BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:54

Met name pens ruikt heel erg. Maar de geur verschilt wel per KVV ja, ook weer per diersoort.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 08:09

Ik heb ook nog 2 pakjes Smuldier liggen in de vriezer... Denk dat ze er inmiddels al bijna anderhalf jaar liggen, ik ga over m'n nek als ik dat spul voer wat een stink zooi (voor mij dus al een van de redenen waarom ik het niet voer) dus ben het helemaal met je eens dat je hiermee begint en dan overstapt op beter haha :D

tanec_meisje

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:36

Heb de poelier net gesproken, kipkarkassen € 0,25 per kg :+ Ga er morgen even wat halen! Meteen vragen wat ze nog meer in de aanbieding hebben, vriezer is nu aardig vol maar kan over een paar weken wel weer aangevuld worden natuurlijk!

Is het dan niet erg om iig tot begin januari als vleesbot alleen kip aan te bieden? Kan niet zeggen of ze die eendennekken binnen nu en twee weken, dan wel ooit, gaat eten natuurlijk.. Heb verder trouwens niks van kip in het menu.

Bliss had vanmorgen een gelige drol, wat papperig met klonten (onverteerde nekken?) erin en een klein beetje bloed/slijm. Ik las op barfplaats al dat de gele kleur normaal is bij kip en dat het bloed goed kan komen door het ontgiften. Ik maak me nog geen zorgen iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:43

Wel even goed in de gaten houden... Ook of je hond geen koorts krijgt.
Bloed in de ontlasting kan ook komen door Parvo en natuurlijk darminfecties of beschadigingen door te grof opgeslokte botten.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:56

De kleur van de drol zou ik me geen zorgen om maken. De klonten en het bloed wel goed in de gaten houden.

Opzich is kip geen verkeerde botbron, maar zelf zou ik dan wel voor bioloigsch kiezen. De bio-industrie kip zit zo vol AB, dat ik mijn hond dat toch niet dagelijks zou willen geven. Als je hond dan een keer AB nodig heeft, heb je de kans dat ie immuun is. Wel jammer, want kippenbot kost inderdaad geen drol.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:27

Ja het is alleen voor nu even he, vanaf 2 januari kan ik weer bestellen bij Lupa dus dan kan ik wat andere vleesbotten uitproberen! Het is om de komende 2 weken mee door te komen :) En wie weet wil ze de eendennekken over een paar dagen wel.

Femke ik houd het sowieso in de gaten hoor! Maar goed ze eet net 2 dagen vers dus dan leg ik de link daarmee al snel, plus alles wat ze aan bot gehad heeft heb ik fijngeslagen dus daar zit het hem niet in denk ik. Maar ik let goed op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:35

Ik heb op 't moment ook alleen kippenbot liggen.
Maar ik wissel het nu nog af en toe af met DARF, zodat ze toch voldoende diersoorten binnen krijgen tot ze wat meer gewend zijn aan botten en ik er ook wat anders bij kan voeren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:44

Ik heb wel wat lamsbotten liggen, zijn niet zo groot maar misschien te hard. Vind ik moeilijk beoordelen met een ervaren BARF-hond (die heeft ze in 2 minuten op)

Je zou er wel een paar mee kunnen nemen om te proberen, er zitten een hoop dunne kleine stukken bij.

Edit: zie net dat je in Heeze woont, was even in de war met Sonja die in Arnhem woont.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:27

Heel aardig van je! Maar inderdaad een beetje ver weg :P

Ik heb dus zelf jonge geitenribben liggen... Misschien dat ik er eens eentje uithaal en test met een snoeischaar hoe zacht/hard die is? En anders kan ik die toch ook kapot slaan met een hamer lijkt me, of blijft het botwerk zelf dan nog te hard?

Net terug van wandeling, ontlasting was nu donkergroen/bruine brei, beetje slijmerig ook, maar geen bloed. Was ook niet veel, nog geen koffiekopje vol. Ga straks wat okugest halen, daar zijn ze op barfplaats goed over te spreken in dit soort gevallen. Verder is ze gewoon super fit hoor, ze moet gewoon wennen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:51

Kapot slaan zou ik niet doen, dan heb je kans dat ze de harde stukken bot in één keer inslikken en dat wil je niet hebben!

Geiten hebben gewoon hele sterke botten, dacht een keer een geitennek te bewerken voor m'n kat. Dat heb ik geweten! Niet zo'n super groot stuk bot maar jeetje wat hard. (Hakken, zagen, hakken, zagen) De geitenribben zijn iets zachter, maar toch best een grote overstap van een kippennek naar een geitenrib.
Zou dan toch eerst konijnenkop geven oid.

Hoelang BARF je nu? (Hoe harder het bot, hoe zuurder de maag moet zijn om het goed te kunnen verteren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:52

Ik twijfel zelf ook best over welke botten ik nog meer wil gaan voeren.
Met die kleine Cavaliertjes en vooral Luna (Chihuahua x dwergkees) is het toch wat lastiger dan met een herder ofzo.
Kleinere bekkies... Minder kracht in de kaken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:54

@ Femke: wat voer je nu voor bot?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:57

Tessa eet ineens haar parelhoen niet meer op? Heeft alleen de kop en een gedeelte van de borst op en voor de rest loopt ze er mee te gooien. Stom beest, vorige keer had ze het zo op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:57

Kip...
Ze krijgen nu nekjes, hele kuikens, drumsticks en vleugeltjes.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:59

Eend is een mooie volgende stap, alles net iets groter en net iets harder.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:01

En konijn, parelhoen...

@ MWM: oepsie :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:02

En straks kan je kwarteltjes geven, zijn ook mooi klein. Konijn kan ook wel, alleen moet je dan beetje hakken qua grote.

@ Sonja; ja oeps, heb nog 4 killo liggen -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:02

Bedankt voor de tips!!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:03

Of wacht, ik heb geen parelhoen, maar patrijs :+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:04

Misschien dat ie het daarom niet op at?

Mijn hond moest ook niks van patrijs hebben, dat rook te erg :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:04

Maar de 1e keer at ze het zo op, geen probleem. Ze begint er nu heel enthousiast aan, maar stopt daarna en gaat spelen...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:09

Over patrijs heb ik inderdaad meerdere slechtere ervaringen gehoord :n Eenmalige avontuurtjes enzo ;) Wel zonde!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:11

Heel vervelend, want ze zijn heel mooi en kan er regelmatig goedkoop aankomen... Rot hond :D En diezelfde hond was altijd heel makkelijk, als ze ergens niet bij mocht, zette je een doos neer, want springen deed ze toch niet. En nu zat ze gisteren ineens op het grasveld, dat helemaal omheind is met bakken van een meter... Ze wordt slim!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:17

Misschien dat het helpt door het af te pakken voor ze interesse verliest? Zou zonde zijn als je 4 kilo weg moet gooien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:19

Ik pak het nu af als ze gaat spelen en ze krijgt het gewoon de volgende dag weer, maar dat wil ik niet te vaak doen (ivm rotten enzo). Maar zal dat eens proberen!