Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Epiphora mythimnia rupsjes op Vuilboom.
[ Afbeelding ]
De Vuilboom staat hier vlakbij maar er wordt nogal eens fanatiek gesnoeid daar dus ik ben bang dat dat stukje net aan de beurt is dit jaar. Ik wilde biologisch Vuilboom bestellen maar helaas was die niet voorradig dus koos ik voor de Wegedoorn wat ook op de lijst staat als waardplant. Heb voor ongeveer 60 euro gekocht, eten ze het gewoon nietdus ik weer gauw Vuilboom gehaald en ja hoor ze eten weer
![]()
Er valt vrij weinig te vinden over de verzorging verder van deze soort dus ik ga af op het klimaat waar ze vandaan komen.
De Wegedoorn is een goede waardplant voor de Citroenvlinder (en ook de Bessen worden graag gegeten door vogels) dus die ga ik daar maar blij mee maken, het is ook een inheemse plant dus ik ga ze ergens op gemeentegrond zetten, in de tuin geen ruimte voor helaas.
Jis_ schreef:Ik doe bijna niks anders meer dan kijken naar rupsen![]()
![]()
![]()
Er zijn nu een paar meldingen bij mij binnen gekomen van rupsjes die uit aan het komen zijn en die van dezelfde legsel komen als die jullie hebben gekregen Wendy.
Kan altijd wat tijd tussen zitten door verschillende omstandigheden maar ik ga er vanuit dat het niet lang meer duurt. Van mijn eerste legsel dit jaar was dat in 1 geval (die gingen naar het buitenland) zelfs bijna een week verschil, dus niet schrikken als het nog ietsje langer duurt.
Yavanna schreef:Wat leuk, echt he, als ik toch nog een huis had met een kamer die beschikbaar zou zijn, had ik het wel geweten, het is echt zo gaaf om de ontwikkeliing te zien
jokari schreef:mag ik weten welk macrolensje ? Ik zou er graag eentje hebben voor op mijn iphone, maar ben altijd huiverachtig voor de kwaliteit (of eerder het gebrek eraan). Maar die van jou zijn echt nog wel best leuk wat dat betreft.
zo'n klein ding is net iets makkelijker mee te nemen op een wandeling zonder gelijk de dslr uit te halen.
Bellatrix schreef:Ik wil volgende week zaterdag foto's komen maken als dat mag, wil ze sowieso eens in het echt zien maar ik wil ook fotograferen. Nog geen macrolens gekocht maar ik wil het toch proberen.