Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:27

is de wat nou als............ een rare gedachte???????

we wonen hier met zn allen op elkaar.........

als trimster weet je dat je dingen doet met de hond die deze niet wil.......... en ergens misschien een keer kan reageren.

Als ik mijn kruising scheer........ dan weet ik dat hij het toelaat omdat IK het doe............ anderen moeten dat niet doen, daar aggeert hij tegen.......
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 27-03-10 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Grote_Beer

Ik zie echt niks bijzonders aan de blik van de hond, hoor.

WeCo

zitake schreef:
Idd maar goed dat kon je op dat moment (1ste keer bijten) niet weten, daarbij zeg ik ook niet wat je kunt leren uit fouten, wel dat je er iets uit kunt leren, dat is voor elk vrij interpreteerbaar.
Ik ben ook niet voor bijters in de maatschappij, zeg het eigenaars dan ook eerlijk en heb er ook geen problemen mee zo'n honden in te laten slapen. De hond beseft het zelf toch niet wat er gaat gebeuren, en het bespaart hem ook een hoop 'leed'. dus op dat vlak staat dat vast.

Dat is in ieder geval wel de makkelijkste weg. Wij brengen de hond in een situatie waardoor hij bijt en dat maken we dan vervolgens weer goed door de hond dood te maken.
We zijn een soort van God dus, de mens wikt en beschikt. Zoiets ??
Wat een arrogantie spreekt daaruit.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 00:28

Gelukkig wonen wij in Friesland ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:30

@Oprtalj : Wederom helemaal mee eens.

@ Kiwiko: ja eigenlijk wel raar want als (weer een als :D )je overal de wat nou als bij gaat bedenken kun je beter met zn allen in een schuilbunker gaan zitten en je nooit meer op straat begeven. Dan moeten we ook niet meer op paarden gaan zitten, want wat nou als het paard ineens een hartstilstand krijgt, omvalt en boven op je valt waardoor je je nek breekt en dood bent.

Omgaan met dieren houdt risico's in, die je van te voren in moet schatten en waar je je in moet verdiepen om die zoveel mogelijk te voorkomen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:30

Idd dat vind ik ook wel, als hij echt bang zou zijn, gromt ie niet hoor, is hij jou weer een soort van waarschuwing ofzo aan het geven.
Mijn pup blaft/gromt ook wel eens terug (maargoed ding zit in zn puber/uitprobeerperiode) als ik nee zeg of af. tot ik mij eens goed kwaad maak, dan druipt hij het toch maar af. ze moeten het gewoon weten wanneer je iets meent, en na een beet zou je het toch al serieus moeten menen. Net zoals de dober thuis, ook niet de makkelijkste, maar die zal nooit teruggrommen, hij zou het niet eens in zn kop halen zoiets te doen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:31

Weco ik zal me eens verdiepen in wat je schreef. Mogelijk leer ik iets bij, nooit verkeerd :)
Ben blij dat we wel hetzelfde staan tegenover het hele kinderen bijten verhaal. Vind dat dat er ook erg snel wordt bijgehaald.

KiWiKo heb jij zoiets een keer meegemaakt dat je er zo vaak over begint? Oprechte vraag hoor.

Vind de blik van die hond prima. Niks mis mee. Zo kan ik nog 100 foto's plaatsen van honden die precies zo kijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:32

ja maar Mindfields.... wij kiezen ervoor om die risico's te lopen..........

mijn buren kiezen daar niet voor :D maar worden wel geconfronteerd met de gevolgen van de risico's die wij nemen :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:32

Liezel1 schreef:
Gelukkig wonen wij in Friesland ;)

Toch niet bij Snits in de buurt ? :oo

Hond heeft misschien een rare blik door zijn iets te lange neus.... Heb trouwens nooit een "gevoel" bij foto's hoor :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:33

Nuage schreef:
Weco ik zal me eens verdiepen in wat je schreef. Mogelijk leer ik iets bij, nooit verkeerd :)
Ben blij dat we wel hetzelfde staan tegenover het hele kinderen bijten verhaal. Vind dat dat er ook erg snel wordt bijgehaald.

KiWiKo heb jij zoiets een keer meegemaakt dat je er zo vaak over begint? Oprechte vraag hoor.

Vind de blik van die hond prima. Niks mis mee. Zo kan ik nog 100 foto's plaatsen van honden die precies zo kijken.

ja ik heb mijn 5 jarige rott in laten slapen toen de man welke hij in zijn gezicht beet naar het ziekenhuis ging ja.........

ik ging naar de dierenarts, toen de man naar het ziekenhuis ging........

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 00:34

flatcoated retriever hebben nu eenmaal een langere neus dan labjes.... en hij heeft een beetje van beiden meegekregen...
Nee, niet in de buurt van Snits, in Ljouwert.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:34

KiWiKo schreef:
ja maar Mindfields.... wij kiezen ervoor om die risico's te lopen..........

mijn buren kiezen daar niet voor :D maar worden wel geconfronteerd met de gevolgen van de risico's die wij nemen :)

Tuurlijk, maar de bestuurder van de auto die die pony aanreed kiest er ook niet voor dat de eigenaar die pony heeft gekocht. Toch heeft hij nu schade aan zn auto en de schrik flink te pakken. Dit soort dingen gebeuren, door menselijke fouten/verkeerde keuzes. En op dit moment heeft deze hond nog steeds niemand anders schade berokkent dan zijn eigen baasje, die er zich ook nog eens bewust van is dat hij hier zelf veel aan kan doen en gaat dat ook doen.

Hij neemt dus zijn verantwoordelijkheid, met als NB dat mocht het niet lukken, er andere maatregelen getroffen worden.

KiWiKo

Re: Hond heeft iemand gegrepen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:35

maar kan je met jezelf leven als dit in de toekomst wel gebeurd??????

Anoniem

zitake schreef:
Mijn pup blaft/gromt ook wel eens terug (maargoed ding zit in zn puber/uitprobeerperiode)

Mijn hond heeft nog nooit geblafd of gegromd naar mij, nog nooit. Zal ook mss wel aan het karakter liggen,
het is iig niets voor mij.

Mindfields schreef:
Omgaan met dieren houdt risico's in, die je van te voren in moet schatten en waar je je in moet verdiepen om die zoveel mogelijk te voorkomen

Dit kwaadaardige gedrag werd anders volop beloond zonder dat Liezel zich daarvan bewust was, ik noem dat geen risico's nemen dat noem ik een hele grote fout die ze onderbewust maakte.

Maar goed ze is bereid om van haar fouten te leren, hoop alleen dat ze dit samen doet met sneleedje, want ook hij heeft hier en daar wat steken laten vallen tijdens de opvoeding waardoor dit zo mis is gegaan.
Ik hoop dat we over een jaar een topic kunnen treffen van hun beide dat wij het niet bij het rechte eind hebben en hun doggie nog lang en gelukkig bij ze mag zijn zonder zorgen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-10 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

WeCo

Chiqa schreef:
Had liever gezien dat deze hond een piep of gil had gegeven en met de staart tussen de poten met je mee was gelopen....Nee hij geeft nog een grote bek na ook.
Besef je dat wel?

Hij had waarschijnlijk helemaal geen grote bek, maar zag een baas met overstuur onvoorspelbaar gedrag en was gewoon doodsbang.
Zie jij dan echt niet dat niets in de beschrijving van dit incident en de beschrijving van het gedrag van deze hond voor en na het incident wijst op een "dominante" hond, maar juist alles op een onzekere hond. Of is het alleen maar zwart-wit bij jou:
Bange hond vlucht of piept - Dominante hond bijt of gromt ?
Zo werkt het cht niet hoor.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:36

ik ken het probleem wel het is een dominatie probleem hij wil de baas zijn zolang jij hier boven blijft staan is er niks aan de hand maar het probleem is dat je vriend dat niet meer heeft en daar ga je de hond volet dat haar fijn aan.
als je nog wil proberen het te lijmen zou ik een erg goed aangeschreven gedrags therapeut zoeken waar jou vriend en de hond samen heen moeten gaan en zou toch wel ook casteren mischien helpt het toch nog wat.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:36

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Hond gromt als hij op zijn plaats gewezen wordt. De volgende stap is gewoon bijten..

En dat weten blijkbaar heel veel mensen niet.....Of erger nog...Willen dit niet weten. Of denken dat het wel losloopt.
Heb dit toch al een paar keer voorbij zien komen in dit topic bij dit verhaal, maar werd imo niets mee gedaan...
En dan staan ze verbaasd te kijken dat hij bijt. Ik vind het iig niet gek.

Mag hopen dat ze veel opsteken tijdens wat sessies, en de hond het gaat redden.

Kiwiko ik dacht précies hetzelfde...Die blik in die ogen krijg ik de rillingen van.

uniekhorse schreef:
Tja, grommen..

Wij hadden een Golden Retriever, echt een schat van een hond ! Maar.... met een gebruiksaanwijzing..
Vanaf het moment dat we haar hadden, (vanaf 8 á 9 wkn) had ze al een 'chronisch' grommetje over zich heen.
Ze gromde altijd maar dan ook altijd, tijdens het spelen, tijdens het corrigeren, gewoon in iedere situatie.
Dit zat er gewoon in, viel niet af te leren en ja dit was kort gezegd een 'hersen kronkel' (waarschijnlijk toch wat doorgefokt). Maar desalniettemin, ze zou nooit, maar dan ook nooit bijten. Een buitenstaander zou bang worden, terwijl er werkelijk echt niks aan de hand was. Je kon er alles mee, knuffelen, aaien, noem maar op. Zelfs als je haar zou knijpen bij wijze van spreken, zou ze niet bijten.

Stond volledig onder appel en kende haar plek, en liet zich corrigeren.
Ze is 12, bijna 13 jaar bij ons geweest en nooit wat gebeurd.
Om een loos grommetje zou ik weinig geven, je hebt grommen en grommen, daar zit verschil in.
Een grom van het mokken, of een grom van ik zal je pakken !
Hoe het grommetje van de hond van de TS was.. tsja dat weet ik ook niet.

Ohja, en die blik van een foto afgezien, joh pure onzin !

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:37

Snelleedje schreef:
hij gromde later nog enkele keren omdat ie waarschijnlijk dacht nog een schop te krijgen. Ik kan me voorstellen dat ie dan gromt. Ga maar bij jezelf na.

Oeioeioei... als ik dit lees dan ben ik bang dat niet de hond maar jij op hondencursus moet. Een hond denkt niet zo als een mens... Zo is het wachten op de tweede keer.
Laatst bijgewerkt door Waves op 27-03-10 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:38

KiWiKo schreef:
is de wat nou als............ een rare gedachte???????

we wonen hier met zn allen op elkaar.........

Maar waarom moet er nu altijd 'wat nou als....' bijgesleept worden als een hond een bepaald gedrag vertoont dat weliswaar maatschappelijk niet wenselijk is, maar dat met een aanpassing in het 'management' van de eigenaar helemaal geen groot risico hoeft te vormen?
En waarom hoor ik nooit iemand iets roepen over 'wat nou als jouw paard op bosrit ergens van schrikt en iemand schopt of omver dendert?' De ruiter is niet de enige die letsel kan oplopen door een vluchtend paard. En dat risico is m.i. veel moeilijker te reduceren dan het risico dat je hond een kind zou bijten.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:39

Ja, alleen al om het feit dat je een hond van 50 kilo net ff wat makkelijker in bedwang houdt dan een op hol geslagen apparaat van 600 kilo :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 00:42

Het is inmiddels laat.... Tijd voor de laatste ronde.
We gaan de honden uitlaten, aan de lijn, de aandacht bij mij en bij het tegenkomen van andere honden ga ik eens goed observeren....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:42

WeCo schreef:
zitake schreef:
Idd maar goed dat kon je op dat moment (1ste keer bijten) niet weten, daarbij zeg ik ook niet wat je kunt leren uit fouten, wel dat je er iets uit kunt leren, dat is voor elk vrij interpreteerbaar.
Ik ben ook niet voor bijters in de maatschappij, zeg het eigenaars dan ook eerlijk en heb er ook geen problemen mee zo'n honden in te laten slapen. De hond beseft het zelf toch niet wat er gaat gebeuren, en het bespaart hem ook een hoop 'leed'. dus op dat vlak staat dat vast.

Dat is in ieder geval wel de makkelijkste weg. Wij brengen de hond in een situatie waardoor hij bijt en dat maken we dan vervolgens weer goed door de hond dood te maken.
We zijn een soort van God dus, de mens wikt en beschikt. Zoiets ??
Wat een arrogantie spreekt daaruit.

Kijk mijn mening is dat agressieve, bijtende honden (en dan heb ik het nu niet over een hap die gebeurt wanneer een hond in een verkeerde situatie terecht komt, mag je ook weer vrij interpreteren) gevaarlijk zijn. Vaak is dit door een fout van de mens, meestal eigelijk, honden waar echt iets los zit zijn nu niet bepaald talrijk, maar goed, dat wil niet zeggen dat een hond die verkeerd opgevoed is, of in gelijk welke situatie (of het nu angstbijten/agressiebijten/...) mag gaan bijten. Prima als jij dat leuk vind. Ik heb honden geweten die compleet niet te hanteren waren, kon je niks meer mee aanvangen, eigenaars werden gebeten, mensen erbuiten werden gebeten,... ja in zo'n geval is inslapen een goede oplossing. In zo'n geval is er ook continu een bepaalde stress voor die hond, leeft hij vaak in omstandigheden die voor hem ook niet fijn zijn (muilkorven, aanlijnen, opsluiten,...), dus wat voor meerwaarde dan voor zo'n dier om in leven te laten. Of wat hiervan dan, hond die tientallen keren dochter des huizes bijt, maar ouders vond het zoooo zielig hem in te laten slapen, kind heeft ontzettend veel littekens, hele gezicht, over het hele lichaam en mist een stuk oor, wat voor arrogantie spreekt hieruit dan. Kruising wordt in het asiel geplaatst wegens bijten, vervolgens geadopteerd (voor de -tigste keer), bijt opnieuw op de nieuwe plek 3 mensen, eigenaar vind het sneu om het dier in te slapen, wordt vervolgens weer verhuisd naar een nieuwe eigenaar, wat heeft dit dier toch een geluk dat die lieve mensen hem telkens weer uit z'n 'vertrouwde' omgeving weghalen om hem zogezegd een beter leven te geven (wat hij nooit meer zal krijgen), en de kans natuulijk niet vergeten dat er opnieuw mensen gebeten worden zoals al op alle voorgaande plekken gebeurd is. Nee wederom geen arrogantie zeker. Kom op! Weet niet goed wat er niet helemaal gesnapt wordt hoor. Het gaat em niet altijd alleen maar om de mensen maar ook om de dieren zelf. maar goed zover is het natuurlijk nog niet met het dier van ts, maar om maar een keer duidelijk te maken dat je opmerking over god spelen en arrogantie beetje heel erg overdreven zijn. En mag je gerust zo over denken hoor, maar ik heb veel gezien, heel veel,...

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:42

Waves schreef:
Snelleedje schreef:
hij gromde later nog enkele keren omdat ie waarschijnlijk dacht nog een schop te krijgen. Ik kan me voorstellen dat ie dan gromt. Ga maar bij jezelf na.

Oeioeioei... als ik dit lees dan ben ik bang dat niet de hond maar jij op hondencursus moet. Je lijkt weinig kennis te hebben van basic hondengedrag. Een hond denkt niet zo... Zo is het wachten op de tweede keer.

Niet ? Niet letterlijk nee, maar de hond ziet een baas met op dat moment onvoorspelbaar overstuur gedrag die duidelijk
boosheid uitstraalt, de onzekere hond kent dit gedrag niet en probeert zich te wapenen door te grommen. Als het arme beest zo dominant was als menigeen hier beweerd had ie het karwei allang afgemaakt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:43

WeCo schreef:
Hij had waarschijnlijk helemaal geen grote bek, maar zag een baas met overstuur onvoorspelbaar gedrag en was gewoon doodsbang.

Zo te lezen heb jij erg weinig kaas gegeten van honden gedrag..........Grommen is gedrag wat niet gewenst is helemaal niet na een correctie, zo simpel is dat gewoon hier wordt niet gegromd naar baasje.
Een vinger, hele hand, en dat is gebeurd.

Deze hond had bij mij een veel strakkere opvoeding gekregen, ik ben verschrikkelijk consequent daarom heb ik hier ook een perfecte hond zitten zonder enig negatief gedrag.
Komt dat er wel in heb ik iets fout gedaan, maar doe dr wel alles aan om dit te voorkomen, train drie keer per week met haar met een groep trainers, al anderhalf jaar lang.
Grommen is hier not done, nagrommen uit den boze, ondenkbaar. Wordt hier niet getolereerd zo simpel is dat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:44

Dit is een valse hond.... eigenaars lijken op dezelfde voet (zelf aansollen) verder te gaan. Ze zouden aan mij heel wat uit te leggen hebben als die hond mij of mijn geliefden zou pakken.

Maar bovenal zou ik me als eigenaar niet meer recht in de spiegel aan kunnen kijken. En ik verbaas me hoe gemakkelijk sommigen hier, dit wegwuiven.

Iedere hond kan bijten.... ja, maar bij deze is de kans een groot aantal procenten groter.... veel groter.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 27-03-10 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt