Hèt frettentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:48

Ben een tijdje niet in dit topic geweest, heb zelfs de foto's gemist die in december al voor mij geplaatst zijn. Maar wat zijn ze mooi en schattig!
En een Fretje overleden, wat erg, veel sterkte!

Hierboven ook weer, Fretje op vakantie, geweldig toch, wat een schattige diertjes. Dat kopje uit dat mandje en daarna op zijn rug liggen. <3

Sonja_vR

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:07

Stormmilagro
Ik had indertijd twee van die eerder getipte kooien voor mijn duo en die had ik dan gewoon gestapeld(bovenkant van de onderste kooi af en dan de bovenste gewoon er op zetten )
en met een gatenzaag een doorgang naar de onderste kooi genaakt

Geloof dat dat model ook wel zo te koop is in de winkel
Maar ik kon heel betaalbaar twee kooien overnemen van iemand

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 02:30

Bedankt! Ik ga deze donderdag (hopelijk) ophalen, en de fret ook! Ik kan niet wachten!

Het is zo leuk om hier al jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Ik ben bijna bij (pagina 18) haha!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:35

Leuk! Al ideetjes voor namen?

Onze fret heet Mormel, het is ook wel een mormel :') wij vonden het wel een grappige naam maar sommige mensen nemen er een beetje aanstoot aan _O-

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:31

Hahahah :')! Ik zit een beetje met Game of Thrones en Lord of the Rings of The 100 namen in mijn hoofd, maar ben er nog niet uit...

Hoe groot zijn jullie fretjes trouwens ongeveer?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:58

Als je hem maar niet Tyrion noemt, StormMilagro, want dat is de mijne al :)) Zelf overigens nooit GoT gekeken maar zo heette hij al bij de frettery. Mijn vriendje is niet zo heel groot voor een ram, 1100 gram en ik gok een centimeter of 25 zonder staart. Maar gut, wat ben ik slecht in gokken dus ik kan er een centimeter of tien naast zitten hoor _O-

Heeft het fretje nu nog geen naam of vind je die niet leuk?

[Edit] Leuk trouwens dat het topic zo weer wat leven ingeblazen wordt!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:30

Haha nee ik zat zelf aan Ramsey te denken. Ik heb nog geen naam gehoord, maar vind het stiekem ook altijd wat leuk om die zelf te kiezsn, wat meer 'eigen'.

Ik denk dat deze wel wat groter is, maar ook ik heb geen idee _O-

Ja ik ben blij met dir topic, ervaringen delen en horen!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:14

Ik hoopte in dit bericht een foto te kunnen plaatsen van mijn aanwinst, maar helaas. Auto wilde niet starten vandaag, wat een timing zeg. Ik baal goed

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:15

Ah, dat is echt balen! Wanneer ben je nu van plan hem op te halen?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:21

Maandag pas op z'n vroegst... ben het weekend veel aan het werk dus dat is niet zo handig.

Heb je nog leuke uitstapjes gedaan met Tyrion?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:24

Oh dat is wel weer lang wachten als je er zo naar uitkijkt. Nee, Tyrion is over het algemeen niet zo dapper _O- dus we doen het rustig aan met uitstapjes. Wel gisteravond even mee gedoucht. Vind ie ook niks aan maar hij was nog zo lekker aan het rondrennen en mijn vriend sliep al, dus hij moest maar mee naar de badkamer. Lekker pluizebolletje na de douche <3
Afbeelding

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 02:00

Haha ja zeg dat :').

Oh heerlijk! Hij lijkt wel meteen extra zacht en knuffelbaar zo!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:14

Nou, vandaag was het uiteindelijk zo ver, ik heb HAAR opgehaald. Bij inspectie bleek het een moertje :+ maar goed dat ze niet met een ram samenzat. Ik vind haar wel heel knap. Haar nagels zijn alleen veel te lang en de vacht is niet overal heel schoon, het hok zag er niet zo florisant uit. Hopelijk krijgt ze het bij mij beter!

Hier een foto van de boef in de gevangenis:
Afbeelding

Nou was ik net naar de winkel om een zak voer te halen en sprak een man mij aan. Hij had het erover dat je een volwassen moertje wel eens in de zoveel tijd bij de ram moet zetten of er iets anders mee moet doen (ik gokte dat hij doelde op een implantaat, maar geen idee) want anders gaat ze dood. Ik vond dit maar gek, mijn fret uit mijn tienerjaren was ook een moertje en die heeft toch 5 jaar bij mij gewoond zonder een ram :+. Zegt dit jullie iets?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:51

Een moertje moet je laten castreren of een implantaat in laten zetten als je er niet mee wilt fokken. Anders wordt ze loops en krijgt ze uiteindelijk beenmergdepressie zie link:

http://www.frettenkliniek.nl/ziekten-en ... gdepressie

Dus echt wel wat mee doen, want ze worden er heel erg ziek van.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:58

Wat een schatje!

Inderdaad best castreren of een implantaat zetten.

Mormel was ik af en toe met hondenshampoo, onder de douche en daarna lekker rollen in handdoeken. Kan je misschien doen om de ergste vettigheid eraf te krijgen :)

Nageltjes knippen met zo'n knippertje voor huisdieren!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 01:39

Aha dat bedoelde die man dus! Hij spraks zo plat achterhoeks dat ik hem niet eens begreep :')

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:51

StormMilagro schreef:
Hahahah :')! Ik zit een beetje met Game of Thrones en Lord of the Rings of The 100 namen in mijn hoofd, maar ben er nog niet uit...

Hoe groot zijn jullie fretjes trouwens ongeveer?

Bellamy, van The 100

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:27

Hoe gaat het met jullie fretjes? StormMilagro, wat is de naam geworden?

Ik ben van de week met Tyrion naar de dierenarts geweest. Daar werd me weer een hoop onzin verkocht :0 Het viel me op dat Ty zijn linkeroor veul smeriger was dan het rechteroor met schoonmaken. En de dag erna was links wéér zo smerig. Even overleg gehad met de frettery waar ik hem van heb en zij dacht aan oormijt.

Dat kan ook wel kloppen want in mei is hij uit logeren geweest bij een kennis die ook een fret had. Een ongecastreerde en onopgevoede ram dus het zou me niks verbazen als Ty daar oormijt van heeft gekregen. :=

Dus naar de dierenarts om het even te laten zien. Die heeft een wattenstaafje in beide oren gestoken en gezegd dat geen enkel dier oorsmeer mag hebben :o? En dus was het volgens hem otitis, dus een oorontsteking.

Vaag verhaal want hij heeft niet eens ín de oren gekeken, fretten hebben bijna nooit oorontsteking (wel middenoorontsteking) én Tyrion heeft altijd al iets meer oorsmeer gehad dan normaal. Ik moest van hem een of ander goedje druppelen en over 10 dagen terug komen. Toen ik zei dat ik liever niet had dat hij wat in het oor deed van mijn fret, zei hij dat ik 'hem zijn werk moest laten doen'.

:evaw:

Nogmaals overleg gehad met de frettery en besloten niks met de druppels te doen en stronghold te halen. Dat heb ik gisteren in zijn nekvel gesmeerd en dan kijk ik even aan of het oorsmeer minder wordt in zijn linkeroor. Mocht het zo blijven, weet ik nog wel andere dierenartsen. :+

Verder is Ty gelukkig nog steeds zijn blije, luie, lieve zelf. Afgelopen maand 2 jaar geworden en net een jaartje bij mij :)

Fotospam!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 19:32

Heb al enige tijd niet meer gereageerd maar heb nu enorm naar nieuws ;( Mijn vriend heeft Odin vanochtend dood in zijn hok aangetroffen. Hele bekje was beurs en een plas bloed onder hem. Ik heb deze horrorscene godzijdank niet hoeven zien. Ben helemaal kapot hiervan. Zo onverwachts ;( heb de hele dag al jankbuien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag stoere vent, kleine doerak. Tot ziens Odin Y;(

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:05

Ach jeetje zeg zo naar, sterkte Y;(

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:13

Jeetje wat heftig, en zo jong nog ook ;( Veel sterkte met het verlies van Odin. Zat ie samen met Thor of hadden ze ieder hun eigen hok?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 23:30

Ze hadden allebei hun eigen hok.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:23

Ah oké, dan was het in ieder geval niet Thor.. Ik vind het echt heftig ;(

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 07:01

Ik ook ;( hoop vandaag een mooi kistje voor Odin te kunnen scoren zodat we hem vanavond in de tuin van m'n ouders kunnen begraven. Iemand een idee waar je een mooi kistje kan halen?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:05

Sterkte met het verlies van Odin.

Is een wijnkistje een idee?