walgelijk. Neem dan geen kat. Bij ons lopen ze overal, ok, mijnbank ziet er niet uit, af entoe vliegen de haren je om de oren maar dat zijn de lasten die je erbij neemt als je katten hebt. Je kunt niet alleen maar de lusten nemen.

Een jonge kat leer je overigens ook alleen maar dingen af als ze dat echt wil. genoeg jonge katten die zich niet iets laten leren.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:40

Goof schreef:
fienntjen schreef:
Normaal gezien mag mijn kat ook niet binnen vanwege de pels en de nagels (krabben in sofa en tegen onze muren), maar ik heb mijn ouders beloofd dat als ze in de keuken op het matje mag liggen ik hem zal leren dat ze niet verder mag gaan dan de keuken en dat heb ik dan gedaan Haha!
En ik hou wel erreg veel van men kat!

Als je je van tevoren al druk maakt om je bankstel en muren waarom begin je dan uberhaupt aan een kat???

Doet me denken aan een stel kattenkopers een aantal jaar geleden.
vrouw tegen man 'ja maar schat die witte past wel beter bij ons interieur'
naief faasje 'uhm maar mevrouw, wat doet u dan wanneer u uw interieur verandert'?
mevrouw tegen faas 'tja, dan zullen we toch keuzes moeten maken'
faas tegen mevrouw 'mevrouw, ziet u dat gat daar? dat is de uitgang, gelieve die te nemen en nooit meer terug te komen, ik adviseer u ten stelligste een pluche nepkat te nemen in plaats van een echt dier. Zo niet dan hoop ik van harte dat uw man ook eens zijn interieur verandert en zijn vrouw daar helaas niet meer in past. Maar dat zult u vast begrijpen want ja, keuzes moeten gemaakt worden'.
mevrouw gooit neus in de lucht en verdwijnt. Man steekt 'thumbs up' naar faas en glimlacht.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:44

Berdien schreef:

Dat maakt heel veel uit.
ten eerste nemen ze een dier maar met restricties. Dan moet je in mijnogen geen dier nemen. als je bang bent van je meubels moet je geen kat nemen. Simpel. dat is net zo als wanneer je geen zin hebt om een hond uit te laten. Dan moet je ook geen hond nemen.

ten tweede is een kat een gezelligheidsdier. Kan ze bij hoog en laag beweren dat hij de kamer niet in wil. Nee als de kat nooit mocht en je zet de deur open dan zal hij behoorlijk achterdochtig zijn en mensen vertalen dat in 'hij wil niet'. Maar geef hem een week de tijd en zie hoe hij heerlijk naast je neerstrijkt en je tot rust brengt met zijn ontspannende gespin.

fienntjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:50

Dan is dat jouw mening maar ik ga mij er niet druk om maken Scheve mond
Misschien is het daar bij jullie anders maar hier is het nu zo en zo is het nu eenmaal... Je mag beweren wat je wil, toch ga ik even het leven van men kat in het kort opschrijven ...
Ik ben altijd zen "mama" geweest van jongs af aan,hele dagen mee bezig geweest om zoveel mogelijk verschillende dingen gewoon te maken.Hij mocht niets eng meer raar vinden,mond opendoen, pootje opnemen en klauwtjes bekijken,in de oren zitten.Hij liet dat allemaal doen wat een teken van vertrouwen is.Ik heb 24/24 op men kat gepast want hij had zo zijn streken dat hij wel in een boom kon maar er niet meer uit Haha! Als hij ziek was zei de dierenarts :"hoe kom jij nu aan zo een lieve kat?"Hij was immers gewoon om onderzocht te worden en hij heeft nooit gebeten of gekrabt naar mensen. Ook ben ik tegenover sommige mensen met katten de baas en dat weet hij , als ik zeg dat iets niet mag neemt hij dat ook onmiddelijk aan.Ook is hij niet bang van vreemde mensen, als er iemand op bezoek is en die wil men kat eens een aaitje geven legt hij zich altijd op zijn rug met de ogen dicht te ronken.Als ik in de tuin iets ga doen zeg ik altijd 'kom zorro!' en dan volgt hij mij in een drafje door de tuin Haha!
In de zomer zit hij vooral buiten (omdat hij dat zelf wil) en dan zet ik regelmatig de tuinslang op (wat hij erg leuk vind :hij pakt de straal alsof het een beestje is en besluipt het)meestal ligt hij onder een plant iedereen te beloeren als het te warm is.In de winter zit hij binnen als hij dat wil maar dan mag hij overdag als we weg zijn ook binnen blijven.Hij ligt dan de hele dag te slapen in de keuken naast de verwarming. Jullie kat krijgt evenveel als de mijne, anders was het nooit zo geen pareltje geweest. Ik zal eens een foto nemen als hij op zen rug ligt (die doet dat nou altijd he Haha! )
Lijkt deze kat nu zo ongelukkig?
Laatst bijgewerkt door fienntjen op 10-08-06 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:00

Onze katten lopen wel gewoon buiten. De buren hebben er geen last van, al onze buren hebben zelf katten *LOL*
De katten mogen bij ons overal in huis komen, behalve boven.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:02

Onze kat mag ook overal lopen, ook op bed e.d, we stofzuigen nu meer in de week en moeten alleens nageltjes opruimen, maar dat nemen we erbij. Heel de binnendecoratie is ook al veilig gemaakt voor onze miss. Lachen
Maar s'morgens wil ze toch naar buiten, en dan is ze een poosje weg tot middageten Vork

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:08

Mijn katten lopen binnen ook overal, ik vind dat ook leuk. Nu ik achter de computer zit ligt Cientje bovenop de kast en Joris ligt op de overloop, gezellie!
Ik maak me ook niet druk om de bank, koop expres een bank bij Ikea en geen bank van 6000 euro(die schijnen te bestaan). Vind het heerlijk als mijn katten op de bank liggen s'avonds bij ons.
Ik stofzuig idd om de dag maar da's toch ook zo gebeurd?
Ik heb geen kinderen en behandel mijn katten wrs teveel als kindjes. Maar als ik de kinderen bij vrienden zie: die maken echt meer troep!!

WhitneyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:10

Bij ons lopen ze bijna overal, eigenlijk mogen ze niet boven, omdat ik een allergie heb. Maar vaak laten we de deuren open en dan is dat warme plekje op bed al inbeslag genomen, de optie die daarop volgd: Ernaast gaan liggen. Ondanks dat ze overal mogen lopen, moeten ze met etenstijd uit de keuken zijn. En dan vooral voor onze rode kater want die springt op tafel, acet er overheen en heeft zo een gehaktbal of stuk kip mee. De resten van vlees gaan af en toe naar onze katten. Erg leuk is dat allemaal maar inmiddels zijn de katten behandeld tegen vlooien en ben ik het enige lid MET vlooien Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:12

Ja, op tafel tijdens eten mag de onze ook niet. Gaat ze altijd heel mooi naast je stoel zitten staren Lachen
Rijstpap is ons echte middel om mevrouw binnen te lokken voor de nacht, kan ze niet weerstaan Knipoog

Oei, dat moet toch jeuken ???

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:18

O jee, ik ben wel heel erg Clown want onze Joris zit wel op tafel met eten...
Ik teken een denkbeeldige streep(hebben een grote tafel) en daar moet hij dan achter blijven zitten. En je kunt ze echt wel wat leren want dat doet hij dus braaf! Soms probeert hij het en dan zeg ik: heehee, achter de streep en dan gaat hij terug, zooo schattig. Als we visite hebben mag dat dus niet he maar dat weet hij ook. Cientje doet dit weer helemaal niet, die taalt er niet naar, speelt liever constant met een paar skisokken die gloednieuw zijn maar ze had ze al te pakken voordat ze opgeruimd waren dus ach lieve Cientje mag ze hebben. En overal in huis vind je die dingen, ze sleept er mee alsof het kittens zijn.
Tja, conclusie, mijn man en ik zijn gek, knettergek,op onze beestjes!!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:18

@whitneylove, vertel eens over die vlooien?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:17

Faas schreef:

Doet me denken aan een stel kattenkopers een aantal jaar geleden.
vrouw tegen man 'ja maar schat die witte past wel beter bij ons interieur'
naief faasje 'uhm maar mevrouw, wat doet u dan wanneer u uw interieur verandert'?
mevrouw tegen faas 'tja, dan zullen we toch keuzes moeten maken'
faas tegen mevrouw 'mevrouw, ziet u dat gat daar? dat is de uitgang, gelieve die te nemen en nooit meer terug te komen, ik adviseer u ten stelligste een pluche nepkat te nemen in plaats van een echt dier. Zo niet dan hoop ik van harte dat uw man ook eens zijn interieur verandert en zijn vrouw daar helaas niet meer in past. Maar dat zult u vast begrijpen want ja, keuzes moeten gemaakt worden'.
mevrouw gooit neus in de lucht en verdwijnt. Man steekt 'thumbs up' naar faas en glimlacht.

prachtige actie Haha!

Mijn katten lopen ook overal waar ze willen binnen in huis... of dat nu boven op ons bed is of beneden op ons lederen bankstel (yup, lederen bankstel, niet afgeschermd of wat dan ook) en natuurlijk zie je hier en daar een krasje waar de klauwtjes bleven hangen, en ligt het hier en daar vol met kattehaar (vooral verse was moet je zo snel mogelijk uit hun buurt weghalen). Zelf als je op het toilet zit, ben je niet veilig, want de oudste wil kost wat kost weten wat je daar aan het uitspoken bent en begint dus klaaglijk te miauwen tot die deur opengaat Ach gut
Dat je neem je der in mijn ogen nu eenmaal bij als je een kat hebt. ok, ons eerste katje mocht ook alleen maar buiten blijven van men moeder... tot ze eens niet thuis was en we die kat 'within the blink of an eye' bij ons binnen hadden genomen haha, dan mocht die plots wel overal benenden rond lopen, maar boven, ho maar!
Daar heeft onze tweede kat verandering in gebracht... die sprong namelijk naar de deurklink en ging waar ze wil gaan. Er was geen deur die ze niet openkreeg. Als we ergens naartoe moesten en we staken de kat in de garage (grenst bij ons aan het huis en heeft een katteluik zodat de beesten buiten kunnen) dan moesten we de deur sluiten omdat mevrouw anders meteen terug binnen zat. Het slimme dier had zelfs al door dat er iets met de sleutel moest gebeuren: dan hing ze met 1 voorpoot aan de klink en sloeg met de andere naar die sleutel Haha!
Tjah... en dankzij dat beestje mogen men katten nu lopen overal waar ze willen, want toen die andere het deed zijn er ook geen rampen gebeurd Nagelbijten / Gniffelen