Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Ik ben begonnen op 100 meter met alleen het geluid, niks te zien nog.

sallandval schreef:Probleem van de clicker is dat het niet zo goed werkt icm correcties. Lees maar eens wat een 'posten cue' is.
briitje schreef:MyWishMax schreef:Ik ben begonnen op 100 meter met alleen het geluid, niks te zien nog.
Snap even niet wat je bedoeld, welk geluid?
briitje schreef:Dus clicker werkt niet goed icm me correcties zoals 'nee' of stemverheffing? ?
MyWishMax schreef:Blaffende honden. Dat was al genoeg om compleet door te draaien. Zag ze de hond ook nog en dacht ze dat ze geen kant op kon, beet ze het eerste waar ze bij kon. Dat zijn mijn vriend en ik dus ook een aantal keer geweest.
sallandval schreef:briitje schreef:Dus clicker werkt niet goed icm me correcties zoals 'nee' of stemverheffing? ?
Nee, vandaar ook dat zoveel mensen zeggen dat de clicker 'niet werkt'.
Neem nou een simpel truukje als naar links kijken en naar rechts kijken (kun je later dan van maken links aantikken, rechts poot etc).
Als je naar links kijken aanleert met de clicker, maar ook corrigeert als hij naar rechts kijkt, dan wordt het daarna veel moeilijker om naar rechts kijken op cue te zetten omdat de hond denkt dat dat fout is.
. Of die wel of niet werkt, kan ik nog geen oordeel over veilen, aangezien ik nog moet beginnen
(wil zo een beginnetje maken). Op deze manier snap ik dat corrigeren niet slim is. Je moet clickeren wanneer je gewenst gedrag ziet en ongewenst gedrag negeren. MAAARRR (dit kaart ik net toevallig ook aan in een pb) wat als mijn hond (om het zo te zeggen) in de red-zone is en niet voor rede vatbaar is (willen uitvallen naar andere hond). Ik vind dat ik dit moet corrigeren op zo een moment kan ik voor niks goeds clickeren..