Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

easygoing schreef:LimaMambo schreef:Oh jullie moeten het allemaal lekker zelf weten hoor maar ik zou dat dus nooit doen
Ze kunnen dan wel twee handenop een buik zijn maar het kan altijd mis gaan.. En als het danmis gaat dan heb je bij een ras als een staff of ambull een groot probleem
Vind het vooral persoonlijk wat ze moet doen.
Wel weer vervelend om het ras nu weer op die manier te belichten, denk je dat als je 2 teckels in 1 bench zet en ze gaan vechten dat er geen ellende is?
ik heb zelf een bullterrier

LimaMambo schreef:easygoing schreef:Denk dat een teckel bij een teckel ook niet mis te verstane schade aan kan richten.
Tuurlijk kan dat.. Maar dat is toch anders dan twee vechthonden

Macs schreef:Mijn honden zijn geen vechthonden want zo hebben wij ze niet opgevoed/getraind..

Macs schreef:Wat is het probleem nouDe een is hier geboren en toen was de ander nét een jaar. Het zijn 2 handen op 1 buik, jut en juul. Als je de een weghaalt is de ander in paniek. Als ze elkaar willen pakken hadden ze dat allang gedaan.
Onze hond gaat 's nachts als t koud is op stal bij de kalfjes. Daar ligt stro opgeslagen en daar ligt meneer prinsheerlijk te relaxen. Niet buiten dus. Zeker nu hij al wat ouder is en stijf in z'n gewrichten zou kunnen worden van koude gaat hij wat vaker op stal. Anders fijn in zijn comfortabele huisje buiten. 

Famke160301 schreef:Tja meningen over een bench zijn verdeelt hier. Wel mooi om te lezen dat je je mening ook kunt bijstellen en dat zo'n ding best wel meevalt achteraf!
Miss dat dat voor andere diersoorten en hun huisvesting ook geldt.. (Deze opmerking is voor Easygoing, ik zag dat je in een ander topic gereageerd had over landbouwdieren..)
Maar vooruit we gaan steeds verder offtopic..
LimaMambo schreef:Macs schreef:Mijn honden zijn geen vechthonden want zo hebben wij ze niet opgevoed/getraind..
kan best zijn maar de honden onderling hebben ook een rangorde![]()
en een stafford is ooit gefokt voor het vechten.. dus is het van origine een vechthond
ik zou dus never nooit 2 honden (van welk ras dan ook) in 1 bench doen. en ja het kan ook fout gaan als je ze los hebt lopen en dat zou ik dus ook nooit doen (als ik een stafford zou hebben) dan zou er 1 in de bench gaan of ze gingen alle 2 in een eigen bench
maar goed iedereen moet zelf weten wat ie doet, mar vergeet je niet te verdiepen in het ras dat je hebt.. en vooral als je meerdere reuen hebt bij elkaar
).
briitje schreef:ik denk dat de eigenaar beter word of ze bij elkaar kunnen in 1 bench of niet, ondanks het ras. Het ligt er maar net aan hoe ze zijn opgevoed, en dan is het oneerlijk als je zegt het zijn vechthonden, blablabla... is dit niet alle 'vechthonden' (wat ik geen fijne term vind) over 1 kam scheren? En dan kan je niet zeggen verdiep je eens in het ras, want dat heeft er dan niks mee te maken, ondanks de achtergrond van de honden. Blijf erbij, ligt aan de opvoeding!
papagroom schreef:Na aanleiding van een ander topic wilikdit even kwijt.
Ik lees meer en meer berichten van fanatieke eigenaren van gevaarlijke honden die het gedrag van hun dieren bagataliseren.
Er wordt dan gezegd dat andere mensen signalen hebben gemist of niet weten wat te doen.....
Dikke banketstaaf....Ikhoef niet te weten hoe jou hond reageerd....en mijn kinderen al helemaal niet.
Ik durf de stelling dus aan dat Alle gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet in het straatbeeld thuis horen
Wat is jullie mening,en ik zit niet te wachten op betweterig prutsmuts van fanatieke honden bezitters die elk komentaar goed praten en bagataliseren.

LimaMambo schreef:briitje schreef:ik denk dat de eigenaar beter word of ze bij elkaar kunnen in 1 bench of niet, ondanks het ras. Het ligt er maar net aan hoe ze zijn opgevoed, en dan is het oneerlijk als je zegt het zijn vechthonden, blablabla... is dit niet alle 'vechthonden' (wat ik geen fijne term vind) over 1 kam scheren? En dan kan je niet zeggen verdiep je eens in het ras, want dat heeft er dan niks mee te maken, ondanks de achtergrond van de honden. Blijf erbij, ligt aan de opvoeding!
ik ken helaas ook genoeg andere verhalen waarbij het niet zo goed is afgelopen
honden die perfect opgevoed zijn maar onderling ruzie kregen terwijl de eigenaar niet thuis was.