Op beestjes jagen is de natuur van katten inderdaad.
Wij hadden ooit gezellige kipjes in de tuin, die deden niemand kwaad en waren niemand tot overlast - ze zaten immers alleen in onze tuin en er was geen haan bij, dus geen herrie.
Vervolgens komen andermans @#$@# katten op mijn kipjes jagen in mijn tuin... echt wel dat ik die krengen eruit schop (nou, niet letterlijk, maar wegjagen wel). Los van de rest die het leuk vind om onder de coniferen te schijten.
En daarbij, ik heb ook een konijn en een cavia die graag in de tuin zitten. We hebben een omheining die we voor ze neer kunnen zetten. Die is open van boven, moeten we nou een ren van gewapend beton kopen omdat andermans katten in
mijn tuin komen en mijn beesten opvreten?
Of ook heerlijk, die krolse buurtbeesten die flikken het altijd om kéihard te gaan lopen janken/krijsen/miauwen op ons schuurdak. Midden in de nacht. Gevolg: weer 4 uur minder nachtrust.
Gelukkig komen er tegenwoordig weinig katten in onze tuin. Ik had een kip die ze altijd flink op hun donder gaf.
Ik heb nu een kraai die in mijn tuin leeft, mocht hij gepakt worden door een kat en ik zie het... dan mag die kat heeeel hard wegrennen.

En anders zijn baasje wel, als die te achterhalen is.
Dus houd aub je kat lekker binnen, en anders ga je hem toch uitlaten of whatever? Doen mensen met hun hond ook.
Bizzybijtje schreef:
Ach, als je een bak voor ze neerzet doen ze het daar ook wel in hoor
En honden moeten ook uitgelaten worden omdat ze anders niet genoeg beweging krijgen?
Maar geef nou eens één goede reden dat je een kat binnen moet houden, op dat gedoe van 'gevaarlijk, buren tot last' na.