Trisco heeft zich echt voorbeeldig gedragen met het vuurwerk. Hij heeft de hele tijd eigenlijk rustig geslapen en hij keek alleen soms op als er felgekleurd vuurwerk te zien was door het raam. En dat helemaal zonder pilletjes/druppels.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hij heeft inmiddels ook geleerd dat hij hier woont en wil nog wel eens enthousiast blaffend bij de voordeur staan zodra iemand langsloopt. En als hij geluiden hoort komt er zo'n soort gromblaf uit. Best schattig, haha.

EllenB schreef:Noel pakt niet echt van alles, maar ik moet zeggen dat er hier niet veel op ooghoogte ligt. Dan zou hij echt iets van het aanrecht of van de tafel moeten gappen en als hij daar in de buurt is, dan ben ik dat meestal ook.
Hij is niet gewend om met speeltjes te spelen, dus ik moet hem echt leren om niet in mij te happen maar in 'dat andere ding'. Als hij toch in mij hapt, dan gil ik overdreven hard en ren ik weg. Ik weet het, klinkt verschrikkelijk overdreven en heel stom (en ik doe het dan ook alleen als er niemand in de buurt is...), maar het is het imiteren van speelgedrag van puppies onder elkaar. Heb ik uit een boek van Jan Fennell. Ik hou haar techniek aan en ik moet zeggen dat ik na 5 dagen al een fijne, relaxte hond heb. Kennen jullie haar?

We halen zoveel mogelijk meteen weg. Is even opletten, maar ik denk dat we het straks, als hij gewend is, makkelijker krijgen omdat het dan gewoon is dat hij niks gapt. Ik geef hem speelgoed, speel dan even met hem en haal het ook weer weg. Zo leer ik hem dat ik bepaal wanneer het speeltijd is. Het is de bedoeling dat hij dan niet zelf gaat bepalen wanneer het speel (sloop!)tijd is en dus van mijn spullen af blijft.
. Ik heb hem inderdaad een soort 'vervangingsgedrag' aangeleerd, hij pakt nu gewoon een speelgoedje in plaats van iets dat niet mag.
Maar daar bewaren we ook karton en papier.
. Aanleren van spelen met speelgoed is ons destijds niet gelukt maar ik moet zeggen dat ik het nooit gemist heb en Timo volgens mij ook niet. Hij doet gewoon het liefst af en toe een wild stoeispelletje met je, of botviert zijn energie op een kauwstaaf. Het aanleren van los kunnen lopen is ook herkenbaar, hebben wij hem precies zo aangeleerd. De brokjes zijn na 6 jaar nog steeds nodig, hij komt gewoon veel sneller als hij weet dat je brokjes mee hebt. Hij is wat dat betreft echt selectief horend
. In het begin heeft het wel veel tijd gekost om een band met hem op te bouwen, maar de trainingen bij de hondenschool hebben daar heel goed bij geholpen. Is echt een aanrader vind ik zeker als je een hond met een onbekend verleden in huis haalt.
. Ze kan inmiddels met de longeerlijn achter zich aan 'los lopen'. Helemaal los durf ik nog niet zo aan. Ze loopt zó hard en zó ver dat ik nog een hartverzakking krijg af en toe. Onterecht, want als ik roep komt ze gelukkig wel. Ze kan écht héél hard rennen; beetje windhondenbloed soms?
. Hij windt iedereen met zijn zwoele blik zo om zijn pootje. Het is een echte 'mensenmagneet'
.
.