Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:39

juist.. zo kan een poedel (zo'n grote) een chi ook héél zwaar verwonden... daar hoef het geen staff/bull oid voor te zijn..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:41

easygoing schreef:
LimaMambo schreef:
Oh jullie moeten het allemaal lekker zelf weten hoor maar ik zou dat dus nooit doen
Ze kunnen dan wel twee handenop een buik zijn maar het kan altijd mis gaan.. En als het danmis gaat dan heb je bij een ras als een staff of ambull een groot probleem

Vind het vooral persoonlijk wat ze moet doen.
Wel weer vervelend om het ras nu weer op die manier te belichten, denk je dat als je 2 teckels in 1 bench zet en ze gaan vechten dat er geen ellende is?

Ik heb absoluut niks tegen stafford hoor vergeet dat niet ;) ik heb zelf een bullterrier

Maar vergeet niet wat voor een ras je hebt.. ik mag hopen dat je zelf ook wel weet dat een stafford wat meer schade aanricht dan een tekkel ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:42

Denk dat een teckel bij een teckel ook niet mis te verstane schade aan kan richten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:44

easygoing schreef:
Denk dat een teckel bij een teckel ook niet mis te verstane schade aan kan richten.

Tuurlijk kan dat.. Maar dat is toch anders dan twee vechthonden

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:46

LimaMambo schreef:
easygoing schreef:

Tuurlijk is het anders maar wat ik zeggen wil is dat een teckel een ander teckel ook het leven uit kan helpen. Daar heb je geen ander soorthonden voor nodig, bovendien vind ik de term vechthonden ook vreselijk.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:47

Ik vind dat iedereen zelf moeten weten hoe die gene met zijn honden omgaat. Iedereen kent zijn eigen honden het beste :j En er kan altijd iets gebeuren, of je nou weg bent of niet. ;) En elk ras is het zelfde. Alleen de een heeft grotere gevolgen dan de andere. :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:48

Vind het jammer dat je je kop in het zand steekt en de oorsprong van je ras niet kent

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:50

Slimmerik ga je mij nu aanvallen en dan snel je bericht weghalen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:51

LimaMambo schreef:
Vind het jammer dat je je kop in het zand steekt en de oorsprong van je ras niet kent

Who me?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:51

LimaMambo schreef:
easygoing schreef:

Mijn honden zijn geen vechthonden want zo hebben wij ze niet opgevoed/getraind..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:57

Macs schreef:
Mijn honden zijn geen vechthonden want zo hebben wij ze niet opgevoed/getraind..

kan best zijn maar de honden onderling hebben ook een rangorde ;)
en een stafford is ooit gefokt voor het vechten.. dus is het van origine een vechthond ;)

ik zou dus never nooit 2 honden (van welk ras dan ook) in 1 bench doen. en ja het kan ook fout gaan als je ze los hebt lopen en dat zou ik dus ook nooit doen (als ik een stafford zou hebben) dan zou er 1 in de bench gaan of ze gingen alle 2 in een eigen bench

maar goed iedereen moet zelf weten wat ie doet, mar vergeet je niet te verdiepen in het ras dat je hebt.. en vooral als je meerdere reuen hebt bij elkaar

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:05

Ik heb 3 teven.. met een goede rangorde. Maar wat bedoel jij met de link - vechthond-rangorde? Ik snap hem niet..
Maar zoals jij het zegt, zouden mijn staff en ambull dus niet samen los kunnen lopen, onder toezicht?(overigens ben je dan toch te laat ; breekstick zoeken, ze uit elkaar proberen te krijgen en houden)
Zo creeër je dus dat er ''iets'' is waardoor ze niet bij elkaar mogen. Gaan ze dan perongeluk bij elkaar heb je meer kans dat ze elkaar grijpen..
Wij hebben ons zeker verdiept in deze rassen.. anders beginnen we er niet aan...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:33

kennis van mij had een mega grote bench en daar zaten haar 3 am staffs in nooit problemen gegeven 1 reu gesteriliseerd en 2 teefjes.van deze 3 honden leeft er nu nog een bijde andere zijn helaas overleden eerst de reu en erna de teef beide uit ouder dom.dus het kan zeker.hier zou ik dat ook kunnen doen.eerst zaten ze altijd samen in de keuken los,maar omdat mevrouw de aussie toch de plinten/andere houten dingen lekker vind moet ze nu wel weer in haar bench wat ze niet erg vind.maar anders zaten ze ook gewoon samen in de keuken het zijn ook hier 2 handen op een buik/oftewel poten
Macs schreef:
Wat is het probleem nou :? De een is hier geboren en toen was de ander nét een jaar. Het zijn 2 handen op 1 buik, jut en juul. Als je de een weghaalt is de ander in paniek. Als ze elkaar willen pakken hadden ze dat allang gedaan.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:48

[quote="easygoing"]2 grote zitten in hun eigen GROOOOOOOOTE bench en de jack heeft ook een bench de grote reu zit in de hal. Ze zijn wel allemaal bij elkaar dus ze zie elkaar. Voorheen had ik nooit benches omdat ik het zielig vond maar tot mijn verbazing blijkt nu dat ze het heerlijk vinden om in hun bench te gaan.

Verder heb ik ook niet gezegd dat mijn honden gelukkiger zijn dan alle boerderij honden maar wel gelukkiger dan veel boerderijhonden. Het is niet naar menselijke maatstaven meetbaar inderdaad maar zoals we allemaal weten zijn honden bijzonder trouw en loyaal aan hun gezin en willen dan ook het liefst zo dichtbij mogelijk zijn. Zeg ook niet dat jullie slecht zijn voor jullie hond maar persoonlijk zou ik het niet over mn hart kunnen verkrijgen om mijn hond snachts buiten te laten en al helemaal niet als het koud is. Mijn honden horen helemaal bij het gezin en daarom vind ik persoonlijk ook dat ze een plek in huis verdienen.[/quote]

Even goed mijn post lezen ;) Onze hond gaat 's nachts als t koud is op stal bij de kalfjes. Daar ligt stro opgeslagen en daar ligt meneer prinsheerlijk te relaxen. Niet buiten dus. Zeker nu hij al wat ouder is en stijf in z'n gewrichten zou kunnen worden van koude gaat hij wat vaker op stal. Anders fijn in zijn comfortabele huisje buiten.
Binnen lukt niet ivm tegels, te glad voor onze driepoter..
Moet eerlijk zeggen dat hij ook niet graag binnen is. Hij vind t al snel te warm. (heel veel vacht! daarom scheer ik hem sinds 2 jaar ook in de zomer, hij kon vorig jaar zijn warmte niet meer kwijt, ondanks dat ie lekker onder de bomen lag en lekker af kon koelen in t slootje langs ons huis. Was bang om hem aan oververhitting te verliezen, dus scheerapparaat gepakt..). Voordat hij bij ons kwam, was t een echte huishond. Nu is hij t liefste buiten. Als ik bij ons op kantoor werk, dan mag hij met me mee. Maar na een kwartiertje heeft hij t wel weer gezien en gaat bij de deur staan. Deur open en hij is meteen naar buiten.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:52

Tja meningen over een bench zijn verdeelt hier. Wel mooi om te lezen dat je je mening ook kunt bijstellen en dat zo'n ding best wel meevalt achteraf!
Miss dat dat voor andere diersoorten en hun huisvesting ook geldt.. (Deze opmerking is voor Easygoing, ik zag dat je in een ander topic gereageerd had over landbouwdieren..)
Maar vooruit we gaan steeds verder offtopic..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:53

Zeg ook niet dat jullie slecht voor hem zijn maar in de schuur/stal is voor mij ook buiten. Was overigens ook niet zozeer naar jou gericht maar meer in zn algemeenheid. Gaf alleen aan hoe mijn persoonlijk gevoel daarover is en dat ik het niet zou kunnen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:53

Famke160301 schreef:
Tja meningen over een bench zijn verdeelt hier. Wel mooi om te lezen dat je je mening ook kunt bijstellen en dat zo'n ding best wel meevalt achteraf!
Miss dat dat voor andere diersoorten en hun huisvesting ook geldt.. (Deze opmerking is voor Easygoing, ik zag dat je in een ander topic gereageerd had over landbouwdieren..)
Maar vooruit we gaan steeds verder offtopic..

Ehhh welk topic over landbouwdieren?

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:42

Sorry easygoing, ik heb niet goed gelezen, mijn excuses hiervoor!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:15

LimaMambo schreef:
Macs schreef:

kan best zijn maar de honden onderling hebben ook een rangorde ;)
en een stafford is ooit gefokt voor het vechten.. dus is het van origine een vechthond ;)

ik zou dus never nooit 2 honden (van welk ras dan ook) in 1 bench doen. en ja het kan ook fout gaan als je ze los hebt lopen en dat zou ik dus ook nooit doen (als ik een stafford zou hebben) dan zou er 1 in de bench gaan of ze gingen alle 2 in een eigen bench

maar goed iedereen moet zelf weten wat ie doet, mar vergeet je niet te verdiepen in het ras dat je hebt.. en vooral als je meerdere reuen hebt bij elkaar

ik denk dat de eigenaar beter word of ze bij elkaar kunnen in 1 bench of niet, ondanks het ras. Het ligt er maar net aan hoe ze zijn opgevoed, en dan is het oneerlijk als je zegt het zijn vechthonden, blablabla... is dit niet alle 'vechthonden' (wat ik geen fijne term vind) over 1 kam scheren? En dan kan je niet zeggen verdiep je eens in het ras, want dat heeft er dan niks mee te maken, ondanks de achtergrond van de honden. Blijf erbij, ligt aan de opvoeding!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:25

Hier iemand met een ex-boerderij hond (nu huishond) gered van de dood op 1,5 jarige leeftijd (het kan ook anders).

Mijn hond was als boerderijhond (kende haar toendertijd al) niet gelukkig. Het is een hond die veel van aandacht hield, maar het bijna niet kreeg van de toenmalige baasjes (werken, niet zeuren). Als je met je auto het erf op kwam stond ze al tegen je auto te krabben omdat ze aandacht wou (werd haar ook niet afgeleerd). Ze mocht wel eens naar binnen, maar daar was ze niet zindelijk, dus moest ze bij de andere honden in de schuur. Ze was daarnaast ook broodmager. Toen ik hoorde dat ze ingeslapen zou worden (om een belachelijke reden) heb ik haar direct opgehaald en in huis gehaald. Toendertijd woonde mijn vriend en ik nog op een flat (geen kleine flat). Vanaf dat ze in huis was, was het voor haar gewoon goed. Direct zindelijk in huis, en in alle opzichten een geweldige hond! Mijn vriend en ik werken dan wel fulltime, maar ze is echt niet ongelukkig te noemen. Als ik thuis kom ga ik zo'n 15 a 20 min met haar fietsen, daarnaast gaat ze altijd wel mee naar mijn paard s'avonds en in het weekend waar ze heerlijk rond kan struinen (is altijd maar even, en gaat vaak weer bij me liggen). Ook gaan we vaak naar het bos met vrienden en hun hond. Visite gaat ze praktisch altijd wel mee.

Hond in de bench? Nee daar doe ik dan niet aan mee. Hond én kat hebben overdag de beschikking over het hele huis met uitzondering van onze slaapkamer, en ze hebben een eigen kamer met bed waar ze vaak samen op liggen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:42

Kom hier toch even voor terug.

We hadden er weer een in m'n middagpauze hoor. Kwam een fors uitgevallen bruine labrador tegen op het bospad. Eigenaar liep een 150 meter verderop, maakte zich niet druk en riep z'n hond niet dus ik maakte me niet direct druk. Eén van m'n honden liep los (heidewachtel), de JR aan de lijn omdat ze soms nog weleens fel is. Heidewachteltje eerst even laten volgen tot we echt dichtbij waren, maar omdat meneer verderop niet in paniek leek te raken of z'n hond begon te roepen m'n heidewachtel laten weten dat ze er naar toe mocht.

Ze ging dus - voorzichtig en onderdanig als ze is - met wat gepaste tact ernaartoe om te snuffelen. Labrador stelde zich dominant op (staart hoog, oortjes neutraal), maar niet agressief. Er werd wat gesnuffeld, m'n heidewachtel ging liggen om duidelijk te maken dat labrador echt de baas was.

Leek dus prima te gaan, de een is dominant de ander onderdanig, problem solved. Niet dus, labrador trekt ineens z'n lip op en wil luid grommend grijpen. Dacht 't effe niet dus, voor ze de kans kreeg had ik d'r nekvel al vast. Dier wilde gewoon het gevecht met me aangaan, dus heb d'r best wel even pijn gedaan (niet schoppen/slaan uiteraard, maar op de grond gehouden en flink in nekvel geknepen), tot ze zich over gaf. Mijn hondje kwam er geschrokken onder weg en keek op een afstandje toe.

Eigenaar kwam scheldend op me af, met de vraag of ie me van z'n hond af moest schoppen of niet. Heb even laten weten dat ik van valse honden niet gediend ben en dat zijn hond de mijne aanviel (maar even niet op dat van de hond schoppen in gegaan en rustig gebleven, geen zin in een matpartij in het bos - win ik toch wel, krijg je weer politie aan de deur enzo... geen behoefte aan :+ ).
Ontstond vervolgens een discussie over wel/niet vals, maar met een duidelijk onderdanig hondje als de mijne valt er weinig te zeggen over welke hond er fout was. Grappig genoeg stond de JR - die normaal altijd wel een potje wil knokken als er wat uitgevochten moet worden - me nu aan te kijken alsof ze "wtf doe je nu dan?" wilde zeggen :=

Echt... Is 't nou zo moeilijk om een hond op te voeden? De mijne blijft ook naast me lopen als ze andere honden ziet, tenzij ik d'r toestemming geef om te gaan kijken. En als je dan een agressieve of valse hond hebt en je geeft er teveel om om 'm een spuitje te geven... lijn 'm aan of houd 'm onder appel & bij je.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:56

briitje schreef:
ik denk dat de eigenaar beter word of ze bij elkaar kunnen in 1 bench of niet, ondanks het ras. Het ligt er maar net aan hoe ze zijn opgevoed, en dan is het oneerlijk als je zegt het zijn vechthonden, blablabla... is dit niet alle 'vechthonden' (wat ik geen fijne term vind) over 1 kam scheren? En dan kan je niet zeggen verdiep je eens in het ras, want dat heeft er dan niks mee te maken, ondanks de achtergrond van de honden. Blijf erbij, ligt aan de opvoeding!

ik ken helaas ook genoeg andere verhalen waarbij het niet zo goed is afgelopen
honden die perfect opgevoed zijn maar onderling ruzie kregen terwijl de eigenaar niet thuis was.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:06

papagroom schreef:
Na aanleiding van een ander topic wilikdit even kwijt.
Ik lees meer en meer berichten van fanatieke eigenaren van gevaarlijke honden die het gedrag van hun dieren bagataliseren.
Er wordt dan gezegd dat andere mensen signalen hebben gemist of niet weten wat te doen.....
Dikke banketstaaf....Ikhoef niet te weten hoe jou hond reageerd....en mijn kinderen al helemaal niet.
Ik durf de stelling dus aan dat Alle gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet in het straatbeeld thuis horen

Wat is jullie mening,en ik zit niet te wachten op betweterig prutsmuts van fanatieke honden bezitters die elk komentaar goed praten en bagataliseren.

ben het helemaal met je eens ! als je een hond hebt die niet te vertrouwen is hoort hij niet thuis op straat tussen mensen en kinderen !
ik ben laatst gegrepen door een bordeaudogXstaff . zo uit het niets . hond snuffelde aan mij en greep me 2x .
ik ben hiervoor naar de dokter geweest voor prikken en heb zelfs hechtings gehad .
deze hond had voor mij al paar mensen zonder reden gepakt . de eigenaar zou er nu beter op letten . maar naar mij zijn nog eens 5 mensen gebeten door deze hond zonder een reden .
ik vind dat zulke honden , hoe zielig het ook is afgemaakt moeten worden ..

de honden hebben hier geen schuld gaan , het zijn de mensen die ze verkeerd hebben opgevoed ..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:13

HLPhoto jij hebt heel goed gehandeld! Die eigenaar kan zeuren wat hij wilt maar iemand moest het op dat moment oplossen, hij keek er niet naar om dus goed dat jij het gedaan hebt. Zo iets zou ik ook doen als een hond van een ander, of van mij, zo iets doet. Op dat moment stond jij dichtbij en ben jij dus de hogere, en hoort de hond dus ook naar jou te luisteren. Die hond zit er echt niet mee dat jij zn baas niet bent.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:17

LimaMambo schreef:
briitje schreef:

ik ken helaas ook genoeg andere verhalen waarbij het niet zo goed is afgelopen
honden die perfect opgevoed zijn maar onderling ruzie kregen terwijl de eigenaar niet thuis was.

zelfst de ALLERBESTE opgevoede honden kunnen uithalen zo uit het niets, blijven immers dieren, waarvan het instinct niet af te leren is(beetje naief denken als je beweert doet mijn hond(en) nooit). Mijn hond is ook vind ik zelf perfect opgevoed, heb nooit geen trekspelletjes gespeeld met mijn hond, geleert los is los...zelfs als ze honger heeft laat ze op commando der eten los als ik dat wil,maar als ze eenmaal in gevecht raakt, dan helpt alles wat ik der geleerd heb niet meer!
Mijn staffie zit het vechtersbloed in, zo is dit ras immers gefokt, dus geen kul met dat we deze term niet mogen gebruiken.
Heb in heel mijn leven diverse hondenrassen mogen meemaken, maar mijn bloedeigen hondje is met haar achtergrond hoe ze gefokt is, gevaarlijker en meer in staat om andere dieren dusdanig te verwonden...al zal het maar uit zelf verdediging zijn, dan nog .......als dat zou gebeuren voel ik me schuldig tov de andere hond die welliswaar begon, dus liever voorkomen dan genezen, en een ieder die liever niet wil voorkomen is imo geen hond waard!