Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:01

zap schreef:
Waarom moet een paard in een stal van 3 bij 3 staan als hij geen 24/7 weidengang heeft? Dat is iets waar ik ook erg over val. Waar wordt er naar gekeken? Of een paard staat 24/7 binnen óf een paard staat 24/7 buiten...ooit van een middenweg gehoord?

Natuurlijk, maar er wordt hier steeds gepraat over een stalpaard om dat te vergelijken met een binnenkat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:02

MamboBeach : blijft mijn vraag open over wat jij precies mutserig vind aan mij , want die ongefundeerde conclusie uit je vorige reactie staat nog steeds :P

Anoniem

Bellatrix schreef:
Honden moeten naar buiten om hun behoefte te doen...katten niet. ;)

Maar ook honden staan hier niet ter discussie. ;)

Ach, als je een bak voor ze neerzet doen ze het daar ook wel in hoor :')
En honden moeten ook uitgelaten worden omdat ze anders niet genoeg beweging krijgen?

Maar geef nou eens één goede reden dat je een kat binnen moet houden, op dat gedoe van 'gevaarlijk, buren tot last' na.

Fenrir

Op beestjes jagen is de natuur van katten inderdaad.

Wij hadden ooit gezellige kipjes in de tuin, die deden niemand kwaad en waren niemand tot overlast - ze zaten immers alleen in onze tuin en er was geen haan bij, dus geen herrie.
Vervolgens komen andermans @#$@# katten op mijn kipjes jagen in mijn tuin... echt wel dat ik die krengen eruit schop (nou, niet letterlijk, maar wegjagen wel). Los van de rest die het leuk vind om onder de coniferen te schijten.

En daarbij, ik heb ook een konijn en een cavia die graag in de tuin zitten. We hebben een omheining die we voor ze neer kunnen zetten. Die is open van boven, moeten we nou een ren van gewapend beton kopen omdat andermans katten in mijn tuin komen en mijn beesten opvreten?

Of ook heerlijk, die krolse buurtbeesten die flikken het altijd om kéihard te gaan lopen janken/krijsen/miauwen op ons schuurdak. Midden in de nacht. Gevolg: weer 4 uur minder nachtrust.

Gelukkig komen er tegenwoordig weinig katten in onze tuin. Ik had een kip die ze altijd flink op hun donder gaf. }> :D

Ik heb nu een kraai die in mijn tuin leeft, mocht hij gepakt worden door een kat en ik zie het... dan mag die kat heeeel hard wegrennen. ;)
En anders zijn baasje wel, als die te achterhalen is.

Dus houd aub je kat lekker binnen, en anders ga je hem toch uitlaten of whatever? Doen mensen met hun hond ook.

Bizzybijtje schreef:
Bellatrix schreef:
Honden moeten naar buiten om hun behoefte te doen...katten niet. ;)

Maar ook honden staan hier niet ter discussie. ;)

En honden moeten ook uitgelaten worden omdat ze anders niet genoeg beweging krijgen?

Maar geef nou eens één goede reden dat je een kat binnen moet houden, op dat gedoe van 'gevaarlijk, buren tot last' na.

Eh sorry, maar dat zijn dus al 2 goede redenen om je kat binnen te houden.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-01-10 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Bizzybijtje schreef:
Buiten. Ik snap niet hoe mensen erop komen om een kat binnen te houden. Maar dat is mijn bescheiden mening... Honden hou je toch ook niet binnen? En die kunnen ook gewoon overal lopen enzo hoor....

ik heb er 1 die gewoon niet naar buiten wil. de deur staat in de zome altijd open maar ze wil gewoon niet. geen probleem toch??
mijn paardeb kunnen ook in en uit de stal maar staan ook graag buiten. geen probleem toch? ik ben blij dat ik mn dieren de luxe kan bieden dat ze zelf kunnen kiezen. dieren binnen houden vind ik maar niks...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:03

Je 'moet' een kat niet binnenhouden...je mag. ;)

En dat is een beslissing die ieder voor zich maakt. De één houdt hem binnen en de ander buiten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:04

Bizzybijtje schreef:
Buiten. Ik snap niet hoe mensen erop komen om een kat binnen te houden. Maar dat is mijn bescheiden mening... Honden hou je toch ook niet binnen? En die kunnen ook gewoon overal lopen enzo hoor....

Laat jij je hond dan ook bij andere mensen tegen de voordeur aan zeiken?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:04

pmarena schreef:
MamboBeach : blijft mijn vraag open over wat jij precies mutserig vind aan mij , want die ongefundeerde conclusie uit je vorige reactie staat nog steeds :P

Dat je het zielig vindt dat ze een vogel of muisje vangen. (martelen)
Ze kunnen weglopen, vergiftigd worden, platgereden worden...
Poepen in andermans tuin

Ik vind het allemaal niet schokkend en jij wel en ik noem dat mutserig... :P Ik zeg niet dat je een muts bent he, :D dat is weer wat anders! ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:05

Of laat jij je hond andermans huisdieren opvreten? Mensen wakker houden?

Mizoan

Mijn kat komt van de boerderij en is binnenkat geworden :o

Ik woon aan een druk parkeerterrein van een winkelcentrum, aangezien ze door ziekte een beschadigd oog heeft, een gat in haar vlies en het zicht mogelijk beperkt is, mag ze van de DA in deze woonsituatie ook echt niet naar buiten. Mevrouw vind het allemaal prima, als het weer het toelaat kan ze lekker op het balkon spelen wat dusdanig afgeschermd is, dat het hier een veilige situatie voor haar is.
Ze is graag op het balkon maar ook graag binnen ;)

Mocht de situatie zich ooit voordoen dat ik een woonhuis met tuin heb, mag ze van echt wel de tuin in :j alleen die zal ik ook dusdanig aanpassen dat ze in de tuin blijft en niet gaat ronddwalen ;)

Enne ja...... :o ik heb ook stalpaarden ;)

Diablo

Bizzybijtje schreef:

Dat zijn mijn redenen eigenlijk, vind je dat niet genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:06

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:

Laat jij je hond dan ook bij andere mensen tegen de voordeur aan zeiken?

Nou, mijn kat flinkt dat toch echt niet hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:06

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dat zijn mijn redenen eigenlijk, vind je dat niet genoeg?

Kijk, als je in een drukke stad woont ofzo dan begrijp ik dat je hem niet buiten laat.
Maar verder.... :n

Fenrir

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:07

BB vind jij het niet een beetje asociaal dat jouw kat anderen tot last is. :?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:08

MamboBeach schreef:
Poepen in andermans tuin

Hééé, ik ben ook mutserig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:08

Vind jij het niet een beetje asociaal om je opeens een beetje alleen naar mij te richten :+ ? Maar goed. Ja, ik vind dat asociaal. Gelukkig doet mijn kat dat ook niet.

Fenrir

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:09

Laat me niet lachen. _O- Omdat jij het erover hebt vraag ik het aan jou. Wil toch niet zeggen dat ik het om jou persoonlijk doe :+ ?

En wie zegt dat jouw kat dat niet doet?

pmarena

MamboBeach schreef:
pmarena schreef:

Poepen in andermans tuin

Ik vind het allemaal niet schokkend en jij wel en ik noem dat mutserig... :P Ik zeg niet dat je een muts bent he, :D dat is weer wat anders! ;)

Hoe kom je erbij dat ik het "schokkend" vind dan :P

Het IS niet schokkend , het is heel normaal dat dat gebeurd met loslopende katten.....en ik vind dat dus een prima reden voor mensen , om ervoor te kiezen om hun dier binnen te houden :)

Het IS ook een prima reden , je beschermd je dier ermee en als je die beestjes binnen gewoon alle ruimte geeft dan hebben ze een prima leventje.
Daar is niks mutserigs aan :)

Mutserig gaat veel verder , door beesten teveel te betuttelen , dat is mutserig :)

Maar gewoon je dieren binnen het eigen erf houden , daar is i.m.o. niks mutserigs aan. Dat is gewoon verantwoordelijkheid nemen , net zoals je met andere (huis-)dieren doet , die laat je ook niet zomaar in het wilde weg rondlopen op de straat en in andermans tuin , toch ? :)

Alleen bij katten zijn door gewenning van het loslopen , de brilletjes nogal gekleurd en kunnen veel mensen er niet "blanco" meer naar kijken :)

MamboBeach

Fiffill schreef:
Op beestjes jagen is de natuur van katten inderdaad.

Wij hadden ooit gezellige kipjes in de tuin, die deden niemand kwaad en waren niemand tot overlast - ze zaten immers alleen in onze tuin en er was geen haan bij, dus geen herrie.
Vervolgens komen andermans @#$@# katten op mijn kipjes jagen in mijn tuin... echt wel dat ik die krengen eruit schop (nou, niet letterlijk, maar wegjagen wel). Los van de rest die het leuk vind om onder de coniferen te schijten.

En daarbij, ik heb ook een konijn en een cavia die graag in de tuin zitten. We hebben een omheining die we voor ze neer kunnen zetten. Die is open van boven, moeten we nou een ren van gewapend beton kopen omdat andermans katten in mijn tuin komen en mijn beesten opvreten?

Of ook heerlijk, die krolse buurtbeesten die flikken het altijd om kéihard te gaan lopen janken/krijsen/miauwen op ons schuurdak. Midden in de nacht. Gevolg: weer 4 uur minder nachtrust.

Gelukkig komen er tegenwoordig weinig katten in onze tuin. Ik had een kip die ze altijd flink op hun donder gaf. }> :D

Ik heb nu een kraai die in mijn tuin leeft, mocht hij gepakt worden door een kat en ik zie het... dan mag die kat heeeel hard wegrennen. ;)
En anders zijn baasje wel, als die te achterhalen is.

Dus houd aub je kat lekker binnen, en anders ga je hem toch uitlaten of whatever? Doen mensen met hun hond ook.

Bizzybijtje schreef:

Eh sorry, maar dat zijn dus al 2 goede redenen om je kat binnen te houden.[/quote]
Die kipjes, dat is nou de natuur alleen jammer dat het jouw kipjes zijn, dat ben ik met je eens. :j

Die krolse katten, ach, ik hoorde mijn oude buurmeisje ook wel eens 'krols' zijn, ook dat is de natuur! Stoicijns voor je uitkijken is ook zo wat... :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:10

Bizzybijtje schreef:
Kijk, als je in een drukke stad woont ofzo dan begrijp ik dat je hem niet buiten laat.

Ik woon helemaal niet in een drukke stad, ik woon achteraf en tóch ben ik het overgrote deel van mijn katten kwijt geraakt. Heb je wel eens gezien hoe ellendig een dier zich voelt wat rattegif binnen heeft gekregen? Of heeft jouw dochtertje haar eigen poesje al eens aan de weg mogen vinden?
Ik denk dat je dan meteen genezen bent en je katten niet meer buiten laat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:11

Mijn buren zouden minder lawaai maken dan die katten, die zitten volgens mij gewoon te vechten. Die schreeuwen en janken wat af, echt niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:11

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik woon helemaal niet in een drukke stad, ik woon achteraf en tóch ben ik het overgrote deel van mijn katten kwijt geraakt. Heb je wel eens gezien hoe ellendig een dier zich voelt wat rattegif binnen heeft gekregen? Of heeft jouw dochtertje haar eigen poesje al eens aan de weg mogen vinden?
Ik denk dat je dan meteen genezen bent en je katten niet meer buiten laat.

Zal het wel aan de wijk liggen, wij hebben namelijk nog nooit op die manier een kat verloren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:12

Fiffill schreef:
Of laat jij je hond andermans huisdieren opvreten? Mensen wakker houden?

Nee, onze buurhond vreet katten op! :)
Onze honden niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:14

Bizzybijtje schreef:
Zal het wel aan de wijk liggen, wij hebben namelijk nog nooit op die manier een kat verloren.

Wat is dat nou weer voor antwoord? Wat is er nu weer mis met mijn wijk? Ik woon gewoon achteraf, aan een weg waar 50 gereden mag worden. En dat is het probleem, dat overleven katten niet, auto's die over ze heen rijden.

En rattegif in stallen ook niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:14

Overigens vind ik het nergens op slaan dat iemand zegt 'nee hoor, mijn kat doet dat niet'. Het zit in de natuur van katten om te jagen. Als een kat een makkelijke prooi (iemands kip of konijn) tegenkomt, echt wel dat ie hem pakt.... miss niet eens om te eten, maar katten houden van spelen en het liefst met iets levends.

Ik gun alle katten een lekker leven buiten maar... helaas zijn er ook nog andere mensen op de wereld waar je rekening mee moet houden vind ik.