Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karmandi

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:23

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Trisco heeft zich echt voorbeeldig gedragen met het vuurwerk. Hij heeft de hele tijd eigenlijk rustig geslapen en hij keek alleen soms op als er felgekleurd vuurwerk te zien was door het raam. En dat helemaal zonder pilletjes/druppels. :)

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:08

Happy new year!!
Calvin was als de dood zelfs met z'n pilletjes nog.
Meneer wilde ook niet naar buiten en toen we de kids (het was nog niet eens 10 uur toen waren ze al flink aan het knallen) naar bed brachten heeft ie heel de bovenverdieping onder geplast, arme hond.
Maar nu is het gelukkig voorbij en is het weer een hele andere hond!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:03

Van ons ook allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

De honden hier zijn oud en nieuw ook goed door gekomen. Alleen toen iedereen opstond om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen begon de teckel te miepen want wij deden wel heel gek met zijn allen! :D
Maar van het vuurwerk hebben ze zich beiden niets aan getrokken, ook onze spaanse man niet. Hij reageerde er totaal niet op.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:20

Goed om te lezen dat de meeste honden oud en nieuw goed doorstaan hebben.
Wou dat mijn hond zo makkelijk zou zijn.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:35

Hier ging het best redelijk. Hij wilde niet naar buiten maar binnen vond-ie het nog wel te doen. Klein beetje champagne en hij lag vooral te slapen. :D Hij heeft inmiddels ook geleerd dat hij hier woont en wil nog wel eens enthousiast blaffend bij de voordeur staan zodra iemand langsloopt. En als hij geluiden hoort komt er zo'n soort gromblaf uit. Best schattig, haha.

Zijn er trouwens anderen die een beetje in de buurt wonen? Er zijn hier best weinig hondeneigenaren heb ik al gemerkt en ik zou het best gezellig vinden af en toe met iemand anders te wandelen..:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:40

Ik woon in de buurt van Amsterdam DaniBanani dat is niet al te ver bij alkmaar vandaan. Hahahaha!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:49

Hallo allemaal! Gelukkig nieuwjaar!
Vorige week donderdag heb ik Noel opgehaald. Hij is slim, best een pain in the ass als we aan het eten zijn, maar ook zooooo lief. Hij loopt al los en kan al behoorlijk goed luisteren. "Plaats" en "volg" doet ie nog niet, maar stukjes leverworst doen wonderen. Ben zo blij met hem!

Geen idee hoe je hier foto's moet plaatsen (nou ja, weet ik wel maar is zo'n gedoe), maar als je wil kijken...http://podencologica.blogspot.nl/

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:09

Ach, hij vindt autorijden best leuk dus een stukje rijden is geen probleem! :)

Ik zal vandaag of morgen foto's maken, dat wordt ook wel eens tijd. Hij luistert al heel redelijk, trouwens. "Zit" gaat vlekkeloos, "Af" ook als ik even naar de grond wijs. "Kom" doet-ie heel behoorlijk en "Nee" begrijpt hij ook prima. "Wacht" begint hij ook te snappen, geloof ik. Hij heeft in ieder geval door dat het iets te maken heeft met stil blijven staan. Eerstvolgende Grote Project: "Los". Hij pakt nogal graag vanalles op, bij voorkeur karton en plastic. En dat dient opgegeten te worden. }:0

Hoe hebben jullie dat laatste aangeleerd, trouwens? Dexter heeft ook nog wat voedselagressie en niet al teveel respect voor handen, best begrijpelijk gezien zijn tijd in 't asiel maar dat maakt het nog lastiger aan te leren.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:43

Los is bij mij eerst ruilen geweest en dat uitgebouwd naar los.
dus letterlijk ruilen tegen iets lekkers en dit steeds meer afbouwen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:39

Artico pakt ook van alles, karton is erg favoriet maar helaas ook kledingstukken. Ik pak hem bij zijn neus als hij niet direct loslaat, dat werkt goed. Ruilen doet hij niet altijd.
Vanmorgen had hij mijn nieuwe shirt te pakken, ligt nu onder de kwijl in de wasmand :(

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:17

Noel pakt niet echt van alles, maar ik moet zeggen dat er hier niet veel op ooghoogte ligt. Dan zou hij echt iets van het aanrecht of van de tafel moeten gappen en als hij daar in de buurt is, dan ben ik dat meestal ook.

Hij is niet gewend om met speeltjes te spelen, dus ik moet hem echt leren om niet in mij te happen maar in 'dat andere ding'. Als hij toch in mij hapt, dan gil ik overdreven hard en ren ik weg. Ik weet het, klinkt verschrikkelijk overdreven en heel stom (en ik doe het dan ook alleen als er niemand in de buurt is...), maar het is het imiteren van speelgedrag van puppies onder elkaar. Heb ik uit een boek van Jan Fennell. Ik hou haar techniek aan en ik moet zeggen dat ik na 5 dagen al een fijne, relaxte hond heb. Kennen jullie haar?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:30

Dexter pakt met liefde heel voorzichtig bierdopjes van tafel. En lusjes van handdoeken moeten ook gesloopt. En plastic verpakkingen, en winkelbonnetjes, en als ik wat brokjes in een eierdoos doe dan moet die eierdoos zelf ook opgegeten worden. Hij springt ook met z'n voorpoten op het aanrecht. Heb nu maar een omgekeerde krat voor de ingang naar de keuken gezet, vanuit de studeerkamer kan ik hem corrigeren als hij daar overheen wil springen. Een ferme "nee!" is dan gelukkig wel voldoende.

Het probleem met ruilen is dat hij van de meeste dingen gewoon een stuk afbijt en dat opeet en dán nog eens komt voor dat snoepje. Behalve van zijn knaagbot, dat is te hard, maar daar is hij zo verliefd op dat-ie die echt niet wil ruilen. Zit al te zoeken naar een manier waarop ik dat bot veilig vast kan houden en dan een berg snoepjes erbij, en elke keer als hij loslaat heel enthousiast iets lekkers geven. Maar hij is zo gefocust op dat ding dat hij rustig in mijn vingers hangt, en hij is te sterk om het (met beleid) los te kunnen trekken en dan te belonen. Misschien een handdoek strak om de ene helft wikkelen of zo, zodat daar niks te knagen valt en ik dat veilig vast kan houden..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:59

EllenB schreef:
Noel pakt niet echt van alles, maar ik moet zeggen dat er hier niet veel op ooghoogte ligt. Dan zou hij echt iets van het aanrecht of van de tafel moeten gappen en als hij daar in de buurt is, dan ben ik dat meestal ook.

Hij is niet gewend om met speeltjes te spelen, dus ik moet hem echt leren om niet in mij te happen maar in 'dat andere ding'. Als hij toch in mij hapt, dan gil ik overdreven hard en ren ik weg. Ik weet het, klinkt verschrikkelijk overdreven en heel stom (en ik doe het dan ook alleen als er niemand in de buurt is...), maar het is het imiteren van speelgedrag van puppies onder elkaar. Heb ik uit een boek van Jan Fennell. Ik hou haar techniek aan en ik moet zeggen dat ik na 5 dagen al een fijne, relaxte hond heb. Kennen jullie haar?

Met formaatje Artico is vrijwel alles op ooghoogte :D

Van Jan Fennell heb ik beide boeken, staan veel goede dingen in. Zal ze weer eens gaan herlezen want het is best lang geleden dat ik ze heb gelezen. Heb met haar methode getraind met mijn Ridgeback alleen was die redelijk onverbetelijk in een aantal dingen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:05

Hoe groot is Artico dan? Noel is geloof ik ook als snel 70cm...

Mijn grootste probleem is zijn stress. Hij is zo bang van alles dat hij in zichzelf gaat bijten als het hem teveel wordt. Heel naar om te zien. Ik probeer hem dan een beetje af te leiden en even iets leuks te doen en daarna heel snel zorgen voor meer rust in huis. Maar ja, met 2 kinderen die vakantie hebben (en al hun vriendjes in huis)...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:14

Dan is Noel groter dan Artico. Maar hoe kan je dan alles boven ooghoogte houden? Hier lukt dat echt niet. Hij gapt van tafel, uit prullenbakken, springt de badkamerdeur open en jat daar mijn kleding. Pakt kleding van de kachels die daar liggen te drogen en zo kan ik nog wel even doorgaan :D

Die stress is inderdaad naar. Ik zou er ook voor kiezen om hem dan af te leiden. Artico heeft een ander lastig iets van zijn verleden overgehouden. Zodra hij ergens onder ligt, de vleugel of het bureau is hij niet meer te pakken. Dan bijt hij als hij denkt dat je hand naar zijn halsband gaat. Ligt hij niet ergens onder dan is er geen enkel probleem. Weet niet zo goed hoe ik dat af moet leren want het is een reactie uit een, denk ik, diepgewortelde angst. Verder is hij totaal niet agressief.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:25

hmmm, Gis pakt sowieso geen dingen waarvan niet uitdrukkelijk is aangegeven dat het van hem is. Als hij een nieuw speeltje krijgt moet ik daar echt even wat tijd aan besteden want hij neemt het anders gewoon niet aan, omdat hij denkt dat het niet van hem is oid.

Zijn eerste echte speeltje waar hij van hield was zijn vis, en in het begin heeft hij ook eventjes gebromd toen hij die net had. Ik ben er toen direct mee aan de slag gegaan en heb hem laten zien dat ik zijn vis niks doe, dat hij hem in alle rust bij me kan achterlaten, dat ik hem wel kan pakken maar dat er niks aan de hand is als ik dat doe. Hij is echt zuinig op zijn vis dus tja...

Ik heb dat ook aangeleerd door het eerst te ruilen voor een snoepje en héél duidelijk te laten merken dat het loslaten van het speeltje datgene is waarvoor hij de beloning kreeg. Hij weet nu best aardig het verschil tussen een trekspelletje en dus vasthouden, en loslaten.
Heb ook weleens gehoord van een hond die het speeltje dat hij niet wilde laten afnemen gewoon inslikte, ipv het te ruilen. wees daar dus voorzichtig mee.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:48

Noel mag niet naar boven, dus kleding etc wordt al lastig voor 'em. Hier beneden hebben we bijzettafeltjes, maar kopjes en glazen kun je niet gappen (wel uitlikken :-) We halen zoveel mogelijk meteen weg. Is even opletten, maar ik denk dat we het straks, als hij gewend is, makkelijker krijgen omdat het dan gewoon is dat hij niks gapt. Ik geef hem speelgoed, speel dan even met hem en haal het ook weer weg. Zo leer ik hem dat ik bepaal wanneer het speeltijd is. Het is de bedoeling dat hij dan niet zelf gaat bepalen wanneer het speel (sloop!)tijd is en dus van mijn spullen af blijft.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:52

Kan jullie er niet echt mee helpen. Mijn hond sloopt eigenlijk niks. Geen voernijd (gelukkig) Het enige wat in het begin was dat iets te snel een snoepje/lekkers uit je hand wou pakken. Maar na zachtjes trainen gaat het nu gelukkig al jaren goed. Alleen de prullenbak roven als hij te lang alleen is is nog wel eens een probleem maar nu staat er een hekje naar de keuken dus kan hij daar niet zomaar bij.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:55

Nou EllenB, Trisco gapte in het begin dus wél glazen. Toen vond ik opeens een kapotgebeten glas in zijn mand terug... Hij sprong ook op het aanrecht en heeft toen zelfs twee keer het vuur aan weten te zetten. Ook jatte hij kleren, plastic, papier, en al het andere wat hij tegenkwam.
Met een beetje geduld krijg je het er wel uit hoor :) . Ik heb hem inderdaad een soort 'vervangingsgedrag' aangeleerd, hij pakt nu gewoon een speelgoedje in plaats van iets dat niet mag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:03

Artico mag ook niet naar boven maar ik heb nog weleens kleding in de badkamer liggen of te drogen op de verwarmingen. De badkamerdeur krijgt hij open. De garagedeur ook en daar staan de wasmanden met, juist ja, kleding :D Maar daar bewaren we ook karton en papier.
Mijn bureau staat in de living en daar steelt hij van. Hij plant zijn poezelige pootjes op het aanrecht en pakt daar van alles van af. Hij steelt zelfs de kaarsen.
Het is geen doen om alles Artico proof te maken. Ik probeer het hem af te leren door hem consequent alles af te pakken maar hij is wat dat betreft nogal hardleers.
Overigens waren we voor zijn dievengedrag gewaarschuwd door het opvanggezin, daar deed hij het ook al, hij vermaakt zich er uitstekend mee en ik hoef me geen moment te vervelen ;)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:20

Dank voor de tip Testebeest... Ik zal de glazen ook in de gaten houden. Tot nu toe valt het nog mee. Noel vindt het wel heel raar dat wij eten en hij niet (vooral als we zitten te snaaien voor de tv en dus op ooghoogte zijn). Dan moet ik hem echt wel even tegenhouden met hand of voet, want voor ik het weet zit hij in de bak nootjes. Voor de rest valt het mee, maar het kan best zijn dat hij straks brutaler wordt. Hij is hier pas...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:49

Lees wel herkenbare dingen, niet zozeer het slopen, maar wel het niet met speelgoed kunnen spelen. Toen we op training waren met Timo moesten we hem ook afleiden met zijn favoriete speeltje ipv met brokjes, maar hij heeft dus geen favoriet speeltje :+. Aanleren van spelen met speelgoed is ons destijds niet gelukt maar ik moet zeggen dat ik het nooit gemist heb en Timo volgens mij ook niet. Hij doet gewoon het liefst af en toe een wild stoeispelletje met je, of botviert zijn energie op een kauwstaaf. Het aanleren van los kunnen lopen is ook herkenbaar, hebben wij hem precies zo aangeleerd. De brokjes zijn na 6 jaar nog steeds nodig, hij komt gewoon veel sneller als hij weet dat je brokjes mee hebt. Hij is wat dat betreft echt selectief horend :D. In het begin heeft het wel veel tijd gekost om een band met hem op te bouwen, maar de trainingen bij de hondenschool hebben daar heel goed bij geholpen. Is echt een aanrader vind ik zeker als je een hond met een onbekend verleden in huis haalt.

Moet er wel bij zeggen dat Timo behalve wat gekke angsten (die hij nog steeds heeft) een heel makkelijke hond is. Dingen slopen, niet alleen in huis kunnen zijn etc hebben wij gelukkig nooit last van gehad behalve als we in een vreemde omgeving (bijv vakantiehuisje) zijn. Dan kan hij echt niet alleen zijn en raakt in paniek als je weg wil. Maar dat is geen probleem, we zoeken een plek uit waar hij overal mee naar toe kan, of zorgen dat hij bij mijn ouders of schoonouders (beide bekend voor hem) kan logeren.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:08

Dat niet kunnen spelen heeft Sasja ook. Ze speelt nu wel met Noa die daagt haar uit en daar gaat ze op in. Dat is wel heel leuk om te zien.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:18

Goed 2013 allemaal!!!

Hondjes hier totaal niet bang voor vuurwerk gelukkig.

Onze Memo ontwikkelt zich tot 'mama's kindje'. Die wil graag bij mij vooral in de smaak vallen. Nou, dat zit verder wel goed :D . Ze kan inmiddels met de longeerlijn achter zich aan 'los lopen'. Helemaal los durf ik nog niet zo aan. Ze loopt zó hard en zó ver dat ik nog een hartverzakking krijg af en toe. Onterecht, want als ik roep komt ze gelukkig wel. Ze kan écht héél hard rennen; beetje windhondenbloed soms?

Onze Ollie is nu anderhalve week hier en ik moet zeggen, het is een aparte Pipo :+ . Hij windt iedereen met zijn zwoele blik zo om zijn pootje. Het is een echte 'mensenmagneet' :D .
Inmiddels kan hij ook de commando's: kom hier, zit, los (balletje) en mooi (zittend met de voorpootjes los van de grond). T is echt een hondje voor de reklamewereld of als inspiratiebron voor een kinderboekenserie: De avondturen van Ollie, Ollie op reis, Ollie .....enz.....
Ik ben alleen niet zo'n schijver jammer genoeg :o .

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:17

hier ook alles goed gegaan met het vuurwerk. jonas was wel iets op z'n hoede maar niet bang. wat betreft dingen 'stelen', jonas sleept in de zomer alle schoenen die we laten slingeren mee naar buiten. ook jat hij regelmatig sokken uit de wasmand. toen we hem net hadden had mn moeder een doos eieren op een krukje laten staan, je kan wel raden daar was al snel genoeg niets meer van over behalve de schillen hihi