Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:25

Heeft er hier toevallig iemand interesse in Mickey mouse platy's? Heb een maandje terug jongen gehad en ze groeien nu wel heel goed maar mijn 80 cm bak begint langzamerhand een beetje vol te raken! Het zijn mooie jongen, wit met zwart en de typische Mickey mouse aftekeningen :) ze mogen gewoon gratis weg dus voor wie wil... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:20

Albion schreef:
Heeft er hier toevallig iemand interesse in Mickey mouse platy's? Heb een maandje terug jongen gehad en ze groeien nu wel heel goed maar mijn 80 cm bak begint langzamerhand een beetje vol te raken! Het zijn mooie jongen, wit met zwart en de typische Mickey mouse aftekeningen :) ze mogen gewoon gratis weg dus voor wie wil... :)

Geloof dat we beetje ver uit elkaar wonen :')

Mioux

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:23

Co 2 heeft weinig zin ;) Zou gewoon zorgen voor luchtbel systeem, dus bruissteen en luchtpompje, als je genoeg stroming in je bak hebt en zo'n bruissteen heb je genoeg. Co2 systeem zijn vaak duurder, ook kwa flessen en dergelijke n heb gehoord om me heen dat het weinig helpt zo'n co2 systeem.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:35

Woon je in Heesch?!
Graag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:43

Geloof dat een bruissteen juist funest is voor je planten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:46

Nee hoor :) Anders waren mijn planten allemaal al dood :). En alle planten doen het prima bij mij !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:54

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:55

Mijn bruissteen hangt tussen mijn planten en juist die planten groeien als kool en zijn super mooi groen! :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:57

Nou heb nooit problemen met mijn waardes ;) En heb toch al jaren aquaria met bruissteen en luchtpompje, dan had ik t wel moeten merken denk ik ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:58

linnnh schreef:
Mijn bruissteen hangt tussen mijn planten en juist die planten groeien als kool en zijn super mooi groen! :j

Dan zal er vast alsnog genoeg co2 waarde inzitten.

Maar een bruissteen verdrijft juist de c02. En word juist vaak ingezet als Co2 waarde te hoog is. Of als er te weinig O2 in het water zit. Waardoor vissen aan de oppervlakte happen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:58

Mijn visjes happen nooit aan de oppervlakte :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:41

love_western schreef:
Geloof dat een bruissteen juist funest is voor je planten.

Dit dacht ik ook.
Nou het is óf co2 óf ik ga vloeibaar bemesten+voedingsbodem gebruiken. Maar ik begreep dat op den duur co2 duidelijk goedkoper is dan vloeibaar bemesten.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:42

Voedingsbodem hoor ik juist ook mindere dingen over, hoor bij sommige dat het ging rotten :/

Vloeibaar heb ik wel staan maar nooit gebruikt eigenlijk, geloof van easy life zwarte fles hoef je ook maar heel weinig te gebruiken dus kan je heel lang mee doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:45

Voedingsbodem is rotzooi.

Wij gebruiken af en toe vloeibare plantenvoeding.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:58

Ik heb idd ook Easylife plantenvoeding, zon zwarte fles :) Op mijn tank van 400 liter gebruik ik een paar druppies, werkt goed en je doet er idd heel lang mee :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:59

Ja die heb ik inderdaad ook, gebruik ze alleen eigenlijk als ik net nieuwe planten heb om wat toe te voegen, maar verder nooit dan groeit t vanzelf door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:33

Ik heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van een vloeibare plantenbemesting en toch groeit het bij mij erg snel! Momenteel staat aquarium nr 2 in te draaien (hoezo verslavend..? :=) en heb ik stekken uit aquarium nr 1 gepakt en nog wat nieuwe plantjes gekocht.

Dat verhaal van CO2 had ik inderdaad ook gehoord, dat dat uit het water verdreven wordt door een bruissteentje.. Maar als ik hier lees dat het geen nadelige effecten heeft op planten zal dat wel meevallen :)

Nog een vraagje: Zijn er hier mensen die stekjes kunnen missen van hun aquarium en het naar mij op zouden willen sturen? Ik vind de planten in de winkel best wel heel duur namelijk en vind het leuk om te zien hoe de stekjes aanslaan en zich ontwikkelen :) Ik wil er natuurlijk wel voor betalen en verzendkosten zijn voor mij.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:35

Planten sturen is groot risico en als er vertraging is zijn ze vaak dood als ze aan komen, moet je toch speciale gel of iets hebben.

http://www.aquaplantsonline.nl/ kan ik aanraden, super verpakt destijds ! En snelle levering en goed met gel waar nodig is zodat het vochtig blijft, en kwa prijs heel nie duur !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:58

Ik heb over een paar weken wel stekken over.

Ik bestel mijn planten altijd ergens anders. Maar die gebruiken geen speciale gel oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:31

Oke :) Dat zou fijn zijn! Welke site gebruik jij voor jou planten?

Aquaplants online is niet zo heel duur inderdaad, heb zelf ook al een op aquarium123.nl gekeken, die zien er zo op het oog ook wel goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:37

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:49

ik ben heel tevreden over de kwaliteit planten van aquarium123. mijn stekjes van twee weken geleden brullen nu al bijna de bak uit.. als het zo doorgaat heb ik over een week ook stekjes over en wil ik ze je wel sturen.
Braziliaanse klimop & ehm naam kwijt de rode (waren helft zo groot)
Afbeelding
sterrenkruid bijna snoeien ook deze waren 10cm toe ik ze kreeg
Afbeelding
tijgerlotus was alleen een knol met twee iemiemienie blaadjes dacht echt komt nooit goed en kijk nu al
Afbeelding
en totaal verschil toen en nu
Afbeelding
Afbeelding

ik had voor 17 euro planten staat nog ergens een krulplant linsvoor. de rest was eigen heb wat verzet zo her en der. en van die kleikegeltjes dat werkt ook goed
me happy!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:31

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:55

ik heb zojuist een van mijn ramirezis doorgespoeld. Hij had al een week een opgezwollen oog, esha200 heeft niet geholpen. Nu werd hij helemaal zwart, bewoog niet meer en "ademde" steeds sneller..

Iemand een idee wat het geweest kan zijn? Andere vissen helemaal gezond..

Foto is toen hij het net kreeg

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:55

Ai ramirezi hebben altijd veel problemen, als ze eenmaal beginnen ben je al ver heen... zijn niet al te sterke visjes ook voor behandeling niet. Mijne helaas ondanks de behandeling beide verloren...

Denk dat je hem niet meer kan redden, het is niet besmettelijk overigens. Probeer eens Baktopur maar ik kan je niks meer garanderen helaas..