Medium/dierenfluisteraar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:02

Wel mijn serieuze reactie zou zijn, als ze werkelijk beweren geesten op video en audio te hebben vastgelegd, dan flessen ze de boel.
(Om dezelfde reden die ik aangaf in mijn niet zo serieuze reactie, zo'n echt bewijs zou wereldschokkend zijn)
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 18-09-19 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:02

Kuggur schreef:
Wow, echt? Het bestaan van geesten en dus een leven na de dood is onomstotelijk bewezen?
Dat is fantastisch! Besef je wat voor verregaande consequenties heeft voor de mensheid? Verbijsterend dat dit niet overal in het nieuws is. Okay dan moet ik nu weg, gauw een religie uitkiezen met een prettig hiernamaals, doei!

Nee, je moet leren mensen vrij te laten als ze daar wel in willen geloven. Wat jij gelooft, boeit voor een ander gewoon niet.

Ik geloof helemaal niet in leven of iets na de dood. Mijn broer overleed in 2017 onverwacht en ik werd ook suf van de reacties van mensen; hij is bij je, hij vindt dat je het goed doet, hij, dit, dat, zus en zo........

Maar heel veel mensen hebben daar steun aan, dus laat ze. Onze zoon had op dat moment een gelovige vriendin en familie. Super lieve mensen en zei ook; ik snap gewoon goed dat jullie iets hebben als steun. Voor mijn gevoel had ik inderdaad helemaal niks. En ik ben super anti geloof, maar laat mensen in hun waarde. Zolang ze mij er niet mee lastig vallen, vind ik het prima.

Maar het valt me vaker op dat wetenschappers nogal misselijk en onmenselijk reageren op anderen.

cursebreaker

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:04

Amen @superpony. Zowel in deze laatste als ook de reactie ervoor verwoord je je erg goed moet ik zeggen!

Waarom moet er door sommigen op zo'n vreselijk sarcastische manier gereageerd worden meteen? reageer aub op een normale manier op elkaar of reageer niet. Niet gek dat mensen geen zin meer hebben om te kletsen hier, als je zulke reacties terug kunt verwachten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:06

Ach jee, laat dat soort emotionele toestanden alsjeblieft buiten de discussie.
Als je zó getriggerd wordt door anders denkenden kun je misschien beter wegblijven uit zulke topics.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:08

Het gaat niet om anders denken, maar de manier Waarop dingen 'gebracht' worden en gezegd worden tegen elkaar.

Waarom moet er met zoveel sarcasme gereageerd worden en haast op een manier waarmee je de ander belachelijk maakt om wat ze zeggen, alleen omdat je er anders over denkt? Laat Dat soort reacties aub gewoon buiten het topic.

Mensen die het interessant vinden om juist van beide kanten dingen te lezen, zien nu alleen maar dat 1 kant de andere belachelijk maakt of alleen maar met sarcasme kan reageren, met als gevolg dat niemand meer zin heeft ondertussen om inhoudelijk te praten over het onderwerp omdat iedereen onderuit geschoten wordt/haast belachelijk gemaakt wordt wie anders denkt of iets ter sprake brengt wat tegenover je eigen gedachtegang staat. Jammer hoor. EDIT: en wat neetoch ook zegt; de geloofwaardigheid is er idd wel vanaf ondertussen, want het is in elke reactie dezelfde toon die gelegd wordt. Laat een ander in zijn/haar waarde.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-09-19 18:18, in het totaal 5 keer bewerkt

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:13

@ superpony _/-\o_

@kugger; jij kunt geen discussie voeren want je reageert op het meeste zelf al zo overdreven buiten proportie negatief en de andere kant op, dat jij daardoor ook niet meer serieus genomen wordt. Jij zeikt gewoon standaard alles en iedereen af en kijkt niet verder dan je neus lang is, zolang jij maar effe lekker van kiet kan gaan hier. Dat maakt jou net zo ongeloofwaardig en belachelijk als de zogenaamde "gelovigen" en mediums/etc. die je zo zit af te maken.

Ik geloof ook niet, bijna nergens in trouwens, ook in mijzelf is nog best een issue soms na al die jaren. ;)
Maar dat maakt niet dat ik een ander zijn mening of geloof niet kan respecteren, zolang ik er zelf maar geen last van ondervind.

Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om een ander in zijn of haar waarde te laten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:20

Ik weet niet over welk programma het gaat waarmee ze geesten als electronic voice phenomenon detecteren etc.
Maar er zijn al talloze van die programma's ontmaskerd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:27

neetoch schreef:
Maar hoe verklaar jij dat programma dan waar het hier wat eerder over ging? Waar ze dus met opname- en meetapparatuur, letterlijk geesten detecteren, op film zetten en dus stemmen/woorden en soms zelfs complete zinnen voor iedereen verstaanbaar opnemen/afspelen?
Of is video en voice recording dan ineens ook niet meer wetenschappelijk vastgelegd?

Dat is een tv-programma. Een tv-programma is iets heel anders dan een wetenschappelijk onderzoek. Ik zal niet zoals Kuggur luidkeels
roepen dat ze de boel flessen, maar zo'n tv programma wordt natuurlijk met een totaal andere insteek gemaakt, namelijk kijkers trekken en daarmee reclame-inkomsten genereren. Het belang van spectaculaire tv is groter dan het belang van authenticiteit. De doelgroep van deze shows zijn de mensen die al geloven in het bovennatuurlijke en dus niet met wetenschappelijk bewijs overtuigd hoeven te worden.
Zou er een documentaire komen die een team onafhankelijke, kritische onderzoekers volgt die metingen doet naar bovennatuurlijke verschijnselen, energieën etcetera, dan zou mij dat een stuk interessanter lijken. Een team neponderzoekers die vooral uit is op spectaculaire tv heeft voor mij een te hoog Blair Witch-gehalte.

Zammie, benieuwd naar wat jij ervaart n.a.v. Marleens behandeling!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:31

Dat begrijp ik askja en dat ben ik ook volledig met je eens. Maar zijn die documentaires of onderzoeken dat dit echt en legitiem is / of niet, er dan nog nooit geweest?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:32

Ook erg benieuwd naar Zammie's ervaring ja :)

Die tv programma's vind ik ook altijd moeilijk om te geloven.
Soms ziet het er wel erg geloofwaardig uit, maar ze kunnen natuurlijk idd veel om 'de boel te flessen' :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:34

En dat doen ze meestal ook. Er is immers niets aan wanneer er niets 'gebeurd'. Dat levert geen kijkers op.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:39

Kuggur schreef:
Ach jee, laat dat soort emotionele toestanden alsjeblieft buiten de discussie.
Als je zó getriggerd wordt door anders denkenden kun je misschien beter wegblijven uit zulke topics.

Ik denk dat het beter is dat jij zelf dit soort topics niet meer op zoekt. Je draait door en kan er niet mee omgaan en fatsoenlijk reageren. Misschien iets zoeken om aan jezelf te werken? Zoals jij nu reageert kom je over als een persoon die nog heel veel over mensen moet leren. Ik herken dat wel van wetenschappers. Helaas...............

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:31

Kuggur schreef:
Wow, echt? Het bestaan van geesten en dus een leven na de dood is onomstotelijk bewezen?
Dat is fantastisch! Besef je wat voor verregaande consequenties heeft voor de mensheid? Verbijsterend dat dit niet overal in het nieuws is. Okay dan moet ik nu weg, gauw een religie uitkiezen met een prettig hiernamaals, doei!

Ik begrijp heel goed dat de toon van Kuggurs posts ergernis oproept, maar qua inhoud ben ik het helemaal eens met deze post: het feit dat nog nooit concreet is aangetoond dat het bovennatuurlijke cq een leven na de dood daadwerkelijk bestaat kan gewoonweg niet zomaar terzijde worden geschoven.
En zeker niet door te stellen dat wetenschap ook maar een soort geloof is. Wetenschap is het meest objectieve instrument dat we als mensheid hebben om onszelf en de wereld om ons heen beter te begrijpen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:04

marleen_usar schreef:
Ik ben met het lichaam van zammie bezig geweest, ik kwam blokkades tegen en ik heb de energie weer door laten stromen. Als je een energie blokkade hebt dan krijg je pijn klachten.Ik heb zammie gevraagd of ze hier een reactie wil plaatsen, nu even af wachten dus.

Hier ben ik dan met mijn ervaring tot nu toe.
Ik wil eerst uitleggen wat voor pijn ik heb en o.a. wat ik aan medicatie inneem om en dag/nacht door te komen..
Vanaf mijn 23e rugklachten. 1e hernia, geopereerd op mijn 24e. Vanaf toen steeds weer nieuwe klachten erbij. Hernia's, bulging disc, artrose, scheve wervels. Heel veel therapien gehad, verschillende medicatie etc. Tot 4,5 jaar terug. Weer hernia achtige klachten die in de loop van de tijd verslechterde. Eerst ha en gestart met oxycodon. Nam toen al tramadol, diclofenac en amitriptyline in voor de rugklachten en knieklachten die ik heb gekregen van het scheve lopen vanuit de rug. Werd een tijd gedacht dat ik Brechterew had, maar dat is niet zeker.
Na een paar maand toch naar neuroloog en weer door de MRI. Kwam uit dat er een grote cyste IN het ruggenmerg zit. Door naar neurochirurg. Wel operabel, maar zal weer terugkomen, omdat er een lek zit ergens binnenin en dat kan niet gedicht worden. Erg zware ingreep met veel risico en vrijwel zeker geen verbetering.
De pijn in mijn rug is zo erg, dat ik 'snachts om het 1,5 uur uit bed ga van de pijn. Kan niet op de rug liggen, alleen een uurtje op de buik en dan een half uurtje op de zij. Dan ga ik er dus uit. De 3e keer blijf ik er dan maar uit en begint mijn dag et innemen van medicatie. Eerst kortwerkende oxy om op te starten en mag van mijzelf vanaf 6 uur de langwerkende en rest van medicatie innemen. Die werkt na dik een uur en dan kan ik pas iets doen zoals wassen aankleden enz. Daar ben ik een uur voor nodig. Moet steeds tussendoor even zitten.
Vandaag heb ik bewust de kortwerkende oxy om 10.30 niet ingenomen, omdat Marleen me om half 12 ging behandelen.
De behandeling: ik voel dat de pijn wat wegebt. Net als ik de oxy inneem. Even contact metMarleen over wat ik voel. Ben daarna boterham gaan eten en heb toen wel mijn medicatie ingenomen, omdat ik 's middags ook naar bed ga om te rusten en een uurtje te slapen.
Ik ben als een blok in slaap gevallen op mijn rug! Na een uur omgedraaid en heb nog een dik uur op mijn buik geslapen. Ik kwam echt uitgerust uit bed en met duidelijk minder pijn. Heb toen weer mijn medicatie ingenomen zoals altijd en voel minder pijn.
In cijfers heb ik normaal rond deze tijd een 7,5 en nu een 6.5 Ga zo douchen en kijken hoe dat gaat. Normaal kan ik me niet staand afdrogen na het douchen. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:25

Wauw super mooi Zammie!

Marleen goed gedaan, alleen heb ik nooit getwijfeld aan jouw kunnen. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:21

Ik ben dus sceptisch en geloof niks, maar Zammie, als jij je er goed bij voelt en het jou helpt, is dat gewoon echt helemaal prima. Maakt dan ook niet eens uit waarom. En dat is nou net het punt!!

Overigens heb ik lange en hernia gehad L4/L5 die in 2008 uitval gaf etc. Alle medicatie wel gehad. Wetenschappelijk ontwikkelt en onderzocht, maar ook die zooi helpt niet altijd en zeker niet iedereen.

Daarnaast auto immuun ziekte's en ook vele medicatie gehad sinds 1999. Ook artsen zijn nog steeds zoekende en kunnen nog lang niet alles oplossen. Er komen steeds onderzoeken, nieuwe medicijnen en behandel methodes. Allemaal prima, maar het helpt niet altijd en zeker niet iedereen.
En de bijwerkingen kunnen echt een hel zijn. Dus wat dat betreft is een alternatief of iig daarin geloven echt beter soms.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:21

Had toch later op de avond weer dezelfde pijn als altijd. Vannacht ook helaas het normale gedoe met eruit gaan enz., maar toch wel minder pijn. Ook nu voel ik minder pijn als normaal om deze tijd. In cijfers van een 9 naar een 7.5. Is een verademing om dit nu zo te voelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:54

Petrichor dank je we wel .

ElskaIsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:32

Dit topic is echt kansloos. Er kan beter een slotje geplaatst worden. Er is een andere dimensie, dat is allang bewezen. Wetenschappelijk of niet.

Als je er niet gelooft, prima, maar laat mensen die er wek in geloven en het ervaren, in hun waarde.

En @Marleen, stoer dat je alsnog je bevindingen hebt geplaatst! Ondanks al die onaardige types hier.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:46

Al die onaardige types, Elskalsland?
Ik zie dat niet hoor. En die ene persoon die zich hier wel wat sterker uitdrukt, die kun je gewoon negeren of onder je foei-knop zetten. Het is en blijft een discussieforum.

Zammie, fijn dat je wat verlichting voelt! Leven met zulke rugpijn lijkt me echt hels. Ik hoop dat de verlichting van je klachten blijvend is.

Chronische pijn en hoe dat te behandelen/ermee om te gaan is iets waar veel meer aandacht voor zou mogen zijn. Ik denk niet dat de oplossing daarbij moet komen van betere of zwaardere pijnstillers.
Zouden meditatie of andere oefeningen/technieken om je mentaal meer 'los' te kunnen maken van de pijn(beleving) hierin een rol kunnen spelen, vraag ik me af.

Om even aan te haken bij jouw opmerking Superpony, het maakt m.i. dus wèl uit te weten waarom het werkt. Is het mogelijk om je mindset zo te programmeren dat je minder pijn ervaart? Dat is namelijk wat ik denk dat er gebeurt in het geval van de hier besproken 'behandelingen op afstand', ook in Zammies geval. Ik denk dat het effect van zo'n behandeling mentaal is, niet fysiek. Dat het niet zozeer de behandelaar (in dit geval Marleen) is, maar de behandelde zèlf die de verlichting van de klachten teweegbrengt. En in het geval van een behandeld dier, de eigenaar van het betreffende dier, door zijn/haar (onbewust) veranderde mindset t.o.v. het dier. Doordat ze weten dat er iemand (al dan niet op afstand) mee bezig is, en dat dit, wellicht zelfs op verschillende niveaus, een positieve invloed heeft op hun beleving van de klachten.

Dan heb ik het uiteraard over de gevallen waarbij de behandeling daadwerkelijk heeft geholpen.

Hiermee blijft voor mij de vraag staan of mediums en andere paranormale behandelaars bestaansrecht hebben als betaalde behandelaars. Is het genoeg dat het soms opvallende resultaten geeft?
Ik kan die vraag zelf niet goed beantwoorden.
Enerzijds denk ik: prima toch, als het een bepaalde groep mensen en dieren blijkbaar helpt? Wat maakt het dan uit hoe het eventueel werkt?
Anderzijds blijft het voor mij een ongemakkelijk idee dat er betaald wordt voor een dienst die op geen enkele wijze op kwaliteit en kunde getoetst kan worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:59

ElskaIsland schreef:
Dit topic is echt kansloos. Er kan beter een slotje geplaatst worden. Er is een andere dimensie, dat is allang bewezen. Wetenschappelijk of niet.

Als je er niet gelooft, prima, maar laat mensen die er wek in geloven en het ervaren, in hun waarde.

En @Marleen, stoer dat je alsnog je bevindingen hebt geplaatst! Ondanks al die onaardige types hier.

Er zijn oneindig veel dimensies.Mensen kunnen zich slechts bewegen in 3 dimensies. De vierde dimensie is de tijd,en daarover heeft een mens al geen enkele macht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:25

Elskalsland ik lees over de onaardige berichten heen, het is niet stoer dat ik hier iets plaats. Ik vind het niet meer dan normaal, het is een onderdeel van mijn werk dus ook mijn leven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:59

Zo jammer dat topics als deze zo onderuit gehaald worden door mensen die niks hebben met de onderwerpen als deze. Vele topics zijn al gesloten,niet dat hun dat erg vinden maar wij "gelovigen"dus wel. Het gaat er niet om of iets bestaat, of iets wel werkt. Het gaat er om dat mensen er mee bezig zijn en die willen hier hun verhaal kwijt.Ik heb veel geduld maar nu denk ik soms echt rot a.u.b op dit topic.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:19

Als het jouw werk is, vind je het dan niet belangrijk dat het bestaat of werkt?

Ik wil echt niet negatief doen maar met dit soort Posts denk ik dan: je levert dus werk waarvan het niet uitmaakt of het bestaat? Sorry maar dat is toch ook krom?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:25

Het topic is er voor positieve ervaringen niet om te discuseren of iets wel of niet bestaat. Er is al vaker door verschillende bokkers gezegd open dan een eigen topic.