Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moosje schreef:Maar wat als hij jouw hond zou afsnauwen? Het is vooral grommen en blaffen. Ook happen, maar niet bijten. Vooral herrie. Hoe zou jij er op reageren? Dit is een vraag voor iedereen hier trouwens.
Su_Cr_Cheese schreef:Het moet toch niet gekker worden dat mijn hond praktisch verkracht word door loslopende honden waarvan de eigenaar zegt als ze het toch zelf wil .. en leuke combi toch
en dan heb ik het niet over deze loopsheid nee , de vorige loopsheid was het ook alweer zover
Daarbij is mijn hond gewoon niet altijd lief en wil best spelen op haar tijd maar eerst even kennis maken op gepaste manier en niet verkracht worden
Het is nu al zover dat ik haar op andere minder gangbare tijden uitlaat maar dit schopt verdorie mijn schema in de war
casanova schreef:vroeger keek ik ook altijd hondeeigenaren aan van VOED je honden nu eens op!
maar ik begrijp nu zelf beter dat je er soms echt niets aan kan doen omdat het al in de hond zit..en mensen niet altijd op pupleeftijd aanschaffen..
Chiqa schreef:dees_daan schreef:jou hond ging op de andere hond af.. je zegt dat er een losloopgebied naderde.. dus jij hebt je hond wel los in een niet losloopgebied? terwijl je mij er aan alle kanten op probeert te pakken..
Waar komt dit ineens vandaan? Ik had haar gewoon vast hoor en heeft an sich ook niets met dit verhaal te maken vidn je ook niet?
Donna loopt vast als ze in een niet losloop gebied loopt, en los als de situatie het toelaat in een losloopt gebied, tadaa..dees_daan schreef:ik pak zijn bal meestal af als er andere honden aankomen omdat ik weet hoe gek hij daar op is, maar als ik te laat ben en een andere hond pakt zijn bal af dan mag hij die verdedigen.. gaat het te raar dan zou ik wel ingrijpen maar hij mag wel waarschuwen
Kijk en dit had ik ook graag zo gezien.
Deze tante zei niets, ik vroeg aan haar is het geen probleem dat ze haar bal afpakt nadat ik had gevraagd of ze even konden spelen.
Omdat deze vrouw niets zei, heb ik dat verkeerd ingeschat, en heb dr losgelaten omdat ze nooit agressief is met andere dieren. Deze vrouw had haar stem verloren en kon ook niet haar hond terug roepen of bij der halen. Vraag mij ook niet na waarom maar dan grijp ik toch echt in als zij er te belazerd voor is
Overigens ik heb inmiddels meerdere verhalen gehoord over die hond hier in de wijk, ach je weet hoe dat gaat. Het is een vals secreet hij heeft meerdere honden aangevallen al.
Dus ik denk dat ik eerdaags even een melding ga maken bij de politie, en dat de eigenaar hem los hebben lopen en ook nog eens niet ingrijpen wat standaard bij deze vrouw leek te horen.....Dus ik ben niet de enigste helaas.
Chiqa schreef:Bijzonder dat er verhalen in de ronte gaan over jou hond Dees [naam] ik dacht dat ze zo perfect naast je liep? Zo zie je maar weer.
Laag een melding bij de politie je lijkt persoonlijk te worden? Omdat hij diverse honden gegrepen heb mss even informeren? Omdat er meer meldingen zijn van dieren die gewond zijn geraakt?
Vreemde gedachtegangen houd jij dr op na, de volgende keer is het een kind. Een hond hoort dit gedrag niet te vertonen klaarEn ze zijn dr nog niet eens over uit wat er met dit dier gebeuren moet.
Chiqa schreef:Nee beslist niet, jij heb je hond toch netjes aan de lijn zoals het hoort?
Amanda schreef:Moderatoropmerking:Kunnen we misschien wat minder persoonlijk worden en wat respectvoller naar elkaar discussiëren? De sfeer wordt er zo niet beter op. Laat een ander in zijn waarden en respecteer een mening. Discussiëren is prima, maar hou het netjes. Bedankt.
jolandje schreef:het beest was even helemaal verbluft en toen kwam zijn baas er al aan met duizend excuses