Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HBVisser schreef:Trouwens even over ontmoetingen met andere honden.
Ik heb Lola nooit af laten bekken! Niet 1 keer!!!
Andere hond in zicht, was en is Lola aan de riem.
Ze is te groot en te sterk om zomaar op alles af te laten denderen.
Pas al de andere baasjes en ik overeen zijn gekomen dat alle honden het leuk vinden om te spelen mag ze weer los.
Ze kan daarop ook prima zitten wachten, no problem at all.
Dat is wel iets wat ik haar vanaf dag 1 geleerd heb.
Loiz schreef:Lysette schreef:Ik heb wel eens een dog aan een GL gehad, die was nog steeds beresterk. Wel te houden in tegenstelling tot met een gewone halsband, maar nog wel sterk.
Ik zou zelf niet graag afhankelijk zijn van zo'n ding. Stel dat je hond nekklachten krijgt, dan kun je dus je hond niet meer uitlaten.
Nou die van mij die trekt niet hoor..
Zo'n ding is een fijn hulpmiddel en met het juiste gebruik kan je hond geen nekklachten krijgen.
En daarnaast, een hond is zoals je 'm opvoed, Jua trekt niet hoor met een GL om, ken genoeg flinke reuen van 80 kilo die met een
GL met 1 vinger te houden zijn, die zijn gewoon zo opgevoed dat ze weten hoe en wat en zich daar ook aan houden.
Kwestie van consequent zijn en vroeg beginnen, zeker met een Dog.
Jua loopt tegenwoordig ook netjes zonder lijn naast als je haar bij je roept
Lysette schreef:Je hond kan ook om andere redenen nek/rugklachten krijgen. Ik zou gewoon niet afhankelijk willen zijn van zo'n ding. Ik vind het een prima hulpmiddel hoor, maar ik wil mijn hond ook graag kunnen houden zonder zo'n ding.
En kwestie van opvoeden, uhm tja, als dat alles is zou je hem ook niet nodig hebben lijkt mij. Dan kun je ook gewoon een halsband omdoen. Een puber probeert wel eens wat uit en voordat het altijd goed gaat ben je wel wat verder en is je hond allang groot.
Jade schreef:zitake: ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met duitse staande, ik heb altijd te horen gekregen dat ze stronteigenwijs kunnen zijn en er ook niet voor terugdeinzen om in hun eentje achter een hert aan te gaan en het eerste kwartier niet meer terug te komen. vind het ontzettend leuke honden om te zien, maar heb mede om die reden gekozen voor een ander typje, dus ben wel benieuwd of de geruchten bevestigd danwel ontkend kunnen worden
Lysette schreef:Loiz schreef:[
Nou die van mij die trekt niet hoor..
Zo'n ding is een fijn hulpmiddel en met het juiste gebruik kan je hond geen nekklachten krijgen.
En daarnaast, een hond is zoals je 'm opvoed, Jua trekt niet hoor met een GL om, ken genoeg flinke reuen van 80 kilo die met een
GL met 1 vinger te houden zijn, die zijn gewoon zo opgevoed dat ze weten hoe en wat en zich daar ook aan houden.
Kwestie van consequent zijn en vroeg beginnen, zeker met een Dog.
Jua loopt tegenwoordig ook netjes zonder lijn naast als je haar bij je roept
Je hond kan ook om andere redenen nek/rugklachten krijgen. Ik zou gewoon niet afhankelijk willen zijn van zo'n ding. Ik vind het een prima hulpmiddel hoor, maar ik wil mijn hond ook graag kunnen houden zonder zo'n ding.
En kwestie van opvoeden, uhm tja, als dat alles is zou je hem ook niet nodig hebben lijkt mij. Dan kun je ook gewoon een halsband omdoen. Een puber probeert wel eens wat uit en voordat het altijd goed gaat ben je wel wat verder en is je hond allang groot.
zitake schreef:Tot nu toe zijn mijn ervaringen super! Ik heb zelf altijd een dobermann gehad en die ook zelf getraind enzo, dusja had zelf iets van, als ik die kan kan ik de rest. De DS draadhaar is wat betreft aanleren, veel makkelijker. Hij luistert ook goed, dob was soms idd oostindisch doof. Wat betreft jacht instinct, hij is nu 7 maand, en af en toe gaat de lijn er even af (op rechte stukken, waar verder niks loopt). Hij heeft zelf het meeste interesse in vogels, vliegend wild, meer kent hij ook nog niet
. Ik heb hem nu zodanig op appel dat hij er niet eindeloos vandoor gaat, heb hem ook geleerd er niet in een ruk vandoor te gaan, maar te gaan zitten als hij wat ziet. En dat lukt tot nu toe aardig, ik laat ze niet zo gauw los iig. Dus nu maar opbouwen. hij is op wandeling actief, heel actief, maar nog steeds stukken rustiger dan de dober. de dober had 1 doel, vooruit, de DS heeft meer iets van links rechts en wil alles ruiken. Verder is hij heel sociaal naar andere honden, katten (ook vreemde katten), huiskonijnen, kippen, paarden,... ik kwam met die vraag en twijfel bij de fokker, hij verzekerde dat ze heel goed leerden, heel goed luisteren en dat het een kwestie is van kordaat en streng zijn. En idd pup van 8 weken blafte stoer terug als ik nee zei toen iets niet mocht
, grommetje mocht er ook bij, en eigenwijs zijn ze, als je snel opgeeft, doe maar niet dan
geduld is een schone deugd bij dit ras. maar ze zijn geweldig, ik heb hem dan ook overal mee, ook op het werk en hij gaat ook echt volledig voor je. binnekort gaat hij op GG cursus en daarna gaan we naar de jachttraining.
Lysette schreef:Ik heb wel eens een dog aan een GL gehad, die was nog steeds beresterk. Wel te houden in tegenstelling tot met een gewone halsband, maar nog wel sterk.
Ik zou zelf niet graag afhankelijk zijn van zo'n ding. Stel dat je hond nekklachten krijgt, dan kun je dus je hond niet meer uitlaten.
anneliesdj schreef:Lysette schreef:Ik heb wel eens een dog aan een GL gehad, die was nog steeds beresterk. Wel te houden in tegenstelling tot met een gewone halsband, maar nog wel sterk.
Opvoeding.
Baruch heeft als pup al geleerd dat hij absoluut niet mag trekken, in welke situatie dan ook.
En dat doet hij dus ook niet, je kunt hem aan je pinkie uitlaten, als hij voelt/hoort dat de slip oploopt stopt ie
Loiz schreef:Lysette schreef:Je hond kan ook om andere redenen nek/rugklachten krijgen. Ik zou gewoon niet afhankelijk willen zijn van zo'n ding. Ik vind het een prima hulpmiddel hoor, maar ik wil mijn hond ook graag kunnen houden zonder zo'n ding.
Ben er ook niet afhankelijk van, maar zeker tijdens de opvoeding (waar we nu mee bezig zijn overigens, mevrouw is bijna 10 maanden)
is het gewoon een fijn hulpmiddel waardoor je m zeker wel houd, teminste die van mij. En heb m zeker niet altijd nodig, gelukkig niet,
maar zodra ze de puberteit gehad heeft is ze net ff wat makkelijker he. Tot die tijd liever een GL en controle dan een riem & geen controle.
Plus dat je onder de Doggen bepaalde bloedlijnen/fokkers hebt die heel precies fokken op karakter.
Hier lopen mensen al snel naar de andere kant van de straat, trekken hun keffer aan hun riempje omhoog of beginnen meteen tegen je te schreeuwen dat je dat monster bij je moet houden. Ach, op plaatsen waar ze los mag ga ik dr niet vastdoen daarom, mensen moeten ook beseffen dat er ook 'echte' honden zijn, zwaarder dan 2 kilo en groter dan 20cm
_June schreef:Wij willen over een paar maanden ook een hond(je), even wachten tot onze dochter wat ouder is.
- Niet te groot
- Kindvriendelijk
- Rustig
- Geen keffertje
Wij zaten zelf te denken aan een Maltezer, Shih Tzu of Cavalier King Charles Spaniel. Iemand ideeen of tips?
_June schreef:Grote honden zoals een Duitse Dog zijn idd erg leuk, maar niet praktisch met kleinere kinderen. Dan kan ik waarschijnlijk 100x per dag een huilend omver gelopen kind troosten