Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:03

Mijn konijnen zitten momenteel allemaal alleen behalve mijn 2 rex voedsters (zusjes) die zitten nog bij elkaar.
Ik had nog 2 voedsters bij elkaar zitten maar die heb ik uit elkaar moeten halen omdat de ene voedsters al het eten op at en de ander dik te kort kwam. Die heb ik nu binnen zitten en is binnen een maand behoorlijk aangekomen. Nu kan ze helaas niet meer naar buiten omdat haar vacht er niet meer op ingesteld is.

En ik had een ram en voedster bij elkaar zitten. Helaas is de ram plotseling overleden was nog maar 8 maanden oud. En de voedster zag er ook niet best uit en kan niet tegen alleen zijn (heeft haar zusje waar ze eerst mee samen zat ook al verloren) en moeilijk te koppelen dus die heb ik ook naar binnen gehaald. Die is nu weer aardig opgeknapt. Verder zit de rest van mijn konijnen nog 6 stuks alleen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:05

Ik wil nog een Teddy.
Heb overigens op Marktplaats gekeken maar in mijn omgeving (10km) zitten er twee, en die zijn al ouder. Valt me dus reuze mee wat er aangeboden wordt.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:03

Chaos schreef:
Ik wil nog een Teddy.
Heb overigens op Marktplaats gekeken maar in mijn omgeving (10km) zitten er twee, en die zijn al ouder. Valt me dus reuze mee wat er aangeboden wordt.

Misschien eens bij een opvang kijken? Daar zitten namelijk alle afgedankte teddy's.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 11:35

Ja, gekeken. Maar dan moet ik naar de andere kant van het land...

(Arnhem eo)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:02

Laptopmuis schreef:
Cavia's en konijnen gaan over het algemeen niet zo goed samen. Cavia's bijten de konijnen wel eens waardoor die abcessen krijgen.

Hmm daar heb ik nooit iets van gemerkt...
Maar de ene cavia/konijn is de andere natuurlijk niet.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:39

yvje86 schreef:
Laptopmuis schreef:
Cavia's en konijnen gaan over het algemeen niet zo goed samen. Cavia's bijten de konijnen wel eens waardoor die abcessen krijgen.

Hmm daar heb ik nooit iets van gemerkt...
Maar de ene cavia/konijn is de andere natuurlijk niet.

http://www.muffinskonijnenopvang.nl/?p= ... ategory=26

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:21

Een konijn houden moet je niet doen, een konijn is een groepsdier en hoort dus niet alleen :)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:29

Bij mij ligt dat anders ik heb mijn konijnen voor de fok en tentoonstelling. Dus kan ze moeilijk bij elkaar gooien. De zusjes gaan nu nog goed maar ook die zullen van het voorjaar uit elkaar gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:38

Wat voor rassen?

Maandags ben ik bij paps en mams , kan ik die 3 verwennen :P. De dikzakjes eten de groentetuin leeg en Bob heeft lekkers gekregen (hopelijk groeien zijn ballen dan... :+)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:40

Rexen. En rex dwerg hangoor (nog niet erkend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:40

<3 Die vacht is zo gaaf :P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:42

Ja heerlijk zacht :)

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:28

Chaos schreef:
Ik wil nog een Teddy.

http://konijnenparadijs.com/
Superleuke konijntjes!
Als je bij herplaatst kijkt zie je onze Smith :D
Van bokker: Faniek

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:05

Marleenloveu schreef:
Chaos schreef:
Ik wil nog een Teddy.

http://konijnenparadijs.com/
Superleuke konijntjes!
Als je bij herplaatst kijkt zie je onze Smith :D
Van bokker: Faniek

Thanx, maar zie geen super langhaar konijnen ofwel?
Ik wil namelijk of een koppeltje langhaar of niks. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:46

Denise1984 schreef:
Bij mij ligt dat anders ik heb mijn konijnen voor de fok en tentoonstelling. Dus kan ze moeilijk bij elkaar gooien. De zusjes gaan nu nog goed maar ook die zullen van het voorjaar uit elkaar gaan.

Dus voor fok- en tentoonstellingskonijnen gelden de welzijnsregels niet?

Ik heb al meerdere fokkers van konijnen gezien waar de dieren in te kleine hokken zitten en alleen met dezelfde reden. Ik vind dat geen excuus om dieren om die reden zo te houden.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:49

Misschien bij een betere fokker kijken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:36

Zijn er dan speciaal regels voor? Het houden van konijnen?
En wie trekt die regels dan na?

Mensen moeten eens ophouden met het fokken van een nestje "omdat het leuk is"
Moet je eens zien hoeveel konijnen er op marktplaats staan door een "oeps" nestje en moet je eens zien hoeveel opvangen er bom en bomvol zitten.
Ontzettend veel!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:48

Ja. Maar als hetgeen je wil op marktplaats of bij de opvang niet te vinden is moet je toch wat.

Gezeur altijd op iedereen.

Al ben ik ook tegen het alleen houden van MIJN konijnen.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 12-11-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:49

Denise1984 schreef:

Volgens mij Ben jij oa de fokker waar naar gereageerd wordt.....

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:01

Chaos schreef:
Denise1984 schreef:

Volgens mij Ben jij oa de fokker waar naar gereageerd wordt.....

Hoezo? Mijn konijnen zitten er prima bij. Eerder in dit topic al een foto geplaatst van een hok wat ik hier thuis heb staan. Daar zitten de gezusters in. Mijn flat heeft een grote van 125 bij 60 per hok. Binnenkort wordt er een andere gebouwd die groter is. Ze komen elke dag buiten in mijn zogeheten paddocks voor konijnen. Die aan elkaar geschakeld is zodat ze door het gaas contact hebben. Dus geen probleem hier.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:03

Chaos schreef:
Ja. Maar als hetgeen je wil op marktplaats of bij de opvang niet te vinden is moet je toch wat.

Gezeur altijd op iedereen.

Al ben ik ook tegen het alleen houden van MIJN konijnen.

Is dat een reden om maar lukraak te fokken? Omdat hetgeen dat jij wilt niet in een opvang zit of op marktplaats staat?
Verdienen die konijnen ook geen kans dan?

In een straal van 25 km, bij mij in de buurt zijn er al 110 pagina's op martplaats.
En waar ik stage loop, konijn en knaagdierencentrum Aa en Hunze te wildervank? Heeft er 40 zitten.

Ik vind dat het fokken van konijnen alleen moet gebeuren door erkende of correcte fokkers. En dat zal mijn mening ook altijd blijven.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:25

Zal zo weer eens even bijlezen.

Hier 1 van mijn voedsters waarbij sinds gisterochtend allemaal gaten op haar rug met pus zijn opengebarsten. Dierenarts is al langs geweest, ze heeft pijnstillers gehad en een antibiotica, welke ze woensdag en vrijdag ook nog zal krijgen. Verder moeten we alle gaten open houden en doorspoelen met soda-water, zodat alle etter en pus eruit kan blijven gaan. onder de huid van haar halve ruggetje zit gewoon etter.

Voel me ontzettend dom dat het mij niet eerder was opgevallen. Logisch misschien, want de bulten zaten onder een dik pak haar, maar dan nog. Waarschijnlijk gekomen door bijtplekken van een ander konijn (waarvan ze sinds 2 weken gescheiden zit), maar zelf heb ik daar dus niet goed genoeg op gelet. Voel me er echt ontzettend schuldig over.

Hebben net besloten haar met haar vriendje toch binnen te zetten, ondanks de grote temperatuurverschillen van binnen en buiten. Zo hebben we er net wat meer overzicht en controle over, en wanneer ze weer beter is bouwen we het naar buiten gaan weer heel rustig op.

Eerst er maar voor zorgen dat ze weer beter wordt. :(

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:44

maralyn schreef:
Zijn er ook veel eigenaren die konijnen alleen houden?

Mijn dwergkonijn zit op het moment alleen wegens zijn gezondheidstoestand, die is namelijk niet zo goed op het moment ('probleemkonijntje'). Ik durf het nog niet aan om hem te laten castreren. Als het beter gaat, zal hij zeker een vriendinnetje krijgen na zijn castratie :j

Opvangen zitten inderdaad overvol. Ook ik ben tegen het fokken, er zijn al genoeg konijnen op de wereld. De konijnen in opvangcentra komen, naar mijn mening, veelal van de zogenaamde 'pretnesten'. Je ziet het ook in de caviawereld, daar wordt ook maar gefokt en gefokt, naar mijn mening. Dit is mijn mening, er zullen vast uitzonderingen zijn.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:51

Mijn konijn die nu alleen is woredt binnenkort geconstrueerd en dan komt er een ander konijn bij :-) , mamar wie heeft tips om ze bij elkaar te zetten, moet ik ze direkt bij elkaar ddoen?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:00

Nee, je kunt ze niet direct bij elkaar doen, daar gaat een heel 'koppelprogramma' aan vooraf. Op internet staat genoeg informatie ;)