Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaspar schreef:Citaat:Persbericht
Zwerfhond Nero uit Rockanje eindelijk gered
Vlak voor vorstperiode aanbreekt redden dierenambulancemedewerkers de radeloze hond.
Vermoedelijk werd de kruising Cane Corso enkele weken geleden aan een paal bij de Eerste Slag in Rockanje met een touw vastgebonden en achtergelaten. Het baasje verdween met de stille trom, misschien wel in het holst van de nacht.
De viervoeter heeft uiteindelijk het touw kunnen doorbijten en begon een zwerf/zoektocht naar zijn baas. Honden kennen geen haatgevoelens, ze willen bij hun baasje zijn. Vergelijkbaar met de Akita Inu uit de aangrijpende film ‘Hachi ’ (met Richard Gere in de hoofdrol), die jarenlang voor het station op zijn baasje wachtte, bleef deze hond ook dagen of misschien zelfs weken in de omgeving zwerven waar hij werd vastgebonden. Oplettende wandelaars zagen de hond, sterk vermagerd en schuw geworden liggen in de duinen van Rockanje, maar de hond liet zich niet benaderen door vreemden.
Nadat de medewerkers van de Dierenambulance van Dierenbescherming Rijnmond dagenlang zonder resultaat probeerden te hond te vangen werden de weersvoorspellingen slechter. Een naderend koufront met temperaturen onder nul bracht de hond steeds meer in gevaar.
Door een verzwakte conditie kon de hond gemakkelijk doodvriezen. Na ruim vijf lange dagen wisten de vrijwilligers van de dierenambulance een band met de hond op te bouwen, zodat het met behulp van worst en brokjes op vrijdag 27 januari lukte om de hond aan te lijnen.
De hond is vermoedelijk van iemand die in de buurt op een camping heeft gestaan en de hond zou Nero heten. De Dierenbescherming werd gesteund door veel inwoners van Rockanje die zich betrokken voelde met het welzijn van de hond. In het Streekdierentehuis Spijkenisse kan Nero door de dierenarts onderzocht worden en op verhaal komen. Na enkele weken als de hond weer op krachten is kan de zoektocht naar een nieuwe baas gestart worden.
Wij bedanken de vinders, alle betrokken inwoners van de gemeente Rockanje voor het meedenken, meeleven en meehelpen. Dankzij hun oplettendheid en inzet is het voor Nero goed afgelopen en hoeft ze de nachten niet meer in de regen en bittere kou door te brengen.
Einde bericht.
Kentaro schreef:Wat een schitterende hond!!! Ik word gewoon misselijk als ik denk wat dat beestje allemaal heeft moeten doorstaan!! Dag in, dag uit op zoek naar dat baasje dat je zonder enig geweten heeft gedumpt.....
Die trouwe ogen die je hoopvol aankijken 'Maar baasje, ik houd zo van jou, jij toch ook van mij????'
Ik hoop zo ontzettend dat hij bij een baasje terecht gaat komen waarbij de liefde wél wederzijds is en waar hij tot het eind van zijn dagen mag blijven!
Fántastisch dat er mensen zijn die zich zijn lot hebben aangetrokken en niet hebben opgegeven om hem te vangen!!!
Ik kan niet wachten tot ik het bericht leest dat iemand zich heeft aangemeldt om zijn vriend voor het leven te worden!