Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassy schreef:MyWishMax schreef:Gave foto's zeg! Heel mooi om te zien! Wat voor riem heb jij omhangen? Lijkt een jachtlijntje?
Ik weet niet juist wat jij met jachtlijn bedoeld, is in elk geval een lange dubbele die je korter kunt maken of langer al naar behoefte...
Seven schreef:politielijn noemen we die Sassy om heeft een jacht of vang lijn is inderdaad een lijn met ring en handvat waarmee je als ware de hond kan vangen en makkelijk los kan laten zonder halsband af te hoeven doen. Zo'n jachtlijn gebruik ik vaak als ik ga wandelen met de honden.
Heb jij dan een combi politielijn en vanglijn Merel?
Sassy schreef:Tja en inhoudelijk over de clinic: gedegen techniek geleerd bij het shedden, duidelijk te horen gekregen waar onze problemen zitten. Genoeg huiswerk meegekregen.
Fijne methode heeft Derek, hij zet geen druk op de hond, maar op de grond, dat geeft wat meer rust in het werken. Kreeg over Mika niks als complimenten, wij waren een goed team samen.
Goeie hond, sterk maar veel will to please, zo eentje had ie ook nog wel graag gehad
Helaas heb ik aan het huiswerk niet zo veel voor komend weekeinde, is doordeweeks te donker om nog te trainen s'avonds, we hebben dan de voorlopig laatste trial dit jaar, aan de kust, Noordzee trial in Belgie. Echt OP het strand, Ted voor klasse 1 en Mika voor klasse 2 gemeld, ik bibber al als ik eraan denk.
Heb vandaag de startlijsten gezien, die moeten in de klasse 3 een outrun van 600 meter!!
Ik voorspel dus niks goeds voor de 2, vermoed eens dat ze ons er niet af gaan laten komen met 200m...
We zullen zien, als het niet lukt maken we er een leuke dag aan het strand van.
Ben trouwens erg benieuwd of de hondjes de schapen gaan ophalen, of in de branding springen en in zee gaan spelen, dat is nog maar af te wachten
Sonja89 schreef:Om er speciaal een topic voor te openen vind ik ook zo wat, dus maar even hier: wie hebben er allemaal een Dobermann in de sport lopen? Voor welke tak zijn ze het meest geschikt en hebben ze het werken echt nodig, of kunnen ze ook leven als huishonden zonder ongelukkig te worden? In hoeverre moet je een gevorderd hondenmens zijn, wil je aan een Dobermann kunnen beginnen?
Heb geen uitbreidplannen, maar ben wel nieuwsgierig
cinn87 schreef:Elke hond is geschikt om te speuren en dan met name het reddingswerk mits die buitdrift heeft. Je moet je natuurlijk wel afvragen of het voor een klein soort hond makkelijk is om door bospercelen te rennen op zoek naar een slachtoffer of dat het voor een grote hond te doen is om op puin te lopen bij slachtoffers die eronder liggen.