facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:33

[*]
yentl2010 schreef:
Nou als je in de wijk Schollevaar in Capelle ad ijssel ff je rondje maakt snap je wat ik ermee bedoel
Zijn te besodemieterd om te werken Hangen de hele dag rond bij t winkelcentrum blik bier van de lidl in dr handen en in hun andere hand een dikke vette blow
En die mogen ze van.mij.keihard aanpakken
In t Schollebos worden ook.nog illigale gevechten gehouden

Dus omdat het in die wijk zo is. Dan betekent dat bij jou dat het gelijk in heel Nederland zo is?

En ik vind je teksten ook erg vervelend te lezen. Puur omdat overal en te onpas een punt staan. Grammatica hoeft niet perfect te zijn.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:34

deze honden horen niet thuis bij een gezin , ze zijn gefokt om te vechten het zit er gewoon in ,
ik ken ook lieve steffies , maar als ze te veel impulssen krijgen zie je ze zo veranderen.
het is ook een bepaald soort mensen dat met dit soort honden loopt, de menne doe zoiets nie!!!! nee nu niet maar het komt er een keer uit . waarom zou je een hond willen die deze eigenschappen heeft er zijn zoveel andere rassen ?! mooi zijn ze zeker niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:35

Goof schreef:
yentl2010 schreef:
Gillen moet je dus nooit doen .dan fok je ze alleen.maar op
Kijk dit vind ik dus levensgevaarlijk je heb een staff pitt in huis en weet niet eens wat een break stick is ? En wilt gaan gillen bij een gevecht

Nee jij hebt kennis want jij gelooft nog steeds dat de kaken van een stafford serieus op slot kunnen springen en blokkeren :roll:

Ik weet ook niet wat een break stick is, alhoewel ik uit de naam wel kan opmaken wat ermee bedoeld wordt en ik heb er dus ook geen een in huis.
Gillen is een primaire reactie, de mensen zullen uit schrik een brul geven naar de honden, logisch ook.

Wist je dat niet dan :+ Ze worden geboren met een sleuteltje aan de staart. Zodat je hun kaken weer van slot kunnen draaien :')

En een brul kan heel veel indruk maken op een dier. Onze mechel wou eens achter koeien aangaan (is niet gelukt trouwens). 1 flinke brul en hij was weer bij ons.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:36

Ik liep net buiten met mijn stabij werd hij aangevallen Door een chiwawha (Hoe schrijf je dat) en de eigenaresse lachen over dat hij zo klein en fel is. Tja nooit van opvoeden gehoord... Gelukkig weegt dat hondje geen 50 kilo anders was het een echte killer. Ik moest gelijk aan dit topic denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:37

breggel1982 schreef:
deze honden horen niet thuis bij een gezin , ze zijn gefokt om te vechten het zit er gewoon in ,
ik ken ook lieve steffies , maar als ze te veel impulssen krijgen zie je ze zo veranderen.
het is ook een bepaald soort mensen dat met dit soort honden loopt, de menne doe zoiets nie!!!! nee nu niet maar het komt er een keer uit . waarom zou je een hond willen die deze eigenschappen heeft er zijn zoveel andere rassen ?! mooi zijn ze zeker niet .

Dus dan horen de meeste werkhonden volgens jou niet in een gezin. Want die zijn ook gefokt om te werken. Want mijn mechel zou ook veel schade kunnen aanrichten bij mensen.

*timmert alvast 2 kennels voor mijn lab uit de jachtlijn en mechel uit werklijn*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:40

paardjes123 schreef:
Ik liep net buiten met mijn stabij werd hij aangevallen Door een chiwawha (Hoe schrijf je dat) en de eigenaresse lachen over dat hij zo klein en fel is. Tja nooit van opvoeden gehoord... Gelukkig weegt dat hondje geen 50 kilo anders was het een echte killer. Ik moest gelijk aan dit topic denken

Daarom is het maar goed dat zulke rassen klein zijn.

Wij hadden vroeger altijd een man in het dorp wonen die altijd stoer liep te praten over zijn dobermann. Die was voor de duivel nog niet bang. En was een zeer goede bijter(pakwerk) Tot dat onze pekinees een keer ontsnapte. En greep zo die dober bij de strot. Dober heeft nooit meer langs ons huis gedurfd.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 11:44

Ze slaan niet op slot dat is een fabel.
Maar als ze vast hebben laten ze niet los en dan is een break stick erg handig
Sorry van me puntjes maar zit op me mobiel en dat typt k

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:47

Seven schreef:
papagroom schreef:
De oplossing van dit probleem is heel eenvoudig.
Alle honden die ongewenst gedrag vertonen, ongeacht het ras,gelijk in laten slapen... zo verdwijnen gevaarlijke rassen van zelf,en kun je ook gevaarlijke niet rashonden uitbannen.... voorts zullen onverantwoordelijke eigenaren en fokkers meer op hun tellen gaan passen....een eigenaar zou ook ten aller tijde verantwoordelijk moeten worden gesteld voor de schade die zijn hond aanricht...liefst via een verplichte verzekering.. net zo als bij een motorvoertuig....

Kan niet anders dan met je eens zijn. Als een hond werkelijk ongewenst gedrag vertoond dus opzettelijk andere honden mensen dieren verwond einde verhaal.
En dat is dus los van honden gedrag, zoals elkaar corrigeren, ruziën etc want dat kunnen staffies ook gerust zonder dat er echt bloed vloeit

Dat zou een idee kunnen zijn. Nare is dat er dan dus eerst wat ergs moet gebeuren en daar is een ander weer de dupe van.
Bij ons in Duitsland moet je trouwens inderdaad je hond verzekeren, goede zaak.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 11:49

Mijn dochter heeft nu een mechel pup 5.5 maand van celik.s home
Mama politie en papa ipo nog wat
Pfff zou er knetter van worden wat een druk k hondje zeg
Nee mijn ras niet drukke honden en dan zeggen ze word minder nou ik heb er een hard hoofd in
Vind het wel een hele mooie mechel niet zo.n enge gele maar mooie donker kleuren beetje wolfsgrauw

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:53

yentl2010 schreef:
En daarom zijn deze honden levensgevaarlijk
Horen niet in de maatschappij

Ben het hier niet helemaal mee eens. Wij hebben onlangs een stafford uit het asiel gehaald en gaat super goed naar andere honden. Ligt er ook aan hoe je als baas zijnde er mee omgaat en ze opvoed.

tuurlijk zitten er rotte appels tussen maar die zitten er tussen mensen en alle andere diersoorten.

Ik snap sws al niet dat mensen honden los laten lopen. Ze mogen nog zo goed luisteren maar als de 1 weg is volgen ze allemaal.

Onze akita is zo ook eens aangevallen geweest maar die van ons waren aangelijnd. Met als gevolg dat de andere (kleine hond) meer schade had dan die van ons. Wij kregen gelijk want die van ons zat aan een touw.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:53

Wendybrian schreef:
Ayasha schreef:
Ohja, helemaal vergeten, die schapen weten niet dat ze tanden hebben natuurlijk... :D
Moeder heeft een labrador, met kinderen vertrouw ik de pitbulls hier meer dan die lab.
Kind v 1,5 de riem geven vind ik mer geen elk (groot) dier oke. En eigenlijk ook niet met kleinere a la Maltezer. Dat soort 'bewijzen van hoe goed je kan op voeden' vind ik altijd... Tsja...

En iedereen gelijk voor de wet, iedereen met honden betalen of niemand, niet een ras laten dokken. Daarmee ga je echt geen broodfok en gebrekkige opvoeding voorkomen.

Ik hoef mijzelf niet te bewijzen.
Ik wou er eigenlijk mee zeggen dat staffords ontzettend lieve honden zijn die heel goed met kinderen overweg kunnen.
Ik zie echt aan mijn hondje dat ze extra voorzichtig doet als mijn zoontje in de buurt is. :)

Daar gaat de discussie ook helemaal niet over, we weten dat deze honden super zijn met mensen.
Verder vind ik dat jij een voorbeeld bent van hoe fout het zou kunnen gaan, volgens mij heb jij geen idee wat je in huis hebt gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:55

[/u]
yentl2010 schreef:
Nee mijn ras niet drukke honden en dan zeggen ze word minder nou ik heb er een hard hoofd in
Vind het wel een hele mooie mechel niet zo.n enge gele maar mooie donker kleuren beetje wolfsgrauw

Dan word er gewoon niet veel mee gedaan. Als wij paar dagen niks met de Mechel doen word hij ook druk.

Maar er word sowieso 2 a 3 x per week mee getraind op de club. Waarbij 2 x speuren. Thuis speuren we veel. Veel bezig met appèl oefeningen. Daarnaast nog veel mee gewandeld. Straks als hij een maand of 10 is beginnen we rustig met fietsen. En daarnaast wandelen we nog eens veel en dan gaat de lab ook mee. En kunnen ze elkaar lekker vermaken.

Een mechel uit de werklijnen moet je bezig houden en uitdagingen geven.

Dus je loopt weer een ras te vooroordelen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:57

yentl2010 schreef:
Dat klopt helemaal oa de rotweiler is ook echt geen beginnershond
maar ja sommige mensen hebben nu eenmaal het iq van een poffertje
Ik heb al 26 jaar labradors en daar blijf ik ook bij
En ja die hebben ook tandjes kunnen ook bijten alleen niet met dodelijke afloop

yentl2010 schreef:
Tuurlijk kan een lab doden alleen heb heel internet al afgespeurd maar kan niks vinden dat een.lab een hond dood gebeten heeft

Ww is iets dan een bijstandje
Nee hoor vind dat ze voor dit rassen wel een belasting op mogen leggen.van €300 pm bijv

Dan komt dit ras misschien bij echte liefhebbers terecht die weten wat ze in huis halen

Zo dus jouw gedachte is "ik vind er niets over dus het gebeurt niet"? Lekker kortzichtig hoor.
Je vind er niets over omdat de media dit het liefst verdoezeld, want als het om een lab gaat is het niet interessant genoeg. Een kennis van me heeft zelf en Yorkshire zien doodgebeten worden door een lab, bij mij in de buurt is een 14-jarig meisje zwaargewond geraakt door een aanval van ontsnapte Labs en Bouviers. Als je werkelijk denkt dat Labs geen honden doodbijten of mensen aanvallen vrees ik toch dat je zelf het IQ van een poffertje hebt.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:58

Mijn hond is ook laatst aangevallen door een staff bij de hondenschool op de parkeerplaats. Mijn hond was aangelijnd en die staff zat nog in de auto. Zodra mevrouw de autodeur open deed sprong de staff de auto uit en rende in 1 streep naar mijn hond om de tanden in mijn hond te zetten. En ook niet loslaten... Het was agressie wat ik zag. Gelukkig zag de eigenaar het direct en rende naar ons toe om haar hond bij ons vandaan te halen. Ze kon er in principe niets aan doen want ze had de riem in haar handen, maar de hond glipte gewoon te snel de auto uit.

Inderdaad speelt een goede opvoeding écht mee en moeten beginners hier niet aan beginnen. Maar toch ben ik van mening dat er in het ras ergens agressie schuilt. Gelukkig is dit door veel eigenaren gewoon te handhaven maar toch, ik vertrouw ze persoonlijk niet meer en zou er zelf dan ook niet aan beginnen. Ik scheer hierbij niet alle staffords over één kam, want ik weet ook dat er hele lieve tussen zitten.
Laatst bijgewerkt door Loei op 20-12-14 12:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:59

Wendybrian schreef:
Ayasha schreef:
Ohja, helemaal vergeten, die schapen weten niet dat ze tanden hebben natuurlijk... :D
Moeder heeft een labrador, met kinderen vertrouw ik de pitbulls hier meer dan die lab.
Kind v 1,5 de riem geven vind ik mer geen elk (groot) dier oke. En eigenlijk ook niet met kleinere a la Maltezer. Dat soort 'bewijzen van hoe goed je kan op voeden' vind ik altijd... Tsja...

En iedereen gelijk voor de wet, iedereen met honden betalen of niemand, niet een ras laten dokken. Daarmee ga je echt geen broodfok en gebrekkige opvoeding voorkomen.

Ik wou er eigenlijk mee zeggen dat staffords ontzettend lieve honden zijn die heel goed met kinderen overweg kunnen.
Ik zie echt aan mijn hondje dat ze extra voorzichtig doet als mijn zoontje in de buurt is. :)

Dat weet ik, wij hebben er hier ook drie zitten. ;) Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om één van mijn honden los te laten op de openbare weg. Het mag ten 1e niet, ten 2e blijven het dieren. óók mijn jack mag niet los op de weg. En ik ken echt geen zachtere hond dan mijn jack. Die weet volgens mij echt niet dat ze ook tanden heeft.
Ik vraag me af hoeveel van die aanvallers ook daadwerkelijk een stamboom hebben.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-12-14 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:59

love_western schreef:
Wist je dat niet dan :+ Ze worden geboren met een sleuteltje aan de staart. Zodat je hun kaken weer van slot kunnen draaien :')

En een brul kan heel veel indruk maken op een dier. Onze mechel wou eens achter koeien aangaan (is niet gelukt trouwens). 1 flinke brul en hij was weer bij ons.

Wat jammer dat je zo denigrerend reageert.
Een brul geven voordat er een gevecht is, kan heel goed helpen inderdaad. Maar als honden in gevecht zijn (en daar gaat het in dit topic om, niet om Mechelaars die achter koeien aangaan) en je gaat er naast staan lopen gillen, zullen ze daar juist door getriggerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:05

Diablo schreef:
love_western schreef:

Wat jammer dat je zo denigrerend reageert.
Een brul geven voordat er een gevecht is, kan heel goed helpen inderdaad. Maar als honden in gevecht zijn (en daar gaat het in dit topic om, niet om Mechelaars die achter koeien aangaan) en je gaat er naast staan lopen gillen, zullen ze daar juist door getriggerd worden.

tussen gillen en brullen zit nogal een verschil. Maar ik vind jou manier van communiceren ook niet prettig. Dus ik ga niet meer op jou in.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:38

grappig dat elke nederlander toch weet hoe het allemaal in duitsland geregeld is,en hoe fantastisch het daar toch allemaal is...

het is per deelstaat anders,zo zijn hier waar wij wonen bv géén verboden rassen,al betaal je voor 4 rassen wel meer honden belasting,maar verboden zijn ze niet...maar goed,je moet zelf het papiertje invullen wat voor hond je hebt,geen kip die dat controleerd .

ten 2de zijn er wel regels voor bepaalde rassen,maar ach,een kennisje kwam hier langs met 2 stafford,en die liep er gewoon mee buiten zonder muilkorf oid,en niets aan de hand verder...

daarnaast is hier een klein jaartje geleden bij iemand wel controle geweest,en daar bleken al jaren 14 staffords/pitbulls te wonen in het huis :+ ,die gozert was overigens financieel wel de sjaak,want die moest voor al die honden voor jaren achterstallige hondenbelasting betalen ( a 600 euro per hond per jaar.. )

het is hier écht niet zo heilig als mensen willen doen voorkomen....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:10

Nee lekker zo'n muts met een hondje die niet bij andere honden kan lekker langs een.lisloopveld wandelen en dan uit haar plaat gaan dat de RR van mijn dochter wil spelen. Als die hond bijt en mijn dochters hond grijpt hem lees je dat een RR een hond heeft gegrepen maar niet wat eraan vooraf is gegaan. Idem bij mijn boef, liep netjes aan de riem hangt er ineens een mislukte York in zijn snuit, nou was mijn boef niet snel onder de indruk maar als hij hem gegrepen had was hij de boosdoener. Ik denk dat we zo nog dagen door kunnen gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:11

NatasjavE schreef:
Is er gewoon niet een verplichting tot een gedragstest en prestatietest in te stellen voor dekreuen.(alle dekreuen)

Gelijk aan het model hengstenkeuring KWPN.

Hond komt naar de keuring en alleen de beste mogen door naar een volgende ronde. In 3 rondes worden er per ras of fokklasse 10 tot 20 uitgekozen (die ook medisch getest zijn/DNA getest zijn) die naar een verrichtingstest gaan. In die rondes kunnen dan ook afstamming en nakomelingen van de ouders(hoe presteren die?) meegenomen worden.
Daar blijven die reuen intern voor pak hem beet 1,5 maand waar ze door experts getraind en geobserveerd worden.

Alleen fokken met die honden die een volledig traject afleggen.

Daarnaast een hondenpaspoort invoeren waarbij een afstamming verplicht is.

Maakt het duur en oninteressant voor de broodfok. Het maakt het mogelijk om op een goed karakter te selecteren.
mijn reu heeft een gedragstest in belgie afggelegd net als onze aussie beide geslaagd,en toch kan mijn staff niet gewoon hup zomaar met vreemde honden.als hij ze kent dan is het oke.maar een hond die op ons afgestormd komt bijt hij,ik zou het ook niet fijn vinden.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:19

love_western schreef:
Dus dan horen de meeste werkhonden volgens jou niet in een gezin. Want die zijn ook gefokt om te werken. Want mijn mechel zou ook veel schade kunnen aanrichten bij mensen.

*timmert alvast 2 kennels voor mijn lab uit de jachtlijn en mechel uit werklijn*

Vind ik eigenlijk ook, maar het ligt eraan wat je ermee wil doen. Een gemiddeld gezin die een leuk gezelschapshondje wil die het niet erg vindt als ie een keer een dagje wat minder doet moet in mijn ogen niet aan een mechelse herder beginnen. Ook niet aan een andere herder/border collie/ anders soortig hond met veel energie en intelligentie. Tis een werkhond dus je moet er ook wat mee willen doen. Als je gezin actief is met de hond dan hoeft er natuurlijk helemaal geen probleem te zijn.
Daarom zitten er zoveel in het asiel, om de een of andere reden zijn de herders/collies/jackies etc razend populair terwijl dat helemaal geen makkelijke gezinshonden zijn. Een labrador vind ik ook niet echt een makkelijke gezinshond trouwens, vooral als ze jong zijn heeft het vaak nogal wat training nodig om de lompheid in te dammen :+ .
Neh de gemiddelde hondenkeuze van veel gezinnen (en andere mensen die een makkelijke gezelschapshond willen) begrijp ik echt niet om eerlijk te zijn :o .

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:54

[/quote]

Ik zie echt aan mijn hondje dat ze extra voorzichtig doet als mijn zoontje in de buurt is. :)[/quote]

Daar gaat de discussie ook helemaal niet over, we weten dat deze honden super zijn met mensen.
Verder vind ik dat jij een voorbeeld bent van hoe fout het zou kunnen gaan, volgens mij heb jij geen idee wat je in huis hebt gehaald.[/quote]

Oh dat weet ik echt wel.
Maar deze hond heeft mij nooit een reden gegeven om haar wantrouwend te behandelen, en daarvoor doe ik dat ook niet.
Ik pas wel op,maar daar zit een verschil in,
Voor de mensen die afvragen waarom ik mijn zoon met mijn hond laat lopen,spelen etc is omdat ik wil dat mijn hond leert om met mijn kind om te gaan, maar ook zeker visa versa.
Je kan honden en kinderen niet uitleggen hoe je met elkaar om moet gaan, ik DENK dat je dat alleen maar aan kan leren door te doen en als ouder en baasje daarbij sturing te geven.
Ik denk dat je daarbij bijt incidenten kan voorkomen, maar dat staat los van deze discussie.

Maar ik weet donders goed wat voor hond ik heb, en wat ik aan haar heb, maar ook vooral niet.
En btw, over mijn reactie over een brul geven, dat doe ik natuurlijk niet als er al gelijk een hond aankomt maar als het pas echt vechtten word.
Ik vind dat veel honden eigenaren een snauw en vechtten niet goed uit elkaar kunnen houden..
Maarja, ook dat is een anderen discussie..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:11

love_western schreef:
[/u]
yentl2010 schreef:

Dan word er gewoon niet veel mee gedaan. Als wij paar dagen niks met de Mechel doen word hij ook druk.

Maar er word sowieso 2 a 3 x per week mee getraind op de club. Waarbij 2 x speuren. Thuis speuren we veel. Veel bezig met appèl oefeningen. Daarnaast nog veel mee gewandeld. Straks als hij een maand of 10 is beginnen we rustig met fietsen. En daarnaast wandelen we nog eens veel en dan gaat de lab ook mee. En kunnen ze elkaar lekker vermaken.

Een mechel uit de werklijnen moet je bezig houden en uitdagingen geven.

Dus je loopt weer een ras te vooroordelen.

Dit is mijn pup waar het over gaat :') doe er genoeg mee hoor, wandel elke dag, train elke dag, spelen elke dag, tot hersenwerk aan toe en ja ook speuren. Maar het is een pup, die krijgt nergens genoeg van. Die moet verplicht ook rusten, noemen ze dat. Maar mijn pup word al zwart gemaakt als ze moe is en haar dolle kwartiertje heeft met alle normale puppystreken die erbij horen. Dus ik zou het al niet te serieus nemen.

Ouders allebei KNPV. Daya ook als ze wat ouder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:22

Lepeltje schreef:
love_western schreef:

Vind ik eigenlijk ook, maar het ligt eraan wat je ermee wil doen. Een gemiddeld gezin die een leuk gezelschapshondje wil die het niet erg vindt als ie een keer een dagje wat minder doet moet in mijn ogen niet aan een mechelse herder beginnen. Ook niet aan een andere herder/border collie/ anders soortig hond met veel energie en intelligentie. Tis een werkhond dus je moet er ook wat mee willen doen. Als je gezin actief is met de hond dan hoeft er natuurlijk helemaal geen probleem te zijn.
Daarom zitten er zoveel in het asiel, om de een of andere reden zijn de herders/collies/jackies etc razend populair terwijl dat helemaal geen makkelijke gezinshonden zijn. Een labrador vind ik ook niet echt een makkelijke gezinshond trouwens, vooral als ze jong zijn heeft het vaak nogal wat training nodig om de lompheid in te dammen :+ .
Neh de gemiddelde hondenkeuze van veel gezinnen (en andere mensen die een makkelijke gezelschapshond willen) begrijp ik echt niet om eerlijk te zijn :o .

Ik vind dat geen enkele hond in een kennel hoort. Dag in dag uit. Want dat gebeurd veel hier. En al die honden zijn erg neurotisch. Word gewoon te weinig mee gedaan.

En ze kunnen prima in een huis wonen. Maar je moet weten waar je aan begint. En Herders zijn ideale gezinshonden. Als je ervaring hebt met honden en ze de juiste uitdaging heeft. Want hij is perfect voor onze gezin. Grotere knuffelbeer bestaat er niet.

Maar nu ga ik offtopic.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:36

IxL schreef:
Mijn hond is ook laatst aangevallen door een staff bij de hondenschool op de parkeerplaats. Mijn hond was aangelijnd en die staff zat nog in de auto. Zodra mevrouw de autodeur open deed sprong de staff de auto uit en rende in 1 streep naar mijn hond om de tanden in mijn hond te zetten. En ook niet loslaten... Het was agressie wat ik zag. Gelukkig zag de eigenaar het direct en rende naar ons toe om haar hond bij ons vandaan te halen. Ze kon er in principe niets aan doen want ze had de riem in haar handen, maar de hond glipte gewoon te snel de auto uit.

Inderdaad speelt een goede opvoeding écht mee en moeten beginners hier niet aan beginnen. Maar toch ben ik van mening dat er in het ras ergens agressie schuilt. Gelukkig is dit door veel eigenaren gewoon te handhaven maar toch, ik vertrouw ze persoonlijk niet meer en zou er zelf dan ook niet aan beginnen. Ik scheer hierbij niet alle staffords over één kam, want ik weet ook dat er hele lieve tussen zitten.

Inderdaad, maar dat mogen we niet zeggen, want Cesar Milan kan er zo goed mee overweg, en de pup van de vrienden van de buren is ook zo schattugh...

Ik zal het maar weer eens noemen: we vinden het van herdershonden normaal dat ze je willen beschermen en de neiging hebben te herderen want het zit in het ras. We vinden het van retrievers normaal dat ze graag een bal brengen, want het zit in het ras. We vinden het normaal dat terriers fel zijn en eigenwijs want het zit in het ras. We vinden het normaal dat een pointer de neiging heeft stil te staan en met een gebogen voorpoot het wild verraadt, want het zit in het ras.

Maar van een pitbullterriër mogen we niet zeggen dat er een verhoogde kans op agressie in zit plus een enorme bijtkracht want dat zit niet in het ras? :roll:
Waar zijn ze oorspronkelijk voor gefokt dan?

En ja, agressie is er door goede selectieve fok redelijk uit te fokken, maar er zullen vele generaties toch weer exemplaren tevoorschijn kunnen komen die de agressie van hun voorouders vertonen, en het duurt héél lang voor het er echt uit is als het al lukt... en dan zijn er ook nog broodfokkers die ervoor zorgen dat het nooit helemaal over zal wezen, en de lieden die voor een duppie een hond willen hebben... en aan de buitenkant kun je niet zien of het een goed gefokte hond is of een broodfok-kneus (en voor de lol vermeerderd uit vage voorouders telt ook als broodfok wat kans op ellende betreft).