Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:10

HLPhoto schreef:
Als het zo ging als je hier beschrijft was je reactie dan ook niet zo tactvol Mar_Nimbus :')

nou als je haar reactie zou lezen was die niet zo tactvol
dus denk dan maar lelijk terugdoen
tenslotte is de gezondheid van die kleine het belangrijkst

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:11

Nou het klinkt mij heel erg als niesziekte hoor, dus als de bliksem naar je eigen DA en zorgen dat er behandeld wordt.
Jack heeft ook heel erg niesziekte gehad en die is serieus ziek geweest en dat wil je niet met zulke kittens :n Die zijn nog zo teer en vatbaar....
Wij hebben echt een dag gedacht dat Jack het niet zou redden, zo benauwd was hij door al het snot.

Beetje raar ook van de Cattery, maar goed!

Amputatie heb ik geen ervaring mee :n

Die mormels van mij hebben mij vbolgens mij al weken voor de gek. Beau is het er al die tijd al niet mee eens dat Jack er ook is, maar als ik even niet kijken, vreten ze gewoon uit het zelfde bakje :')

Mar_Nimbus

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:41

zo kan om 10 over half 11 naar de da

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:00

Succes bij de dierenarts!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:38

nou koorts en niesziekte ppff
kuurtje gekregen voor 8 dagen en over 14 dagen terug

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:48

Ik heb gisteren onze kitten opgehaald. Ze is super opgenomen in de groep! Wel weegt ze maar 606 gram, zou minimaal 800 moeten zijn bij 2 maanden leeftijd dus hoop dat ze snel bij trekt!
Mar_nimbus beterschap!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:26

Nou lekkere cattery als ze kittens die niezen en vieze oogjes hebben verkopen. Kan wel eens een reactie op de enting zijn, maar dan hou je het kitten als fokker wat langer tot ie helemaal gezond is. (kun je overigens een klacht over indienen bij de fokvereniging waar de fokker bij is aangesloten want je MAG als cattery geen dier met iets onder de leden laten verhuizen)
Wij hebben in de 10 jaar dat we abessijnen fokten echt nooit een kitten met een op of aanmerking al laten verhuizen. Dat is toch ook al stressvol voor zo'n diertje en dit is dan dubbelop.

Een van onze 2 jonge dames van een jaar mist de helft van haar staart. Is geamputeerd toen ze pas een week oud was.
Die springt en doet gewoon alles wat haar zus ook doet. Het ziet er alleen heel stom uit, vooral als ze ergens van schrikt en een dikke staart krijgt. Dan is het echt zo'n plumeau.

Kan het trouwens niet laten deze oude foto te plaatsen. Dit dametje was een van de 2 uit ons ons 2e nestje jaren terug.
Afbeelding

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:11

wauw wat een foto!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:40

Hier kan ik natuurlijk niet ontbreken!

Mijn knappe Tessa, een sealpoint Heilige Birmaan van 3 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Lenthe, de chocolatetabbypoint Heilige Birmaan van 2 jaar. Mama van Iepie.
Afbeelding

Afbeelding

Iepie, de lilactortiepoint birmaan van 7 maand.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Lila, de HTK
Afbeelding

Nog een lieve foto <3
Afbeelding

En dan wonen er nog kittens van mij bij bokkers :D
Layla uit Tessa's eerste nest bij Laura1987
Niño uit Lenthes eerste nest bij Tootz
Sky uit Tessa's 2e nest bij bakkabouter
Lotte uit Tessa's 2e nest bij Duhelo.

*\o/*

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:44

Vervelend van de kitten met niesziekte. Maar ik vind niet dat je alleen naar de cattery kunt wijzen, uiteraard is het beter de kitten nog wat langer te houden maar het lijkt me ook dat je het kitten dan niet koopt. Dan spreek je toch gelijk de cattery aan en laat je het kitten achter?
Als koper het niet zag, dan de cattery ook niet :)

Gave katten Limoen!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:24

De koper ziet de kittens heel even, de cattery ziet ze 24 uur per dag en hebben meestal ook nog aanzienlijk meer ervaring. Ik vind dus niet dat je zo zwart wit kunt stellen dat de cattery zoiets niet zou zien als de koper het niet ziet. Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat het in dit geval zichtbaar was bij het vertrek van het kitten ik was er niet bij.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:15

Mar_Nimbus schreef:
[ Afbeelding ]

mijn nieuwe aanwinst een pers x selkrik rex <3

Ze kan het ook mee hebben genomen aan haar kleding/schoenen oid.. Hier ziet het kittentje er nog goed uit, schoon neusje oogjes zijn niet te zien maar lijken schoon.. Niesziekte is iets wat zo op komt zetten dus om met de vinger naar de fokker te wijzen is imo niet eerlijk, dit kan gewoon gebeuren :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:18

Op zich zegt het feit dat het kitten een kruising is vaak al wel iets over de fokker. (maakt hem niet minder leuk natuurlijk)

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:54

hij nieste daar al een keer en ik had al gezegd dat ik dacht dat hij een vies neusje had
maar ze zei dat dat niet waar was en dat hij een keer nieste en dat verder nog nooit gedaan had
maar toen ik thuis was werd het niesen steeds erger helaas
en nu heeft hij echt vieze oogjes en een vieze neus
verder doet hij het prima gelukkig het is echt een lekker kereltje
waar ik me meer boos om maak is dat haar dierenarts door de telefoon durft te zeggen dat het niks is dus dat ik er maar niks aan moest doen
althans als die dierenarts dat gezegd heeft en ze het niet verzonnen heeft

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 01:32

Hee Limoentje, welkom!
Mar_Nimbus: Ik kan over haar gedrag natuurlijk niet oordelen ;)

Wat betreft die rode kleine dame hierboven: Superfoto! Echt leuk :D Mooie voor op Facebook, hierzo :)

zeldzaam ook trouwens, rode dames..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:45

HLPhoto schreef:
Wat betreft die rode kleine dame hierboven: Superfoto! Echt leuk :D Mooie voor op Facebook, hierzo :)

zeldzaam ook trouwens, rode dames..

Dank je soms heb je geluk met die kleintjes, dit was trouwens een gaap.
Leuke pagina op facebook zal hem er zeker plaatsen.

Rode dames zijn zeldzaam, alleen is sorrel bij de abessijnen niet hetzelfde als genetisch rood.
Zo geeft een sorrel abessijn poes die gedekt wordt door een sorrel kater altijd sorrel kittens. Zelfde als vos bij de paarden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:26

Rode poezen zijn verre van zeldzaam, dat is een fabeltje :) (bij htk-katten iig) , maar er komen wel wat meer rode katers dan poezen ter wereld. Ik dacht dat bij de poezen wel vaker meer wit in de vacht zit, maar dat weet ik niet zeker. Er zijn heel wat topics over te vinden op Bokt en internet :j .

Wat komen er in dit topic toch een hoop ongelooflijk leuke katten voorbij! Wij hebben een cypers-met-witte ex-kater Abeltje van anderhalf jaar, een vondeling, en een zwart-met-een-beetje-wit poesje van oudere leeftijd uit het asiel, Miss Poes. Zij heeft helaas een schildklierprobleem en te hoge bloeddruk. Het speciale schildkliervoer van Hills hielp heel goed, maar ze blieft het niet meer :n , en pilletjes krijg ik niet naar binnen, ook niet met Easypill. Ik ga het mijn vriend nog laten proberen met een pillenschieter, die ga ik morgen halen, hopelijk lukt het hem dan wel. Zelf heb ik geen gevoel en coördinatie rechtszijdig, dus zelf lukt het me ook niet meer. En probeer poeslief maar eens wijs te maken dat het écht voor haar eigen bestwil is... :=

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:54

Volgens mij zijn rode poesjes wat zeldzamer omdat ze van allebei de ouders het gen voor rood mee moeten krijgen, waar rode katertjes er alleen 1 van de moeder nodig hebben om rood te zijn. Poesjes die van een van de ouders zwart (de tweede basiskleur, naast rood) meekrijgen worden schildpad. En ik denk dat rode katten sowieso vrij populair zijn, waardoor ze als eerste uit het nest gereserveerd worden. Wij hebben ook even moeten zoeken naar een rood poesje.

Ik heb trouwens zelf ook een vraagje:
Wij hebben sterk het vermoeden dat een van onze katten te vroeg aan ons is meegegeven. Ondertussen is dit al jaren geleden en is het gelukkig een gezonde, lieve poes geworden, maar het zou wel wat aparte trekjes van haar verklaren. Ik zal zo even een foto uploaden, met de vraag hoe oud de kattenkenners haar op deze foto's zouden schatten.

Ok, uploaden duurde even, maar bij deze hoe oud schatten jullie dit kitten:
http://i1143.photobucket.com/albums/n625/cerilene_/14755_191796998070_7398868_n.jpg
http://i1143.photobucket.com/albums/n625/cerilene_/215918_10150151934448071_174000_n.jpg
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 14-11-12 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:56

Ja, ik heb er 2 :)

Zie profiel ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:39

Cerilene_ schreef:
Ik heb trouwens zelf ook een vraagje:
Wij hebben sterk het vermoeden dat een van onze katten te vroeg aan ons is meegegeven. Ondertussen is dit al jaren geleden en is het gelukkig een gezonde, lieve poes geworden, maar het zou wel wat aparte trekjes van haar verklaren. Ik zal zo even een foto uploaden, met de vraag hoe oud de kattenkenners haar op deze foto's zouden schatten.

Ok, uploaden duurde even, maar bij deze hoe oud schatten jullie dit kitten:
http://i1143.photobucket.com/albums/n625/cerilene_/14755_191796998070_7398868_n.jpg
http://i1143.photobucket.com/albums/n625/cerilene_/215918_10150151934448071_174000_n.jpg

Het is altijd moeilijk inschatten van een foto en er kan altijd sprake zijn van een lichte groeiachterstand waardoor ze jonger lijken.
Maar ik zou deze zo van deze foto's het kitten een kleine 7 weken schatten.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:59

Abeltje werd op 9 weken geschat toen hij kwam en op de foto lijkt jullie prachtige witbolletje wat ouder. Maar ik ben ongeveer net zo goed in leeftijd schatten als in rekenen, dus dat zegt niks :+ .

AfbeeldingAfbeelding
Abeltje bij mijn zus in haar capuchon, mei 2011

En het menneke zo'n driewart jaar later:
Afbeelding

Samen:
Afbeelding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:19

Dank je voor jullie reactie crazycat en gwen.

De schattingen valt me erg mee. De vrouw waar we haar toendertijd kochten verzekerde ons dat ze ruim 8 weken was en enkel wat klein voor haar leeftijd, maar eenmaal thuis bleken er wat dingen niet te kloppen. Zo kon ze nog niet eens zelf op de bank springen, was ze vrij onzeker en schuw, nog niet 100 procent zindelijk en leek het vanaf het begin of ze niet helemaal wist hoe met andere katten om te gaan.

Eigenlijk was het pas een paar jaar later dat we helemaal onze twijfels kregen, toen we weer een kitten in huis namen en ons opviel dat deze ongeveer twee keer zo groot was en zoveel zelfverzekerder...

Toen het witte poesje bij ons kwam bleek ze helaas ook niesziekte te hebben meegebracht, dus misschien heeft ze daar inderdaad een tikje van meegekregen waardoor een achterstandje is ontstaan.

Het enige wat ze heeft overgehouden is een erge angst voor vreemde mensen en intimiderende situaties. En de andere katten lijken haar soms nog steeds niet helemaal te snappen... We zeggen wel eens dat ze gewoon een beetje autistisch is. Gelukkig is ze verder echt een geweldige slimme en lieve dame geworden <3 .

http://i1143.photobucket.com/albums/n625/cerilene_/14755_191797003070_6794864_n.jpg
Hier nog eens als kleine frummel

Afbeelding
En ondertussen is het een arrogant dametje geworden

Gwen: die van jullie is ook echt een schatje zeg! Maar dat zijn eigenlijk alle katten, vooral als ze nog klein zijn <3 .

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:28

Bij het asiel waar ik stage heb gelopen hadden ze een schildpad kater die Lapje heette _O- Ook wel vrij bijzonder :)) Ze dachten ook eerst dat het een poes was, dus ze hadden al een sterilisatie gepland ipv een castratie :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:34

Ik zou m ook een week of 7 geven.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:40

Op stal hadden we vroeger ook een lapjeskater, Brammetje. Hij had vrouwelijke en mannelijke kenmerken, was onvruchtbaar, maar zo vreselijk lief <3 .

Cerilene, wat een lief koppie heeft ze, 'aai me, ik wil aandacht!' :D . Abeltje had idd ongeveer eenzelfde postuurtje toen hij kwam :j . Hij was wel helemaal zindelijk en klom werkelijk óveral op. Hij was zooo schattig als kitten, maar je wilt niet weten hoevaak we hem al niet achter het behang hebben willen plakken :D . Hij kan zo ondeugend zijn, maar even later pakt hij je helemaal in met loeiharde kopjes en zijn scheve knijpoogjes.