Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zitake schreef:Idd maar goed dat kon je op dat moment (1ste keer bijten) niet weten, daarbij zeg ik ook niet wat je kunt leren uit fouten, wel dat je er iets uit kunt leren, dat is voor elk vrij interpreteerbaar.
Ik ben ook niet voor bijters in de maatschappij, zeg het eigenaars dan ook eerlijk en heb er ook geen problemen mee zo'n honden in te laten slapen. De hond beseft het zelf toch niet wat er gaat gebeuren, en het bespaart hem ook een hoop 'leed'. dus op dat vlak staat dat vast.
Nuage schreef:Weco ik zal me eens verdiepen in wat je schreef. Mogelijk leer ik iets bij, nooit verkeerd
Ben blij dat we wel hetzelfde staan tegenover het hele kinderen bijten verhaal. Vind dat dat er ook erg snel wordt bijgehaald.
KiWiKo heb jij zoiets een keer meegemaakt dat je er zo vaak over begint? Oprechte vraag hoor.
Vind de blik van die hond prima. Niks mis mee. Zo kan ik nog 100 foto's plaatsen van honden die precies zo kijken.
KiWiKo schreef:ja maar Mindfields.... wij kiezen ervoor om die risico's te lopen..........
mijn buren kiezen daar niet voormaar worden wel geconfronteerd met de gevolgen van de risico's die wij nemen
zitake schreef:Mijn pup blaft/gromt ook wel eens terug (maargoed ding zit in zn puber/uitprobeerperiode)
Mindfields schreef:Omgaan met dieren houdt risico's in, die je van te voren in moet schatten en waar je je in moet verdiepen om die zoveel mogelijk te voorkomen
Chiqa schreef:Had liever gezien dat deze hond een piep of gil had gegeven en met de staart tussen de poten met je mee was gelopen....Nee hij geeft nog een grote bek na ook.
Besef je dat wel?
Chiqa schreef:slimmerik schreef:Hond gromt als hij op zijn plaats gewezen wordt. De volgende stap is gewoon bijten..
En dat weten blijkbaar heel veel mensen niet.....Of erger nog...Willen dit niet weten. Of denken dat het wel losloopt.
Heb dit toch al een paar keer voorbij zien komen in dit topic bij dit verhaal, maar werd imo niets mee gedaan...
En dan staan ze verbaasd te kijken dat hij bijt. Ik vind het iig niet gek.
Mag hopen dat ze veel opsteken tijdens wat sessies, en de hond het gaat redden.
Kiwiko ik dacht précies hetzelfde...Die blik in die ogen krijg ik de rillingen van.
uniekhorse schreef:Tja, grommen..
Wij hadden een Golden Retriever, echt een schat van een hond ! Maar.... met een gebruiksaanwijzing..
Vanaf het moment dat we haar hadden, (vanaf 8 á 9 wkn) had ze al een 'chronisch' grommetje over zich heen.
Ze gromde altijd maar dan ook altijd, tijdens het spelen, tijdens het corrigeren, gewoon in iedere situatie.
Dit zat er gewoon in, viel niet af te leren en ja dit was kort gezegd een 'hersen kronkel' (waarschijnlijk toch wat doorgefokt). Maar desalniettemin, ze zou nooit, maar dan ook nooit bijten. Een buitenstaander zou bang worden, terwijl er werkelijk echt niks aan de hand was. Je kon er alles mee, knuffelen, aaien, noem maar op. Zelfs als je haar zou knijpen bij wijze van spreken, zou ze niet bijten.
Stond volledig onder appel en kende haar plek, en liet zich corrigeren.
Ze is 12, bijna 13 jaar bij ons geweest en nooit wat gebeurd.
Om een loos grommetje zou ik weinig geven, je hebt grommen en grommen, daar zit verschil in.
Een grom van het mokken, of een grom van ik zal je pakken !
Hoe het grommetje van de hond van de TS was.. tsja dat weet ik ook niet.
Snelleedje schreef:hij gromde later nog enkele keren omdat ie waarschijnlijk dacht nog een schop te krijgen. Ik kan me voorstellen dat ie dan gromt. Ga maar bij jezelf na.
KiWiKo schreef:is de wat nou als............ een rare gedachte???????
we wonen hier met zn allen op elkaar.........
WeCo schreef:zitake schreef:Idd maar goed dat kon je op dat moment (1ste keer bijten) niet weten, daarbij zeg ik ook niet wat je kunt leren uit fouten, wel dat je er iets uit kunt leren, dat is voor elk vrij interpreteerbaar.
Ik ben ook niet voor bijters in de maatschappij, zeg het eigenaars dan ook eerlijk en heb er ook geen problemen mee zo'n honden in te laten slapen. De hond beseft het zelf toch niet wat er gaat gebeuren, en het bespaart hem ook een hoop 'leed'. dus op dat vlak staat dat vast.
Dat is in ieder geval wel de makkelijkste weg. Wij brengen de hond in een situatie waardoor hij bijt en dat maken we dan vervolgens weer goed door de hond dood te maken.
We zijn een soort van God dus, de mens wikt en beschikt. Zoiets ??
Wat een arrogantie spreekt daaruit.
Waves schreef:Snelleedje schreef:hij gromde later nog enkele keren omdat ie waarschijnlijk dacht nog een schop te krijgen. Ik kan me voorstellen dat ie dan gromt. Ga maar bij jezelf na.
Oeioeioei... als ik dit lees dan ben ik bang dat niet de hond maar jij op hondencursus moet. Je lijkt weinig kennis te hebben van basic hondengedrag. Een hond denkt niet zo... Zo is het wachten op de tweede keer.
WeCo schreef:Hij had waarschijnlijk helemaal geen grote bek, maar zag een baas met overstuur onvoorspelbaar gedrag en was gewoon doodsbang.