Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

Re: Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p16: gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:33

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:39

@ Abukir, ik heb contact met het asiel, maar kan niet dagelijks om een update vragen.

Voor als nog gaat het goed met haar. Het is een vriendelijk dier en ze knapt langzaam op.
Ze hebben haar naam Nero veranderd in Nora, past toch wat beter bij een teefje.
Zodra ik meer nieuws over haar hebt post ik het uiteraard hier.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:44

Wij hier in Rockanje hadden zeker bewondering voor de mensen van de dierenambulance en alle betrokkenen _/-\o_
En nogmaals Kaspar natuurlijk want zij heeft aan de bel getrokken....

abukir,ja dat heb ik ook zeker toen ik die blik in haar ogen had gezien tijdens het vluchten...

KellyG bedankt voor de link :j

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:45

Nora in het asiel.
Kijk dat dankbare koppie toch eens.

Afbeelding

Afbeelding

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:51

aaahhhh smelt!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:56

<3

Kaspar weet je of ze gesteriliseerd is?en hoe schatten ze haar leeftijd in?

Met al die aandacht zal ze zeker een gouden mandje krijgen,dan hoop ik dat de andere honden in t asiel net zo goed geplaatst gaan worden ;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:04

Fijn dat ze terecht is, een collegaatje van me had het er al over, zij had de hond ook zien lopen. Ze zal vast een lieve baas krijgen.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:14

Aaaah <3 ... Nora past haar beter dan Nero hoor! :))

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:44

dat koppie op die fotos ;)
hopelijk heeft ze snel een goed baasje; lijkt me trouwens geen zuivere rashond; kruising met iets? wel een schatje om te zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:45

Wat een dotje om te zien! Die vind vast en zeker een goed tehuis! Nora is een mooie naam voor haar!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:02

Kaspar schreef:
Citaat:
Persbericht

Zwerfhond Nero uit Rockanje eindelijk gered

Vlak voor vorstperiode aanbreekt redden dierenambulancemedewerkers de radeloze hond.

Vermoedelijk werd de kruising Cane Corso enkele weken geleden aan een paal bij de Eerste Slag in Rockanje met een touw vastgebonden en achtergelaten. Het baasje verdween met de stille trom, misschien wel in het holst van de nacht.

De viervoeter heeft uiteindelijk het touw kunnen doorbijten en begon een zwerf/zoektocht naar zijn baas. Honden kennen geen haatgevoelens, ze willen bij hun baasje zijn. Vergelijkbaar met de Akita Inu uit de aangrijpende film ‘Hachi ’ (met Richard Gere in de hoofdrol), die jarenlang voor het station op zijn baasje wachtte, bleef deze hond ook dagen of misschien zelfs weken in de omgeving zwerven waar hij werd vastgebonden. Oplettende wandelaars zagen de hond, sterk vermagerd en schuw geworden liggen in de duinen van Rockanje, maar de hond liet zich niet benaderen door vreemden.

Nadat de medewerkers van de Dierenambulance van Dierenbescherming Rijnmond dagenlang zonder resultaat probeerden te hond te vangen werden de weersvoorspellingen slechter. Een naderend koufront met temperaturen onder nul bracht de hond steeds meer in gevaar.

Door een verzwakte conditie kon de hond gemakkelijk doodvriezen. Na ruim vijf lange dagen wisten de vrijwilligers van de dierenambulance een band met de hond op te bouwen, zodat het met behulp van worst en brokjes op vrijdag 27 januari lukte om de hond aan te lijnen.

De hond is vermoedelijk van iemand die in de buurt op een camping heeft gestaan en de hond zou Nero heten. De Dierenbescherming werd gesteund door veel inwoners van Rockanje die zich betrokken voelde met het welzijn van de hond. In het Streekdierentehuis Spijkenisse kan Nero door de dierenarts onderzocht worden en op verhaal komen. Na enkele weken als de hond weer op krachten is kan de zoektocht naar een nieuwe baas gestart worden.

Wij bedanken de vinders, alle betrokken inwoners van de gemeente Rockanje voor het meedenken, meeleven en meehelpen. Dankzij hun oplettendheid en inzet is het voor Nero goed afgelopen en hoeft ze de nachten niet meer in de regen en bittere kou door te brengen.

Einde bericht.

oh wat mooi,en als ik naar die foto kijk en zo het hele verhaal er om heen lees zou ik hem zooooo graag in mijn armen willen sluiten. <3
had ik maar een huis met tuin inplaats van dit kleine kl*te appartement, dan had ik best 2 honden kunnen houden inplaats van alleen die verwende dikzak die nu lang uit op de bank ligt. :D

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:05

Kentaro schreef:
Wat een schitterende hond!!! Ik word gewoon misselijk als ik denk wat dat beestje allemaal heeft moeten doorstaan!! Dag in, dag uit op zoek naar dat baasje dat je zonder enig geweten heeft gedumpt.....
Die trouwe ogen die je hoopvol aankijken 'Maar baasje, ik houd zo van jou, jij toch ook van mij????'
Ik hoop zo ontzettend dat hij bij een baasje terecht gaat komen waarbij de liefde wél wederzijds is en waar hij tot het eind van zijn dagen mag blijven!
Fántastisch dat er mensen zijn die zich zijn lot hebben aangetrokken en niet hebben opgegeven om hem te vangen!!!
Ik kan niet wachten tot ik het bericht leest dat iemand zich heeft aangemeldt om zijn vriend voor het leven te worden! <3

dat is het vervelende he, ik praat het absoluut niet goed maar je weet de situatie niet.
ik zou het ook niet over mijn hard kunnen krijgen hoor en ik praat het zeker niet goed,maar in deze tijden worden mensen in rare situaties gebracht door wanhoop.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 13:12

@ sandra, of ze geholpen is is mij nog niet bekend.
Zo op het oog word ze niet ouder dan 5 geschat, maar dit is niet met zekerheid te zeggen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:34

pfff...mijn hart breekt bij het zien van dat koppie! Zou haar graag een liefdevolle plek willen geven maar wij werken volle weken en dat lijkt me niet heel erg eerlijk t.o.v. haar....ben van mening dat een hond minstens 4 a 5 keer per dag uitmoet.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:57

Hoe groot is Nora en hebben jullie enig idee hoe ze is met katten, kids en andere honden ? :)

Ik ben verliefd <3

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 15:11

@ Mieske, voor al deze vragen kun je het beste even contact opnemen met

Streekdierentehuis Spijkenisse
Markenburgweg 1
3202 LH Spijkenisse
Telefoon: 088-3437112
Openingstijden: ma-za: 10:00-15:30

Hier zit ze ter observatie en deze mensen kunnen ongetwijfeld meer vertellen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:14

Thnx :) Ik zal eens informeren en overleggen met mijn man :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:18

<3 <3 Ik vertrouw er voor 100% op dat dat schitterende beestje, wanneer ze is aangesterkt, zo een nieuw baasje heeft!!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:20

Aahhh, wat heeft die een vriendelijke uitstraling. Wat een prachtige hond. Het is dat we er echt geen hond bij kunnen hebben, want anders had ik al lang bij het asiel gestaan met een giga bos bloemen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 15:56

Ik ga duimen Mieske. Houd je ons op de hoogte?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:47

Ja doe ik. Haar lieve kop lijkt zoveel op een hond die mijn ouders vroeger hadden <3

Ik weet alleen niet of mijn man het wil :o Wij werken wel allebei, maar onze andere hond word dan altijd op gehaald door mijn schoonvader, dus ze is dan nooit alleen thuis :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:02

Gewoon je man even extra verwennen, dan mag het vast wel ;-)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:10

Wat heeft het dier toch een lieve uitstraling ondanks alles wat haar overkomen is !

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:13

Wat een schatje! Fijn dat het goed af is gelopen, ze vinden vast een goed huis voor haar!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:33

Heb dit topic vanaf het begin gevolgd en moet na het zien van de laatste foto toch echt even reageren. Wat een lief toetje heeft dat beest! Kan me niet voorstellen dat die geen nieuw baasje zal vinden.
Verder vanuit mij petje af voor alle mensen die geholpen hebben met vangen. Ik rij zelf ook op een dierenambulance en weet hoe moeilijk en delicaat dit soort vangacties zijn. Dat is ook de reden dat instanties in de meeste gevallen terughoudend zijn met dit soort acties. Het kost veel tijd/ menskracht en je moet inschatten hoe het beest zal reageren. Niet gemakkelijk! En ook hulde voor TS voor het aanzwengelen van de actie!