Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FjordHorse schreef:Bwa neen, springers zijn doorgaans erger. In de zin van, ze moeten ècht nog meer hun bezigheid hebben en duidelijke baas nodig. Cockers zijn dan net iets meer van het type "mooi, leven is mooi lalala" terwijl springers net iets harder willen werken en iets minder huishond zijn in mijn ogen. Heb al veel springers gezien met gedragsproblemen omdat die geen functie hadden. Eens honden in kwestie op jachttraining gingen vb, stopten gedragsproblemen bijna "vanzelf" en ware het fijne huishonden.
Heb 1 springer gehad omdat ik dacht dat die vacht beter zou zijn, maar ik vond ze veel energierijker en nerveuzer. Ook de andere honden uit dat nest (en de ouders) waren eigenlijk zo.
Nikass schreef:De opmerking dat kleine honden rustiger overkomen dan grote ben ik het ook helemaal niet mee eens.
Ook vind ik dat de retrievers gemakkelijk worden aangeraden als eerste hond. Ergens begrijp ik dat wel, maar helaas zijn met name de labradors voor veel mensen ergerlijke honden als gevolg van gebrek aan opvoeding. Deze honden worden zo stront vervelend bij gebrek aan duidelijke grenzen (en te weinig beweging), en het is toch vaak voor "beginners" best lastig om duidelijk en consequent op te voeden.
Ik zou dus willen zeggen: denk ook niet te makkelijk over de retrievers.
mirim schreef:Wij hebben naast een oude Franse briard een ruwharige dwergteckel genomen.
Bewust gekozen voor een klein ras met wel een 'groot' karakter.
Het is een geweldige combi