De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:47

Als het alleen maar een ooh en ahh forum zou zijn, waar iedereen het met elkaar eens is, dan was bokt geen lang leven beschoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:28

Denk dat er nog wel een verschil mag zijn tussen Ahh en ohhh en elkaar met de grond gaan zitten gelijk maken op een drammerige manier.

Mindim schreef:
Wanneer iemand een negatieve toon zet in een topic, mag je daar dan een nette opmerking naar die persoon over maken? Of valt dat dan onder een persoonlijke aanval?

Waarom niet? Alleen mijn eigen bescheiden mening, zoals jij de laatste dagen bezig was op bokt (persoonlijk worden) denk ik dat je je dr beter niet aan kan wagen, of beter nadenken over wat je schijft.
Ik heb ook periodes dat ik moeite heb met mijn tact geef ik eerlijk toe , dan reageer ik gewoon niet :) (Lukt ook niet altijd maar doe mijn best)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:48

Mindim schreef:
Als het alleen maar een ooh en ahh forum zou zijn, waar iedereen het met elkaar eens is, dan was bokt geen lang leven beschoren.

Ben ik niet met je eens hoor...
Het ligt eraan op de manier waarop en daar hebben toch veel bokkers moeite mee. Iedereen moet wel eens op zijn handen gaan zitten en dat wil niet altijd lukken.
Maar er zijn er bij die nooit tactvol zijn.
Kijk dat er wordt aangehaald dat het een ooh en aah forum moet zijn vind ik jammer. Dat zegt toch niemand maar normaal reageren is toch te proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:21

Chiqa schreef:
Denk dat er nog wel een verschil mag zijn tussen Ahh en ohhh en elkaar met de grond gaan zitten gelijk maken op een drammerige manier.

Mindim schreef:
Wanneer iemand een negatieve toon zet in een topic, mag je daar dan een nette opmerking naar die persoon over maken? Of valt dat dan onder een persoonlijke aanval?

Waarom niet? Alleen mijn eigen bescheiden mening, zoals jij de laatste dagen bezig was op bokt (persoonlijk worden) denk ik dat je je dr beter niet aan kan wagen, of beter nadenken over wat je schijft.
Ik heb ook periodes dat ik moeite heb met mijn tact geef ik eerlijk toe , dan reageer ik gewoon niet :) (Lukt ook niet altijd maar doe mijn best)

Dat valt mee toch? In welk topic wordt ik persoonlijk dan? Ik vind dat ik me keurig heb gedragen de laatste dagen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:23

MamboBeach schreef:
Mindim schreef:

Het ligt eraan op de manier waarop en daar hebben toch veel bokkers moeite mee. Iedereen moet wel eens op zijn handen gaan zitten en dat wil niet altijd lukken.
Kijk dat er wordt aangehaald dat het een ooh en aah forum moet zijn vind ik jammer. Dat zegt toch niemand maar normaal reageren is toch te proberen?

Maar ik zeg toch ook niet dat het aah en ooh is of dat het dat moet zijn? Maar 'als' het dat zou zijn, bokt geen lang leven beschoren zou zijn. Discussie is prima, maar onderbouwend en je hoeft echt niet iemand af te zeuren of te drammen. Maar dat is moeilijk na te streven met zoveel mensen op 1 forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:31

Daar zijn de meningen anders ernstig over verdeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:33

Misschien dat je nog even kunt laten weten waar ik persoonlijk ben geworden Chiqa? Dan kan ik het even nalezen en zien waar mijn verbeterpunten liggen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:51

Mindim schreef:
MamboBeach schreef:

Maar ik zeg toch ook niet dat het aah en ooh is of dat het dat moet zijn? Maar 'als' het dat zou zijn, bokt geen lang leven beschoren zou zijn. Discussie is prima, maar onderbouwend en je hoeft echt niet iemand af te zeuren of te drammen. Maar dat is moeilijk na te streven met zoveel mensen op 1 forum.

Je zegt toch dat als iedereen ooh en aah zou zeggen bokt geen lang leven beschoren zou zijn?
Daar reageerde ik op. Natuurlijk hoeft dat niet maar het botte wat ik vaak zie op bokt. Ik vraag me af waar dat vandaan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:56

Tussen ooh een ahh en bot zit nog een heel gebied hoor. Ik zeg niet dat als het niet ooh een aah moet zijn, dat het dan maar bot moet toch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:01

Waar zeg ik dan dat dat wel zo is?

Ik vind dat je best je mening mag geven op bokt, trouwens, in het hele leven maar het ligt er wel aan op de manier waarop.
Irl zeg ik soms wel eens dingen te snel, misschien... Maar het is nooit mijn bedoeling om iemand te kwetsen.

Ben wel eens benieuwd hoe mensen irl zijn. Gewoon, pure nieuwsgierigheid! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:02

Mindim schreef:
Misschien dat je nog even kunt laten weten waar ik persoonlijk ben geworden Chiqa? Dan kan ik het even nalezen en zien waar mijn verbeterpunten liggen?

Je heb dr geen geheim van gemaakt dat je dr op aangesproken bent, dat kan iedereen nalezen dus ik ga dat niet quoten. Jammer dat je dr niets van op heb gestoken, even terugkomend op de rode draad van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:09

Ik heb inderdaad een mod opmerking gehad, dat klopt. En de enige plek waar ik dat heb verteld is in een HK topic.

De opmerking was ook gemaakt in een HK topic en zonder naam of toenaam. Heb je mijn berichten nagespeurd Chiqa? En voelde je je aangesproken en ben jij degene die op ons HK topic heeft getemd?

De vorige keer dat ik namelijk ben aangesproken door een mod, was op 15 juli, toen dit topic net geopend was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:19

Nee ik speur geen berichten na, zoals ik al eerder in dit topic aangaf
werd er door medebokkers op gewezen. Maar daar gaat het niet om, je beweerd;

Mindim schreef:
Ik vind dat ik me keurig heb gedragen de laatste dagen :?

En je zegt nu zelf al dat dit niet helemaal het geval was.
Zo'n Pb zal je niet voor niets krijgen,
ik hoop voor je dat je dr in de toekomst wat mee doet in het kader van hoe verbeter ik de sfeer,
voor ons allemaal wel zo plezierig als je voor je eigen 'fouten' in kan staan en ze niet blijft ontkennen.
Dan veranderd er nooit wat en zit je straks met sancties.

Ik ben in het verleden ook wel eens verkeerd bezig geweest maar probeer dr wel mee aan de slag te gaan, dit omdat ik zelf nu heb ervaren hoe verrot het is als je zoveelste topic verziekt wordt.
En kan dit ook rustig van mijzelf toegeven.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:57

Mindim schreef:
Ik heb inderdaad een mod opmerking gehad, dat klopt. En de enige plek waar ik dat heb verteld is in een HK topic.

De opmerking was ook gemaakt in een HK topic en zonder naam of toenaam. Heb je mijn berichten nagespeurd Chiqa? En voelde je je aangesproken en ben jij degene die op ons HK topic heeft getemd?

De vorige keer dat ik namelijk ben aangesproken door een mod, was op 15 juli, toen dit topic net geopend was.

Hier even op inhakend: ik vind het voortaan ver gaan als mensen in HK topics gaan rondspeuren om te kijken of ze iemand kunnen "pakken". Sorry, maar met dat soort bokkers kan ik alleen maar medelijden hebben. Blijkbaar is het echte leven niet interessant genoeg en gaan ze maar mensen virtueel op de vingers tikken. Dan heb ik nog liever te maken met een parkeerwacht.

Kijk, ik kan best bot uit de hoek komen, maar lage streken daar doe ik niet aan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:02

Chiqa schreef:

Mindim schreef:

ik hoop voor je dat je dr in de toekomst wat mee doet in het kader van hoe verbeter ik de sfeer,
voor ons allemaal wel zo plezierig als je voor je eigen 'fouten' in kan staan en ze niet blijft ontkennen.

Ik ben in het verleden ook wel eens verkeerd bezig geweest maar probeer dr wel mee aan de slag te gaan, dit omdat ik zelf nu heb ervaren hoe verrot het is als je zoveelste topic verziekt wordt.

Chiqa, is het weleens in je op gekomen dat die andere bokkers die jou tippen alleen maar uit zijn op rottigheid? Op het vingertje wijzen en hopend op een reactie?

Misschien is het verstandiger om dat soort berichtjes naast je neer te leggen, zeker wanneer er geen namen genoemd worden. Komt de sfeer ook ten goede. Wat kan jou het nu schelen of een bericht over jou, Pietje of Klaasje gaat in een HK-topic? Je kunt het ook als compliment opvatten, blijkbaar, ervanuitgaande dat het over jou gaat, ben je geen grijze muis op bokt. ;)

En waarom overkomt mij dat nou nooit? Ik ben nog nooit "getipt" en zal al zeker niet temmen omdat ik dat te flauw voor woorden vindt. In de grote mensen wereld wordt ook heel wat afgeroddeld. Waarschijnlijk ook over mij als ik er niet bij ben. Dat is menselijk. Boeiuhhhhh ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:04

Meestal is het een gevalletje de pot en de ketel en dat lees ik hier nu toch ook weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:11

maikeltje schreef:
Hier even op inhakend: ik vind het voortaan ver gaan als mensen in HK topics gaan rondspeuren om te kijken of ze iemand kunnen "pakken". Sorry, maar met dat soort bokkers kan ik alleen maar medelijden hebben. Blijkbaar is het echte leven niet interessant genoeg en gaan ze maar mensen virtueel op de vingers tikken. Dan heb ik nog liever te maken met een parkeerwacht.

Kijk, ik kan best bot uit de hoek komen, maar lage streken daar doe ik niet aan.

Er zijn er genoeg die daar nete vies van zijn. :) Wil je niet dat t gelezen wordt dan moet je het niet plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:29

Chiqa schreef:

Mindim schreef:

dat heb ik ook, behalve in een HK topic heb ik iets gezegd, echter zonder daar namen bij te noemen, wie de schoen past trekke hem aan ;)

Dat zei ik, omdat jij daarover begint, zaken uit een HK topic, bespreek ik nergens anders
Nee, die kreeg ik, omdat jij daar over hebt getemd

Meid, als je dat eerst eens op jezelf toepast, dan zijn we al een stuk verder. Jij beticht anderen van dingen waaraan je schijnbaar zelf je handen ook vuil maakt.

Fijn dat je het zelf ook in ziet, nou aan de slag dan maar, er moet nog wat werk verzet worden.

En verder, wees eens eerlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:30

Mindim: zonde die reactie. Jij beticht chiqa nl ook van wat je zelf doet. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:32

Ayasha schreef:
maikeltje schreef:

Er zijn er genoeg die daar nete vies van zijn. :) Wil je niet dat t gelezen wordt dan moet je het niet plaatsen.

Dat dat gelezen wordt, maakt me niet uit, anders had ik het er niet neer moeten zetten.
Wat doe ik dan hetzelfde als Chiqa Ayasha? Temmen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:34

Neen, haar betichten van dingen en dat ze eerlijk moet zijn terwijl Chiqa, in tegenstelling tot jij zelf, gewoon toe geeft dat ze grof uit de hoek kan komen. De hele toon in jouw bovenstaande bericht bewijst net Chiqa haar punt. :)

En dat gezeur over dat temmen, voor wat staat die knop daar denk je? Omdat het boktblauw zo overheersend was dat Bart dacht "laat ik er wat rood bij doen"? Wil je niet dat er op je getemd wordt gedraag je, wordt er getemd en gereageerd door de mod dan heb je je niet gedragen. Wees dan vrouw genoeg om dat te accepteren ipv vervolgens te gaan huilen in een topic. :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:38

Bemoei ik me er ook maar even tegenaan, ik denk dat je Mindim haar bericht niet goed begrijpt. ;)
Mindim, en ik ook terwijl ik hier nog niks gepost had, hebben een pb gekregen van een mod over iets wat we in ons HK topic hebben gezegd. Chiqa draait daar omheen, het gaat niet over grof uit de hoek komen, maar over temmen op berichten in een HK-topic.

Als het dan over sfeerverbeteren gaat, werken dat soort acties natuurlijk niet echt mee aan een betere sfeer. Wees dan eerlijk en pb zelf iemand, maar ga niet als een kleuter een mod inschakelen omdat je tenen weer eens een XXL-size hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:39

Ayasha schreef:
Neen, haar betichten van dingen en dat ze eerlijk moet zijn terwijl Chiqa, in tegenstelling tot jij zelf, gewoon toe geeft dat ze grof uit de hoek kan komen. De hele toon in jouw bovenstaande bericht bewijst net Chiqa haar punt. :)

En dat gezeur over dat temmen, voor wat staat die knop daar denk je? Omdat het boktblauw zo overheersend was dat Bart dacht "laat ik er wat rood bij doen"? Wil je niet dat er op je getemd wordt gedraag je, wordt er getemd en gereageerd door de mod dan heb je je niet gedragen. Wees dan vrouw genoeg om dat te accepteren ipv vervolgens te gaan huilen in een topic. :)

Ik ben nooit oneerlijk geweest hoor, heb altijd hand in eigen boezem gestoken.

Prima als je temt, maar wees een grote meid als je er op aangesproken wordt, geef dan gewoon toe. Je staat toch achter de tem lijkt me? Nee hoor, we zijn niet te vergelijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:40

Betteke: het feit dat er getemd is moeten worden (of dat door chiqa is of niet weet jij niet.) zegt toch wel al dat de sfeer sowieso al niet fantastisch was he?

Mindim: hoe weet jij zo zeker dat zij het geweest is? Was je er bij toen er getemd was of heeft mod-lief de mond voorbij gepraat?
Goed voorbeeld doet goed volgen, wees zelf een grote meid en zeg gewoon "die opmerking had ik verdiend".

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:43

De sfeer in het HK-topic was en is nog steeds geweldig hoor, daar doet een TeM geen afbreuk aan, maak je geen zorgen. Maar dat gemierenneuk over regeltjes is een beetje erg zielig en onvolwassen.