sunny_l0ve schreef:Ja, daar ben ik het ook mee eens. Veel mensen zijn gewoon te laks om hun pup goed op te voeden en hebben vaak onvoldoende informatie opgezocht. Ik vind echter dat puppycursus lang niet altijd nodig is, dat heb ik met mijn hond ook niet gedaan en hij luistert uitstekend.
Ik vond de puppy-cursus belangrijk, omdat ik maar 1 pup heb/had (alweer 7 maanden)
Op de pupy-les mochten ze het laatste half uurtje spelen met elkaar, waardoor ze toch beter gesocialiceerd worden. Ook tijdens de 'training' in de pupyles zijn er naturlijk veel andere honden/puppy's om je heen, waardoor je toch beter kunt oefenen met afleiding.
Ook steeds het ritje met de auto naar puppy-les vond ze leuk. Als je pas met de auto gaat als ze naar de D.A moet, dan kan het zijn dat de auto niet leuk is...
Zonder pupy-les kan prima, maar voor en goede opvoeding moet je imo wel de dingen opzoeken die zo'n puppy nodig heeft voor een goede basis.
De puppy-les op zich stelt imo weinig voor.
Mensen die niet consequent zijn en zich niet kunnen/willen inleven in de hondentaal heeft pupy-les ook weinig zin. imo is het een aanvulling.
Bij ons is de hond ook voor op het erf als (vriendelijke) 'waakhond'. Ik ga ervan uit dat zij nooit weggaat, maar je wéét het nooit. Als ik het loodje leg, weet ik niet of mijn partner hier wel blijft wonen etc.
Ik vind een goede opvoeding gewoon erg belangrijk voor de hond en fijn voor mezelf.