Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:51

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Ben je al bereid een update te geven TS?

Duhelo

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:03

TS. als je in de juurt van tilburg bent, neem eens contact op met Ron's total dog care
we zijn er vandaag workshops gaan volgen met onze wolfjes, en deze persoon weet echt wel over wat hij praat en is heeel kundig. zeker eens de moeite...

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:59

Ik las vandaag een artikel en daar staat in dat honden het juist helemaal niet fantastisch vinden om de hele tijd geaaid te worden. Dit omdat ze van Nature ander gedrag vertonen. Dus het kan best zijn dat ze het zat worden na de zoveelste geaai. (Las het ook pas vandaag en was dus tot vandaag heilig overtuigd dat het normaal was) en bijten is de laatste stadium. Soms zijn er Echt al veel signalen gemist. Bedoel hierbij de honden in t algemeen en niet perse die van t's!
! Het js natuurlijk niet normaal dat ze uit het totale niets aanvallen! Even dit gemeld te hebben. Maar meestal zit er eig een rede achter

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:03

miesnaom schreef:
Ik las vandaag een artikel en daar staat in dat honden het juist helemaal niet fantastisch vinden om de hele tijd geaaid te worden. Dit omdat ze van Nature ander gedrag vertonen. Dus het kan best zijn dat ze het zat worden na de zoveelste geaai. (Las het ook pas vandaag en was dus tot vandaag heilig overtuigd dat het normaal was) en bijten is de laatste stadium. Soms zijn er Echt al veel signalen gemist. Bedoel hierbij de honden in t algemeen en niet perse die van t's!
! Het js natuurlijk niet normaal dat ze uit het totale niets aanvallen! Even dit gemeld te hebben. Maar meestal zit er eig een rede achter

He merkt het echt wel als de hond geaaid wil worden of niet. Dat zal per hond verschillen, de een is dol op knuffelen/aaien en de ander moet er niks van hebben.

Ik hoop dat het toch allemaal op de een of andere manier goed komt ts. Het is heel naar wat er allemaal is gebeurd. Ik wil je in ieder geval nog sterkte wensen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:07

TS, hoe is het nu met je?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:05

TS ik hoop dat jullie eruit komen samen. Ik ben erg benieuwd naar hoe de situatie nu is, lijkt me echt heel erg moeilijk allemaal.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:31

Ook ik ben benieuwd hoe het nu gaat met jou, de hond en je vriend

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:05

miesnaom schreef:

Dat is niet altijd zo. Het verschilt erg per hond. Wat de meeste honden (maar ook langer niet allemaal) wel vervelend vinden is geknuffeld worden/vastgehouden worden. Je ziet ook heel veel foto's van mensen met honden, dat ze die knuffelen en dat je gewoon aan de hond kan zien, verstijft, oren laag, de ogen, van je wegdraaien, dat ze het onprettig vinden. Maar dat zijn signalen die mensen vaak niet zien.

Typ maar eens in Dogs don't like to be hugged bij google afbeeldingen.
Afbeelding

Maar goed, dat lijkt bij TS niet echt het geval te zijn geweest. Ze ging namelijk de hond niet knuffelen, maar gewoon een aai geven. Het kan wel zijn dat TS eerder een paar van deze kleine signalen gemist heeft, want ze zijn makkelijk te missen. Maar het kan net zo goed zijn dat de hond geen signalen heeft gegeven. Dat is gewoon zo moeilijk te zeggen als je niet zelf in die situatie bent geweest.

Maar alsnog wens ik TS sterkte met dit geval. Heel moeilijk dit.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:17

Mijn hond knuffelt wel graag :+ niet altijd, maar soms dan gaat ze er echt voor staan en dan het liefst met haar hoofd tegen mijn borst aandrukken, heel bijzonder maar het knuffelt wel lekker :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:23

Ja mijne wil ook altijd knuffelen. Slaapt elke avond paar uurtjes in mijn armen tegen me aan. Verschilt erg per hond.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:34

Heb net het topic door zitten lezen, wat een ontzettend naar verhaal, ik kan me zo voorstellen dat je er nu helemaal doorheen zit, begrijp ik echt. Alleen..het is niet constructief en er veranderd niks als je nu niks doet. Dus ik hoop echt dat je ondertussen al goed hebt kunnen praten met je vriend en jullie een goede gedragstherapeut hebben gevonden. Ik wens je veel sterkte toe, dit is allemaal niet niks...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:52

ElineS op die foto kan je natuurlijk niet zien of de hond op het kind reageert of op degene die de foto maakt (of allebei)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:12

Nikass schreef:
ElineS op die foto kan je natuurlijk niet zien of de hond op het kind reageert of op degene die de foto maakt (of allebei)

Daar gaat het niet om denk ik, het gaat erom dat je goed op de foto kunt zien wat de lichaamshouding is van een hond die het niet leuk vind.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:08

Klopt signalen zijn idd makkelijk te missen, in alles, ook op straat bijvoorbeeld.

Mijn hond knuffeld ook graag, maar geeft ook aan wanneer niet en dan respecteer ik dat.......Andersom kan hij mij ook lezen, heerlijk als het zo loopt. Is helaas niet altijd zo tussen baasje en hond.

Volgens mij is TS ook iemand die er echt wel bewust van is en er ook bewust mee omgaat.

TS, hoe is het nu met je?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:52

miesnaom schreef:

zal dat artikel is aan die van mij laten lezen, die willen namelijk 24/7 geaaid worden...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:58

Mijn teef ook :') Het liefst met haar kop in je nek en haar kont op schoot.
Mijn reu niet hoor, die laat ook duidelijke signalen zien. Hij vindt het ook niet leuk als iemand hem zomaar aait, hij moet eerst even zien en ruiken wie je bent. Hij ziet er alleen zo knuffelig uit dus iedereen wil er maar aan zitten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:46

Onze reu kruipt het liefst in je (dat klinkt vreemd..), staat d e hele dag door het liefst tegen je benen geleund en kan ook echt om aandacht zeuren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:53

Jongens, kunnen we on-topic blijven en hopen dat TS nog reageert? :) Het is erg vervelend als hij omhoog komt bij actieve onderwerpen en je denkt dat het een update is maar dat het dan steeds blijkt te gaan over het knuffelgedrag van jullie hond. Open dan een apart topic.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:22

Het kan wel degelijk van toepassing zijn op dit toppic.
Feit is dat er veel mensen dit soort signalen niet herkennen.
En ergens moet er toch iets zijn waarom de hond heeft gebeten. De hond zal ergens wel een signaal afgegeven hebben ;) De ene hond is heel duidelijk ermee maar bij een andere hond is het heel lastig om dat te lezen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:29

Ik heb niet heel het topic gelezen en kan zijn dat de ts hier ook niks meer aan heeft maar wil het toch vertellen.

Wij hadden vroeger ook zo'n hond,lief en gehoorzaam en echt gewoon de perfecte hond totdat ze mij ineens zo uit het niets greep.

Zij bleek een hersentumor te hebben die de plotselinge agressie veroorzaakte.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:35

Voortaan toch maar eens t topic lezen ;) Op z'n minst ts dr berichten.
Is en al vaak geopperd en niet aan de orde na check van da

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:42

Ik heb ts haar berichten gelezen...
Alleen niet heel het topic.

Die van ons hadden ze het in eerste instantie ook gemist,pas later zagen ze de (wel best kleine) tumor.

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:33

ben benieuwd naar hoe het nu met jullie en de hond gaat. zijn er nog updates?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:26

idd hier ook benieuwd hoe het gaat met TS

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:30

TS is van 6 juni niet meer online geweest. Ze komt wel updaten als het tijd daarvoor is.