[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:30

Ah wat sneu hopenlijk knapt hij snel op line18.

Fijn dat het met xandor ook alles goed was.

We zijn zondag wer even naar het strand geweest kon hij even rennen noeu dat heeft hij gedaan ging helemaal los haha.
Hier in de buurt is het soms lastig en ik loop door de sneeuw minder hard dus tja.

Nu zo klaar maken voor een rondje hardlopen gelukkig weer eens zonder sneeuw.

Ruby1995

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:08

Mijn vader wilt al heel lang een witte herder (wel langhaar), wat is nou een goede fokker?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:40

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 19:53

Ruby1995 schreef:
Mijn vader wilt al heel lang een witte herder (wel langhaar), wat is nou een goede fokker?

xandor is gefokt bij:

Of the heart of the lothian
http://members.multiweb.nl/lothian/

deze mensen hebben al vele prijzen gewonnen met hun fokproducten. :) :)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:34

Het is hier een beetje stilgevallen, maar ik wil me toch graag melden met 3 witte herders in huis.

Mijn eigen hond Quinton heb ik met 15 maanden gekregen of eigenlijk geadopteerd.
Hij komt van deze fokker en grappig om te zien, zijn vader is uit dezelfde lijn als de hond van Ketaki
http://www.jewelofjoy.nl/D%20Blauw.htm
Quinton wordt a.s. 15 maart 4 jaar oud.

Afbeelding
Afbeelding

Quinton is altijd bij me, ook de dagen op kantoor. Hij is geen hulphond, maar gewoon mijn maatje die het leven een stuk gezelliger maakt. Het is een charmeur, samen durven we de wereld aan. Hij vertedert iedereen en laat mensen met angst voor honden inzien dat het soms wel meevalt. Hij is lief voor jong en oud, mens en dier.
Hij loopt mee als ik te paard op pad ga, voedt het veulen op, kroelt met de katten en de kippen, is lief voor de kalfjes en ook voor andere honden.

Mijn partner bracht 2 witte herders mee in onze relatie, iets ouder en beide zonder officiële papieren, maar duidelijk de goede eigenschappen van de witte herders in zich.
Brisky van bijna 8 jaar oud en Daika van bijna 10. Dezelfde vader, maar Brisky komt uit de buurt van Zwaag/Hoorn, Daika komt uit Ter Aar bij Alphen a/d Rijn in de buurt.

Afbeelding
De voorste is Daika, beetje kortpotige en duidelijk een andere vacht dan Quinton en Brisky die lang stokharig zijn.

Afbeelding

Ik las de vraag om goede fokkers. Ik zou kiezen voor een fokker die een officiele erkenning heeft en dan verder je gevoel laten leiden. Het gaat erom dat jij een goed gevoel hebt bij de manier van fokken en de klik die je hebt met die mensen.
http://www.misthys-friends.nl/ hier hebben wij goede berichten over gehoord, dat is de fokker waar wij ook ons voer vandaan halen en ondertussen vriendschappelijk mee omgaan.

http://www.jewelofjoy.nl/index.htm
Deze fokker is waar Quinton vandaan komt. Ze hebben ook paarden, rijden western en hij is paardentandarts. Ook hier hoor ik goede berichten over en vind het zelf betrokken en aardige mensen.
De kwaliteit van de hond spreekt voor zich :) het is een plaatje!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:48

Hoi Welkom en wat een prachtige honden heb jij zeg.
3 nog wel mijn man zou jaloers zijn ik vind 1 genoeg namelijk :D

Maar dat komt misschien dat hij nu 14 maanden is en heerlijk in de pubertijd zit.

Heeft iemand enig idee of je jagen op wild er nog uit krijgt zoja hoe.
Als hij los loopt en hij ziet of ruikt een konijn is hij weg jaagd er erg lang achteraan vangt trouwens nooit niks.
Maar is niet zo fijn dat hij dan echt niet luistert meer op dat moment.

Aan de lijn is hij braaf en meewerkend maar ojee los en dan wild :n
Ben zo bang dat hij eens een zwijn treft of een auto.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:21

die van mij jagen ook achter loslopende beesten aan, vogels in het bijzonder, konijnen als ze de kans krijgen en de kat van de buren := terwijl ze thuis 3 katten hebben, een vogel en ook de kippen niets doen.

Je krijgt het er best uit hoor, consequent afleiden en tijdig terug roepen, belonen als hij komt. Het is niet makkelijk, maar je moet eigenlijk altijd zorgen dat je ze een slag voor bent, dus alert uitlaten. Gekke geluidjes maken als ze nog dichtbij zijn, aandacht trekken, andere kant op rennen, het helpt vaak.

Ik vind het zelf niet erg als ze achter een konijn aanrennen bij het strand bijvoorbeeld, maar niet luisteren als ik roep kan tot gevaarlijke situaties leiden en dat wil ik zeker voorkomen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:02

klien schreef:
Het is hier een beetje stilgevallen, maar ik wil me toch graag melden met 3 witte herders in huis.

Mijn eigen hond Quinton heb ik met 15 maanden gekregen of eigenlijk geadopteerd.
Hij komt van deze fokker en grappig om te zien, zijn vader is uit dezelfde lijn als de hond van Ketaki
http://www.jewelofjoy.nl/D%20Blauw.htm
Quinton wordt a.s. 15 maart 4 jaar oud.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Quinton is altijd bij me, ook de dagen op kantoor. Hij is geen hulphond, maar gewoon mijn maatje die het leven een stuk gezelliger maakt. Het is een charmeur, samen durven we de wereld aan. Hij vertedert iedereen en laat mensen met angst voor honden inzien dat het soms wel meevalt. Hij is lief voor jong en oud, mens en dier.
Hij loopt mee als ik te paard op pad ga, voedt het veulen op, kroelt met de katten en de kippen, is lief voor de kalfjes en ook voor andere honden.

Mijn partner bracht 2 witte herders mee in onze relatie, iets ouder en beide zonder officiële papieren, maar duidelijk de goede eigenschappen van de witte herders in zich.
Brisky van bijna 8 jaar oud en Daika van bijna 10. Dezelfde vader, maar Brisky komt uit de buurt van Zwaag/Hoorn, Daika komt uit Ter Aar bij Alphen a/d Rijn in de buurt.

[ Afbeelding ]
De voorste is Daika, beetje kortpotige en duidelijk een andere vacht dan Quinton en Brisky die lang stokharig zijn.

[ Afbeelding ]

Ik las de vraag om goede fokkers. Ik zou kiezen voor een fokker die een officiele erkenning heeft en dan verder je gevoel laten leiden. Het gaat erom dat jij een goed gevoel hebt bij de manier van fokken en de klik die je hebt met die mensen.
http://www.misthys-friends.nl/ hier hebben wij goede berichten over gehoord, dat is de fokker waar wij ook ons voer vandaan halen en ondertussen vriendschappelijk mee omgaan.

http://www.jewelofjoy.nl/index.htm
Deze fokker is waar Quinton vandaan komt. Ze hebben ook paarden, rijden western en hij is paardentandarts. Ook hier hoor ik goede berichten over en vind het zelf betrokken en aardige mensen.
De kwaliteit van de hond spreekt voor zich :) het is een plaatje!

de naam jewel of joy ken ik indd wel als fokker.
wel leuk dat jouw hond dan familie van mijn hond is :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:56

Nee een vogel aan het strand najagen vind ik ook geen punt wordt hij lekker moe van.
Maar in het losloopgebied hier vlakbij lopen herten die jaagt hij dus ook op en idd als ik snel genoeg ben dan lijn ik hem een stuk aan en neem hem mee , maar als ik een fractie te laat ben is hij weg en dat is dan ook rustig 20 min en dat vind ik echt niet grappig.
Blijf ik wachten zoekt hij me rustig op en loopt weer vrolijk mee 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:14

http://www.garmin.com/us/products/onthe ... -and-train

Wij hebben de Alpha voor onze jongste witte herder. Die liep in het bos ook steeds weg achter hazen en hertjes aan en bleef urenlang spoorloos. Met Garmin tracker aan zijn tuigje zagen we dat hij echt gevaarlijk ver weg liep en drukke wegen overstak.
Met de Alpha van Garmin kunnen we exact zien waar hij zich in het bos bevindt en kunnen we hem corrigeren waneer hij wild ziet en dan in de achtervolgingsmodus schiet. Ik ben normaal gesproken absoluut tegen stroombanden maar ik wil hem ook niet doodgereden zien worden. De eerste paar weken had hij bij het zien van wild wel een paar correcties nodig om de achtervolging te stoppen en terug te komen naar ons, de laatste weken dat hij de band draagt is een correctie niet meer nodig. Een paar dagen geleden kwamen we een groepje van 5 herten tegen in het bos... hij keek ernaar, keek ons aan en bleef netjes bij ons staan ipv in de onbereikbare achtervolgingsmodus te vliegen.
Hij is niet bang voor de band, komt netjes naar me toe en gaat naast me staan wanneer ik hem de band om wil doen, is nog net zo blij en uitgelaten wanneer we gaan wandelen en hij loopt ook nog steeds lekker los door de bossen sporen te zoeken. Hij vliegt er nu alleen niet meer vandoor. De Garmin Alpha is niet goedkoop maar wij vinden hem het geld wel waard.
Inmiddels draagt hij het tuigje met de garmin tracker niet meer maar alleen nog de Garmin Alpha band.
Afbeelding

Zo kwam hij eerder thuis... uitgeput na een uur spoorloos te zijn geweest en met bloed aan zijn bek van god mag het weten wat hij vermoord had:

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 00:27

dat bloed uit zijn bek kan ook gewoon zijn omdat ie misschien onbewust op zijn tong gebeten heeft.

hoe gaat het met de andere witjes van wel eer :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 05:58

Heftig verhaal zeg.
Op zich heeft zon band niet mijn voorkeur, maar zal hem onthouden
Ook ik ben bang dat hij aangereden gaat worden als hij eens niet op zou letten.

Maar eerst met de hondenschool overleggen volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:11

Ik meld me ook!
Ik heb een witte herder reu Bandit van 't Reterink, 20 april word hij 11, ik heb hem nu 3,5 jaar.
Foto's staan in mijn profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:36

Ketaki schreef:
dat bloed uit zijn bek kan ook gewoon zijn omdat ie misschien onbewust op zijn tong gebeten heeft.

Wij wonen aan het bos dus voor ons was het 4x daags raak bij het uitlaten. Hij eet hoofdzakelijk alleen maar rauw vlees, eet oa konijn en hert dus hij kent de smaak en geur. Hij vangt ook muizen en vreet die op wat wel handig is op een boerderij. Als hij ergens achteraan gaat is dat niet uit spel maar wil hij het serieus opeten. Ook eet hij kadavers (ben ik natuurlijk niet zo blij mee ) ... ons kleine wolfje }>

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:46

Anoniem schreef:
Ketaki schreef:

Wij wonen aan het bos dus voor ons was het 4x daags raak bij het uitlaten. Hij eet hoofdzakelijk alleen maar rauw vlees, eet oa konijn en hert dus hij kent de smaak en geur. Hij vangt ook muizen en vreet die op wat wel handig is op een boerderij. Als hij ergens achteraan gaat is dat niet uit spel maar wil hij het serieus opeten. Ook eet hij kadavers (ben ik natuurlijk niet zo blij mee ) ... ons kleine wolfje }>

oow dus jij hebt echt een vlees etende witte herder :oo
zo is xandor dus totaal niet.

heeft alleen niets met katten, en dan word meneer heel boos.

maar als bv een konijn stampt dan is hij er heel bang voor en heeft er diep respect voor :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:13

Die andere van mij is ook niet zo, die eet wel rauw vlees maar heeft gelukkig niet de behoefte om het zelf te gaan vangen :D
Ze hebben ook een hekel aan katten. Ik had eerst een buitenkat willen nemen voor de muizen maar dat is dus door de jongste al opgelost :Y)

Als je wilt zien waar je hond heen gaat of hoe hij gelopen is dan kun je deze tracker aan hem bevestigen, die doet niks anders dan alleen maar registreren waar de hond zich bevindt:

http://www.bol.com/nl/p/garmin-gtu10-gp ... 0011409483

Wij zagen door dit apparatje dat onze hond echt kilometers ver weg liep en steeds weer exact dezelfde weg terug nam naar ons of naar huis. Blijkbaar volgen ze hetzelfde spoor of hun eigen spoor terug.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 11:15

xandor loopt niet los, omdat ie met bepaalde typen honden niet overweg kan, en wij zijn dan aansprakelijk als er wat gebeurd.

tegenwoordig mag een hond ook niet zomaar overal loslopen, maar moeten ze aangelijnd zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:20

Wij wonen bij een bos waar alles nog mag, loslopende honden, motorcrossen, paarden, alles mag, da's wel heel erg gaaf!! En we hebben zelf ook een stuk bos (maar daar bleef hij dus niet binnen wanneer hij iets te eten rond zag huppelen :') ) Het aangrenzende bos is van buren of andere particulieren die het ook gewoon open hebben gesteld voor alles en iedereen *\o/*

Mooie reu dees_daan!! Die kleintjes zijn ook schattig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:38

Dankje!
Bandit is echt geen jager, die is bang voor kleine beestjes haha, mijn konijnen vind hij eng, en ik ben 1 keer een overstekende mol tegen gekomen en toen stond hij achter mij..
Ook katten vind hij leuk, vlees eet hij wel maar als het groter is moet ik het snijden anders weet hij niet wat hij er mee moet (zalmkop bijvoorbeeld) mijn chihuahua jaagt nog beter :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 11:48

dees_daan schreef:
mijn chihuahua jaagt nog beter :+

:D :D :D :D :D :D :D :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :') :') :')

dat kwam er geniaal uit zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _O- _O- _O-

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:59

Meld me ook weer eens hier! Beer is al jong op gevoed door een terror kat op stal! Die heeft veel ontzag voor katten. Alleen wanneer een kat of konijn het op een lopen zetten wil hij er nog wel eens achteraan. Hij is hier wel corrigeerbaar in. Wat lastiger is , zijn grote zwarte honden in het donker. Dan schijt hij 7 kleuren en verbloemd dit door overdreven mans te doen! En er zijn twee personen waar hij heftig op blijft reageren. Blaffen, wegrennen etc. Het blijven is nu minimaal en verder laten we het maar zo.

hier nog een foto hij begint nu wat uit te zwaren:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8724_n.jpg

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 21:07

vencedor schreef:
Meld me ook weer eens hier! Beer is al jong op gevoed door een terror kat op stal! Die heeft veel ontzag voor katten. Alleen wanneer een kat of konijn het op een lopen zetten wil hij er nog wel eens achteraan. Hij is hier wel corrigeerbaar in. Wat lastiger is , zijn grote zwarte honden in het donker. Dan schijt hij 7 kleuren en verbloemd dit door overdreven mans te doen! En er zijn twee personen waar hij heftig op blijft reageren. Blaffen, wegrennen etc. Het blijven is nu minimaal en verder laten we het maar zo.

hier nog een foto hij begint nu wat uit te zwaren:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8724_n.jpg

xandor word echt boos als ie een kat ziet -O- -O- -O-

maar ooowee als ie een konijn ziet, daar heeft ie dan wel weerl gezag voor :D :D :D :D :') :') :')

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:40

Onze stalkat joeg hem door heel de stal heen! Blokkeerde expres zn weg, en tikte hem zo vaak mogelijk op zn neus. Beer durfde niet alleen meer door de gang te lopen als hij daar zat. Loeder

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 23:38

vencedor schreef:
Onze stalkat joeg hem door heel de stal heen! Blokkeerde expres zn weg, en tikte hem zo vaak mogelijk op zn neus. Beer durfde niet alleen meer door de gang te lopen als hij daar zat. Loeder

xandor heeft ooit als pup zijnde een tik voor zijn neus gekregen van een kat ( met de nageltjes)

en sinds dat moment vind ie katten gewoon "helemaal niets"

sterker nog, hij wordt boos als hij een kat ziet.

vroeger toen ie nog jong was en je zei "poes" kon ie al blaffen/grommen in de aanval gaan :') :') :')

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:17

Leuk topic!

Wij hebben ook een witte herder, River van Vlerckenstyn!
Dekreu en heeft al heel veel kleine rivertjes rondlopen in Nederland en België :D