Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essiesilly schreef:ik vind vlees niet vies om te zien hoormaar die bakjes van smuldier vind ik er gewoon niet gezond/natuurlijk uit zien sorry
waar is de zonnebloemolie, premix en schapenvet goed voor? geen groenten dus altijd zelf groenten toevoegen, doet iedereen dat? uiteindelijk is dus in mijn ogen smuldier niet heel veel natuurlijker als goede brok.. er word ook veel aan toegevoegd en heeft geen natuurlijke calciumbron geen natuurlijke verschillende diersoorten etc.
maar wat ik eigenlijk wil weten in dit topic, waarom zouden mensen brok moeten voeren ipv vlees, waarom zou dat beter zijn?
Machie schreef:Zijn er trouwens wetenschappelijke artiekelen waar in staat dat brokken beter zijn dan vers vlees?
En dan geen onderzoeken die door een brokkenfabrikant gesponsord zijn?
Ik voer vooral kvv omdat brokken met zoveel % granen tegen mijn gevoel in gaat. Je konijn voer je toch ook geen vlees? Waarom een hond dan wel granen? Als je alleen al kijkt naar het gebit van de hond dan zie je toch een gebit voor een vleeseter? Dat honen brokken eten is trouwens niet zo raar. Honden vreten vrijwel alles
essiesilly schreef:ik zal eens zoeken waar dat staat maar algemeen bekend is dat honden die op vers vlees opgroeien een stuk langzamer groeien dus geen groeispurt krijgen dus geen groeipijnen dus beter voor de hele ontwikkeling![]()
daarnaast ben je al een groooote stap vooruit door je honden het eerste jaar rustig te houdenal ben ik er niet zo n voorstander voor om ze veel in de bench te doen maar ik snap je opzet
essiesilly schreef:echt de eerste keer?? is echt zo, zo zie je maar.. best leuk om je te verdiepen![]()
![]()
uiteraard ieder z n eigen ding
kimmie261 schreef:silverbrumby :een natuurlijk prooidier voor een hondachtige zijn konijnen,ratten,muizen ( kleine knaagdieren) vogels en evt reeën en schaapachtige.
( zie wat je JR doet,overigens zeer netjes voeren volgens NRV model zo)
denk je nu werkelijk dat daar zulke grote hoeveelheden granen inzitten als in brokken zit?
Axel_Clauw schreef:Estera schreef:Daarnaast signaleren dierenartsen een toename van het aantal maag- en darmperforaties sinds vers vlees is toegenomen.
Het is onzin als gezegt word dat het door vers voeren komt. Een hond die vers vlees eet heeft een andere zuurgraad in de maag en kan botten(behalve dragende botten) gewoon verteren, je moet een alleen-brok-etende hond niet ineens lamsribben geven .
Bot dat VERHIT is geweest kan splinteren, dan is er wel kans op maag-darmperforaties maar versvoeders geven het VERS en niet verhit. Maargoed, waarom zou je verhitte dingen geven![]()
Mensen geven vaak van die gerookte botten uit de dierenwinkel, geven botjes van afgekloven kippenpoten om op te knabbelen etc. Dat is slecht en kan je hond van binnen beschadigen maar gewone rauwe voeding niet.
Een hond alleen kipfiletjes of alleen gehakt voeren bouwd een hond inderdaad tekorten op, maar dat heeft niets te maken met kvv,barf of nrv. Kvv is sowieso al compleet, en barf en nrv moet je zelf samenstellen en wanneer je de barfpersentages aanhoud en 4 diersoorten in de week afwisselt krijgt een hond geen tekorten
Ikzelf voer kvv omdat mijn hond een granenallergie heeft. De andere 2 krijgen kvv omdat ik zie hoe mijn andere hond ervan opknapte.
Ik heb niets tegen een goede brok zoals Acana,taste of the wild, orijen etc. maar voer het zelf niet. Op vakantie voer ik geen kvv, dan voer ik Rense gestoomd vlees omdat er niet overal een grote vriezer is.
Royal Canin draait mijn maag al van om als ik eraan denk, ik ga mijn hond niet bewust kankerverwekkende stoffen voeren.
xRomana schreef:Toch vreemd dat er sinds de invoer van de brok de gewrichtsproblemen zijn ontstaan
Cemlys schreef:http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie Voor zij die geinteresseerd zijn in een kijk op het verband tussen rauwe/commerciele voeding en osteopathie kunnen dit eens lezen.