website tegen Pittbullachtige

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: website tegen Pittbullachtige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:50

Nijn schreef:
Dus omdat ik een ''enge'' hond heb moet ik altijd maar voor alles en iedereen wijken en mag mijn hond niet op een stukje gras lopen omdat iemand anders die bang is niet durft te vragen of ze er langs mogen/kunnen?

Juist want wij moeten niet asiocaal zijn. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:50

meissielief schreef:
KiWiKo schreef:
zou wel zo sociaal zijn meisjelief als je dat wel deed

Ik weet het maar ik word soms zo moe van mede mensen Clown

Kijk en dit sooert reactie's vind ik dus fouter dan fout, hiermee bevestig je alleen maar het vooroordeel over piteigenaren waar het hier in dit topic zo over gaat.
Aangelijnd of niet, ik denk dat je de vraag wel voor beide zou kunnen stellen.
Soms loop je ook wel eens in een losloopgebied, mss had ik dat er even bij kunnen zeggen.
Ik vind dat je ten allertijde bewust van moet zijn wat voor hond je heb en je de medemens niet
kan veroordelen dat ze bang zijn voor deze hond, nooit!

Nijn schreef:
Dus omdat ik een ''enge'' hond heb moet ik altijd maar voor alles en iedereen wijken en mag mijn hond niet op een stukje gras lopen omdat iemand anders die bang is niet durft te vragen of ze er langs mogen/kunnen?

Juist Lachen Rekening houden met je medemens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:52

Deze rracties geven het niveau van de gemiddelde eigenaar wel aan. Gek he, dat er dan zo'n site in het leven geroepen wordt. Ga vooral zo door, dan zijn er binnen no time petities om deze rassen geheel te verbieden in Nederland. Toen mijn staff nog leefde had ik behoorlijk last van het vooroordeel dat door dergelijk gedrag ontstaat.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:52

als je bang bent voor een hond...loop je toch zelf de andere kant op, als je er niets van wilt zeggen Clown

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:53

Wees niet bang losloop gebieden daar kom ik niet als het spitsuur is en als ik al eens in een losloop gebied loop dan is de hond altijd in de buurt en luistert als ik hem roep.

Nijn

Maar Chiqa dat is dan behoorlijk 1 richtingsverkeer, en ik hoop dat ik er ook geen ''last'' van ga krijgen.
Mensen kunnen dan zelf ook kiezen om er omheen te lopen, of een andere route te nemen Lachen

Ellen__

even over de mag-test,dat is maar een momentopname dus daar heb je helemaal niks aan Lachen

ThePast03

meissielief schreef:
Het 1ste wat in me op komt bij deze tekst is: Wanneer houden mede honden eigenaren hun hond eens uit de buurt bij een aangelijnde hond? Ongeacht het ras wat aangelijnd is.

Jij hebt een hond waarvan je wilt dat de vooroordelen worden opgeheven, neem dan ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat jouw hond die andere hond negeert.
Ook al is die andere baas zo fout als het maar kan, dan nog wil je toch niet dat jouw hond een kleinere hond verwondt of misschien zelfs doodbijt?
Dat risico wil je als hondenliefhebber toch echt niet lopen? Die andere hond kan er toch helemaal niets aan doen dat zijn baas niet oplet/dom is/geen hersens heeft? (doorhalen wat van toepassing is).

Onze Cattle Dog en kan daarom ook raar reageren als er een vreemde hond zomaar op hem af komt stormen. Wij hebben hem geleerd om in dat soort situaties naar ons te kijken en hij weet dat wij die andere hond "aanpakken".
Heb zelfs al eens meegemaakt dat ik onze Cattle op moest tillen.
Ik maak mezelf daar verder niet druk om, alles beter dan dat die andere hond wordt gegrepen en dan heb ik nog een hond die eigenlijk alleen maar "snapt" en niet eens echt doorbijt.

Als ik een hond had waar al zoveel negativiteit omheen hing zou ik ook zoveel moeite voor doen, ook al zou die normaal gesproken goed sociaal zijn je weet nooit hoe die andere vreemde hond is.
Natuurlijk kan het dan altijd nog wel een keer fout gaan maar die kans wordt dan wel een heel stuk kleiner.

Een volwassen hond van dat soort rassen moet je niet bij vreemde honden willen laten lopen, zeker de reuen niet. Iets wat ik bijvoorbeeld als eerste leerde van een Amstaff fokker die ook heel goed oplet aan wie hij zijn pups verkoopt.

Wat jij in feite zegt met jouw tekst is dus het "recht van de sterkste". Let maar op je hond anders loop je de kans dat hij wordt doodgebeten. Dan had je hem maar aan de lijn moeten houden.
Wat kan die hond daar aan doen? Die heeft zijn baas ook niet uitgekozen en je kan mij niet vertellen als hondenliefhebber dat je het leuk vindt om te zien dat een andere hond wordt verwond of doodgebeten, ongeacht welk ras die andere hond ook heeft.

Kom ook weleens mensen tegen die vinden dat honden het maar moeten uitvechten? Waarom zou dat in hemelsnaam nodig zijn bij vreemde honden die elkaar misschien nooit meer zien? Die hoeven hun plaats in de roedel niet te bepalen want die vormen helemaal geen roedel.
Klinkklare nonsens en vragen om negatieve publiciteit is dat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:54

meissielief schreef:
KiWiKo schreef:
iemand is een asociale baas als deze geen rekening houd met de omgeving, en andere mensen/dieren die daarin mogen leven Lachen

Dan is 90% van de honden bezitters hier asociaal, aangezien hier een aanlijn plicht is en bijna alle honden los lopen en als je dan vraagt of men zijn hond bij zich wil houden dan krijg je vaak een grote bek.

klopt, is buitengewoon asociaal Lachen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:54

nati schreef:
als je bang bent voor een hond...loop je toch zelf de andere kant op, als je er niets van wilt zeggen Clown

Het lijkt wel de omgekeerde wereld.
Ik zorg dat niemand last heeft van mijn hond, maar meer als aanlijnen en bij mij houden gaat niet.
Ik kan de hond moeilijk op me nek nemen. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:55

Nijn schreef:

ja Lachen je kan er rekening mee houden dat er mensen zijn die bang zijn van jou lief Lachen Lachen onvoorstelbaar geloof ik zomaar.......... maar die mensen zijn er wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:55

Nijn schreef:
Maar Chiqa dat is dan behoorlijk 1 richtingsverkeer, en ik hoop dat ik er ook geen ''last'' van ga krijgen.
Mensen kunnen dan zelf ook kiezen om er omheen te lopen, of een andere route te nemen Lachen

Natuurlijk, maar je dient ten allertijde je hond bij je te hebben, aangelijnd en mensen netjes kunnen vertellen dat ze niet bang hoeven te zijn, en onder controle.
Mensen die een ander weg moeten nemen? Denk dat je die instelling maar heel snel moet vergeten wil je het vooroordeel niet bevestigen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:56

nati schreef:

waarom moet iemand een omweg nemen omdat JIJ daar loopt met je hond?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:56

meissielief schreef:
Wees niet bang losloop gebieden daar kom ik niet als het spitsuur is en als ik al eens in een losloop gebied loop dan is de hond altijd in de buurt en luistert als ik hem roep.

en zo hoort het ook Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:57

Nijn schreef:

En dat is weer jouw vooroordeel.
Nee niet omdat je een enge hond hebt, dat maak je er weer lekker zelf van.

Toen mijn Bassethound nog leefde waren er ook mensen die daar bang voor waren, nu niet bepaald een ras wat uitblinkt vanwege zijn angstaanjagende uiterlijk. Clown
En ook met die hond ging ik aan de kant als ik merkte dat mensen haar eng vonden, kleine moeite en positieve publiciteit voor hondeneigenaren.

Als ik wandelaars tegenkom in het bos lijn ik mijn honden ook gelijk standaard aan, of ze er nu wel of niet van gediend zijn. Kleine moeite en al heel veel fijne reacties op gehad.

Ik ben bang voor spinnen, doodsbang.
Geloof me ik zou net zo in paniek raken als iemand een klein spinnetje in mijn buurt zou houden als dat iemand een vogelspin in mijn buurt zou houden.
Zo moeilijk is het niet om je in te leven in andere mensen zonder gelijk te denken dat ze een hekel hebben aan een bepaald type hond.

Goof

Citaat:
Een volwassen hond van dat soort rassen moet je niet bij vreemde honden willen laten lopen, zeker de reuen niet. Iets wat ik bijvoorbeeld als eerste leerde van een Amstaff fokker die ook heel goed oplet aan wie hij zijn pups verkoopt.

Verward
Als je hond ergens zijn sociaal aangeleerde vaardigheden weer van verleert is wel om hem als volwassen hond weg te houden ij andere honden.....
Lijkt me nou precies hoe je problemen creeert...
Laatst bijgewerkt door Goof op 11-01-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nati

KiWiKo schreef:
Nijn schreef:

ja Lachen je kan er rekening mee houden dat er mensen zijn die bang zijn van jou lief Lachen Lachen onvoorstelbaar geloof ik zomaar.......... maar die mensen zijn er wel Lachen

dus.....als ze er zoooo bang voor zijn...Dan open ze zelf toch een stukje om Clown , dat is wat ik zou doen, zou niet wachten zodat iemand voor mij aan de kant gaat Vork

caroltje16

Ik heb een nicht, en die heeft toevallig ook een pittbull, en ze heeft een dochtertje van 2. nou dat zijn 2 beste maatjes, en deze hond is ook super lief en goed aaibaar Lachen.

kijk ik moet ok eerlijk bekenne dat ik geen pittbul als hond zou willen hebben. maar dat komt omdat ik het niet zulke mooie beesten vindt..

KiWiKo

Nijn schreef:

nogmaals, waarom moet een medemens omlopen, of een andere route nemen Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:58

KiWiKo schreef:
Nijn schreef:

Rekening houden doe ik ook echt wel, vandaag ook de straat overgestoken omdat er een hond mijn kant op kwam die begon aan te slaan, neem ik het zeker voor het onzekere en steek ik de straat over aangezien ik geen zin heb in problemen.
Is het echter zo dat ik op het gras sta en iemand wil ook op het gras maar durft niet zal ik niet meteen de straat oplopen omdat iemand misschien wel bang kan zijn.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:00

Idd Meissielief, dit probeerde ik dus ook te zeggen! Moeten we ze dan maar binnenlaten? Of ze snachts pas uitlaten of sochtends vroeg? Zodat niks of niemand er last van heeft? Jezus, puur omdat ze de naam pitbull hebben worden ze allemaal aangekeken als of het boosdoeners zijn. Neem dan de moeite om ze ook daadwerkelijk te leren kennen. De boerefox van me buren is agressiever tegen alles en iedereen, dan onze honden in 10 jaar geweest zijn! Al de honden die wij hebben gehad (dan kijk ik ook even naar de herders van me ouders vroeger) die hebben nooit een vlieg kwaad gedaan. Puur door onze opvoeding. En hun goede karakter. We hebben er 1 tussen gehad, die een kink in de kabel had, en hij is uiteindelijk dus afgemaakt, omdat hij net 1 van de verkeerde was. Wat elk ras kan hebben, zowel een chihuahua als een labrador.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:00

Goof schreef:
Verward
Als je hond ergens zijn sociaal aangeleerde vaardigheden weer van verleerd is wel om hem als volwassen hond weg te houden ij andere honden.....
Lijkt me nou precies hoe je problemen creeert...

Sociale vaardigheden leer je je hond op jonge leeftijd.

Een volwassen hond van dit soort rassen bij vreemde honden is vragen om problemen vroeg of laat.
Normaal gesproken heb je in de buurt wel een groepje bekende honden die ze van jongs af aan kennen en dat geeft over het algemeen geen problemen.

Maar je hond zomaar bij vreemde honden laten op volwassen leeftijd is een groot risico nemen bij dit soort rassen. Dat hoor je als eigenaar toch ook echt te weten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:01

meissielief schreef:
nati schreef:

Het lijkt wel de omgekeerde wereld.
Ik zorg dat niemand last heeft van mijn hond, maar meer als aanlijnen en bij mij houden gaat niet.
Ik kan de hond moeilijk op me nek nemen. Knipoog

hihihi dat is Haha! Haha! Haha! maar ook aangeleind kunnen mensen bang zijn van jouw hond (zijn mensen hier op het park ook van de mijne Haha! )

Ik ga dan altijd stilstaan, en laat de hond naast me zitten......... zodat hun het idee hebben dat ze veilig langs me heen kunnen (kunnen ze ook als hij losloopt hoor, maargoed hij heeft een keer geknokt met een hond hier, flink schade aangericht........ dus hij is de boosdoener)

Wesco

ThePast03 schreef:
Ook al is die andere baas zo fout als het maar kan, dan nog wil je toch niet dat jouw hond een kleinere hond verwondt of misschien zelfs doodbijt?
Dat risico wil je als hondenliefhebber toch echt niet lopen? Die andere hond kan er toch helemaal niets aan doen dat zijn baas niet oplet/dom is/geen hersens heeft? (doorhalen wat van toepassing is)..

Je hebt helemaal gelijk, maar ik doe mijn best en meer als mijn best kan ik niet doen.
Mijn hond heeft nog nooit echt gevochten en dat wil ik ook zo houden maar ik word zo moe van de lam lendigheid van andere hondenbezitters. En daar kan de andere hond niks aan doen, maar wel de eigenaar.

ThePast03 schreef:
Wat jij in feite zegt met jouw tekst is dus het "recht van de sterkste". Let maar op je hond anders loop je de kans dat hij wordt doodgebeten. Dan had je hem maar aan de lijn moeten houden.
Wat kan die hond daar aan doen? Die heeft zijn baas ook niet uitgekozen en je kan mij niet vertellen als hondenliefhebber dat je het leuk vindt om te zien dat een andere hond wordt verwond of doodgebeten, ongeacht welk ras die andere hond ook heeft.)..

Ik vraag me af waarom jij denkt dat ik dit bedoel , dit bedoel ik absoluut niet.

loez

Waarom zouden hondeneigenaren met hun hond uit moeten wijken voor iemand die er schijnbaar bang voor is? Diegene kan er gewoon voor kiezen om om te lopen hoor! Nogmaals, ga ik zelf wel 9 van de 10 keer aan de kant, maar het zou echt niet hoeven! Als het een kleine ruimte is oid, dan ga ik zoiezo aan de kant.