Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammyoo schreef:Luca komt van een fokker uit Belgie, zij komt echt uit een showlijn. Foxy is van een particulier die eens een gelegenheidsnestje had van de eigen reu en teef. Qua karakter is Foxy de echte cattle, zij zou wel raad weten met een kudde koeien! Ze is slim, snel, gehoorzaam, hard voor zichzelf en blaft nauwelijks. Maar ook gevoelig, eerder uit balans dan Luca en ze heeft een zachte hand van opvoeden nodig.
Saffy laat ik overigens ook (bijna) altijd los lopen, zij negeert andere honden compleet. Maar zoals ik al eerder zei, als een andere hond zich opdringt dan durft ze deze wel heftig te corrigeren. En als de andere hond dat niet neemt loopt het wel eens fout.
Ook erg leuke honden om behendigheid enzo mee te gaan doen. Maar ja, die vacht vraagt wel wat werk ja. Ook een kwestie van smaak of je dat leuk/mooi vind zoveel haar.
Wij willen al heel graag een klein hondje, want we wonen vrij klein. Wij zijn geen extreem sportieve mensen, maar houden echt van wandelen en fietsen. Daarnaast gaan we dagelijks naar stal, waar het een echt dieren paradijs is
Mijn moeder wilt heel graag een pup, dat lijkt mij natuurlijk ook super, maar ik zou toch liever een dier uit het asiel halen.. Haar voorkeur is een Franse bulldog, maar die vind ik echt heel zielig.. Iemand tips? Welke rassen te overwegen zijn? Of instanties waar we een hond kunnen adopteren? Hebben vroeger ook honden gehad, maar wel echt gemakkelijke gezelschapsdieren
Ik kan zo snel eigenlijk niet echt iets denken wat in dezelfde lijnen valt (behalve een mops dan). Maar als je naar een asiel gaat, zou ik niet zo snel rasgebonden gaan zoeken maar je wensen aangeven en dan weten zij waarschijnlijk wel welke hond daarbij past. Daarnaast staat bij een volwassen hond het karakter wel al een stuk meer 'vast' dus dan weet je al iets beter wat je in huis krijgt 
Minimale, maximale grootte? Extreem sportief hoeft bij veel rassen niet, wandelen en fietsen is altijd goed natuurlijk! Voor mee naar stal heb je denk ik wel een hondje nodig die goed even alleen kan rondscharrelen zonder weg te lopen. Ook een hondje die het niet erg vind dat jullie even ergens anders mee bezig zijn.

Persoonlijk zou ik eerder voor een labrador of een newfoundland fzo gaan
maar je mag ze niet onderschatten qua drukte ook vrees ik
Het is maar wat je makkelijker vindt zeker... Dat is voor mij het grootste nadeel aan een cocker... die vacht het is zo hopeloos soms
Hangt wat van de hond af, heb de indruk dat rode cockers lastigste vacht (en karakter) hebben, al wordt hier tegenwoordig wel beter op gelet met fokken